Miten voi oppia astrologiaa?

.örkki.

Tuossahan tuo olikin. ;) Onko olemassa joitain hyviä kirjoja tai nettisivuja joissa voisi tuon taidon opetella?

20

2018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harrastanut

      Hei,
      kannattaa kahlata läpi aluksi vaikka suomenkielisiä astrologian opuksia, esim. Raimo Nikulan, Juhani Nummelan teokset (on paljon muitakin, mutta etenkin Nikula on mielestäni yksi parhaimmista). Mikäli taidat englantia niin sieltä löytyy tosi paljon hyviä astrologeja - oma suosikkini on ehdottomasti Robert Hand, mutta hänen juttunsa ovat tavallaan jo edistyneimmille. Paikkakunnallasi saattaa olla astrologinen seura (niitä on ainakin Hesassa, Treella ja Turussa - varmasti muuallakin ) Vilkaise Suomen astrologisen seuran sivustoja sieltä löytyy varmaan lisää kaikenlaista infoa.

      Tampereen työväenopistolla voi opiskella astrologiaa Marja Niemi-Mattilan kursseilla. Suomen astrologinen seurakin järjestänee kursseja (myös ammattiastrologi pätevyyttä silmällä pitäen) Niemi-Mattila on myös hyvä pitkän linjan astrologi. Tänä päivänä astrologeja on paljon, ja monenlaiseen makuun. Itse pidän enemmän "syvällistä" näkemystä omaavista tulkinnoista. Astrologiassa on lukuisia eri aihealueita syntymäkartan perustulkinnasta ja suhdekartoista, "transiitteihin" (muuttuvien planeettojen suhde syntymäkarttaan) sekä esim. karma-astrologiaa (elämän tehtävän valossa tulkiten).

      Seuran sivustoilla on linkkejä astrologiaa käsitteleville saiteille. Valaisevia oivalluksia retkellesi astrologian ihmemaahan!

      • Harrastanut

        Siis kannattaa aloittaa laatimalla ensin oma kartta, jota tutkimalla voit oppia paljon enemmän erilaisia astrologisia teoksia lueskellessasi. Kartan voi tehdä nykyään ilmaiseksi monilla saiteilla (selvitä vaan tarkka syntymäaikasi: päivä, kellonaika ja syntymäpaikka, siis esim. synnytyssairaalan sijainti ei kotikunta). Googlaa esim. Astrodienst.com .


      • .örkki.
        Harrastanut kirjoitti:

        Siis kannattaa aloittaa laatimalla ensin oma kartta, jota tutkimalla voit oppia paljon enemmän erilaisia astrologisia teoksia lueskellessasi. Kartan voi tehdä nykyään ilmaiseksi monilla saiteilla (selvitä vaan tarkka syntymäaikasi: päivä, kellonaika ja syntymäpaikka, siis esim. synnytyssairaalan sijainti ei kotikunta). Googlaa esim. Astrodienst.com .

        Kiitos paljon nuista neuvoista, niistä on varmasti apua! ;) Menenkin heti näiden pyhien jälkeen kirjastoon etsimään kirjoja ko. aiheesta! Kiitos vielä kerran! :)


      • Anonyymi
        Harrastanut kirjoitti:

        Siis kannattaa aloittaa laatimalla ensin oma kartta, jota tutkimalla voit oppia paljon enemmän erilaisia astrologisia teoksia lueskellessasi. Kartan voi tehdä nykyään ilmaiseksi monilla saiteilla (selvitä vaan tarkka syntymäaikasi: päivä, kellonaika ja syntymäpaikka, siis esim. synnytyssairaalan sijainti ei kotikunta). Googlaa esim. Astrodienst.com .

        Hei!
        Missä tuommoisen kirjan voisi sitten tehdä? Koska haluaisin oppia astrologiaa


    • lestadiolainen

      Älä päätäs moisella roskalla vaivaa. Lue mieluummin raamattua ja opi tuntemaan elämän herraa Jeesusta Kristusta.

      • .örkki.

        Uskon mihin uskon, luen mitä luen. Riparilla Jeesustelin tarpeeksi! ;) Ei tartte sit suuttua tästä kommentista... x]


    • ear

      astrologia tulee meidän aikoihin yhtä tyhjänä oppirakennelmana kuin se esiintyi muinaisuudessa.
      se kertoo ihmisestä joka ei itse kykene ottammaan vastuuta teoistaan vaan siirtää sen korkeammille voimille. ne muinaiset kansakunnat jotka luottivat papillissäätyisiin astrologeihin ovat kaikki tuhoutuneet. luota omaan harkintakykyysi ja järkeen vain siten voit löytää onnellisuuden

      • .örkki.

        En pyytänyt alkuperäisessä kommentissa valistuksia mitä minun pitäisi tehdä ja mitä ei. Mutta kiitos "varoituksesta". :)


      • Adi
        .örkki. kirjoitti:

        En pyytänyt alkuperäisessä kommentissa valistuksia mitä minun pitäisi tehdä ja mitä ei. Mutta kiitos "varoituksesta". :)

        Tuosta toimivuudesta on käyty täällä lukuisia keskusteluja, tässä yksi mielenkiintoisimmista:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=4500000000000611&posting=22000000010171213

        Kysymyksestäsi: Sinulla ei oikeastaan ole oikotietä astrologian oppimiseen siinä mielessä, että oppiaksesi astrologiaa hyvin sinun on tulkittava satoja erilaisia astrologisia syntymäkarttoja. Karttoja voi laskea esim. efemeridikirjojen avulla tai kartanteko-ohjelmilla, joita netissä on lukuisia. Yksi hyvä ilmaisohjelma löytyy www.astro.com:sta.

        Tarvitset alkuun melko vähän alan kirjallisuutta. Jos suinkin osaat englantia, niin "Astrologers handbook", jonka kirjoittajat ovat Sakoian ja Acker on kattava perusopus. Siinä on selitetty mm nousevien merkkien vaikutus, planeettojen vaikutus merkeissä ja huoneissa, tulkintaohjeet eri planeettojen eri aspekteille ja valmiit tulkinnat erilaisista suuraspekteista planeettojen välillä.

        Toivottavasti vastasi kysymykseesi, mutta kysy lisää jos jäi epäselväksi.


      • Kulkija*

        "...se kertoo ihmisestä joka ei itse kykene ottammaan vastuuta teoistaan vaan siirtää sen korkeammille voimille"

        Ihminen itse joko ottaa vastuun teoistaan tai sitten ei. Siksi hän myös valitsee, käyttääkö astrologiaa tekosyynä vastuuttomuudelleen, vai ei. Samalla tavalla tekosyynä voi käyttää myös uskontoa tai jotain muuta.

        Itse astrologian pitkäaikaisena harrastajana en todellakaan tiedä, miten muka planeetat voisivat millään tavoin olla vastuussa siitä, mitä minä valitsen tehdä tai olla tekemättä.


    • kannattaa mennä astrologian alkeiskurssille joita eri astrologit järjestävät sitten tietysti kirjallisuutta kannattaa lainata kirjastosta tai ostaa sitä!Nettisivuja astrologiasta löytyy tuhansittain tässä olisi muutamia:
      http://www.astro.fi
      http://www.astrologiakeskus.com
      jne...
      googlella löydät varmasti lisää!

    • Anonyymi

      kirjastosta voi lainata siitäkin aiheesta kirjoja. minun vinkkini on se että ei keskity liikaa yhteen planeettaan vaan katsoo kokonaisuutta.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Luonteessa on ainakin 13 päätekijää, jotka on otettava huomioon - pääuonteet (länsimainen ja kiinalainen, siis kk ja vuosiluonne), nousevat luonteet ja planeetat (9). Myös 9:n tähden ki olisi hyvä tietää.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itse opin mm. ajattelemalla.
      Luonnossa ihmiset kuuntelevat ääniä ja tekevät havaintoja, jotteivät törmäisi esim. karhuun.
      Miten itse voin havainnoida voidakseni perääntyä ajoissa, jos olen törmäämässä leijona-lohikäärmeeseen, koska en pysty välttämättä tunnistamaan sitä?

      Miten lapsi voi havainnoida ollakseen ärsyttämättä isäänsä raiskaamaan tai pahoinpitelemään lapsi? Tätä voi kysyä hallitukselta.

    • Anonyymi

      https://en.wikipedia.org/wiki/Ylva_Johansson
      Ylva Johansson on kieromielinen ruotsalainen EU parlamentaarikko, tokaisi: “Minua ei kiinnosta paskan vertaa mitä te sanotte minulle!”
      Sanoi, että maahanmuutto on hyvä asia, että pitäisi päästää kaikki sisään ja ei pitäisi estää laittomia maahanmuuttajia ylittämästä rajoja. Aina kun joku ministeri puhui rajojen valvonnan tarpeesta ja vastusti laitonta maahanmuuttoa yms. komissaari Johansson silminnähden ärsyyntyi ja käski heitä painumaan helvettiin. (vesimies-puulohikäärme)
      Ps. katsokaa hänen silmiään...

      Liittyy:
      https://www.kansalainen.fi/frontexin-entinen-paallikko-kertoo-sisapiirin-tietoa-eun-komission-pyrkimyksista-massamaahanmuuttoon-ja-avoimiin-rajoihin/

      Näyttää siltä, että jos vesimieheen lisätään liioittelualtis lohikäärme, ja vielä ruotsalaisuus, tai keltasininen lippu ylipäänsä, saadaan esiin puoli paholaista. Zele on vesimies-käärme.

      Aiotteko vielä tehdä lapsia milloin lystää kuten eläimet?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe