Kannattaako suojata

Primera -98

Moi,

ostin nissan primeran vm-98, harkitsin teettää siihen finikor käsittelyn. Kaveri väitti että kyseisessä autossa on galvanoitu kori? Eli onko tietoa, miten asia on ja kannattaako käsittely teettää?

Kiitos vastauksista...

17

6071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on aina hyötyä!

      Itse ajan vuoden 85 volvo 240 jolla on takana 360tkm auto pelittää vielä teknisesti täysin,viime keväänä korjasin kaikki ruosteet pois ja vedin pohjaan ferrexiä ja sen päälle kunnon massa (dinitrol) ei sitä mihinkään liikkeeseen kannata viedä,maksaa miljonan ja silti vaikutus on sama kun itse tekemällä jos on huolellinen.
      Toki jos kaikki sormet ovat peukaloita kuten sinulla oletan koska nismon ostit kannattaa viedä liikkeeseen,se on jännä että täällä aina kysellään "kannattaako ruostesuojata "enään" " itellä toi vanha volvo pelittää varmasti seuraavat 20vuotta ilman ongelmia kun taas nyky ritsat porsii aina alle,ku nykyautot muuttuu niin kauheeta vauhtia on mukava ajella klassikolla ja katsella sivusta touhua kun uudet autot mätänevät käsiin.

      Itse ainakin oman volvoni kohdalla teen joka vuosi näin:Ostan kaupasta kotelosuojaa sprayna,sitten kiven isku massaa ja alustamassaa

      Koteloihin suihkutelen reilusti koteloainetta pohjaan palkeen kielet työntelen siklillä pois ja jos ruostetta on ajan sen porakoneeseen laitettavalla harjakoneella pois,sen jälkeen pohjamaalia ja kun maali on kuiva päälle alustamassaa,hyvänä pysyy.alustan palkit yms on hyvä myös vetää kotelo aineella ja samasta kotelo sprayta on hyvä laittaa ovien alareunoissa olevista vesirei'istä .


      Tuttu osti vw golfin vm 93 ja suojasi sen,ajellut sillä yli 250tkm ilman ruoste ongelmia .tokia päivitys suojaus kerran vuoteen.

      • näin se

        homma menee.. Nykyään vaan harva pystyy/ viitsii autonsa alla könytä. Siinä kyllä säästää melkosesti ja pysyy pellit kunnossa. Aineethan ei kalliita ole. Pitää ens kesänä tuon oman japsin alusta syynätä..


      • rasvismus
        näin se kirjoitti:

        homma menee.. Nykyään vaan harva pystyy/ viitsii autonsa alla könytä. Siinä kyllä säästää melkosesti ja pysyy pellit kunnossa. Aineethan ei kalliita ole. Pitää ens kesänä tuon oman japsin alusta syynätä..

        ei ole mikään ruosteenestoaine, muta meneehän se jos joka vuosi..., ensin pitää ruiskuttaa varsinainen ruosteenesto aine pohjaan ja sitten massa päälle, ja alusta / sisäkoteloihin laitetaan eri aineet,ruosteenesto firmojen käyttämiä aineita ei myydäkään tarvikelikkeissä.


      • P. Veli
        rasvismus kirjoitti:

        ei ole mikään ruosteenestoaine, muta meneehän se jos joka vuosi..., ensin pitää ruiskuttaa varsinainen ruosteenesto aine pohjaan ja sitten massa päälle, ja alusta / sisäkoteloihin laitetaan eri aineet,ruosteenesto firmojen käyttämiä aineita ei myydäkään tarvikelikkeissä.

        ,,,


      • ei ei ei
        P. Veli kirjoitti:

        ,,,

        Kaikki autotehtaat käyttäisivät tervaa, jos se olisi niin erinomainen aine. Tervan käyttö auton pohjassa on peruja 60-70 luvulta, jolloin autojen ruostuminen oli katastrofaalinen ongelma, eikä muita konsteja oikein vielä tunnettu. Iha ok silloin, mutta nykyään on parempia aineita keksitty.


    • vuan

      kyllä se primeran tekniikka taitaa olla niin kestävää laatua,että kannattaa ehdottomasti ainakin jos meinaat pitempään ajella.

    • niin että

      tuo ruostekäsittelyn hinta vastannee kymmentä prosenttia autosi arvosta joten harkitsisin kahdesti. tuttava sai saman vuosimallin primerasta lunastuksesta 6000 eskoa.

    • kannattaa

      Primerasi on varmasti jo ainakin osittain ruostunut pohjasta, ruostesuojaus olisi kannattanut tehdä jo heti uutena.

      Nyt kun viet autosi suojaukseen, niin ruoste jää muhimaan massan alle, ja pohja katoaa muutamassa vuodessa.

      Liikkeeseen ei kyllä kannata viedä, massaa itse sen mitä massattavissa on.

      • ehdottomasti

        Jos aikoo pitää autoa kauemmin, ruostesuojaus kanntaa ehdottomasti. Jos aikoo vaihtaa lähiaikoina, raha menee täysin hukkaan.

        Ruostesuojauksen hinta liikkeessä on 250-600 euroa, joka on pieni menoerä autoilun kustannuksista.

        Liikkeessä ei tehdä mitään "massausta", jonka alle ruoste jää muhimaan. Itse vien 9 vuotta vanhan bemarini kohta ensimmäiseen suojaukseensa - ja saan taas ajella rauhassa seuraavat vuodet. Lysti maksaa 420 euroa - onko se paljon?


    • konkari..

      Jaahas, taas näitä perusasioita, kannattaisi käyttää hakua.

      1. Unohda galvanointi ja "sinkkikori", niillä ei ole tässä automerkissä merkitystä

      2. Jos pidät autoasi 2-3 vuotta, suojaa itse pelkällä kotelosuojalla, jos pidät kauemmmin, vie liikkeeseen.

      3. Ruosteen päälle ei saa suojata. Alustapesun jälkeen katsotte suojaajan kanssa, jos ja kun punertaa niin hiekkapuhallukseen ja epoksia päälle, sitten vasta suojaus

      4. Autoa EI SAA vain massata, aina pitää laittaa alle kotelosuojaa primeriksi, ja harkiten vanhaan autoon massaa päälle.

      5. Taloudellisesti liikkeessä käsittely ei ehkä kannata, mutta tuo hyvän mielen ja kestävän auton.

      • Citisen Kane

        pois, tuo hiekkapuhallus on siihen paras konsti. Jos peltiin jää ruostetta, se muhii kyllä läpi suojauksista. Tätä en menetelmää en noudattanut erään jaappanilaisen autoni kanssa, ja ruosteet tuli suoja-aineista ja massasta läpi muutaman kuukauden sisällä, vaikka pohja oli muuten puhdistettu ja hiottu ruosteesta (näennäisesti) puhtaaksi.
        Ei muuta kuin vein auton äkkiä vaihtoon, ennen kuin siitä olisi tullut Colt! (no nysse merkkikin lipsahti...)


      • hohhoijaa...

        Niin, kaikki autot ruostuvat, mutta Primera vain keskimääräisesti, eli ei kovin pahasti.


      • katsuri
        hohhoijaa... kirjoitti:

        Niin, kaikki autot ruostuvat, mutta Primera vain keskimääräisesti, eli ei kovin pahasti.

        Katsastustyössäni ei ole tullut yhtäkään hylkyä ruosteen takia 1987 jälkeen valmistuneille Audeille.

        Sitäkin enemmän on ollut ruostepesä-nissaneita joissa kynnykset, takajousitolppien ympäristö ja lokasuojien reunat mätänevät.

        Kyllä autoissa on valtavat erot ruostumisen suhteen.


      • opettele lukemaan
        katsuri kirjoitti:

        Katsastustyössäni ei ole tullut yhtäkään hylkyä ruosteen takia 1987 jälkeen valmistuneille Audeille.

        Sitäkin enemmän on ollut ruostepesä-nissaneita joissa kynnykset, takajousitolppien ympäristö ja lokasuojien reunat mätänevät.

        Kyllä autoissa on valtavat erot ruostumisen suhteen.

        Niinpä niin, mutta puolueettomien tutkimusten mukaan P11 Primera ruostuu vain keskimääräisesti.

        Älä sotke 20 vuotta vanhoja Nissaneita tähän keskusteluun.


    • tietoa.....

      nyt puhutaan kyllä primera on ruoste pesä niin kuin mondeokin saa kyllä tehdä ruoste suojausta jo haaluu että ei ruoste raiskaa jos vertaa esim mitsuun missä on sinkitty kori.

    • 2.5v6 gls

      voi olla mitsussa sinkitty kori,mut jotain menny aniakin vuosimallien 96-2003 galanttien takalokarien kanssa pieleen.Ostin pari vuotta vanhan(97vm farkku vuonna 00)eikä kestäny kuin vuoteen 03 kun selvät kuplat kaaris.Merkkiliikkeeseen kysyy ruostumattomuus takuun perään,no kuvasvat ja muka alkanu ulkoapäin(siis virheetön maalipinta kuplii??)en antanu periks ja väännön jälkee takakaaret hiekka puhallettin ja pikkuisen hitsausta ja maalia pintaan.Iloa kesti pari vuotta kun mätä puski esiin,enempi vas puoli.Vielä oli ilman nosturi katsea siisti niin vaihtoon meni.Ja minnekkään muualle ei kukkasen kukkasta tullu 160tkm kilsan lukemiin.Kattelkaas sen ikäisien galanttien takakaaria ja mätiähän ne ovat,jollei juuri korjattu.Sinällään jännää et 00 vuon meni vaihdos mitsu galant 2.0glsi vm 88,mitä ei hitsattu ja lokarit siistit(takaluukun alapinnas kukkia,kuten ovien ulkopinnas)toki sen ymmärtänee kun 450tkm mittaris ja 12 vuotta ikää.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe