Hei! Minulla on kahta ryhmäruusua(europeana ja schneewittchen). Siirrän ne ensi kesänä eteläpihalle. Toivoisin "vinkkejä" siitä, mitkä kukat / kasvit sopisivat ed. mainittujen ruusujen joukkkoon vai onko parempi olla vain ruusuja? Haluaisin tehdä kauniin ja näyttävän ruusupenkin??
kiitos vastauksista.
Kesää odottaen
ruusupenkki
10
5510
Vastaukset
- mielipiteeni
Mielestäni muut kukat eivät sovi ruusujen kanssa.Ainostaan jokin reunakukka tai vaikkapa sivuille sinikatajaa tai muuta ikivihreää.Ruusut ovat kauniita kun niitä on paljon,eikä muita sotkemassa niiden kaunista kukintaa.
- kenties
havuja kuten kääpiövuorimäntyä, eteen orvokkia tai muuta matalaa.
- kesäpuutarhuri
kiitos vastauksista. Olemme vasta muuttaneet ja viime kesänä en vielä tehnyt kukkapenkkiä vaan pensaita ym. ainoastaan ruusuja... nyt sitten vaan keväåttä odottamaan ja tulpaanien puhkeamista.
- zekelos
.. ruusujen sekaan ei kannata sotkea muita kukkia. Pelkkiä ruusuja penkissä ja kuorihakkeella katettu, silloin säästyy rikkaruohojen nyppimiseltä ja pitää kosteudenkin paremmin. Ruusuthan imee mahoton vettä..
Muista myös kunnon kevätlannoitus.- kesäpuutarhuri
kiitos, olen miettinyt sopisiko ruusujeni (european ja toinen ryhmäruusu) taakse esim. köynnösruusu vai meneekö "sotkuksi"..pidän itse selkeydestä
- zekelos
kesäpuutarhuri kirjoitti:
kiitos, olen miettinyt sopisiko ruusujeni (european ja toinen ryhmäruusu) taakse esim. köynnösruusu vai meneekö "sotkuksi"..pidän itse selkeydestä
Köynnös ruusu vaan taakse, kiipeilemään seinustaa.
Kannattaa myös kokeilla Blue Parfym ruusua. Violetti (tietenkin eri paikassa jos haluaa selkeyttä) Mutta tuoksu, kuten voi päätellä nimestäkin on sit NIIN mahtava. Voi unohtaa ilmanraikastajat, kun yhden kukan tuo sisälle, niin koko huusholli tuoksuu ruusulle :) - ruususi?
Hei! Millaiseen paikkaan siirrät ruususi? Siis etelänpuoleiselle pihalle, mutta talon seinustalleko vai keskelle piha-aluetta? Jos seinustalle, niin minkävärinen seinä? Jos seinä on esim. valkoinen, niin silloin valkoiset ruusut (Schneew.) "hukkuvat" siihen. Köynnös(ruusu) tai havut tuovat mukavaa vihreyttä taustalle. Schneewittchenin eteen voit istuttaa vielä matalampia ruusuja, esim. Aspirin on valkoinen, suurikukkainen.
- vyöhyke
ruususi? kirjoitti:
Hei! Millaiseen paikkaan siirrät ruususi? Siis etelänpuoleiselle pihalle, mutta talon seinustalleko vai keskelle piha-aluetta? Jos seinustalle, niin minkävärinen seinä? Jos seinä on esim. valkoinen, niin silloin valkoiset ruusut (Schneew.) "hukkuvat" siihen. Köynnös(ruusu) tai havut tuovat mukavaa vihreyttä taustalle. Schneewittchenin eteen voit istuttaa vielä matalampia ruusuja, esim. Aspirin on valkoinen, suurikukkainen.
Mikähän vyöhyke kesäpuutarhurilla on ,silloin tietäis paremmin sanoa,mikä siellä menestyy, esimerkiksi köynnösruusuista ?
- kesäpuutarhuri
vyöhyke kirjoitti:
Mikähän vyöhyke kesäpuutarhurilla on ,silloin tietäis paremmin sanoa,mikä siellä menestyy, esimerkiksi köynnösruusuista ?
Alue IV--...toinen vaihtoehto on juuri valkean aidan viereen jossa tosi kuuma ja toinen vaihtoehto pihalle omaksi ryhmäksi. Olen yrittänyt etsiä ruusukirjoista ym. mallia mut en ole löytänyt kuvaa..
Kiitos kaikille taas ohjeista..niitä tarvitaan...
..ruusuja siellä ja ruusuja täällä.. - ruusuhullu
Alue IV--...toinen vaihtoehto on juuri valkean aidan viereen jossa tosi kuuma ja toinen vaihtoehto pihalle omaksi ryhmäksi. Olen yrittänyt etsiä ruusukirjoista ym. mallia mut en ole löytänyt kuvaa..
Kiitos kaikille taas ohjeista..niitä tarvitaan...
..ruusuja siellä ja ruusuja täällä..tuolla http://www.taimisto.net/ siellä on kuvia ja tietoa ruusuista ja millä vyöhykkeellä ne menestyvät, saat myös asiallista palvelua ja neuvoa, jos tarvitset, voit myös tilata sieltä ruusuja :). Ovat omajuurisia ja menestyvät pohjoisemmassakin (V-VIII osa).
Köynnösruusuja on vaikea saada menestymään IV-vyöhykkeellä, ainut mikä takuu varmasti menestyy taitaa olla Suomen köynnösruusu "pohjantähti". Itsellä on kokeilussa Flammentanz (V-vyöhyke), saa nähdä säilyikö hengissä :).
Tulispa jo kesä, näkisi miten onnistui ruusupenkin teko, tein syksyllä uuden (7m. pitkän) ruusupenkin. Kevään odotusta kaikille :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882