Akku tyhjenee?

KKe

Mikä vikana ku akku tyhjenee.Lataa 14.2V,mutta ku mittaa virtamittarilla 3.2Amp menee johonki.Ei varmaan laturissa toi vika.Voisko olla startti?

18

9874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • x-perttir

      Irrottele sulakkeita ja seuraa mittaria.

    • zähkö

      tuon mainitsemasi ampeerimäärän?

      • KKe

        Irrotin akun navan kaapelin ja laitoin mittarin kaapelin ja akun navan väliin,niin johonkin imee rapiat 3 amp


      • zähkö
        KKe kirjoitti:

        Irrotin akun navan kaapelin ja laitoin mittarin kaapelin ja akun navan väliin,niin johonkin imee rapiat 3 amp

        nyt vaan irrotat yhden sulakkeen ja katsot loppuuko kulutus. jos ei lopu, laita irroittamasi sulake takaisin ja jatka samalla tavalla, kunnes löydät sulakkeen jonka irroitus lopettaa kulutuksen. Tuon sulakkeen suojaamassa piirissä kulutusta(tai vika)
        KOKEEN AIKANA SÄHKÖLAITTEITA EI SAA OLLA PÄÄLLÄ.
        (sisävalo, radio, kello tms.)
        Startin kulutuksen voit mitata kytkemällä mittarin akun plussalta tulevan paksun kaapelin ja sen kaapelin starttimoottorin kiinikkeen väliin. Jos virta-avain nolla-asennossa on silti sähkövirtaa, laskee startti läpi.


      • oli tällainen
        zähkö kirjoitti:

        nyt vaan irrotat yhden sulakkeen ja katsot loppuuko kulutus. jos ei lopu, laita irroittamasi sulake takaisin ja jatka samalla tavalla, kunnes löydät sulakkeen jonka irroitus lopettaa kulutuksen. Tuon sulakkeen suojaamassa piirissä kulutusta(tai vika)
        KOKEEN AIKANA SÄHKÖLAITTEITA EI SAA OLLA PÄÄLLÄ.
        (sisävalo, radio, kello tms.)
        Startin kulutuksen voit mitata kytkemällä mittarin akun plussalta tulevan paksun kaapelin ja sen kaapelin starttimoottorin kiinikkeen väliin. Jos virta-avain nolla-asennossa on silti sähkövirtaa, laskee startti läpi.

        vika, kun akku tyhjeni. Selitys tulee nyt kansankielellä, sillä mikään ekspertti en näissä asioissa ole. Eli laturissa ei ollut vikaa, -johdon akkuliittimen juuressa ollut metallinen osa kuumetessaan melkein puolitti latauksen joka tuli akulle. Johdon pää vaihtoon ja johan lataa taas.. Tämä siis yksi vaihtoehto.. kannattaa mitata lataus eri kohdista piuhaa ja katsoa muuttuuko jossakin kohtaa.. Yleistä ainakin Opel-merkkisille autontapaisille..


      • tutulta kuulostaa....
        oli tällainen kirjoitti:

        vika, kun akku tyhjeni. Selitys tulee nyt kansankielellä, sillä mikään ekspertti en näissä asioissa ole. Eli laturissa ei ollut vikaa, -johdon akkuliittimen juuressa ollut metallinen osa kuumetessaan melkein puolitti latauksen joka tuli akulle. Johdon pää vaihtoon ja johan lataa taas.. Tämä siis yksi vaihtoehto.. kannattaa mitata lataus eri kohdista piuhaa ja katsoa muuttuuko jossakin kohtaa.. Yleistä ainakin Opel-merkkisille autontapaisille..

        näyttäisi siltä että täällä mazda kuskilla sama vika. SIIS STARTTI "PÄÄSTÄÄ LÄPI".
        Eli vie just tuon kolme amppeeria ja rapiat virtaa :)
        Akussa riittää virtaa siten että kolme - neljä päivää pärjää parkissa, viidentenä ei enää starttaa.

        Se taitaa olla joku startin diodisilta rikki tai jotain?!?!

        Toistaiseksi mennään sillä että akunkaapeli irti aina kun jätän auton parkiin...


      • mutta tuota
        zähkö kirjoitti:

        nyt vaan irrotat yhden sulakkeen ja katsot loppuuko kulutus. jos ei lopu, laita irroittamasi sulake takaisin ja jatka samalla tavalla, kunnes löydät sulakkeen jonka irroitus lopettaa kulutuksen. Tuon sulakkeen suojaamassa piirissä kulutusta(tai vika)
        KOKEEN AIKANA SÄHKÖLAITTEITA EI SAA OLLA PÄÄLLÄ.
        (sisävalo, radio, kello tms.)
        Startin kulutuksen voit mitata kytkemällä mittarin akun plussalta tulevan paksun kaapelin ja sen kaapelin starttimoottorin kiinikkeen väliin. Jos virta-avain nolla-asennossa on silti sähkövirtaa, laskee startti läpi.

        Ihan hyvä koe!

        Mutta jos laturi laskee läpi, niin aika monta sulaketta saa repiä irti (vaikka kaikki) ennenkuin jonkin sulakkeen irroitus lopettaa kulutuksen.
        Eli kannattaa testata ensin se laturi...


      • laturia en starttia
        tutulta kuulostaa.... kirjoitti:

        näyttäisi siltä että täällä mazda kuskilla sama vika. SIIS STARTTI "PÄÄSTÄÄ LÄPI".
        Eli vie just tuon kolme amppeeria ja rapiat virtaa :)
        Akussa riittää virtaa siten että kolme - neljä päivää pärjää parkissa, viidentenä ei enää starttaa.

        Se taitaa olla joku startin diodisilta rikki tai jotain?!?!

        Toistaiseksi mennään sillä että akunkaapeli irti aina kun jätän auton parkiin...

        Piti puhua kokoajan laturista ei startista, eli
        laturi vie virrat...


      • maksaloora
        tutulta kuulostaa.... kirjoitti:

        näyttäisi siltä että täällä mazda kuskilla sama vika. SIIS STARTTI "PÄÄSTÄÄ LÄPI".
        Eli vie just tuon kolme amppeeria ja rapiat virtaa :)
        Akussa riittää virtaa siten että kolme - neljä päivää pärjää parkissa, viidentenä ei enää starttaa.

        Se taitaa olla joku startin diodisilta rikki tai jotain?!?!

        Toistaiseksi mennään sillä että akunkaapeli irti aina kun jätän auton parkiin...

        mulla ei tartte ku päivän seistä parkissa niin ei lähe käyntii enää... äsken piti lähteä ajelee mut enpäs lähteny.. ei sano auto mitää, ei edes merkkivalot syty tms. eilen sama juttu,sillon oli viel joten kuten virtaa että työntämällä sai auton käyntiin ,eli jokin tod.näk vetää akun oikkariin.. laturin diodi ?? tää on jo kolmas kerta,kolmannella akulla :/


      • maksaloora
        maksaloora kirjoitti:

        mulla ei tartte ku päivän seistä parkissa niin ei lähe käyntii enää... äsken piti lähteä ajelee mut enpäs lähteny.. ei sano auto mitää, ei edes merkkivalot syty tms. eilen sama juttu,sillon oli viel joten kuten virtaa että työntämällä sai auton käyntiin ,eli jokin tod.näk vetää akun oikkariin.. laturin diodi ?? tää on jo kolmas kerta,kolmannella akulla :/

        niin ja auto on mazda 625 gt


      • maksaloora
        maksaloora kirjoitti:

        niin ja auto on mazda 625 gt

        osaa kirjottaa..... mazda 626gt vm 88 =)


    • laturi....

      Yksi laturin diodi voi olla oikosulussa. Irroita laturin johto ja mittaa onko enää kulutusta.
      Laturi nostaa kyllä tuossakin tilanteessa jännitteen yli 14 volttiin.

      • KKe

        No niin,mittailin kotosalla lisää ja eipä enään syönyt virtasta primera.Ainosastaan 0,07-0,10 AmP meni ja se kuluu ku tuo mittaristo on päällä(Matkamittari) eli eipä selviä tämäkään millään???


      • zähkö
        KKe kirjoitti:

        No niin,mittailin kotosalla lisää ja eipä enään syönyt virtasta primera.Ainosastaan 0,07-0,10 AmP meni ja se kuluu ku tuo mittaristo on päällä(Matkamittari) eli eipä selviä tämäkään millään???

        tai jokin muu kuluttaja?


      • KKe
        zähkö kirjoitti:

        tai jokin muu kuluttaja?

        Jeps!Kello on ja matkamittari lukemat näkyy kokoajan vaikka virrat pois,mutta kuuluu asiaan sillä niin uudesta asti.Eli mystinen vika hävis toistaseksi ku alunperin hörppäs 3Amp ku oli virrat pois.Epäilen et startti se on ku sopivasti jää kohilleen niin alkaa purkaan.Lataa kummiski yli 14V eli laturi ok.Täytyy ootella ku vika ilmenee uudelleen niin pääsee verekseltään mittaileen.Ikävä vaan ku ei voi pirssiin luottaa.Huoltoon ei viitsi turhaa roudata ku ois mukava ite selvittää...


      • eko
        KKe kirjoitti:

        No niin,mittailin kotosalla lisää ja eipä enään syönyt virtasta primera.Ainosastaan 0,07-0,10 AmP meni ja se kuluu ku tuo mittaristo on päällä(Matkamittari) eli eipä selviä tämäkään millään???

        Minulla akku tyhjeni aikansa tietämättäni viallisen peräkontin valokatkasijan takia. Eli kontissa paloi valo jatkuvasti.


      • KKe
        eko kirjoitti:

        Minulla akku tyhjeni aikansa tietämättäni viallisen peräkontin valokatkasijan takia. Eli kontissa paloi valo jatkuvasti.

        Vika.Laturi särki::


    • Makeen

      9 vuotta vanha akku viä pyörittää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      34
      2210
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      92
      1995
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      88
      1961
    4. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1673
    5. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1657
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      491
      1527
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1514
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      49
      1340
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

      Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      76
      1238
    10. Kemet lomautukset

      Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      35
      1209
    Aihe