Kuivuus

nimetön

En nyt tiedä mille palstalle tämä kuuluisi, mutta laitanpa tänne. Mulla on herkkä iho, mulla oli pienenä aika pahaa atooppista ihottumaa käsi taipeissa, mutta nyt sitä ei ole kun en raavi niitä. Vähän meinaa punottaa mutta ei muuta. Ongelmani ei koskekkaan tätä, vaan naamaani. Mulla on suun ympärys ihan älyttömän kuiva eikä meinaa millään parantua vaikka rasvaa laitan enkä pese vahvoilla aineilla naamaa. Saippualla vaan iltaisin ja aamulla vedellä huuhtelen. Eniten tätä kuivaa on ylähuulen "päällä", siis huulen ja nenän välissä. Alapuolellakin on vähän, mutta se ei vaivaa niinkään. Suun ympärys punottaa aina ja iho ns. halkeilee välillä, eli lähtee kuivaa ihoa pois pieniä paloja. Mikä auttaisi tähän, mikä rasva olisi parasta tms? Apua kiitos. Ainiin, kesällä tämä kuivuus hieman helpotti, oli vähän parempana ei punottanut niin paljon, melkein hävisi kuivuus kokonaan. Taas kun kylmät ilmat alkoivat tuli kuivuus takaisin.
Hyvää uutta vuotta kaikille, ja kiitos mahdollisista vastauksista =)

9

2086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saippua POIS,

johonkin pesunesteeseen.

• kuiva iho

En ole pessyt itseäni kunnolla saippualla yli kahteenkymmeneen vuoteen. Kasvoihin en saippuaa ole käyttänyt sinä aikana lainkaan, ihoni on silti aivan hyvä. Saippuaa käytän kesäisin vain likaisiin jalkateriin, päivittäin kainaloihin ja sillon tällön alapesuun.

En ole atoopikko, mulla ei ole mitään ihottumia ollut koskaan ja ihoni on silti suihkun ja saunan jälkeen aivan kuiva. Varsinkin talvisin ja varsinkin saunan jälkeen. Rasvaa kuluu, ei saippuaa. En tiedä olenko omituinen, mutta näin minun ihoni haluaa.

• Siria

Kannattaisi kokeilla apteekin perusvoiteita. Niitä myydään pienemmissäkin tuubeissa, joten voi kokeilla useampia. Minullakin on atooppinen iho ja se kyllästyy yhteen voiteeseen yllättävän nopeasti. Voiteita kannattaa tämän takia vaihdella.

• Jos sinulla on ollut lapsena atopiaa niin ikävä kyllä et siitä eroon pääse sillä atopiaan ei ole keksitty parannuskeinoa vaikka iholla hyviä kausia saattaisikin olla!Et kertonut tuossa viestissäsi lainkaan sitä,että mitä rasvaa olet ihoosi käyttänyt?Olisikohan käynyt niin,että ihosi olisi kyllästynyt rasvaan?

• Leena kirjoitti:

Jos sinulla on ollut lapsena atopiaa niin ikävä kyllä et siitä eroon pääse sillä atopiaan ei ole keksitty parannuskeinoa vaikka iholla hyviä kausia saattaisikin olla!Et kertonut tuossa viestissäsi lainkaan sitä,että mitä rasvaa olet ihoosi käyttänyt?Olisikohan käynyt niin,että ihosi olisi kyllästynyt rasvaan?

Parhaan rasvan löydät vain kokeilemalla!Se mikä käy minulle ei välttämättä käy sinulle!

• nimetön
        Leena kirjoitti:

Parhaan rasvan löydät vain kokeilemalla!Se mikä käy minulle ei välttämättä käy sinulle!

Olen käyttänyt erisanin perusvoidetta joka on kuivalle ja herkälle iholle. Täytyypä siis vaihdella noita rasvoja ja testailla. Ja pesunestettäkin täytynee ostaa. kiitos kaikille vastanneille :)

• Se on hyvää..
        nimetön kirjoitti:

Olen käyttänyt erisanin perusvoidetta joka on kuivalle ja herkälle iholle. Täytyypä siis vaihdella noita rasvoja ja testailla. Ja pesunestettäkin täytynee ostaa. kiitos kaikille vastanneille :)

Tuo bepathene.se on rasvaisaa ja uusii ihoa :)
        minulla toimi tuohon punaiseen ihoon alahuulen alla..mutta kannattaa tietysti apteekista kysellä kanssa ;)

• samaa sanoa...
        Se on hyvää.. kirjoitti:

Tuo bepathene.se on rasvaisaa ja uusii ihoa :)
        minulla toimi tuohon punaiseen ihoon alahuulen alla..mutta kannattaa tietysti apteekista kysellä kanssa ;)

itellä sama ongelma huulien ympäristön kans ja parasta siihen bebanthen, tietty haluaisin itekki löytää perimmäisen syyn ihottumaan ja saada sen pois kokonaan...

• nimetön
        samaa sanoa... kirjoitti:

itellä sama ongelma huulien ympäristön kans ja parasta siihen bebanthen, tietty haluaisin itekki löytää perimmäisen syyn ihottumaan ja saada sen pois kokonaan...

Mulla onkin sopivasti bebanthenea tuolla kaapissa, sitä siis käyttämään :) Ja kiitos kaikille vastanneille, teistä oli SUURI apu. Ensinnäkin jätin sen saippuan pois (tyhmä kun en ennemmin tajunnut) ja heti tuntuu ja näyttää iho paremmalta. Bebanthenea kun vielä laitan niin on varmaan "täydellinen" tulos. :) Kiitos kiitos kiitos kiitos =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      85
      5392
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3581
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2965
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2181
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1926
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      289
      1753
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1606
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1412
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      8
      1312
    Aihe