Deklinaatio?

Maire

Kartta antaa tilaston, jossa on eritelty planeettojen asteet, huoneet ja aspektit. Sitten yhdessä sarakkeessa lukee Decl., josta en tiedä että mitä se tarkoittaa. Siinä on joku luku, jonka edessä on tai - merkki. Osaisiko joku selittää että mihin se liittyy ja mitä se tarkoittaa?

7

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauris

Jos valitaan taivaallinen ekvaattori taustatekijäksi (siis kun päiväntasaaja projisoidaan taivaalle suhteessa tähdistöihin), planeetat ovat aina jossain suhteessa tähän tasoon. Deklinaatio kuvaa niitä asteita, kuinka paljon planeetta heittää ekvaattorista.

Esimerkiksi auringon deklinaatio on suurin seisaushetkissä (joulu, juhannus) ja on 0 kevätpäiväntasauksen aikaan. Kuukin voi olla melkein 30 astetta suuntaan tai toiseen.

Sitten on vielä paralleelit deklinaatiot, joita jotkut astrologit käyttävät. Siksi ne on listattu karttaasi. Hyvää infoa, jos opiskelet eteenpäin, muuten ne kannattaa sivuuttaa pikkufaktoina.

• Kulkija

Saanko kysyä, miten kauan olet Kauris harrastanut astrologiaa? Tunnut hyvin hallitsevan tuon teknisenkin puolen, toisin kuin allekirjoittanut. ;-)

• Kauris
        Kulkija kirjoitti:

Saanko kysyä, miten kauan olet Kauris harrastanut astrologiaa? Tunnut hyvin hallitsevan tuon teknisenkin puolen, toisin kuin allekirjoittanut. ;-)

Koko pienen elämäni...ja varmasti vielä vanhuudenpäivillänikin. Eikös Kauris parane vanhetessaan? ;-)

• Kulkija
        Kauris kirjoitti:

Koko pienen elämäni...ja varmasti vielä vanhuudenpäivillänikin. Eikös Kauris parane vanhetessaan? ;-)

Harrastus minullakin, mutta mitä enemmän oppii, sitä enemmän löytää lisää opittavaa. Toivottavasti tuo mitä sanoit pätee myös nousu-Kauriiseen... :-D Ilmeisesti sinulla tuo Kauriin kunnianhimo astrologian hienouksien suhteen on syvempää sorttia kuin minulla. Kalat-aurinko kun ei aina jaksa olla kovin perusteellinen, enemmän kiinnostaa tuo symboliikka ja muu mystinen juttu.

• Kauris
        Kulkija kirjoitti:

Harrastus minullakin, mutta mitä enemmän oppii, sitä enemmän löytää lisää opittavaa. Toivottavasti tuo mitä sanoit pätee myös nousu-Kauriiseen... :-D Ilmeisesti sinulla tuo Kauriin kunnianhimo astrologian hienouksien suhteen on syvempää sorttia kuin minulla. Kalat-aurinko kun ei aina jaksa olla kovin perusteellinen, enemmän kiinnostaa tuo symboliikka ja muu mystinen juttu.

Yritän elää tämän yhdistelmän kanssa. Astrologian opiskelu on yksi hyvä mahdollisuus toiminnan kanavointiin.

Ollaan siis sukulaissieluja. :D

• Riinu
        Kauris kirjoitti:

Yritän elää tämän yhdistelmän kanssa. Astrologian opiskelu on yksi hyvä mahdollisuus toiminnan kanavointiin.

Ollaan siis sukulaissieluja. :D

Kuu-Aurinko-ja Nousu-Kauriidenhan sanotaan syntyneen "vanhoina". Nousu-Kauriit ovat pieninä vanhan näköisiä, ja vanhana nuorekkaita. Itse ihannoin suunnattomasti lähipiirissä olevia Kuu-Kauris ihmisiä, jotka omaavat SELKÄRANGAN, joka puuttuu muuten meikäläiseltä Kala-ihmiseltä.. ruoto kylläkin, mutta harva sekin... : )

• Kulkija
        Riinu kirjoitti:

Kuu-Aurinko-ja Nousu-Kauriidenhan sanotaan syntyneen "vanhoina". Nousu-Kauriit ovat pieninä vanhan näköisiä, ja vanhana nuorekkaita. Itse ihannoin suunnattomasti lähipiirissä olevia Kuu-Kauris ihmisiä, jotka omaavat SELKÄRANGAN, joka puuttuu muuten meikäläiseltä Kala-ihmiseltä.. ruoto kylläkin, mutta harva sekin... : )

No, itse ainakin olin pienenä kuulemma hyvin pikkuvanha. Opin lukemaan ja kirjoittamaan ennen kouluikää ja sekös tätä ominaisuutta oikein edesauttoi. :-D Kylässä olin ensimmäisenä kirjahyllyllä (niin kuin taidan olla vieläkin...). Olen myös vanhin lapsi.

Näin vanhemmiten olen lisäksi alkanut huomata itsessäni kauhistuttavia "moraalinvartijan" piirteitä. ;-) Jotenkin nykyisin astuu heti vanhemman rooli päälle kun näkee sekoilevia teinejä tai muuten vastuutonta käytöstä. Hassua sinänsä, kun minulla ei edes ole omia lapsia.

Se, mitä olen tuttava-Kauriista huomannut, niin aurinko-sellaiset ovat kovasti työteliäitä ja myös menestyvät urallaan. Sen sijaan pari MC:n Kauriissa omaavaa tuntuvat vain raatavan ja raatavan huonopalkkaisessa hommassa, ilman kiitosta. Toki tämä on vain mutua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8227
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5211
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5196
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3031
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe