En nyt tiedä mille palstalle tämä kuuluisi, mutta laitanpa tänne. Mulla on herkkä iho, mulla oli pienenä aika pahaa atooppista ihottumaa käsi taipeissa, mutta nyt sitä ei ole kun en raavi niitä. Vähän meinaa punottaa mutta ei muuta. Ongelmani ei koskekkaan tätä, vaan naamaani. Mulla on suun ympärys ihan älyttömän kuiva eikä meinaa millään parantua vaikka rasvaa laitan enkä pese vahvoilla aineilla naamaa. Saippualla vaan iltaisin ja aamulla vedellä huuhtelen. Eniten tätä kuivaa on ylähuulen "päällä", siis huulen ja nenän välissä. Alapuolellakin on vähän, mutta se ei vaivaa niinkään. Suun ympärys punottaa aina ja iho ns. halkeilee välillä, eli lähtee kuivaa ihoa pois pieniä paloja. Mikä auttaisi tähän, mikä rasva olisi parasta tms? Apua kiitos. Ainiin, kesällä tämä kuivuus hieman helpotti, oli vähän parempana ei punottanut niin paljon, melkein hävisi kuivuus kokonaan. Taas kun kylmät ilmat alkoivat tuli kuivuus takaisin.
Hyvää uutta vuotta kaikille, ja kiitos mahdollisista vastauksista =)
Kuivuus
9
2097
Vastaukset
- saippua POIS,
johonkin pesunesteeseen.
- kuiva iho
En ole pessyt itseäni kunnolla saippualla yli kahteenkymmeneen vuoteen. Kasvoihin en saippuaa ole käyttänyt sinä aikana lainkaan, ihoni on silti aivan hyvä. Saippuaa käytän kesäisin vain likaisiin jalkateriin, päivittäin kainaloihin ja sillon tällön alapesuun.
En ole atoopikko, mulla ei ole mitään ihottumia ollut koskaan ja ihoni on silti suihkun ja saunan jälkeen aivan kuiva. Varsinkin talvisin ja varsinkin saunan jälkeen. Rasvaa kuluu, ei saippuaa. En tiedä olenko omituinen, mutta näin minun ihoni haluaa. - Siria
Kannattaisi kokeilla apteekin perusvoiteita. Niitä myydään pienemmissäkin tuubeissa, joten voi kokeilla useampia. Minullakin on atooppinen iho ja se kyllästyy yhteen voiteeseen yllättävän nopeasti. Voiteita kannattaa tämän takia vaihdella.
Jos sinulla on ollut lapsena atopiaa niin ikävä kyllä et siitä eroon pääse sillä atopiaan ei ole keksitty parannuskeinoa vaikka iholla hyviä kausia saattaisikin olla!Et kertonut tuossa viestissäsi lainkaan sitä,että mitä rasvaa olet ihoosi käyttänyt?Olisikohan käynyt niin,että ihosi olisi kyllästynyt rasvaan?
Leena kirjoitti:
Jos sinulla on ollut lapsena atopiaa niin ikävä kyllä et siitä eroon pääse sillä atopiaan ei ole keksitty parannuskeinoa vaikka iholla hyviä kausia saattaisikin olla!Et kertonut tuossa viestissäsi lainkaan sitä,että mitä rasvaa olet ihoosi käyttänyt?Olisikohan käynyt niin,että ihosi olisi kyllästynyt rasvaan?
Parhaan rasvan löydät vain kokeilemalla!Se mikä käy minulle ei välttämättä käy sinulle!
- nimetön
Leena kirjoitti:
Parhaan rasvan löydät vain kokeilemalla!Se mikä käy minulle ei välttämättä käy sinulle!
Olen käyttänyt erisanin perusvoidetta joka on kuivalle ja herkälle iholle. Täytyypä siis vaihdella noita rasvoja ja testailla. Ja pesunestettäkin täytynee ostaa. kiitos kaikille vastanneille :)
- Se on hyvää..
nimetön kirjoitti:
Olen käyttänyt erisanin perusvoidetta joka on kuivalle ja herkälle iholle. Täytyypä siis vaihdella noita rasvoja ja testailla. Ja pesunestettäkin täytynee ostaa. kiitos kaikille vastanneille :)
Tuo bepathene.se on rasvaisaa ja uusii ihoa :)
minulla toimi tuohon punaiseen ihoon alahuulen alla..mutta kannattaa tietysti apteekista kysellä kanssa ;) - samaa sanoa...
Se on hyvää.. kirjoitti:
Tuo bepathene.se on rasvaisaa ja uusii ihoa :)
minulla toimi tuohon punaiseen ihoon alahuulen alla..mutta kannattaa tietysti apteekista kysellä kanssa ;)itellä sama ongelma huulien ympäristön kans ja parasta siihen bebanthen, tietty haluaisin itekki löytää perimmäisen syyn ihottumaan ja saada sen pois kokonaan...
- nimetön
samaa sanoa... kirjoitti:
itellä sama ongelma huulien ympäristön kans ja parasta siihen bebanthen, tietty haluaisin itekki löytää perimmäisen syyn ihottumaan ja saada sen pois kokonaan...
Mulla onkin sopivasti bebanthenea tuolla kaapissa, sitä siis käyttämään :) Ja kiitos kaikille vastanneille, teistä oli SUURI apu. Ensinnäkin jätin sen saippuan pois (tyhmä kun en ennemmin tajunnut) ja heti tuntuu ja näyttää iho paremmalta. Bebanthenea kun vielä laitan niin on varmaan "täydellinen" tulos. :) Kiitos kiitos kiitos kiitos =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 80679
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483