Kannattaako suojata

Primera -98

Moi,

ostin nissan primeran vm-98, harkitsin teettää siihen finikor käsittelyn. Kaveri väitti että kyseisessä autossa on galvanoitu kori? Eli onko tietoa, miten asia on ja kannattaako käsittely teettää?

Kiitos vastauksista...

17

6083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on aina hyötyä!

      Itse ajan vuoden 85 volvo 240 jolla on takana 360tkm auto pelittää vielä teknisesti täysin,viime keväänä korjasin kaikki ruosteet pois ja vedin pohjaan ferrexiä ja sen päälle kunnon massa (dinitrol) ei sitä mihinkään liikkeeseen kannata viedä,maksaa miljonan ja silti vaikutus on sama kun itse tekemällä jos on huolellinen.
      Toki jos kaikki sormet ovat peukaloita kuten sinulla oletan koska nismon ostit kannattaa viedä liikkeeseen,se on jännä että täällä aina kysellään "kannattaako ruostesuojata "enään" " itellä toi vanha volvo pelittää varmasti seuraavat 20vuotta ilman ongelmia kun taas nyky ritsat porsii aina alle,ku nykyautot muuttuu niin kauheeta vauhtia on mukava ajella klassikolla ja katsella sivusta touhua kun uudet autot mätänevät käsiin.

      Itse ainakin oman volvoni kohdalla teen joka vuosi näin:Ostan kaupasta kotelosuojaa sprayna,sitten kiven isku massaa ja alustamassaa

      Koteloihin suihkutelen reilusti koteloainetta pohjaan palkeen kielet työntelen siklillä pois ja jos ruostetta on ajan sen porakoneeseen laitettavalla harjakoneella pois,sen jälkeen pohjamaalia ja kun maali on kuiva päälle alustamassaa,hyvänä pysyy.alustan palkit yms on hyvä myös vetää kotelo aineella ja samasta kotelo sprayta on hyvä laittaa ovien alareunoissa olevista vesirei'istä .


      Tuttu osti vw golfin vm 93 ja suojasi sen,ajellut sillä yli 250tkm ilman ruoste ongelmia .tokia päivitys suojaus kerran vuoteen.

      • näin se

        homma menee.. Nykyään vaan harva pystyy/ viitsii autonsa alla könytä. Siinä kyllä säästää melkosesti ja pysyy pellit kunnossa. Aineethan ei kalliita ole. Pitää ens kesänä tuon oman japsin alusta syynätä..


      • rasvismus
        näin se kirjoitti:

        homma menee.. Nykyään vaan harva pystyy/ viitsii autonsa alla könytä. Siinä kyllä säästää melkosesti ja pysyy pellit kunnossa. Aineethan ei kalliita ole. Pitää ens kesänä tuon oman japsin alusta syynätä..

        ei ole mikään ruosteenestoaine, muta meneehän se jos joka vuosi..., ensin pitää ruiskuttaa varsinainen ruosteenesto aine pohjaan ja sitten massa päälle, ja alusta / sisäkoteloihin laitetaan eri aineet,ruosteenesto firmojen käyttämiä aineita ei myydäkään tarvikelikkeissä.


      • P. Veli
        rasvismus kirjoitti:

        ei ole mikään ruosteenestoaine, muta meneehän se jos joka vuosi..., ensin pitää ruiskuttaa varsinainen ruosteenesto aine pohjaan ja sitten massa päälle, ja alusta / sisäkoteloihin laitetaan eri aineet,ruosteenesto firmojen käyttämiä aineita ei myydäkään tarvikelikkeissä.

        ,,,


      • ei ei ei
        P. Veli kirjoitti:

        ,,,

        Kaikki autotehtaat käyttäisivät tervaa, jos se olisi niin erinomainen aine. Tervan käyttö auton pohjassa on peruja 60-70 luvulta, jolloin autojen ruostuminen oli katastrofaalinen ongelma, eikä muita konsteja oikein vielä tunnettu. Iha ok silloin, mutta nykyään on parempia aineita keksitty.


    • vuan

      kyllä se primeran tekniikka taitaa olla niin kestävää laatua,että kannattaa ehdottomasti ainakin jos meinaat pitempään ajella.

    • niin että

      tuo ruostekäsittelyn hinta vastannee kymmentä prosenttia autosi arvosta joten harkitsisin kahdesti. tuttava sai saman vuosimallin primerasta lunastuksesta 6000 eskoa.

    • kannattaa

      Primerasi on varmasti jo ainakin osittain ruostunut pohjasta, ruostesuojaus olisi kannattanut tehdä jo heti uutena.

      Nyt kun viet autosi suojaukseen, niin ruoste jää muhimaan massan alle, ja pohja katoaa muutamassa vuodessa.

      Liikkeeseen ei kyllä kannata viedä, massaa itse sen mitä massattavissa on.

      • ehdottomasti

        Jos aikoo pitää autoa kauemmin, ruostesuojaus kanntaa ehdottomasti. Jos aikoo vaihtaa lähiaikoina, raha menee täysin hukkaan.

        Ruostesuojauksen hinta liikkeessä on 250-600 euroa, joka on pieni menoerä autoilun kustannuksista.

        Liikkeessä ei tehdä mitään "massausta", jonka alle ruoste jää muhimaan. Itse vien 9 vuotta vanhan bemarini kohta ensimmäiseen suojaukseensa - ja saan taas ajella rauhassa seuraavat vuodet. Lysti maksaa 420 euroa - onko se paljon?


    • konkari..

      Jaahas, taas näitä perusasioita, kannattaisi käyttää hakua.

      1. Unohda galvanointi ja "sinkkikori", niillä ei ole tässä automerkissä merkitystä

      2. Jos pidät autoasi 2-3 vuotta, suojaa itse pelkällä kotelosuojalla, jos pidät kauemmmin, vie liikkeeseen.

      3. Ruosteen päälle ei saa suojata. Alustapesun jälkeen katsotte suojaajan kanssa, jos ja kun punertaa niin hiekkapuhallukseen ja epoksia päälle, sitten vasta suojaus

      4. Autoa EI SAA vain massata, aina pitää laittaa alle kotelosuojaa primeriksi, ja harkiten vanhaan autoon massaa päälle.

      5. Taloudellisesti liikkeessä käsittely ei ehkä kannata, mutta tuo hyvän mielen ja kestävän auton.

      • Citisen Kane

        pois, tuo hiekkapuhallus on siihen paras konsti. Jos peltiin jää ruostetta, se muhii kyllä läpi suojauksista. Tätä en menetelmää en noudattanut erään jaappanilaisen autoni kanssa, ja ruosteet tuli suoja-aineista ja massasta läpi muutaman kuukauden sisällä, vaikka pohja oli muuten puhdistettu ja hiottu ruosteesta (näennäisesti) puhtaaksi.
        Ei muuta kuin vein auton äkkiä vaihtoon, ennen kuin siitä olisi tullut Colt! (no nysse merkkikin lipsahti...)


      • hohhoijaa...

        Niin, kaikki autot ruostuvat, mutta Primera vain keskimääräisesti, eli ei kovin pahasti.


      • katsuri
        hohhoijaa... kirjoitti:

        Niin, kaikki autot ruostuvat, mutta Primera vain keskimääräisesti, eli ei kovin pahasti.

        Katsastustyössäni ei ole tullut yhtäkään hylkyä ruosteen takia 1987 jälkeen valmistuneille Audeille.

        Sitäkin enemmän on ollut ruostepesä-nissaneita joissa kynnykset, takajousitolppien ympäristö ja lokasuojien reunat mätänevät.

        Kyllä autoissa on valtavat erot ruostumisen suhteen.


      • opettele lukemaan
        katsuri kirjoitti:

        Katsastustyössäni ei ole tullut yhtäkään hylkyä ruosteen takia 1987 jälkeen valmistuneille Audeille.

        Sitäkin enemmän on ollut ruostepesä-nissaneita joissa kynnykset, takajousitolppien ympäristö ja lokasuojien reunat mätänevät.

        Kyllä autoissa on valtavat erot ruostumisen suhteen.

        Niinpä niin, mutta puolueettomien tutkimusten mukaan P11 Primera ruostuu vain keskimääräisesti.

        Älä sotke 20 vuotta vanhoja Nissaneita tähän keskusteluun.


    • tietoa.....

      nyt puhutaan kyllä primera on ruoste pesä niin kuin mondeokin saa kyllä tehdä ruoste suojausta jo haaluu että ei ruoste raiskaa jos vertaa esim mitsuun missä on sinkitty kori.

    • 2.5v6 gls

      voi olla mitsussa sinkitty kori,mut jotain menny aniakin vuosimallien 96-2003 galanttien takalokarien kanssa pieleen.Ostin pari vuotta vanhan(97vm farkku vuonna 00)eikä kestäny kuin vuoteen 03 kun selvät kuplat kaaris.Merkkiliikkeeseen kysyy ruostumattomuus takuun perään,no kuvasvat ja muka alkanu ulkoapäin(siis virheetön maalipinta kuplii??)en antanu periks ja väännön jälkee takakaaret hiekka puhallettin ja pikkuisen hitsausta ja maalia pintaan.Iloa kesti pari vuotta kun mätä puski esiin,enempi vas puoli.Vielä oli ilman nosturi katsea siisti niin vaihtoon meni.Ja minnekkään muualle ei kukkasen kukkasta tullu 160tkm kilsan lukemiin.Kattelkaas sen ikäisien galanttien takakaaria ja mätiähän ne ovat,jollei juuri korjattu.Sinällään jännää et 00 vuon meni vaihdos mitsu galant 2.0glsi vm 88,mitä ei hitsattu ja lokarit siistit(takaluukun alapinnas kukkia,kuten ovien ulkopinnas)toki sen ymmärtänee kun 450tkm mittaris ja 12 vuotta ikää.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1552
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1502
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      224
      1236
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      326
      1085
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      166
      1064
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      309
      1024
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1016
    Aihe