Olen etsiskellyt vuokra-asuntoa Varkaudesta, ja kiinnostaisi tietää, millaisia eri asuinalueita siellä on, eli onko jossain tälläisiä erityisiä opiskelija-, spurgu-, ym keskittymiä?
Asuinalueista
24
5868
Vastaukset
- sulle tarinan...
Eli Savontiellä/luttilassa/savonmäessä asuu spuket ja pohjasakka. Peräluttilassa lapsiperheitä. Puurtila ja asuntomessu alue on myös lapsiperheiden suosiossa, joskin hieman kalliimpi kuin luttila.
taipaleessa asuu nuorisoa (20-35v)aika sopivasti, könönpellossa keski-ikäiset ja keskituloiset.
Häyrilässä asuu paljon lapsiperheitä ja rikkaita muutenkin.
Käppäri ja joutenlahti on semmonen savontietä vastaava nisti/hörhö alue. Sinne mua ei sais kirveelläkään muuttamaan. Kaura-aho on ihan ok, mut siellä asuu joitain manneja, eli siitä pitkä miinus.- käppäriltä
huumehörhöjä löytyy? Nykistä varmaan?
- juu
Kyllä minusta enemmän epä tavallista porukkaa asuu kaura-ahossa/käppärillä kuin luttila savon mäki (sieltä hän ne kaikki sosiaali elätit putkahtelee)
- ..toisen tarinan
Tulisitko ystävällisesti joskus käymään täällä Luttilassa ja Savonmäellä niin edes tietäisit, mistä puhut! Täällä ei todellakaan asu ketään spurkuja, vaan täällä melkein kaikki asunnot ovat omakotiasuntoja, joissa asuu sekä vanhempia ihmisiä että nuoria lapsiperheitä. Täällä ei ole ollut poliisin mukaan järjestyshäiriöitä juuri
ollenkaan verrattuna muihin kaupunginosiin (olen kysynyt, joten tiedän asian). Luttilassa ja Savonmäessa ovat omakotitalot halutuimpia ja myydyinpiä Varkaudessa (kts. myynti-ilmoituksia lehdissä)
Joskus kannattaisi käydä tutustumassa paikkoihin, ennen kuin puhuu sellaista skeidaa, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa - asuva
Häyrilässä asuu mukavasti lapsiperheitä, varakkaitakin löytyy, itse en tosin kuulu heihin. Kiva rauhallinen asuinalue sopivan matkan päässä palveluista! Suosittelen!!
- hellurei
Älä missään nimessä muuta ainakaan savontielle, ite asuin siellä jonkin aikaa ja kyllä pelotti. Talojen seinät on siellä niin ohuet, että kun keittiössä kolmannessa kerroksessa puhut ikkuna kiinni, se kuuluu ulos.. kaikki spurgut huuteli ovia avaamaan alhaalla. En ehkä mennyt. Samaten samassa talossa asui juoppoporukka, ihmisiä makoili sammuneena rappukäytävässä, ja kun poliisit soitti niin "selvät" juopot kisko sammuneet jaloista asuntoihinsa. Yhden kerran oli niin pahan hajuinen varmaan nisti/juoppo rappukäytävässä että sisälle asuntoon haisi kauhea haju koko päivän.Joskus saatto ovikello soida pimeässä rappukäytävässä ja joku raapi ovea... (meillä oli ovisilmä, tiesin että pimeää..) Poliisille kun soitti käskivät avata oven ja kysyä mikä on hätänä. Kyllä varmaan joo.. Samaten ihan ensimmäisessä asunnossa savontiellä taulut vaihto yöllä paikkaa ja joku kävi asunnossa päivällä kahvia keittelemässä kun koulussa olin. Vieressä asu avohoitopotilaita, ja vuokraisännän mukaan lukkopesä voi olla niin kulunut että saattaa naapuri päästä omilla avaimilla sisään. Oli lukonvaihto edessä. Ei enää ikinä savontielle. Nykyisin asun laivalinnankadulla, ja on ihan erilaista aluetta.
- ENTINEN LAPPALAINEN
OLEMME ASUNEET PUOLISONI KANSSA LÄHES KOLMEKYMMENTÄ VUOTTA SAVONTIELLÄ JA KERTAAKAAN EI OLE TAPAHTANUT MITÄÄN PAHAA ENKÄ OLE KOSKAAN NÄHNYT EPÄILYTTÄVÄÄ PORUKKAA. EN TIETYSTI LIIKUKKAAN ULKONA KUIN KELLO 11-15 VÄLILLÄ. AAMUISIN KÄYN TIETYSTI REIPPAILULENKIN SATAKUNNANKADULLA KLO 7.15-8.10. MUUTTAKAA VAIN NUORET TÄNNE, OLISI KIVA TUTUSTUA! VOISITTE OLLA VAIKKA HYVÄNÄ SIIVOUSAPUNA MEILLE! HYVÄÄ ALKAVAA VUOTTA! JA HERRAN LOPPIAISTA!
- Pirre
Ehkäpä jätän suosiolla huomiotta heti kättelyssä pari "hyväkuntoista, hyvinvarusteltua ja uskomattoman edullista" asuntoa...
Vaikka olisikin päivällä miten rauhallista, niin kyllä on ulkosalla voitava rauhassa liikkua mihin aikaan tahansa. Ja puhumattakaan nyt mistään ovenraapijoista!
Mites keskusta? Jos olen ymmärtänyt, se on siis tuo Relanderinkatu/Kauppakatu -alue... Lenkkeilyä vain päiväsaikaan? - hellurei
Pirre kirjoitti:
Ehkäpä jätän suosiolla huomiotta heti kättelyssä pari "hyväkuntoista, hyvinvarusteltua ja uskomattoman edullista" asuntoa...
Vaikka olisikin päivällä miten rauhallista, niin kyllä on ulkosalla voitava rauhassa liikkua mihin aikaan tahansa. Ja puhumattakaan nyt mistään ovenraapijoista!
Mites keskusta? Jos olen ymmärtänyt, se on siis tuo Relanderinkatu/Kauppakatu -alue... Lenkkeilyä vain päiväsaikaan?Varkaus on pelottava paikka. Kerran olin mieheni kanssa kävelyllä joutenlahdessa n. klo 18 aikaan torstai-iltana, ja mies sai siitä hyvästä revenneen paidan ja turpaan. Poliisit ei koskaan tulleet siksi koska niillä ei KAI ollut aseita.. Olen ihan tyytyväinen keskustaan, asun laivalinnankadulla ja täällä uskaltaa kävellä iltaisin, muualla en enää oikein uskalla..:(
- Tipi
Koko ikäni kuoppakankaalla asuneena voin sanoa, että rauhallisempaa paikkaa saa hakea.. Voi lenkkeillä mihin aikaan tahansa ilman pelkoa, itselläni on koira joten lenkkeiltyä tulee paljon, eikä tarvitse kelloa kytätä uskaltaako lähteä ulos vai ei..
- Iltamyöhä
Etsi vapaat asunnot ja käy tutustumassa niihin. JOs joku niistä sinua miellyttää niin käy kiinni. Tänä päivänä ei ole yhtään turvallisempaa missään. Häiriöitä ja häiriköitä on joka paikassa. On siinä osansa jokaisen omalla elämän tavallakin. Asuin elämäni 45 ensimmäistä vuotta Repokangas-Turjanvirta tienoilla ja voin sanoa, että rauhallista ja hyvää oli asumisympäristö.
Onnea uuteen asuntoon ja hyvää tätä vuotta! - jösse
Iltamyöhä kirjoitti:
Etsi vapaat asunnot ja käy tutustumassa niihin. JOs joku niistä sinua miellyttää niin käy kiinni. Tänä päivänä ei ole yhtään turvallisempaa missään. Häiriöitä ja häiriköitä on joka paikassa. On siinä osansa jokaisen omalla elämän tavallakin. Asuin elämäni 45 ensimmäistä vuotta Repokangas-Turjanvirta tienoilla ja voin sanoa, että rauhallista ja hyvää oli asumisympäristö.
Onnea uuteen asuntoon ja hyvää tätä vuotta!Varkaus on turvallinen kaupunki. Uskallan liikkua ihan missä vain (olen nuori nainen). Varkauden keskusta on Päiviönsaari ja siinä on mukava asua.
Savontiellä on sekä kivoja taloja että vähemmän kivoja. Jotkut ovat rauhattomia, mutta osaketalot hyvin rauhallisia. Kaikkein rauhattomimpia ovat Egantin talot Unnukankadulla. Erityisen rauhatonta aluetta ovat myös Taunonkuja Kaura-ahossa (muuten Kaura-aho on mukavaa seutua, mutta aika kaukana kaupoista yms, jos ei ole autoa) Ehkä pahin on Nyyrikinkuja Käpykankaalla. Kaupungin vuokratalot ovat joka kaupungissa pahimpia.
Tervetuloa meijän pikkusitiin! - T-hyvin
jösse kirjoitti:
Varkaus on turvallinen kaupunki. Uskallan liikkua ihan missä vain (olen nuori nainen). Varkauden keskusta on Päiviönsaari ja siinä on mukava asua.
Savontiellä on sekä kivoja taloja että vähemmän kivoja. Jotkut ovat rauhattomia, mutta osaketalot hyvin rauhallisia. Kaikkein rauhattomimpia ovat Egantin talot Unnukankadulla. Erityisen rauhatonta aluetta ovat myös Taunonkuja Kaura-ahossa (muuten Kaura-aho on mukavaa seutua, mutta aika kaukana kaupoista yms, jos ei ole autoa) Ehkä pahin on Nyyrikinkuja Käpykankaalla. Kaupungin vuokratalot ovat joka kaupungissa pahimpia.
Tervetuloa meijän pikkusitiin!siinä Riittulanmäen grilliä vastapäätä on niitä parakin näköisiä yksikerroksisia puutaloja joihin tykättiin aikanaan majoittaa kaupungin pohjasakkaa? Niitä kutsuttiin silloin joskus nimillä "Törkylä" ja -aika osuvasti- "Melrose Place". Tulihan melkoisia esityksiä nähtyä niillä kulmilla...
- niitä
T-hyvin kirjoitti:
siinä Riittulanmäen grilliä vastapäätä on niitä parakin näköisiä yksikerroksisia puutaloja joihin tykättiin aikanaan majoittaa kaupungin pohjasakkaa? Niitä kutsuttiin silloin joskus nimillä "Törkylä" ja -aika osuvasti- "Melrose Place". Tulihan melkoisia esityksiä nähtyä niillä kulmilla...
siinä viellä on pitkä rivi....yksi paikka missä on parakki talo kanssa on siinä kiertotien varressa,lähellä sitä A24 kylmäasemaa
- asunnon
Iltamyöhä kirjoitti:
Onnea uuteen asuntoon ja hyvää tätä vuotta!hanivelin pojat muuttaa pois silloin saa halvalla oman asunnon, ensimmäiset on jo kuulemma myynnissä.
- 2x2
niitä kirjoitti:
siinä viellä on pitkä rivi....yksi paikka missä on parakki talo kanssa on siinä kiertotien varressa,lähellä sitä A24 kylmäasemaa
Sitä taloa kutsuttiin aikoinaan nimellä "pilluliiteri" siitäpä voikin jo päätellä millanen talo on kyseessä :/
- kokokoko
2x2 kirjoitti:
Sitä taloa kutsuttiin aikoinaan nimellä "pilluliiteri" siitäpä voikin jo päätellä millanen talo on kyseessä :/
...
- on spurgujen aluetta
...
- ex Varkautelainen
Itse henkilökohtaisesti en Varkaudessa muuttaisi Savontien, Joutenlahden tai Käpykankaan kaupungin vuokratalo alueelle. Varkaudessa keskusta on himppu häilyvä käsite. esim. Arkena sanot Varkautelaiselle taksi kuskille, et keskustaan, niin löydät itsesi kauppakadun ympäristöstä, mutta kun sanot saman lauantaina puolenyön aikaan, niin tiesi vie Päiviönsaareen, jossa siaitsee ravintolat ja ns. yöelämä.
- ex varkautelainen myös
joo oli niin pieni kylä, että kaikki tiesi muiden asiat. milloin keskusta oli missäkin. pakko muutaa pois sielta.
- Anonyymi
irtonakki
- Anonyymi
asuntomessut 91
- Anonyymi
lihanakki
- Anonyymi
tajuatko vitun pyjjejo että sinä itse olet tämä tanskanjätkä
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733