Ongelmat ja plussat kiinnostavat. Näin eilen televisiossa mainoksen, joka kiinnosti hinnan ja tehokkaan moottorinsa yhdistelmän takia.
Itse vain satun tietämään, että ainakin n.5 vuotta sitten ranskalaiset autot olivat teksinisesti surkeita japanilaisiin nähden.
Ajettavuus taas lienee hyvä, mutta kannattaako se jos auto jättää tien päälle tai vaatii korjaamokäyntejä usein?
Millainen takuuaika uudessa C4:ssä, autolla pitempään ajaneiden tai kyydissä olleiden kokemuksia ja huomioita, kiitos.
Onko C4 millainen auto?
16
4111
Vastaukset
- Le Citroen
vielä tänä päivänäkin, eikä vain ainoastaan japanilaisiin nähden vaan ihan kaikkiin. Aivan kuin tuo vaimo kulta joka tuolla makuuhuoneessa vielä krapulassa kuorsaa, kun "körmähti" eilen ennen puoltayötä ja nyt aamulla tuoksu ja ulkonäkö on takuulla yhtä houkutteleva kuin Ranskalaisella limaisella osterilla.
- ainakaan
usko mitään mitä täällä kerrotaan.
- Xant
Repe R tuota täällä kovasti kehui mut ei oo miestä enään näkynyt,onkohan matkoilla vai....
Eipä taida ihan valmis vielä tuo C4 olla vaan tuotekehittely jatkuu edelleen ja ostajan laskuun.- Tatu S
C4 coupe vts malli ollut alla viime pääsiäisestä asti ja olen todella tyytyväinen yhä. Reilu 16tkm näyttää mittari. Tosin tiesin jo suurinpiirtein edellisestä autostani Xsara vts:stä jotta mitä tuo tulee pitämään sisällään.
Todella paljon hyödyllisiä varusteita ko. hintaluokassa.
Melkeinpä turha tähän on yrittää selventää plussia ja miinuksia. Käy koeajamassa niin huomaat kyllä heti ensi metreillä jo onko kyseinen auto tehty sinua varten. Se on niin paljon kiinni siitä mitä asioita arvostaa.
Itse koeajoin perus C4 berlinen ensin ja meinasin jo jättää vaihtoaikeet kunnes sain C4 coupe vts vuorokaudeksi käyttöön ja seuraavalla viikolla oli tilaus jo sitten tehtykkin.
Tähän mennessä ainoa _ongelma_ ollut lukkojen heikko kosteudensuojaus, josta syystä apukuskin lukko meni vaihtoon. Samalla korjataan kosteussuoja ongelma.
Kaikissa uusissa autoissa on ongelmia ja syyn varmaan tiedätkin... vihje: 12V paljon elektroniikkaa
Xant: Eipä taida ihan valmis vielä tuo C4 olla vaan tuotekehittely jatkuu edelleen ja ostajan laskuun. ????
Kyllä se takuu on kaiken korvannut. - tomex2
Tatu S kirjoitti:
C4 coupe vts malli ollut alla viime pääsiäisestä asti ja olen todella tyytyväinen yhä. Reilu 16tkm näyttää mittari. Tosin tiesin jo suurinpiirtein edellisestä autostani Xsara vts:stä jotta mitä tuo tulee pitämään sisällään.
Todella paljon hyödyllisiä varusteita ko. hintaluokassa.
Melkeinpä turha tähän on yrittää selventää plussia ja miinuksia. Käy koeajamassa niin huomaat kyllä heti ensi metreillä jo onko kyseinen auto tehty sinua varten. Se on niin paljon kiinni siitä mitä asioita arvostaa.
Itse koeajoin perus C4 berlinen ensin ja meinasin jo jättää vaihtoaikeet kunnes sain C4 coupe vts vuorokaudeksi käyttöön ja seuraavalla viikolla oli tilaus jo sitten tehtykkin.
Tähän mennessä ainoa _ongelma_ ollut lukkojen heikko kosteudensuojaus, josta syystä apukuskin lukko meni vaihtoon. Samalla korjataan kosteussuoja ongelma.
Kaikissa uusissa autoissa on ongelmia ja syyn varmaan tiedätkin... vihje: 12V paljon elektroniikkaa
Xant: Eipä taida ihan valmis vielä tuo C4 olla vaan tuotekehittely jatkuu edelleen ja ostajan laskuun. ????
Kyllä se takuu on kaiken korvannut.Auton takuu ei korvaa sitä vitutusta kun kuulee että 2 vkon päästä pääset takuu huoltoon.Ohi on ne ajat jolloin uusi takuukorjattava auto meni jonon ohi. Sekin pännii kun pitäisi olla sitten kaksi viikkoa työajossa risalla pelillä.Viet autosi sitten sovittuna aikana huoltoon, ajat omaan piikkiin kilometrit ja kukaan ei korvaa sitä jonotusaikaa tiskin takana.Saat autosi puolittain korjattuna, kun tumpelot ei saaneet kaikkia elektroniikka vikoja korjattua ja paikallistettua.
- omistajac4
juu no ei voi muuta sanoa ku pakkasella ei autoon oo menemistä...
- TTS
Huomenna käyn hakemassa mustan C4 VTR Berlinen autoliikkeestä :)
Lopullinen sinetti ostopäätökselle tuli, kun vuokrasin Avikselta syksyllä C4 VTR:n parina viikonloppuna. Jo ekalla 600km reissulla olin valmis tekemään päätöksen ja toinen reissu vain vahvisti päätöstä. Yhteensä tuli ajettua yli 1200km "koeajo".
Vuokrausta ihmettelville tiedoksi, että pelkät junaliput kahdelle, välillä JKL-HKI, olisi tulleet maksamaan enemmän kuin vuokra bensat...
Aika paljon olen tätä ja muita Citikka palstoja seurannut ja C4:ssa ei tunnu olevan juurikaan vikoja. Joitan lukkojen jäätymisiä on ollut, mutta se on aika pieni ongelma, varsinkin jos sen saa korjattua. Voi olla, että asia on otettu jo huomioon uusissa nelosissa.- tappiota?
Etkö pelkää kovaa arvon laskua? Se on citikan suurin helmasynti eikä uusimmatkaan mallit sitä poista. Jos olisit valinnut Corolan tai Golfin voisit aikanaan marssia hyvillä mielin autoliikkeeseen ja selvitä pienemmällä välirahalla. Ja nukkuisit yösi hyvin!
- -sam-
tappiota? kirjoitti:
Etkö pelkää kovaa arvon laskua? Se on citikan suurin helmasynti eikä uusimmatkaan mallit sitä poista. Jos olisit valinnut Corolan tai Golfin voisit aikanaan marssia hyvillä mielin autoliikkeeseen ja selvitä pienemmällä välirahalla. Ja nukkuisit yösi hyvin!
Oletan että alun perin on ollut puhetta 2 litrasesta C4:sta. 3-ov. C4 maksaa noin 23000 ekeä. Vastaavasti varusteltu VW-Golf on noin 29000 ekeä. Corollaa ei edes saa 2 litrasena, mutta jos 1,6 litranen riittää niin hinta ei ole kuin reilu 21000 ekee. Jos taloudellista tappiota pelkää niin rahat kannataa sijoittaa Corollaan, sen hankita hinta on edullisin ja jälleen myynti arvo säilyy suht hyvin. Jos haluaa välttämättä tehokkaammalla moottorilla olevan auton niin itse valitsisin C4:n sillä tuo 6000 euron hinta ero iso. Viisi vuotta vahoilla autoilla tuo ero näyttäisi olevan noin 3000 ekä Golfin hyväksi, vertailussa oli vielä Citikan vanha malli Xsara. Vanhojen mallien hintahan tippuu huomattavasti nopeammin. Eli jos vain ajattelee rahaa niin on paljon järkevämpää ostaa C4 kuin Golf loppu pelissä säästyy vähintää 2000 - 3000 ekeä. Eli kyllä sen Golfin arvo säilyy kun lähtöhinta on noin pirun korkea.
- Xant
tappiota? kirjoitti:
Etkö pelkää kovaa arvon laskua? Se on citikan suurin helmasynti eikä uusimmatkaan mallit sitä poista. Jos olisit valinnut Corolan tai Golfin voisit aikanaan marssia hyvillä mielin autoliikkeeseen ja selvitä pienemmällä välirahalla. Ja nukkuisit yösi hyvin!
Rinta-Joupilla oli pari farkkua myynnissä,2001 Xsara 1.6 11990€ ja 2001 Golf 1.6 12990€,kummassakin kilometrit reilun sata ja kunto hyvä.
Kummassa noissa muuten on tullut enemmän arvo alas? - Tatu S
Xant kirjoitti:
Rinta-Joupilla oli pari farkkua myynnissä,2001 Xsara 1.6 11990€ ja 2001 Golf 1.6 12990€,kummassakin kilometrit reilun sata ja kunto hyvä.
Kummassa noissa muuten on tullut enemmän arvo alas?Juurikin näin!
Jos hinta on huomattavasti huokeampi niin kyllä se jälleenmyyntiarvokin saa matalampi olla.
Ja todellisuudessa ne jotka täällä jälleen myyntiarvosta valittelevat eivät ole koskaan _uutta_ autoa edes ostaneet.
Tuo golffin lähtö hinta kun ei tosiaan siinä pysy jos yhdenkin lisävarusteen otat.
Citikan vts mallissa ne onneksi tulevat kaikki vakiona ja VTR mallin varustelu on vähintäänkin yhtä hyvää luokkaa kun vertaa muihin merkkeihin. - TTS
tappiota? kirjoitti:
Etkö pelkää kovaa arvon laskua? Se on citikan suurin helmasynti eikä uusimmatkaan mallit sitä poista. Jos olisit valinnut Corolan tai Golfin voisit aikanaan marssia hyvillä mielin autoliikkeeseen ja selvitä pienemmällä välirahalla. Ja nukkuisit yösi hyvin!
Auto EI ole sijoitus, varsinkin kun ei puhuta esim. keräilykappale Ferrarista. Kyseessä on tavallinen henkilöauto jonka arvo laskee varmasti. Tai oikeastaan on jo laskenut koska auto on ajettu pois liikkeestä.
Jos ja kun joskus vuosien päästä autoa vaihdan, niin en todellakaan mieti sitä mitä joku muu saa samanikäisestä Corollasta tai Golfista, varsinkin kun kyseiset autot eivät ostohetkellä napanneet ulkonäöltään, ominaisuuksilla eikä hinnallaan...
- timo tumpelo
Itse kävin koeajamassa, käy itsekin. Eihän se koeajo ole sama asia kuin auton omistaminen ja vikojen listailu.Ihan yksiin menee mielipiteeni Tuulilasin ym autolehtien kanssa.Viimeistely ei ole VW tasolla, ajettavuus ei ole Fordin tasolla mutta hiljaisuus taitaa olla ihan omaa luokkaansa. C4:n ohjaus oli minusta ihan ok, varsinkin Megane II jälkeen ajettuna. Koska C4 farkku uupuu, ostan Fordin, Tojotan taika Skoda Octavian.
- ei ole hiljainen
En halua saivarrella, mutta korjattakoon että C4 on meluisa auto autolehtien mukaan... Eli sitikan "hiljaisuutta" siinä ei ole C5:n tapaan. Ja mainitsemasi huonompi laatuvaikutelma ergonomia on kyllä täysin totta, minkä näkee ilman lehtiä lukemattakin.
- Tatu S
ei ole hiljainen kirjoitti:
En halua saivarrella, mutta korjattakoon että C4 on meluisa auto autolehtien mukaan... Eli sitikan "hiljaisuutta" siinä ei ole C5:n tapaan. Ja mainitsemasi huonompi laatuvaikutelma ergonomia on kyllä täysin totta, minkä näkee ilman lehtiä lukemattakin.
Riippuu aika pitkälti siitäkin puhutaanko coupesta vai berlinestä? VTR vai VTS?
Omassa C4:ssa rengasmeteli näin talvella, moottorin murahdus polkastessa ja tuulen suhina ovat ne jotka sisälle kantautuvat niin että rekisteröin ne. Eivät siis haittaavia mielestäni kuitenkaan.
Alumiini koristeinen kojelauta ja sisusta muuten tyydyttävät ainakin minun laatuvaatimukseni.
- Autoileva
Takuu 2 vuotta ja jos ottaa huoltosopimuksen ni takuu jatkuu kolmeen vuoteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.327027- 424321
- 243705
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1843440- 122487
- 302445
- 432084
- 262034
- 1641983
- 1051402