Hyvät ihottumista kärsivät kanssasisareni ja veljeni. Toivottavasti tästä tekstistä on teille hyötyä. Kokeilkaa jos uskallatte!
Kymmenen vuotta mätin monen merkin perusvoiteita, kortisoneja, bepanthenia, sinkkivoidetta, luontaistuotteita, aloe-geeliä jne. atooppiselle iholleni. Tänä syksynä kärsin neljä kuukautta tosi kurjasta ihottumasta nivustaipeissa ja kaulalla, johon mikään ei enää tehonnut. Lopulta tajusin osin homeopaattini inspiroimana jättää pois KAIKKI rasvat ja muutkin helposti pois jätettävät kemikaalit (vaihdoin luonnonshamppoisiin, mineraalikivideodoranttiin, luonnollisiin pesuaineisiin...) ja ihottumat katosivat kokonaan! Siis toistan, pääsin siis lapsuudestani asti riesana olleista ihottumistani eroon.
Kuukauden rasvatauon jälkeen laitoin ensimmäistä kertaa sheivauksen jälkeen kemikaaleja iholleni, seurauksena nokkosrokko, kutina ja ihottuma. En hoitanut sitä millään muulla kuin puhtaudella, ja iho parani taas muutamassa päivässä.
Miksi lääkärit eivät kerro meille, koska ihomme tulisi jättää hoitamatta? Perusvoiteissani lukee ohjeena että "kroonisen ihotaudin hoitoon". Mistä olisin voinut tietää, ettei se ole mikään elinikäinen tuomio? Voiko iho muka kokonaan parantua voiteita käyttämällä? Eihän ihon oma kosteudentuotto silloin enää toimi!
Otettuani rasvojen kemikaaleista myös hieman lisää selvää, sain tietää, että niiden kemikaalit ovat esimerkiksi rintasyöpää aiheuttavia, sillä ne varastoituvat kehoon. Lisäksi jotkut niistä jäljittelevät elimistössä esimerkiksi estrogeenia, ja sotkevat koko hormonitasapainon. Valtaosaa rasvojen kemikaaleista ei ole koskaan edes tutkittu! Taisi olla vain 2% jotka ovat todettu turvallisiksi.
Olen suunnattoman onnellinen, mutta tietenkin samalla tyrmistynyt ja raivostunut. Epäilen, että olen tunkenut kehooni myrkkyjä viimeiset 10 vuotta ilman että kukaan on osannut varoittaa minua seurauksista. Saati sitten kertonut että laitan rahani hukkaan!
Käytännössä kokeilustani siis seurasi, että iho ensin kuivui muutamana päivänä suihkun jälkeen hieman enemmän kuin tavallisesti. Myös kutinaa tuli vähän, mutta muutaman päivän jälkeen kutina rauhoittui ja vähitellen katosi, alkoi radikaali paraneminen, joka koski koko ihoani. Kuukautiseni alkoivat n. viikon etuajassa ja finnit katosivat. Tämän tulkitsin johtuvan hormonitoimintaa häirinneiden kemikaalien katoamisesta kehostani. Myös allergiaherkkyyteni joitain ruokia ja kissaa kohtaan paranivat.
Eroon voiteista
8
1280
Vastaukset
- Ada
Itse pääsin samalla tavalla eroon kasvojen kuivuudesta ja atooppisesta ihottumasta. Aloin epäillä, että minulla olivat ihohuokoset tukossa tönkkörasvoista, koska huomasin, että iho tulehtui varsinkin kostealla ilmalla.
Menin tavaratalossa tietyn laatumerkkiä edustavan meikkifirman tiskille ja kerroin ongelmani, mikä oli tietysti nähtävissäkin. Ammattitaitoisen myyjän opastuksella (oli hieman iäkkäämpi, näytti olevan tietotaitoa myös atooppisen ihon ongelmista ja hoidosta) ostin laadukaat ihonpuhdistusaineet ja välineet, mm. laadukkaan kasvoliinan sekä kosteusvoiteen. Ensin kasvojen iho paheni, suorastaan meni kamalaksi, mutta parin kolmen viikon kuluttua kuin taikaiskusta muuttui ihmismäiseksi.
Saitko muuten homeopaattista hoitoa samalla?Tästä lauseesta on tainnut tulla tällä foorumilla kirjoittaessani jo vakiolause:"Se mikä käy minulle ei välttämättä käy sinulle!Tämä on omakohtainen sairaus"
Teillä tepsivät nuo keinot minulla jotkut muut!- Ada
Leena kirjoitti:
Tästä lauseesta on tainnut tulla tällä foorumilla kirjoittaessani jo vakiolause:"Se mikä käy minulle ei välttämättä käy sinulle!Tämä on omakohtainen sairaus"
Teillä tepsivät nuo keinot minulla jotkut muut!Jokainenhan meistä kertoo pääasiassa omista kokemuksista ja lukija pohdiskelee, saattaisiko hänelle olla toisen kokemasta hyötyä. Usein on, usein ei, atopia ja atooppinen ihottuma jos mikä on niin henkilökohtainen sairaus. Tosin rasvakierre taitaa olla meistä melko monelle yhteinen ongelma...
- kutisija
En ole kokeillut olla ilman perusrasvoja, mutta huomasin saman seikan kuin sinä. Ihon kutina helpotti selvästi, kun menin Ruohonjuureen ja ostin sieltä niitä luonnonaineilla vain käsiteltyjä shampoota, saippuaa ja muotovaahtoa. Saippua on hajusteeton oliiviöljysaippua, tosi hyvän tuntuinen. Muotovaahto oli ihan yhtä tehokasta kuin ennen käyttämänikin, mutta ei kutittanut yhtään. Lisäksi olen huomannut, että karkea ihottuma tykkää tavallisesta oliiviöljystä eniten. Se ei edes kirvele ja iho pehmiää entiseen kuntoonsa muutamassa päivässä. Olen kuullut tuttaviltani, että käyttäessään oliiviöljysaippuaa heidän ihonsa on tullut pysyvästi vähemmän kuivaksi, eikä perusrasvoja enää kaipaakaan. Toivottavasti ovat oikeassa.
- löytyykö???
löytyykö tuota oliiviöljysaippuaa ihan luontaistuotekaupoista vai mistä???
- rasvoittaja
Tuota olen kyllä usein ajatellut kokeilla, muttei usko ikinä ole tarpeeksi pitkään riittänyt?? Nyt kun kuulin että jollekkin toisellekkin se on tehonnut, voisin taas kokeilla uudestaan paremmalla mielellä... Mutta se mitä piti sanoa oli että kaikkien kannattaa muistaa ettei kosteusvoide ole kuin about 50-vuotta vanha keksintö... mitenhän jengi sitten yli viisikymmentä vuotta tuli toimeen ilman kosteuttavia. :)
- !!!
Millaisena ihottumasi sitten ilmeni ennen tätä "hoitamatta jättämistä"? Millä alueilla ihottumaa oli jne.?
Omalla kohdallani tuntuu, että mikään ei auta "parantavasti"... =/- Ketjun aloittaja
Voit lukea yltä, minkälainen ihottumani oli. Atooppinen, kirvelevä, tuskaa aiheuttava ja kutiava. Ihoni oli huomattavasti kuivempi rasva-aikana kuin nyt. Ihoni ei ole kertaakaan enää oireillut!
Nyt yhä monen kuukauden rasvalakon jälkeen voin siis hyvin ja esim. kuukautiskiertoni on radikaalisti säännöllisempi kuin rasva-aikoina. Lisäksi huomasin, että rasva-aikana ihoni oli lähes aina rikki ja tulehtunut, nykyään pelkästään pikkuisen kuiva välillä, mutta en anna sen haitata, sillä rasvaus toisi kutinan ja haavat takaisin!
Ja toiselle kysyjälle: en muista sainko homeopaattista hoitoa paranemisen aikaan. Viime syksynä taisin kerran käydä, mutta siitä oli paljon aikaa ennen tempaustani. Ehkä sekin oli avuksi. Ainakin rohkaisevaa oli, toisin kuin mikään terveyskeskuslääkäri. Aina homeopaattisen hoidon jälkeen on kuitenkin ollut parempi olo, ehkä juuri hoidon ansiosta?
Nykyään käytän iholleni pelkkää jojobaöljyä silloin tällöin karvojen sheivaukseen ja kasvoille kemikaalitonta Urtekramin Rose-kosteusvoidetta (sininen pullo luontaistuotekaupoista) meikinaluseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855412Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423591Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611936Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2921769- 471606
- 951427
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81322