Työsuhdeauton valintakriteerit?

oma lista

Ei Mitään merkitystä;
- Jälleenmyyntiarvo
- Kulutus
- Huoltokustannukset
- 100% luotettavuus, mennään taksilla jo vaunu laukeaa

Tärkeää;
- Käyttöarvo
- Koko
- Moottorin ominaisuudet - teho
- varusteet

37

7187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes ymmärtää

      Nuo "ei-mitään-merkitystä" asiat kyllä ovat monen listalla ainakin epäsuorasti mukana.
      - Jälleenmyyntiarvo ja huoltokustannukset heijastuvat leasing-hinnan kautta; monella tämä on jollain tavalla rajana.
      - Käyttöetuautoilijoille kulutus on todella tärkeä kriteeri.
      - Luotettavuus heijastuu kyllä voimakkaasti käyttöarvoon. Esim. ensimmäisen vuosikerran C5:n aikoinaan valinnut kolleega ei eroon päästyään kussutkaan ao. merkin suuntaan.

      • se menee

        about kaikki mahdollinen vaikuttaa leasing hintaan, joten firman talousosastolla saattaa olla mielipide. sitten kun asiaa tarkastelee itse verotusarvon kautta ja vielä saattaa arpoa vapaan ja käyttöedun väliä, niin matemaattisia harjoituksia riittää vähäksi aikaa. esimerkiksi viimeisimmän vaihtoni yhteydessä ovh:ltaan edullisemman mallin leasing olisi ollut kalliimpi johtuen huonommasta jälleenmyyntiarvosta, onneksi sain "kalliimman" mallin halvemman hinnalla maahantuojan kampanjan ansiosta (kelpasi halvemman verotusarvon perusteeksi). itse olen valinnut aina autoni ihan normaalien järkevien ja järjettömien kriteerien mukaan, sen mukaan mitä kulloinkin tarvitsen, mikä miellyttää ja mihin on mahdollisuus joko firman tai omien taloudellisten seikkojen takia (ainahan ei verotussyistä kannata ottaa sitä kalleinta saatavilla olevaa).

        ainoa mitä pyrin välttämään on ensimmäisen vuosikerran mallit, on sitten merkki mikä hyvänsä ja rahat kenen hyvänsä.


      • oma lista
        se menee kirjoitti:

        about kaikki mahdollinen vaikuttaa leasing hintaan, joten firman talousosastolla saattaa olla mielipide. sitten kun asiaa tarkastelee itse verotusarvon kautta ja vielä saattaa arpoa vapaan ja käyttöedun väliä, niin matemaattisia harjoituksia riittää vähäksi aikaa. esimerkiksi viimeisimmän vaihtoni yhteydessä ovh:ltaan edullisemman mallin leasing olisi ollut kalliimpi johtuen huonommasta jälleenmyyntiarvosta, onneksi sain "kalliimman" mallin halvemman hinnalla maahantuojan kampanjan ansiosta (kelpasi halvemman verotusarvon perusteeksi). itse olen valinnut aina autoni ihan normaalien järkevien ja järjettömien kriteerien mukaan, sen mukaan mitä kulloinkin tarvitsen, mikä miellyttää ja mihin on mahdollisuus joko firman tai omien taloudellisten seikkojen takia (ainahan ei verotussyistä kannata ottaa sitä kalleinta saatavilla olevaa).

        ainoa mitä pyrin välttämään on ensimmäisen vuosikerran mallit, on sitten merkki mikä hyvänsä ja rahat kenen hyvänsä.

        Työnantajani ostaa autot, ei liisaa. Eikä talousosasto ota kantaa huoltokuluihin


    • ....

      Ei merkitystä
      -kulutus
      -tilat
      -jälleenmyyntiarvo
      -huollot (pelkkä käsinpesu sisäpesuineen helposti 70-80 euroa)
      -luotettavuus

      merkitystä
      -suorituskyky
      -ulkonäkö
      -merkki
      -lisävarusteet
      -kaksi ovinen

      • Jokke

        Minua ihmetyttää tuo, että kummankaan listaajan mielestä luotettavuudella ei ole mitään väliä.

        Kyllä minua ainakin vitutti aina seisoa Bilian huoltotiskillä kertomassa mikä siitä volvosta oli taas lauennut. Mielummin olisin senkin ajan maannut kotona tai jopa tehnyt oikeita töitä.


      • bilia
        Jokke kirjoitti:

        Minua ihmetyttää tuo, että kummankaan listaajan mielestä luotettavuudella ei ole mitään väliä.

        Kyllä minua ainakin vitutti aina seisoa Bilian huoltotiskillä kertomassa mikä siitä volvosta oli taas lauennut. Mielummin olisin senkin ajan maannut kotona tai jopa tehnyt oikeita töitä.

        Biliassa vituttais seisoskella. Ei nyt kyllä tule mieleen, että olisin joutunut koskaan itse siellä seisoskelemaan. Yleensä hinauskuski on vienyt auton välillä vehoon välillä biliaan, mistä noi nyt on olleet ja puhelimessa sitten sanottu mitä käynyt ja koska on kondiksessa.


      • oma lista
        Jokke kirjoitti:

        Minua ihmetyttää tuo, että kummankaan listaajan mielestä luotettavuudella ei ole mitään väliä.

        Kyllä minua ainakin vitutti aina seisoa Bilian huoltotiskillä kertomassa mikä siitä volvosta oli taas lauennut. Mielummin olisin senkin ajan maannut kotona tai jopa tehnyt oikeita töitä.

        laitoin listalle "100%- luotettavuus" koska melkein kaikki nykyautot kuitenkin aika luotettavia ovat. Tarkoitin että kun omaa autoa valitsee, esim Toyota nousee listalla korkealle juuri luotettavuutensa takia. Työautoksi voi valita vaikka Opelin tai Peugeotin, jotka ei kutenkaan ole kovinkaan loutettavassa maineessa. Jos työauto hajoaa, ei se varmastikaan harmita yhtä paljon kuin oman hajoaminen - vai väittääkö joku muuta?


      • Alfistiksi tuleva
        Jokke kirjoitti:

        Minua ihmetyttää tuo, että kummankaan listaajan mielestä luotettavuudella ei ole mitään väliä.

        Kyllä minua ainakin vitutti aina seisoa Bilian huoltotiskillä kertomassa mikä siitä volvosta oli taas lauennut. Mielummin olisin senkin ajan maannut kotona tai jopa tehnyt oikeita töitä.

        Luulen, että se on nykyään jo melko paljon tuurista kiinni, paljonko nykyautolla siellä huollossa joutuu oleskelemaan. Oman S60 volleni jouduin viemään huoltoon vain kerran. "Luotettavalle" tojollemme taannoin tuli muutama käynti enemmän (se oli vielä oma auto). Nyt tosin hyvin palvellut volle vai vaihtuu Alfaan.


      • leasingkelpo

        Tuollaisen valintakriteerin esittävä henkilö ei ole leasing-autokelpoinen oikeita arvoja kunnioittavassa työyhteisössä. Työsuhdeautollahan edustetaan myös yhtiötä ja silloin tulevat tärkeiksi luotettavuus, käyttötarkoitukseen sopivin. Merkitystä ei sen sijaan ole merkillä, teholla, aluvanteilla ja muilla leluilla, ne ovat pelkkää kulissia ja itsetehostusta. En ostaisi edes lyijykynää em. kaverilta. Valitettavasti noita tyyppejä on liikaa työelämässä ja muutamat jopa esimiesasemassa aiheuttamassa pahaa oloa työympäristössään.
        Jokainen minuutti, jonka leasaaja seisoskelee korjaamolla, maksaa työnantajalle turhaa, samoin bensanpoltot liikatehoilla.


      • ei yhtiötä
        leasingkelpo kirjoitti:

        Tuollaisen valintakriteerin esittävä henkilö ei ole leasing-autokelpoinen oikeita arvoja kunnioittavassa työyhteisössä. Työsuhdeautollahan edustetaan myös yhtiötä ja silloin tulevat tärkeiksi luotettavuus, käyttötarkoitukseen sopivin. Merkitystä ei sen sijaan ole merkillä, teholla, aluvanteilla ja muilla leluilla, ne ovat pelkkää kulissia ja itsetehostusta. En ostaisi edes lyijykynää em. kaverilta. Valitettavasti noita tyyppejä on liikaa työelämässä ja muutamat jopa esimiesasemassa aiheuttamassa pahaa oloa työympäristössään.
        Jokainen minuutti, jonka leasaaja seisoskelee korjaamolla, maksaa työnantajalle turhaa, samoin bensanpoltot liikatehoilla.

        edusteta, se on ETU, PALKANLISÄ.


      • fastest
        Alfistiksi tuleva kirjoitti:

        Luulen, että se on nykyään jo melko paljon tuurista kiinni, paljonko nykyautolla siellä huollossa joutuu oleskelemaan. Oman S60 volleni jouduin viemään huoltoon vain kerran. "Luotettavalle" tojollemme taannoin tuli muutama käynti enemmän (se oli vielä oma auto). Nyt tosin hyvin palvellut volle vai vaihtuu Alfaan.

        Olen samaa mieltä kanssasi. On kuitenkin muutamia merkkejä jotka jätän suosiolla muille jos pystyn. Esim Rellu ja Fiat.


      • Alfistiksi tuleva
        fastest kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. On kuitenkin muutamia merkkejä jotka jätän suosiolla muille jos pystyn. Esim Rellu ja Fiat.

        Ei kannata suhtautua merkkeihin ennakkoluuloisesti. Meillä ennen Miniä ollut rellu Clio oli pomminvarma auto. Ei vian vikaa, ei sitten mitään. Kaiken lisäksi se oli hintaluokkansa autoista paras ajaa ja mukavin.

        Uusi Fiat Cromakin voisi olla oiva vaihtoehto uudella 2.4JTDm koneella (200hv!), jos tilaa tarvitsee.

        Tulis nyt se Alfa prkl :)!


      • fastest
        Alfistiksi tuleva kirjoitti:

        Ei kannata suhtautua merkkeihin ennakkoluuloisesti. Meillä ennen Miniä ollut rellu Clio oli pomminvarma auto. Ei vian vikaa, ei sitten mitään. Kaiken lisäksi se oli hintaluokkansa autoista paras ajaa ja mukavin.

        Uusi Fiat Cromakin voisi olla oiva vaihtoehto uudella 2.4JTDm koneella (200hv!), jos tilaa tarvitsee.

        Tulis nyt se Alfa prkl :)!

        minä jos joku olen ennakkoluuloton ihminen.

        Vaimon autona oli myös Clio joka kyllä toimi erinomaisesti, mutta oma kokemus Scenicistä ja työkavereiden kokemukset Relluista firman työsuhdeautoina ovat sellaista faktaa, että sitä ei käy kiistäminen.

        Meillä oli firmassa mahdollisuus valita rellun, ooppelin ja toyotan väliltä ja rellu oli jopa huonompi kuin ooppeli.

        Lisäksi tätä omaa asennettani tukevat aika kiistattomasti autojen vikatilastot ja minusta jälleenmyyntiarvotkin kertovat omaa sanomaansa.

        Jälleenmyyntiarvoissahan muuten Clio oli vuosia sitten ihan kärjessä. Sekin tukisi meidän kokemuksia Cliosta.


    • joitain

      Asiaan vaikuttaa onko kyseessä täysetu vai käyttöetu. Täysedussa kun ei tarvitse maksaa polttoaineita.

      Kummassakin tapauksessa metalliväri on täysin turha, koska siitä joutuu maksamaan extraa. Tosin jos autoon ei saa kunnollista(omaa silmää miellyttävää) väriä niin pakko kai metalliväri on ottaa...
      Joku tietysti ajattelee, että ei se värilisä paljoa ole, mutta kyllä senkin vuokrarahan sijoitan johonkin tärkeämpään varusteeseen(esim. vakkari tai peruutustutka), kuin hyödyttömään ulkoväriin.

      Kulutus on tärkeä käyttöetu autossa. Ymmärtääköhän ihmiset ihan oikeasti autoa valitessaan, että sillä pikkusen pienemmällä moottorilla tai toisen merkin tuotteella voi säästää vuodessa monta sataa euroa pelkissä polttoainekuluissa? Nämä "typerykset" kyllä sitten säästävät jossain toisessa paikassa vedoten hintaan, mutta eivät tajua haaskaavansa kallista pottoainetta harakoille lyhyissä työmatka-ajoissa ylisuurella moottorilla...vielä yksin ajellessa...

      Jälleenmyyntiarvo on sitten hankalampi juttu, mutta jos verrataan tietyn hintaisia ja samanlaisia, ei sillä lopultaan ole merkitystä.

      Luotettavuus ja yleinen käyttötarve. Miksi ottaa perhekäyttöön jokin juppifarmari ulkonäön vuoksi, kun samalla rahalla saa tilavampiakin? Näitä raukkaparkoja on paljon nuorissa, dynaamisissa lapsiperheissä. Vasta jälkeenpäin auton jo ollessa käytössä todetaan sen olevan liian ahdas.

      Statusta ei voi mitata kuin sillä, että haluatko todella maksaa vuokra-autosta ylihintaa? Eli lopultaan kysymys on siitä, että missä elämäntilanteessa olet. Perheetön voi valita sen kaksi ovisen premiumin, mutta jos perheen pää valitsee tavaratiloiltaan ahtaan auton statusarvon perusteella lapsiperhekäyttöön, on asiat menneet kyllä hiukan sekaisin?

      • ???????

        Kertokaa kun en tajuu- mitä merkityystä minulle täysetuautoilijana on auton jälleenmyyntiarvolla?


      • jokke
        ??????? kirjoitti:

        Kertokaa kun en tajuu- mitä merkityystä minulle täysetuautoilijana on auton jälleenmyyntiarvolla?

        Periaatteessa ei mitään, jos teillä firmassa ainoa hankintakriteeri on auton ostohinta.

        Jos firmassanne kuitenkin autot liisataan ja hankintarajan määrääkin liisingvuokra, niin mitä huonompi jälleenmyyntiarvo, sitä kalliimpi vuokra.


      • sittan vaikuttaa
        jokke kirjoitti:

        Periaatteessa ei mitään, jos teillä firmassa ainoa hankintakriteeri on auton ostohinta.

        Jos firmassanne kuitenkin autot liisataan ja hankintarajan määrääkin liisingvuokra, niin mitä huonompi jälleenmyyntiarvo, sitä kalliimpi vuokra.

        verorusarvoon, jos auto on leasing- auto? Minulle tämä järjestelmä tuntematon. Annappa esimerkki, mitä autoilu minulle maksaa, jos samanlaisen auton työnantaja ostaa tai sitten liisaa? Olen ajanut aina työnantajan omistamalla autolla, eipä ole kukaan liisinkiä tarrjonnut.


      • jokke
        sittan vaikuttaa kirjoitti:

        verorusarvoon, jos auto on leasing- auto? Minulle tämä järjestelmä tuntematon. Annappa esimerkki, mitä autoilu minulle maksaa, jos samanlaisen auton työnantaja ostaa tai sitten liisaa? Olen ajanut aina työnantajan omistamalla autolla, eipä ole kukaan liisinkiä tarrjonnut.

        jos oikein ymmärsin kysymyksesi, niin vastaus lienee tällainen

        Leasing yhtiö (vuokraaja) päättää vuokran periaatteessa siten, että se kysyy sinulta montako vuotta tulet pitämään autoa ja kuinka paljon ajat.

        Sitten he katsovat taulukoistaan (otan luvut hihasta) esim ciroen maksaa nyt 22900, mutta vuonna 2009 n 90tkm ajettuna sen hinta on 8900 Euroa. Eli he laskevat 22900-8900=14000 Euroa. Sitten he laskevat myös auton huolto muut kulut per km esim 0,5 Euroa x 90000=45000 nyt heillä siis on selvillä itselleen koituvat kulut autosta 14000 45000=59000 Euroa sitten he vain miettivät minkä verran voittoa haluavat kulujen päälle ja päätyvät johon kin summaan esim 80000 joka sitten jaetaan kuukausivuokraksi leasingajalle.

        Eli jos siis jonkun toisen automerkin jälleenmyyntiarvo on huomattavasti parempi niin firma saa sen merkin halvemmalla leasingvuokralla. Edelleen jos firma asettaakin työntekijälleen rajan leasing vuokran perusteella eikä verotusarvon perusteella, voi olla, että samalla leasingvuokralla saa esim kalliimman toyotan kuin fiatin.


      • hgyudlak
        jokke kirjoitti:

        jos oikein ymmärsin kysymyksesi, niin vastaus lienee tällainen

        Leasing yhtiö (vuokraaja) päättää vuokran periaatteessa siten, että se kysyy sinulta montako vuotta tulet pitämään autoa ja kuinka paljon ajat.

        Sitten he katsovat taulukoistaan (otan luvut hihasta) esim ciroen maksaa nyt 22900, mutta vuonna 2009 n 90tkm ajettuna sen hinta on 8900 Euroa. Eli he laskevat 22900-8900=14000 Euroa. Sitten he laskevat myös auton huolto muut kulut per km esim 0,5 Euroa x 90000=45000 nyt heillä siis on selvillä itselleen koituvat kulut autosta 14000 45000=59000 Euroa sitten he vain miettivät minkä verran voittoa haluavat kulujen päälle ja päätyvät johon kin summaan esim 80000 joka sitten jaetaan kuukausivuokraksi leasingajalle.

        Eli jos siis jonkun toisen automerkin jälleenmyyntiarvo on huomattavasti parempi niin firma saa sen merkin halvemmalla leasingvuokralla. Edelleen jos firma asettaakin työntekijälleen rajan leasing vuokran perusteella eikä verotusarvon perusteella, voi olla, että samalla leasingvuokralla saa esim kalliimman toyotan kuin fiatin.

        jos ottaa Mondeon 2.0 liisarilla tai niin että firma ostaa auton, kumpi edullisempi autoedun haltijalle?


      • jokke
        hgyudlak kirjoitti:

        jos ottaa Mondeon 2.0 liisarilla tai niin että firma ostaa auton, kumpi edullisempi autoedun haltijalle?

        ei vaikuta käyttäjälle mitenkään millä tavalla firma auton sinulle auton käyttöön hankkii


    • etuilija

      Ei ole tainnut alkuperäinen kirjoittaja käyttää "epäluotettavaa" autoa koskaan.. kyllä se risoo neljättä kertaa vuoden sisällä huoltoa varatessa, omaa ja työnantajan aikaa palaa. Ja matkan keskeytyminen alle 3v vanhalla autolla se vasta ihmetyttääkin kun se lähin taksikin voi olla 100 kilsan päässä.

      Nimimerkillä "ei enää ranskalaista" :)

      • vain neljä kertaa vuodessa

        Bilian huolto ja ranskalainen auto (Rellu) oli sellainen kokemus, että luotettavuuden ja ammattitaitoisen huollon arvostus nousi TODELLA tärkeäksi kriteeriksi.

        Laguna oli käytössä vain vuoden ja sinä aikana korjaamolla piti käydä seitsemän kertaa normaalihuoltojen lisäksi. Kolme noista käynnistä meni vielä huollon piikkiin (yksi vika kolme käyntiä, toinen kaksi)

        Kun noita normaalihuoltoja tuli pari niin nuo yhdeksän Bilia-visiittiä tarkoittivat:
        -- 27 jonottamista (9 x (varaus vienti haku)
        -- 9 9 siirtymistä Bilian ja työpaikan välillä

        Tämän jälkeen olen osannut kiertää sekä Rellun että sen Bilian toisen merkin (sama sählärihuolto) kaukaa.


      • Eedu
        vain neljä kertaa vuodessa kirjoitti:

        Bilian huolto ja ranskalainen auto (Rellu) oli sellainen kokemus, että luotettavuuden ja ammattitaitoisen huollon arvostus nousi TODELLA tärkeäksi kriteeriksi.

        Laguna oli käytössä vain vuoden ja sinä aikana korjaamolla piti käydä seitsemän kertaa normaalihuoltojen lisäksi. Kolme noista käynnistä meni vielä huollon piikkiin (yksi vika kolme käyntiä, toinen kaksi)

        Kun noita normaalihuoltoja tuli pari niin nuo yhdeksän Bilia-visiittiä tarkoittivat:
        -- 27 jonottamista (9 x (varaus vienti haku)
        -- 9 9 siirtymistä Bilian ja työpaikan välillä

        Tämän jälkeen olen osannut kiertää sekä Rellun että sen Bilian toisen merkin (sama sählärihuolto) kaukaa.

        Ei enää!

        Nyt minulla on kyllä ollut jo 5 vuotta saman valmistajan toinen merkki, eikä yhtäkään vikaa ole ilmennyt.

        Biliassa olen aina saanut jonottamatta hyvää ja nopeaa palvelua. (Parempaa kuin AutoMaassa ja monin verroin parempaa kuin Stockmann Autossa.)


      • Eedu
        Eedu kirjoitti:

        Ei enää!

        Nyt minulla on kyllä ollut jo 5 vuotta saman valmistajan toinen merkki, eikä yhtäkään vikaa ole ilmennyt.

        Biliassa olen aina saanut jonottamatta hyvää ja nopeaa palvelua. (Parempaa kuin AutoMaassa ja monin verroin parempaa kuin Stockmann Autossa.)

        En huomannut kenekään mainitsevan valintakriteereissä verotusarvoa. Minulle se ainakin on tärkeä. Palkkani on sen verran pieni, etten halua maksaa veroja liian kallista autosta.


    • pöpö

      mopo on oikee

    • K.Ä.

      Tärkeintä
      - Oikea kokoluokka
      - Miellyttävät ajo-ominaisuudet
      - luotettavuus
      - turvallisuus
      - verotusarvo
      - työnantajan mahdolliset rjoitukset

      Jonkin verran tärkeää
      - varusteet
      - Jälleenmyyntiarvo
      - Kulutus
      - Huoltokustannukset
      - teho

      Ei lainkaan tärkeää
      - Käyttöarvo: mitä tämä tarkoittaa

      Useimmilla työsuhdeautoilijoilla työsuhdeauton valintakriteerit eivät juuri poikkea niistä kriteereistä, joilla auto valittaisiin muutenkin. Poikkeuksena ovat tietenkin jonkun ensi viikolla konkurssiin menevän mainostoimiston tai kännykkäpeli LTD:n parikymppiset hörhelöt.

      Tyypillinen työsuhdeautoilija on kuitenkin perheellinen, aikuinen, sivistynyt ja koulutettu ihminen, joka arvostaa hyviä ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta, luotettavuutta, tilaa ja taloudellisuutta ja joka ei halua autonvalinnallaan osoittaa olevansa maailmanlopun firmaan päässyt idiootti.

    • DI_

      Minulla ehdottomia kriteerejä työsuhdeauton valinnassa ovat:
      -Neliveto
      -Automaattivaihteet
      -Yli 200hv
      -Perhe mahtuu kyytiin
      -Kunnollinen äänieristys (moni auto liian meluisa)
      -Musta väri (nyt viides peräkkäinen musta auto tilauksessa)

      Nykyinen auto Volvo 2.5T AWD täytti hyvin kriteerit. Kun perheeseen syntyi toinen lapsi,
      alkoi Volvo käymään hieman ahtaaksi. Nyt tilauksessa BMW 525xiA.

      • ihme juttu

        Täällä näyttää olevan kahden kerroksen väkeä;
        1. Toiset valitsevat autonsa omien mieltymysten ja tarpeiden mukaan, työnantaja sitten maksaa viulut. Autossa on siten iso moottori ja muutenkin sellainen että kehtaa ajella. Tätä kutsutaan autoeduksi ja sillä sitoutetaan avainhenkilöitä firmaan.
        2. Auto valitaa työnantajan ehdoilla, jossa kriteereinä kulutus, huoltokustannukset ja jälleenmyyntiarvo. Auto on näillä kriteereillä 1,6 Corolla sedan. Onko tämä elämää?


      • että...
        ihme juttu kirjoitti:

        Täällä näyttää olevan kahden kerroksen väkeä;
        1. Toiset valitsevat autonsa omien mieltymysten ja tarpeiden mukaan, työnantaja sitten maksaa viulut. Autossa on siten iso moottori ja muutenkin sellainen että kehtaa ajella. Tätä kutsutaan autoeduksi ja sillä sitoutetaan avainhenkilöitä firmaan.
        2. Auto valitaa työnantajan ehdoilla, jossa kriteereinä kulutus, huoltokustannukset ja jälleenmyyntiarvo. Auto on näillä kriteereillä 1,6 Corolla sedan. Onko tämä elämää?

        kahden kerroksen väki jakaantyy järkeviin, vastuullisiin aikuisiin vs. typeriin teininörtteihin, jotka yrittävät ulosmitata firmasta kaiken kivan ennen muutenkin varmaa konkurssia.


      • DI_
        että... kirjoitti:

        kahden kerroksen väki jakaantyy järkeviin, vastuullisiin aikuisiin vs. typeriin teininörtteihin, jotka yrittävät ulosmitata firmasta kaiken kivan ennen muutenkin varmaa konkurssia.

        Ei niille teininörteille mitä tahansa etuisuuksia anneta enää nykypäivänä. Minä olen nelikymppinen, ja olen ollut saman firman palveluksessa nyt 14 vuotta. Ja firma on jo 100 vuotta vanha...


      • kuules poika,
        että... kirjoitti:

        kahden kerroksen väki jakaantyy järkeviin, vastuullisiin aikuisiin vs. typeriin teininörtteihin, jotka yrittävät ulosmitata firmasta kaiken kivan ennen muutenkin varmaa konkurssia.

        johtavassa asemassa olevat autoetuilijat tuovat leivän työläisten pöytään, niin päin se menee. Onko palkansaanti ulosmittausta? Kerronpa tuon vitsinä sak:n väelle kun palkkaa mankuvat seuraavan kerran lisää.


      • Eipä tullut yllätyksenä
        kuules poika, kirjoitti:

        johtavassa asemassa olevat autoetuilijat tuovat leivän työläisten pöytään, niin päin se menee. Onko palkansaanti ulosmittausta? Kerronpa tuon vitsinä sak:n väelle kun palkkaa mankuvat seuraavan kerran lisää.

        Suurin osa työsuhdeautoilijoista on järkeviä, vastuullisia ihmisiä. He arvostavat autovalinnassaan ajo-ominaisuuksia, tiloja, turvallisuutta, luotettavuutta... samoja asioita, mitä he arvostavat omassakin autossa. Katsopa huviksesi jotain tilastoja suosituimmista yritysautoista.

        Ja sitten on se toinen, pienempi porukka, johon sinä ilmeisesti kuulut.

        Yhteiskuntapoliittinen kysymys tämä ei ole vähääkään.


    • Alfistiksi tuleva

      Tärkeää:
      -Fiilis, joka autosta välittyy :).
      -Ajo-ominaisuudet
      -Ulkonäkö
      -Tarpeeksi tehoa (mulle riittää, kunhan 9s 0-100km/h alittuu)
      -Varusteet
      -(Koko) riittää kunhan on jotain Poloa isompi

      Merkityksettömät:
      -Kulutus
      -Käyttövarmuus (kaikki uudet tarpeeksi varmoja)
      -Huoltokustannukset
      -Jällenmyyntiarvo

      Näillä eväillä tuli Alfa Romeo 159 2.2JTS tilattua.

      • tai verottajan

        olisi tuettava dieselin hankintaa, tulis polttoainekulut halvemmaksi ja on ympäristölle vähemmän haitallista.Lisäksi nykyisillä turbodieseleillä on mukava ajaa, vääntö on mieletön!


      • meikäläinen
        tai verottajan kirjoitti:

        olisi tuettava dieselin hankintaa, tulis polttoainekulut halvemmaksi ja on ympäristölle vähemmän haitallista.Lisäksi nykyisillä turbodieseleillä on mukava ajaa, vääntö on mieletön!

        Mutta kun perusautoilija ajaa 20-25.000 vuodessa niin eipä diesel tule edullisemmaksi.
        Kyllä yritykset sen ovat tarkkaan laskeneet.

        Ja toiseksi,käyttäjälle ei mitään ideaa, diesel tyyppillisesti kalliimpi kuin vst bensa eikä saa mitään hyötyä. Eikä niillä nyt niin ihmeellistä ole ajaa..


      • Alfistiksi tuleva
        tai verottajan kirjoitti:

        olisi tuettava dieselin hankintaa, tulis polttoainekulut halvemmaksi ja on ympäristölle vähemmän haitallista.Lisäksi nykyisillä turbodieseleillä on mukava ajaa, vääntö on mieletön!

        Ei työnantajan kannata tukea dieseliä, ei ainakaan niillä kilometreilla mitä työsuhdeauton omaavat duunipaikallani ajavat. Itselleni olisi kyllä kelvannut se 2.4 JTDm 200hv paremmin kuin hyvin :). Noh, pitää tyytyä siihen mitä saa.


      • Sepe
        Alfistiksi tuleva kirjoitti:

        Ei työnantajan kannata tukea dieseliä, ei ainakaan niillä kilometreilla mitä työsuhdeauton omaavat duunipaikallani ajavat. Itselleni olisi kyllä kelvannut se 2.4 JTDm 200hv paremmin kuin hyvin :). Noh, pitää tyytyä siihen mitä saa.

        Tärkeää;
        * Teho
        * Merkki
        * Vanteet
        * Äänetoisto

        Muulla ei väliä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe