vaaniiko vedessä joitakin vaarallisia otuksia kuten haita tai muita sellaisia?
vaarat uidessa
16
3837
Vastaukset
- ei voi uida
mureenoita pukkaa joka kivenkolosta
- Jakke
Ei siellä mitään vaarallista ole, ainut on jos astut terävän korallin tai merisiilin päälle
- siellä
tietysti ikäviä merisiilejä ja meduusoita(jelly fish) paikka paikoin. Itse käytän uidessa aina uimalaseja ja uimakenkiä melkein aina. Muista merenelävistä ei ole haittaa, ellet ole nainen jolla on kuukautiset päällä;silloin en välttämättä menisi uimaan...
- lääkettä..
meduusan polttamiin? Minä olen kuullut että pitäisi pissata tähän polttokohtaan. Virtsan ammoniakki kuulemma auttaa, miten mahtaa olla?
Ystävätärtäni poltti aamu-uinnilla meduusa useaan kohtaan ja kipu oli helvetillinen. Pikalliset tekivät rannan kasvista ja puhtaasta vedestä sellaista vihreää limamössöä ja levittivät sitä. Kipu sitten hellitti mutta seuraavana aamuna herättyämme, hän alkoi saada ihmeellisiä kramppikohtauksia eikä pystynyt jalkoja pitämään paikallaan, kipu oli taas kova.
Sitten olikin mentävä sairaalaan ja jotain lääkettä antoivat. Mitähän mahtoi olla,koska kipu ja krampit hellittivät hetkessä.
Hän on kylläkin allerginen ampiaisen pistoillekin eli noin kova reagtio johtuu varmaan siitä.
Paikalliset varoittivat, että ei kannattaisi mennä aamusella uimaan, koska silloin meduusat ovat rannan tuntumassa.
Tämän matkan jälkeen olen koko ajan katsellut ympärilleni uidessani meressä ja zoomaillut noita "tyhjän muovipussin" näköisiä olioita. - jjjjjjjjjjjjj
"Muista merenelävistä ei ole haittaa, ellet ole nainen jolla on kuukautiset päällä;silloin en välttämättä menisi uimaan... "
Miksi???
Tuleeko kalat kiimaseks vai haistaako hait veren ja tulee syömään? - liz.
lääkettä.. kirjoitti:
meduusan polttamiin? Minä olen kuullut että pitäisi pissata tähän polttokohtaan. Virtsan ammoniakki kuulemma auttaa, miten mahtaa olla?
Ystävätärtäni poltti aamu-uinnilla meduusa useaan kohtaan ja kipu oli helvetillinen. Pikalliset tekivät rannan kasvista ja puhtaasta vedestä sellaista vihreää limamössöä ja levittivät sitä. Kipu sitten hellitti mutta seuraavana aamuna herättyämme, hän alkoi saada ihmeellisiä kramppikohtauksia eikä pystynyt jalkoja pitämään paikallaan, kipu oli taas kova.
Sitten olikin mentävä sairaalaan ja jotain lääkettä antoivat. Mitähän mahtoi olla,koska kipu ja krampit hellittivät hetkessä.
Hän on kylläkin allerginen ampiaisen pistoillekin eli noin kova reagtio johtuu varmaan siitä.
Paikalliset varoittivat, että ei kannattaisi mennä aamusella uimaan, koska silloin meduusat ovat rannan tuntumassa.
Tämän matkan jälkeen olen koko ajan katsellut ympärilleni uidessani meressä ja zoomaillut noita "tyhjän muovipussin" näköisiä olioita.Halpa ja tehokas meduusan polttoihin. Jos allergioita, sitten lääkäriin.
- RS_
Tiettyinä vuodenaikoina on voimakkaita virtauksia. Jos rannalle on laitettu virtauksista varoittava lippu, kannattaa sen väri huomioida.
- ioni
Thaimaassa on raportoitu vain 1 haihyökkäys, joka oli v. 2002. Tapaus oli Siamin lahdella.
- Arjatar
joka inhoaa ja vastustaa uimakenkiä. Pidä tuolloin varasi. :)
- SharkBay
oli pojassa vaanimassa kun olin sukeltamassa 30 m syvyydessä ja eka sukelluksen jälkeen se hai tai sen kaveri kävi kyttäämässä minua kun sukeltelin. Eli minulla on noin 30 valokuvaa leopardihaista joista lähin ui vierestäni alta metrin päästä jos haluat voin lähettää sinulle kuvia niistä haista ja puuttuvista sormistani.
- uimari25
Missä päin Thaimaan rantoja olette näitä meduusoja eniten kohdanneet?
Olen ollut 4 kertaa Phuketissa, enkä ole kertaakaan uidessani niitä siellä nähnyt.
Olenko ollut vain "onnekas" uimari?
Vai onko niitä toisilla rannoilla enemmän kuin toisilla?- meressä...
Minä olen nähnyt noita meduusoja kahdella eri reissulla Hua Hinissa. Hotellimme oli Blue Wave eli sen "apinakallion" eteläpuolella.Yleensä niitä näimme rannalla,kun olimme aamulenkillä laskuveden aikaan. Ei niitä mitenkään kasapäin ollut, mutta silleen et pääsi tutustumaan ko. olioon.
Täällä samalla rannalla, aamu-uinnilla ystävättäreni joutui myös sen uhriksi. Sairaalareissun jälkeen kaikki oli ok. mut polttojäljet näkyivät ruskeina aika kauan.Hän vielä huitoi hädissään sitä irti, niin kerkesi polttelemaan aikas pahasti kylkeen, jalkoihin ja käsivarteen.
Sukeltajaystäväni kertoi, että niitä on erilaisia. Toiset kuulemma polttavat enemmän ja toiset vähemmän.
Kerran näin näitä olioita Kreetalla, Ierapetran rannalla..silloin en kyllä tajunnut mitä ne on. Uiskentelin vaan seassa..onneksi ei käynyt kuinkaan. - kysymyspieni
meressä... kirjoitti:
Minä olen nähnyt noita meduusoja kahdella eri reissulla Hua Hinissa. Hotellimme oli Blue Wave eli sen "apinakallion" eteläpuolella.Yleensä niitä näimme rannalla,kun olimme aamulenkillä laskuveden aikaan. Ei niitä mitenkään kasapäin ollut, mutta silleen et pääsi tutustumaan ko. olioon.
Täällä samalla rannalla, aamu-uinnilla ystävättäreni joutui myös sen uhriksi. Sairaalareissun jälkeen kaikki oli ok. mut polttojäljet näkyivät ruskeina aika kauan.Hän vielä huitoi hädissään sitä irti, niin kerkesi polttelemaan aikas pahasti kylkeen, jalkoihin ja käsivarteen.
Sukeltajaystäväni kertoi, että niitä on erilaisia. Toiset kuulemma polttavat enemmän ja toiset vähemmän.
Kerran näin näitä olioita Kreetalla, Ierapetran rannalla..silloin en kyllä tajunnut mitä ne on. Uiskentelin vaan seassa..onneksi ei käynyt kuinkaan.Kerroit että ystävättärelläsi on myös ampiaisallergia. Selvisikö ikinä varmasti, että oliko sillä yhteyttä näin rajuun reaktioon?
Saiko ystäväsi hengenahdistus kohtauksia?
Itselläni on todella paha ampiaisallergia, siis niin paha että adrenalini-piikki heti reiteen, muutamat pillerit suuhun ja heti sairaalaan ampiaisen pistäessä.
Olisi hyvä tietää näin etukäteen, että osaisi toimia jos meduusa iskee... - infoa
kysymyspieni kirjoitti:
Kerroit että ystävättärelläsi on myös ampiaisallergia. Selvisikö ikinä varmasti, että oliko sillä yhteyttä näin rajuun reaktioon?
Itselläni on todella paha ampiaisallergia, siis niin paha että adrenalini-piikki heti reiteen, muutamat pillerit suuhun ja heti sairaalaan ampiaisen pistäessä.
Olisi hyvä tietää näin etukäteen, että osaisi toimia jos meduusa iskee...siitä mitä meduusan kanssa törmääminen voi pahimmillaan aiheuttaa...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000862&posting=22000000012937357 - koskaan
kysymyspieni kirjoitti:
Kerroit että ystävättärelläsi on myös ampiaisallergia. Selvisikö ikinä varmasti, että oliko sillä yhteyttä näin rajuun reaktioon?
Olisi hyvä tietää näin etukäteen, että osaisi toimia jos meduusa iskee...oliko mitään yhteyttä ampparinpisto reaktioon. Mitään hengenahdistusta ei ollut.
Siinä rannalla, kun hän istui paikallisten hoidettavana sillä limamössöllä, niin ihonpinta kummallisesti nyki ja kramppasi polttokohdista.Kyllä se varmaan aika vaarallistakin on, koska paikalliset olivat hädissään ja auttoivat. Yksi lähti apteekkiin pyörällä ja yritti hakea mediciiniä, mutta tuli tyhjin käsin takaisin. Lääkettä ei ilmeisesti saanut ilman reseptiä apteekista. Ja kuten kerroin, seuraavana aamuna herättyämme hän hälyytti minut huoneeseensa. Hän itki ja voihki, jalkoja ei voinut pitää paikallaan ja niitä nyki taas kummallisesti.Sitten lähdimme sairaalaan. - kysyjäpieni
koskaan kirjoitti:
oliko mitään yhteyttä ampparinpisto reaktioon. Mitään hengenahdistusta ei ollut.
Siinä rannalla, kun hän istui paikallisten hoidettavana sillä limamössöllä, niin ihonpinta kummallisesti nyki ja kramppasi polttokohdista.Kyllä se varmaan aika vaarallistakin on, koska paikalliset olivat hädissään ja auttoivat. Yksi lähti apteekkiin pyörällä ja yritti hakea mediciiniä, mutta tuli tyhjin käsin takaisin. Lääkettä ei ilmeisesti saanut ilman reseptiä apteekista. Ja kuten kerroin, seuraavana aamuna herättyämme hän hälyytti minut huoneeseensa. Hän itki ja voihki, jalkoja ei voinut pitää paikallaan ja niitä nyki taas kummallisesti.Sitten lähdimme sairaalaan.Kiitos vastauksestasi!
Ehkä minun on parempi olla näin allergikkona extra-varovainen myös meduusojen kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155