Hunaja

-Ria-

On se kyllä ihme aine tuo hunaja!

Minulla on ollut vuosien ajan... oikeastaan teini-iästä lähtien huono iho ja viimeisien vuosien aikana akne on vaivannut ihan niin kuin teini-iässä ja lisäksi se on ollut kamalan kivulias. Yhdestä suklaapatukasta on iho-ongelmat pahentuneet pariksi viikoksi kerrallaan. Nyt olen viikon verran levittänyt joka ilta hunajaa kasvoille n. puoleksi tunniksi ja iho on parempi mitä moneen vuoteen, vaikka olen joulun aikana syönyt 3 rasiaa suklaata!!!

28

23168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oo...

      tosissas...!?!

      • -Ria-

        ..en ois?


    • todennut

      Nyt kaikkien kauhukseni mäkin voin kertoa, että olen pitänyt hunajanaamiota yön yli joskus ja seuraavana aamuna kasvot ovat pehmeät ja tasaisen näköiset. Auttoi minullakin myös finneihin jonkin verran.

      • -Ria-

        ...palovammoihin hunaja on ihan ehdoton ykkönen! Esim. auringossa jos on ihonsa polttanut niin yöksi vaan hunajat iholle ja vaikka puuvilla t-paita päälle niin aamulla on jo paljon mukavampi olo.


      • pintanaarmut
        -Ria- kirjoitti:

        ...palovammoihin hunaja on ihan ehdoton ykkönen! Esim. auringossa jos on ihonsa polttanut niin yöksi vaan hunajat iholle ja vaikka puuvilla t-paita päälle niin aamulla on jo paljon mukavampi olo.

        paranevat tuplavauhdilla ja vaurioita ei jää.


    • auttaisko yhtää

      mul ei oo enään nii paljoo näppyjä, mut arpia siitäki edestä..auttaiskohan tollanen myös niihin??

      • minä

        Itse en usko hunajan parantavan milläänlailla näppylöitäsi tai aknea, kyllä se pehmittää ja kosteuttaa ihoa, mutta tuskin vaikuttaa tulehdusten syntyyn ja ihohuokosten tukkeutumiseen.


      • -Ria-
        minä kirjoitti:

        Itse en usko hunajan parantavan milläänlailla näppylöitäsi tai aknea, kyllä se pehmittää ja kosteuttaa ihoa, mutta tuskin vaikuttaa tulehdusten syntyyn ja ihohuokosten tukkeutumiseen.

        Itseasiassa hunaja on muistaaksen lievästi antiseptinen aine, joten tulehdusta kyllä lievittää...


      • marimar
        -Ria- kirjoitti:

        Itseasiassa hunaja on muistaaksen lievästi antiseptinen aine, joten tulehdusta kyllä lievittää...

        Itse hoidin ihoani hunajalla laittamalla joka ilta naamion. Sain loppuiäkseni hunaja-allergian!


      • mosku

        aina ku meen saunaan laitan hunajaa naamaan. iho näyttää ainaki loput iltää vähä punaselta mut unien jälkeen iho on tasasen värinen...suosittelen


      • -Ria-
        mosku kirjoitti:

        aina ku meen saunaan laitan hunajaa naamaan. iho näyttää ainaki loput iltää vähä punaselta mut unien jälkeen iho on tasasen värinen...suosittelen

        Juu miulakii naama punottaa vähän aikaa heti sen jälkeen kun pesen hunajan pois, mut myöhemmin iho on sitten parempi. Olen ajatellut sen niin, että hunaja saa jonkinlaisen reaktion aikaan joka parantaa ihoa... empäs osaa oikein sen paremmin selittää.


      • millaista hunajaa siis??
        -Ria- kirjoitti:

        Juu miulakii naama punottaa vähän aikaa heti sen jälkeen kun pesen hunajan pois, mut myöhemmin iho on sitten parempi. Olen ajatellut sen niin, että hunaja saa jonkinlaisen reaktion aikaan joka parantaa ihoa... empäs osaa oikein sen paremmin selittää.

        Minkälaista hunajaa suosittelet? Sellasta tahmeeta ja sakeeta vai nestemäistä ja kirkasta? Vain onks mitään välii? Ja tekeekö hunaja (tyhmä kysymys ei varmaan tee) huonoo jos laittaa sitä esim. otsaan myös vaik on finnejä 'vaan' nenässä?


      • -Ria-
        millaista hunajaa siis?? kirjoitti:

        Minkälaista hunajaa suosittelet? Sellasta tahmeeta ja sakeeta vai nestemäistä ja kirkasta? Vain onks mitään välii? Ja tekeekö hunaja (tyhmä kysymys ei varmaan tee) huonoo jos laittaa sitä esim. otsaan myös vaik on finnejä 'vaan' nenässä?

        ..hunajaa varmaankin kannattaa käyttää. Sillä ei ole väliä onko se juoksevaa vai kiteytynyttä. Ehkä se kiteytynyt pysyy paremmin kasvoilla. Sen verran kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota hunajan valintaan, että ostaa kotimaista hunajaa. Ulkomaisen hunajan laatu ei välttämättä ole yhtä korkeaa kuin kotimaisen. Mitään maustettua hunajaa ei kannata käyttää.

        Tämä hunajan koostumuksen tutkiminen olisi ihan mielenkiintoista... Se mitä hunaja sisältää, riippuu siitä mistä kukista se on peräisin. Voisi kai ajatella, että erillaisilla hunajoilla olisi hieman erilaisia vaikutuksia esim. ihonhoidossa.

        Hunajaa (ja myös sokeria) on käytetty jo vuosituhansien ajan haavanhoidossa hyvin tuloksin ja lääketiedekin alkaa taas olla kiinnostunut asiasta.


      • Babs
        -Ria- kirjoitti:

        ..hunajaa varmaankin kannattaa käyttää. Sillä ei ole väliä onko se juoksevaa vai kiteytynyttä. Ehkä se kiteytynyt pysyy paremmin kasvoilla. Sen verran kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota hunajan valintaan, että ostaa kotimaista hunajaa. Ulkomaisen hunajan laatu ei välttämättä ole yhtä korkeaa kuin kotimaisen. Mitään maustettua hunajaa ei kannata käyttää.

        Tämä hunajan koostumuksen tutkiminen olisi ihan mielenkiintoista... Se mitä hunaja sisältää, riippuu siitä mistä kukista se on peräisin. Voisi kai ajatella, että erillaisilla hunajoilla olisi hieman erilaisia vaikutuksia esim. ihonhoidossa.

        Hunajaa (ja myös sokeria) on käytetty jo vuosituhansien ajan haavanhoidossa hyvin tuloksin ja lääketiedekin alkaa taas olla kiinnostunut asiasta.

        En muista mistä luin, mutta joku väitti että ulkomaalainen hunaja olisi vielä antiseptisempää kuin kotimainen. Mitä lie antibiootteja (?) syötetty tms. :D


      • 234rfwe
        Babs kirjoitti:

        En muista mistä luin, mutta joku väitti että ulkomaalainen hunaja olisi vielä antiseptisempää kuin kotimainen. Mitä lie antibiootteja (?) syötetty tms. :D

        laittakaapa seuraavan kerran naamaanne ihmispaskaa saunan jälkeen, vakuutan että vaikutus on sama kuin hunajalla: pehmeä ja tasainen iho!


      • auttaaa!

        arpiin auttaaa maustamaton jugurtti(: se kosteuttaa ihoa samalla kun poistaa arvet! suosittelen !


      • Manukasta terveyttä
        Babs kirjoitti:

        En muista mistä luin, mutta joku väitti että ulkomaalainen hunaja olisi vielä antiseptisempää kuin kotimainen. Mitä lie antibiootteja (?) syötetty tms. :D

        Lukekaas MANUKA-hunajasta ja manukapensaista Uudessa Seelannissa. Se on tunnettu antiseptinen lääke, jota on ruvettu käyttämään vaikeisiin iho-ongelmiin, kuten haavoihin, jotka eivät ole parantuneet muuten. Myös sisäisesti ( teelusikallinen suuhun) auttaa se jopa vatsatauteihin. Sitä käytetään myös sairaaloissa Saksassa.

        Valitettavasti se on kallista. 46 euroa pieni purkki.


      • toope on toope
        234rfwe kirjoitti:

        laittakaapa seuraavan kerran naamaanne ihmispaskaa saunan jälkeen, vakuutan että vaikutus on sama kuin hunajalla: pehmeä ja tasainen iho!

        234rfwe on tyypillinen esimerkki tyypistä, jolle ei uudet asiat mene paskahuussiin, siis päähän.


      • ohe8282838
        marimar kirjoitti:

        Itse hoidin ihoani hunajalla laittamalla joka ilta naamion. Sain loppuiäkseni hunaja-allergian!

        Hysteriaa, se tuskin johtu siitä hunajan käytöstä naamalla. Sulla oli ollu se aina, ja se vaan selvisi hunajan käytön myötä. Ja miks mennä liiallisuuksiin laittamalla sitä joka ilta?


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Itse en usko hunajan parantavan milläänlailla näppylöitäsi tai aknea, kyllä se pehmittää ja kosteuttaa ihoa, mutta tuskin vaikuttaa tulehdusten syntyyn ja ihohuokosten tukkeutumiseen.

        Käytän lääkehunajaa ja autta finneihin ja moneen muuhunkin.


    • netwskugji

      minulla on nyt hunajaa naamassa, lähinnä yritän poistaa finnejä sen avulla.
      mutta pitääkö sitä pestä pois? että saako nukkua se naamassa? mutta kun se on aika tahmeaa niin en tiedä.. vai pidänkö juuri tuon puoli tuntia ja pesen pois? help me....

    • a6bh

      Laitoin yhdessä vaiheessa kosteusvoiteen seassa hunajaa yöksi kasvoihin ja kyllä mustapäät vähenivät, mutta iho alkoi vähän punoittaa. On kai liian kuorivaa minulle, ph on muistaakseni alhainen ja siksi hunaja on antiseptista.

    • hukkaanmenneetvuodet

      Pääsi kyllä katkera kirous suusta kun tajusin 2 kertaa hunajanaamiota käytettyäni, että se tekee sen, mihin 3 Roaccutan-kuuria, järkyttävän monta antibioottikuuria, vuosikausien päivittäinen bentoyyliperoksidivoiteiden käyttö, e-pillerit sivuvaikutuksineen jne eivät pystyneet ! Niin raivostuttavan turhauttavaa... No, parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan.

      Tervetuloa kerhoon: naamioon tulee lusikallinen kaurapuuroa, toinen hunajaa ja teelusikallinen kurkumaa. Luulen, että pelkkä hunaja olisi liian kuorivaa, mutta kaurapuuro rauhoittaa. Kurkuma sitten värjää vaaleaa ihoa, mutta väri lähtee helposti pois (kasvovedellä, pesuaineella tms).

    • toiveikas3333

      Toimiiko toi hunaja oikeesti??

    • oikeat_aineet

      Kyllä vaikealta tuntuu uskoa että jokin ulkoisesti käytettävä aine kuten hunaja tehoaisi paremmin kuin Roa joka normalisoi talirauhasten tuotannon sisäisesti.
      Itselläni ei kaupalliset hunavoiteet tai hunaja suoraan kasvoille (lämmitettynä) siveltynä vaikuttaneet yhtään mitenkään.
      Mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole kokeilla,eikä kallista mutta varautukaa pettymyksiin.(joita aknesta kärsivät usein)

      • Anonyymi

        Se ei ole
        mikään uskon asia, vaan tieteen. Mehiläisen mahalaukussa valmistuu 13 erilaista maitohappobakteerikantaa, jotka yhteistoiminnassa tappavat yli 60 haitallista bakteerilajia. Nämä 13 siirtyvät mehiläisen toimiessa hunajaan, ja vielä suuremmassa määrin propolikseen, joka on hunajaakin voimallisempi antibakteerinen aine. Hunajaa ei pidä lämmittää, se tuhoaa näitä hyödyllisiä bakteereita. Kannattaa käyttää suomalaista, pastöroimatonta juoksevaa hunajaa.


    • Anonyymi

      Mikä hunaja?

    • Anonyymi

      Aloin käyttää syksyllä manukahunajaa refluksiin. Teelusikallinen sitä vahvinta aamuisin tyhjään mahaan. En tiedä refluksista, äänen käheytyminen puhuessa ainakin väheni, mutta suurin vaikutus on ollut kasvojen ihoon.

      Minulla on ollut vuosilymmeniä ongelmana tukkeutuvat ihohuokoset, joista tali ei tule pois edes puristamalla, vaan näppy jää kuukausiksi iholle. Näitä ei ole ilmaantunut enää lainkaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe