Mertalan koulu

...

Vaihdan koulua Talvisalosta Mertalaan ja haluasin tietää siitä koulusta!Eli toivon vastauksia kaikilta Mertalan koululaisilta!
1.Onko siellä minkälaisia opettajia?
2.Onko sielä paljon kiusaamista?
3.Onko siellä paljon tupakoitsijoita,jotka käyvät siis salaa välitunneilla tupakalla?
4.Onko siellä ala -ja yläluokat eri kerroksissa?
5.Onko yläluokkalaisten pakko mennä joka välkällä ulos?

Kertokaa myös kaikkkea muuta siitä koulusta!
Kiitos!

23

6637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotka

      Mertalan yläasteela opettajana toimii eräs suosikeistani, eli Jaro Koikkalainen. Jaro on tietenkin myös Savonlinnan ykkös kaupunginvaltuutettu. Toivottavasti näemme Jaron tulevaisuudessa myös Arkadianmäellä ja ehkä vuoden 2012 presidentin vaaleissa ehdokkaana.

    • entinen Mertalalainen

      Niin kuin joka koulussa jotkut opettajat on sika kivoja, jotkut taas ei. Pellinen, Rovio ja Koikkalainen ovat ainakin tosi mukavia opeja.(nää ainakin vielä opettaa siellä)Rehtori ei tosin näytä olevan nykyisten oppilaiden suosiossa, näin olen kuullut. Itse en sitä rehtoria ole tavannut. Ala-asteen luokat ovat pääasiassa eri siivessä, joten pikkuisiin ei joka käytävällä törmää. Tupakoitsijoitahan riittää niin kuin varmasti Talvisalossakin, ainakin mun aikanani. En tiedä oliko ainakaan ennen mitenkään erityisen paljon kiusaamista, mutta sen voin sanoa, että Mertalan opet oli sille ainakin todella sokeita. Ne ei nähny eikä kuullu mitään, ellet suoraan niille kertonut. Joidenkin opettajien tunneilla jopa kiusattiin minun aikanani, eikä opettaja ottanut kuuleviin korviinsa sitä mitä hänen nenän edessään huudeltiin. Tiedä mikä tilanne tänä päivänä, mutta luulen että kiusaamiseen on valpastuttu, koska koulussa on paljon vähemmistöihin kuuluvia oppilaita esim.afgaaneja

    • minä vain

      ulkovälkillä pitää mennä ulos, muttei joka välkällä.

      • Vanhus

        Joka käytävillä törmää?... siel on ala-ja ylä-aste ihan erikseen joten pieniin siellä ei todellakaan törmää kuin välitunneilla ja köksän käsitöiden tunneilla kun joutuu ns."pienten siipeen".ja paras ope on Jussi Muukkonen(entinen luokanvalvoja),mikäli viel opettaa siellä.


      • ...
        Vanhus kirjoitti:

        Joka käytävillä törmää?... siel on ala-ja ylä-aste ihan erikseen joten pieniin siellä ei todellakaan törmää kuin välitunneilla ja köksän käsitöiden tunneilla kun joutuu ns."pienten siipeen".ja paras ope on Jussi Muukkonen(entinen luokanvalvoja),mikäli viel opettaa siellä.

        on nykyisin Talvisalossa!


    • ...

      siellä on ja moneltako ne on?

      • dfgsd

        ulkovälkät:9.45-10.00,ruokailu joko 10.40-11.00, 11.00-11.15, 11.40-12.00 tai 12.00-12.15, sisävälkät on 13.00-13.15, 14.00-14.15


    • Sanna

      Kiusaaminen tapahtuu Mertalassa aikuisten kesken. Ite kuulin kun siellä alakoulunpuolella opet haukkuu toisiaan(ei kai voi olla vaikuttamatta tuntityöskentelyyn:Muuten kai ihan yes.Mut kandee olla valpas!

    • Entinen Mertalalainen

      Itse ainakin tykkäsin Mertalan koulusta ja ala-asteella kivoin ope oli Pekka Pulli ja ylä-asteella Muukkonen.
      Tupakallakin tuli salaa käytyä. *Tunnustaa*
      Koskaan en onneks kiinni jäänyt :)
      Kiusaamista kai on jokaikisessä koulussa jonkin verran ja sille ei kertakaikkiaan voi mitään, tottakai siihen pitää puuttua mutta aina sitä vaan on siitäkin huolimatta.

      Eikun vaan iloisin mielin kouluun!!

    • ......

      On itte mertalan koulussa ja mun mielestä jotkut opettajat on kivoja..mut ei kaikki...kiusaamista ei oo paljoo...tupakoitsijoita kyllä on, mut ei hirveesti, kuiteinkii jonkun verran..ja alaluokat on valkosessa rakennuksessa ei muualla ja yläluokat on muuta osaa eli toisen värinen rakennus...ja on pakko mennä ulos 10-12 välkillä..ja aamulla 8-9 saa olla sisällä ja 13-13.15 saa olla sisällä ja muut välkät ollaan ulkona. ja koulu on kiva mielestäni. =)

    • ...

      paljon kaikille vastanneille ja toki vieläkin saa vastailla,jos on muuta tietoa ko.koulusta!

      Tosi mielelläni ja innoissani olen tulossa Mertalan kouluun:)Vähän vain jäntskättää,miten minut otetaan vastaan ja saanko kavereita,kun en ees tunne sieltä oikein ketään..

    • oasihfasgfh

      juup tota. itse vaihdoin mertalaan talvisalosta ja numerot ovat nousseet huomattavasti. eli pidän mertalaa PALJON PAREMPANA kun talvisaloo!!!! :D

    • nykyinen mertalalainen

      Mertalassa on ammattitaitoiset opettajat ja hyvin käyttäytyvät oppilaat. Hyvä koulu kaikenkaikkiaan!

      • kun olen

        kuullut että sieltä olisi potkittu joku väkivaltaisuuden vuoksi välillä pois?!
        Onkohan hän silti hyvä opettaja?!!!!!


      • aikuinen
        kun olen kirjoitti:

        kuullut että sieltä olisi potkittu joku väkivaltaisuuden vuoksi välillä pois?!
        Onkohan hän silti hyvä opettaja?!!!!!

        Tää on taas niitä kuulopuheita. Asioista kannattaa ottaa selvää esimerkiksi kysymällä jotain asiasta tietäviltä ihmisiltä. Mertalassa ei ole väkivaltaisia opettajia eikä oppilaita. Mertalassa on vain välittäviä aikusia.


      • Sanna
        aikuinen kirjoitti:

        Tää on taas niitä kuulopuheita. Asioista kannattaa ottaa selvää esimerkiksi kysymällä jotain asiasta tietäviltä ihmisiltä. Mertalassa ei ole väkivaltaisia opettajia eikä oppilaita. Mertalassa on vain välittäviä aikusia.

        Ehkä ei fyysistä väkivaltaa mut henkistä kuitenkin...on jopa huvittavaa jos ei joku tiedä että sieltä on joutunut joku lähtee pois kun aikuiset käyttäytyy pahemmin kuin lapset!Tunnen eräänkin joka paloi loppuun,työsuojeluvaltuutettukin joutui asiaan puuttumaan.


      • Gkeaper
        Sanna kirjoitti:

        Ehkä ei fyysistä väkivaltaa mut henkistä kuitenkin...on jopa huvittavaa jos ei joku tiedä että sieltä on joutunut joku lähtee pois kun aikuiset käyttäytyy pahemmin kuin lapset!Tunnen eräänkin joka paloi loppuun,työsuojeluvaltuutettukin joutui asiaan puuttumaan.

        Olisi kiva kuulla milloin tämä edellinen väite on tapahtunut? Näkisin, että jokaisella työpaikalla, jossa on vähintään kaksi työntekijää tulee joskus erimielisyyksiä tai näkemyseroja. Jonkun mielestä ne ovat ilmiriitoja ja taas toisten mielestä se on "normaalia" asioiden keskestelua. Niin. Näkemyksiä on monenlaisia.


      • Sanna
        Gkeaper kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla milloin tämä edellinen väite on tapahtunut? Näkisin, että jokaisella työpaikalla, jossa on vähintään kaksi työntekijää tulee joskus erimielisyyksiä tai näkemyseroja. Jonkun mielestä ne ovat ilmiriitoja ja taas toisten mielestä se on "normaalia" asioiden keskestelua. Niin. Näkemyksiä on monenlaisia.

        Tämä tapahtui noin kaksi vuotta sitten,satun näet tuntemaan kyseisen henkilön ja olen tietoinen mitä tapahtui.Kyse oli pitkään jatkuvasta henkisestä väkivallasta ja niin pahasta että kyseinen henkilö on edelleen sairaana.Ei tunnu kivalta kun entinen ja eloisa ystävä on poissa!Että kannattaa yleensä miettiä miten toista kohtelee...eikös se ole niin että kohtele muita niinkuin haluat itseäsi kohdeltavan!?Ja Vanhemmat/opet antavat esimerkin nuorille....


      • ..............................
        Sanna kirjoitti:

        Tämä tapahtui noin kaksi vuotta sitten,satun näet tuntemaan kyseisen henkilön ja olen tietoinen mitä tapahtui.Kyse oli pitkään jatkuvasta henkisestä väkivallasta ja niin pahasta että kyseinen henkilö on edelleen sairaana.Ei tunnu kivalta kun entinen ja eloisa ystävä on poissa!Että kannattaa yleensä miettiä miten toista kohtelee...eikös se ole niin että kohtele muita niinkuin haluat itseäsi kohdeltavan!?Ja Vanhemmat/opet antavat esimerkin nuorille....

        jaa-a....turhaa narisemista..jos ei tosiasiota kestä niin voivoi!.....onhan se ikävää, mutta jos ihminen ei kestä kritiikkiä niin ei elämässä pärjää!!...kasvatus kerta kaikkiaan.....


      • Anonyymi
        Sanna kirjoitti:

        Ehkä ei fyysistä väkivaltaa mut henkistä kuitenkin...on jopa huvittavaa jos ei joku tiedä että sieltä on joutunut joku lähtee pois kun aikuiset käyttäytyy pahemmin kuin lapset!Tunnen eräänkin joka paloi loppuun,työsuojeluvaltuutettukin joutui asiaan puuttumaan.

        Huono paikka en suositele


    • Ebin

      Kannattaa varoa mika holströmiä

    • Yläkoululainen

      Mika on Mertalan paras opettaja. ToiSEKSI paras on Mirjam Karjalainen. Sit Pekka Pulli.

      • Anonyymi

        Ei vitussa Mika on kauhein ope se vaa huutaa ja kiroilee päin naamaa ku vaan kysyn jotain.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe