Olemme vaihtamassa autoa dieselistä bensaan ja harkitsemme Roverin ostoa. Kannattaako osto, jos auton tuotanto on loppunut? Miten käy varaosien saatavuuden ja ovatko hinnat / tulevatko olemaan pilvissä? Onko Rovereissa muuten ollut paljon vikoja? Harkitsemme vm. 2000-2002?
Varaosien saatavuus ja hinta
28
26497
Vastaukset
- SimppaP
Normaaleimmat kuluvat osat löytyy Motonetista. Lähettävät postissa, jos ei ite pääse hakemaan. Hinnaltaan samaa luokkaa kuin muutkin kyseisessä liikkeessä.
Vähän kimurantimmat osat saa Metroautosta tilaamalla, hinta vähän kovempi kuin muilla merkkiliikkeillä, mutta niin tais olla silloinkin kun tuotanto oli vielä käynnissä.
Roverit on helkkarin hyviä ja upeita autoja. Osta pois. - club
Jos olet 75:sta ostamassa, en suosittele 1.8 litraista, vaan vähintään 2.0 litran v6-koneella varustettua, mieluiten Club- tai Connoisseur -varusteltua mallia. Raskas auto vaatii isomman koneen. Kannattaa lukea TM:n esittelyt ja 60000 km:n käyttötesti vuosilta 1999 ja 2000.
Autoahan tuotiin Suomeen vain vuosina 1999-2000, joten uudempia on ehkä vaikea saada, ellei osta aivan uutta. Suomessa 75:sia on n. 400 kpl.
Rover ulkoisti varaosamyynnin Caterpillarin Xpartsille, joten osia saa.
Parin vuoden käyttökokemuksen perusteella sanoisin, että parempaa autoa saa hakea. Ei ole ollut isompia vikoja, normaalit huollot. Kuin istuisi englantilaisen klubin laiskanlinnassa, vain takka puuttuu. Mahtavat ajo-ominaisuudet, maantiellä parhaimmillaan. Toki kanssakulkijoiden katseet joskus hämäävät, mutta jos ei niistä välitä, siitä vaan ostamaan.- ROVERISTI 75 CLASSIC
ITSELLÄNI 1,8 KONEELLA SEITENVITONEN VM 2000 AJETTU 108000 MERKKIHUOLLETTU ITSE HUOLLETTU VAIHDETTU NORMAALEJA KULUTUSOSIA HUOLTOJEN YHTEYDESSÄ KUTEN NIVELIEN KUMIA,ILMANPUTSARIA YMS...,KONE PELAA KUN PIDÄT SEN HYVISSÄ ÖLJYISSÄ ELI TÄYSSYNTEESISISSÄ ,TÄMÄ KONE ON TARKKA SIITÄ.VARA-OSIA SAA TÄNNE POHJOISEENKI TILATTUA VARAOSA LIIKKEISTÄ TOIM.AIKA 1VRK,JA HINNAT NORMAALI TASOA.AUTOHAN ON NIIN NÄTTI JA ERIKOINEN ETTÄ EN MINÄKÄÄN SIITÄ LUOVU HEVILLÄ.NO JOO,SILVERSTONE EDITIONIIN KYLLÄ.
- ihmisten
ROVERISTI 75 CLASSIC kirjoitti:
ITSELLÄNI 1,8 KONEELLA SEITENVITONEN VM 2000 AJETTU 108000 MERKKIHUOLLETTU ITSE HUOLLETTU VAIHDETTU NORMAALEJA KULUTUSOSIA HUOLTOJEN YHTEYDESSÄ KUTEN NIVELIEN KUMIA,ILMANPUTSARIA YMS...,KONE PELAA KUN PIDÄT SEN HYVISSÄ ÖLJYISSÄ ELI TÄYSSYNTEESISISSÄ ,TÄMÄ KONE ON TARKKA SIITÄ.VARA-OSIA SAA TÄNNE POHJOISEENKI TILATTUA VARAOSA LIIKKEISTÄ TOIM.AIKA 1VRK,JA HINNAT NORMAALI TASOA.AUTOHAN ON NIIN NÄTTI JA ERIKOINEN ETTÄ EN MINÄKÄÄN SIITÄ LUOVU HEVILLÄ.NO JOO,SILVERSTONE EDITIONIIN KYLLÄ.
täytyy HUUTAA????? eikö sitä voi asiallisesti keskustella?
- Mieli tekepi
Harkinnassa on 75. En tiedä varustelunimityksistä juurikaan. Mitä eroa on esim. Club- ja Connoisseur-malleilla? Onko jotain muita varusteluvaihtoehtoja? Hakusalla on 2.0 tai 2.5 litran moottorilla oleva sedan, jos mahdollista, mahd. täydellisellä varustuksella.
- Roveristi
Mieli tekepi kirjoitti:
Harkinnassa on 75. En tiedä varustelunimityksistä juurikaan. Mitä eroa on esim. Club- ja Connoisseur-malleilla? Onko jotain muita varusteluvaihtoehtoja? Hakusalla on 2.0 tai 2.5 litran moottorilla oleva sedan, jos mahdollista, mahd. täydellisellä varustuksella.
75:sta on kolmea eri mallia, Classic, Club ja Connoisseur joista Classic on pekka perusmalli, Clubissa jo vähän jotain extraa ja Connoisseur on malliston paras. Toki jokaiseen noista on omia lisäverusteitaan ja kun rastitti tarpeeksi lisävarustelistasta varusteita, sai Classicin Connoisseurin.
Ulkoisesti eroja ei ole kuin Clubin ja Connoisseurin välillä Connoisseurissa olevat etusumuvalot ja kromipeilit.
Connoisseurin varusteet on kutakuinkin seuraavat: 4x s.lasit, autom. ilmastointi, kauko k.lukko ja häly, vakionop. säädin (?), automaattivaihteet (?), jalopuut, nahkapenkit, jne... Ja jos oikein muistan, Connoisseuria ei saanutkaan 1.8:na vaan vain 2.0 ja 2.5 litraisilla V6 bensiinimoottoreilla. - jasa
Mieli tekepi kirjoitti:
Harkinnassa on 75. En tiedä varustelunimityksistä juurikaan. Mitä eroa on esim. Club- ja Connoisseur-malleilla? Onko jotain muita varusteluvaihtoehtoja? Hakusalla on 2.0 tai 2.5 litran moottorilla oleva sedan, jos mahdollista, mahd. täydellisellä varustuksella.
Millasia on 200 sarjan Roverit, ajatellut ostaa 1.4,16 valve twin cam HB:kin. vm 2000.??????
Kannattaako?????? - Roveristi
jasa kirjoitti:
Millasia on 200 sarjan Roverit, ajatellut ostaa 1.4,16 valve twin cam HB:kin. vm 2000.??????
Kannattaako??????Omistin just tuommosen kaaran jonkun aikaa, kunnes vaihdoin sen 400:een jossa on 2 litrainen moottori.
Noissa 1.4:ssa oli kannentiivisteongelma, joka on joihinkin vaihdettu takuun alaisena, joihinkin jatketulla takuulla. Sen kun varmistaa, että tiiviste on vaihdettu, huolia ei ole, kun uuden tiivisteen mukana tulee teräksiset tapit. Tiedossa on kyllä sitten muutama semmonen, joihin sitä ei ole vaihdettukaan, mutta liioin jäähdytinnestettäkään ei mene. Ensimmäinen merkki tästä ongelmasta kun on tuo jäähdytinnesteen holtiton kuluminen. Sitä kun seuraa, ja jos nesteitä ei holtittomasti kulu, ei sitä vikaa sitten ole, kun ei se kuitenkaan silmän räpäyksessä hajoa.
Vika juontaa ajalle jolloin bemari oli isäntänä talossa, ja kustannusten alas saamiseksi joku siellä sitten keksi että vaihdetaanpa kannentiivisteen ohjaritapit teräksisestä muoviseksi. Nämä sitten tietty kuluu ja se saa aikaan kannen pienen elämisen.
Omassani oli aikoinaan tuo ongelma, jäähdytinnestettä kului paljon, kolmessa viikossa maksimista reippaasti alle minimin. Mutta ongelma ilmeni oikeastaan heti oston jälkeen, ja siksi myynyt autoliike maksoi puolet remontista. Tiivisteen sai päivässä Karaasista, Espoosta, ja tilasin sen itse sieltä.
Mutta muuten tuo kaara on kyllä hieno, hyvä ajettava, hieno, ja halpa ylläpitää, vakuutukset ei ole suuria, normaalit kulutusosat löytyy hyllystä, esim. laturin ja ohjaustehostimen hihnat, sytytystulpat, öljynsuodattimet, ilmansuodattimet, jarrupalat, eikä osat ole hinnalla pilattu.
Ohut puolaisilla aluvanteilla 200:sta saa tosi siistin näköisen :)
Ajaminen sillä on rauhallista ja rentouttavaa, auto käyttäytyy niinkuin auton pitää, oli kuiva asfaltti tai lumisade.
Kulutuskaan ei ole kohtuutonta, rauhallisessa kesäajossa kulutus oli 5.92 litraa per 100km, ja kaupungissakin pysytään maltillisessa 8 litrassa. Joskus kylmällä kelillä taisi olla jopa 9 litraa.
Ja tuossa linkki erään 200:sen onnellisen omistajan kirjoitukseen: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000587&posting=22000000011403424 - rover 200 1.4twincam
jasa kirjoitti:
Millasia on 200 sarjan Roverit, ajatellut ostaa 1.4,16 valve twin cam HB:kin. vm 2000.??????
Kannattaako??????kannattaa,ainoa mikä noissa 200:ssa on tyyppivikana,aika monissa:moottorissa naputtaa venttiilien nostimet,kunnon moottorinpesu ja öljyt poistaa sen ongelman,vakio rengastuksella (175/64-14)aivan surkea ajettava,vetelee ja on "levoton"ajettava,mutta 195/55-15 tai 205/50-15 rengaskoolla ja et 35-38:lla päästään TODELLAKIN jo aivan mahtavaan ajonautintoon,ilman sen kummempia alustan,ym muutoksia!
varaosat on tiukassa,ei löydy joka kopista,vaan yleensä tilattava etelästä tai englannista.
meidän auto on kuulemma aiemmalla(ensimmäisellä)ommistajalla "viihtynyt"huolloissa tavallista useammiin,meillä ei kyllä tätä ongelmaa ole ollut! - Roveristi
rover 200 1.4twincam kirjoitti:
kannattaa,ainoa mikä noissa 200:ssa on tyyppivikana,aika monissa:moottorissa naputtaa venttiilien nostimet,kunnon moottorinpesu ja öljyt poistaa sen ongelman,vakio rengastuksella (175/64-14)aivan surkea ajettava,vetelee ja on "levoton"ajettava,mutta 195/55-15 tai 205/50-15 rengaskoolla ja et 35-38:lla päästään TODELLAKIN jo aivan mahtavaan ajonautintoon,ilman sen kummempia alustan,ym muutoksia!
varaosat on tiukassa,ei löydy joka kopista,vaan yleensä tilattava etelästä tai englannista.
meidän auto on kuulemma aiemmalla(ensimmäisellä)ommistajalla "viihtynyt"huolloissa tavallista useammiin,meillä ei kyllä tätä ongelmaa ole ollut!Nyt kolmen Roverin omistaneena en kyllä omien kokemuksien perusteella voi sanoa että Roverin varaosat olisivat tiukassa.
Täältä Seinäjoelta varaosaliikkeestä löytyy hyllystä öljynsuodattimet, laturin ja ohjaustehostimen hihnat, ilmansuodattimet, jarrupalat, raitisilmansuodattimet, termostaatit, yms. kuluvat osat.
Edellinen auto oli Rover 200 1.4 vm. 99, johon ainoat tilattavat osat olivat pakoputki ja polttoainesuodatin. P-suodattimen tilasin Karaasista, oli päivässä täällä. Nykyiseen Rover 420:seen vm. 00, ainoat tilaustavarat olivat noi samat: pakoputki ja p-suodatin. Pakoputki tuli päivässä varaosaliikkeeseen ja maksoi 199,90 tarvikkeineen ja alennuksineen, ja suotimen hankin samasta paikasta kuin 200:seen.
Ja yleensäkin noi osat ovat olleet edullisia, esimerkkinä nykyinen Rover 400 2.0 litrainen bensa vm. 00: etujarrupalat 23e, öljynsuodatin n. 6e, se pakoputki (keskiosa ja takaosa tarvikkeet) 199,90e, ilmansuodatin 16e, raitisilmansuodatin 19e, laturin hihna muistaakseni 15e tietämillä, jne. - Tyylipappa
Roveristi kirjoitti:
Nyt kolmen Roverin omistaneena en kyllä omien kokemuksien perusteella voi sanoa että Roverin varaosat olisivat tiukassa.
Täältä Seinäjoelta varaosaliikkeestä löytyy hyllystä öljynsuodattimet, laturin ja ohjaustehostimen hihnat, ilmansuodattimet, jarrupalat, raitisilmansuodattimet, termostaatit, yms. kuluvat osat.
Edellinen auto oli Rover 200 1.4 vm. 99, johon ainoat tilattavat osat olivat pakoputki ja polttoainesuodatin. P-suodattimen tilasin Karaasista, oli päivässä täällä. Nykyiseen Rover 420:seen vm. 00, ainoat tilaustavarat olivat noi samat: pakoputki ja p-suodatin. Pakoputki tuli päivässä varaosaliikkeeseen ja maksoi 199,90 tarvikkeineen ja alennuksineen, ja suotimen hankin samasta paikasta kuin 200:seen.
Ja yleensäkin noi osat ovat olleet edullisia, esimerkkinä nykyinen Rover 400 2.0 litrainen bensa vm. 00: etujarrupalat 23e, öljynsuodatin n. 6e, se pakoputki (keskiosa ja takaosa tarvikkeet) 199,90e, ilmansuodatin 16e, raitisilmansuodatin 19e, laturin hihna muistaakseni 15e tietämillä, jne.Mutta entäs huolto, Pohjois-Pohjanmaalla?
- sakuauto
Roveristi kirjoitti:
Nyt kolmen Roverin omistaneena en kyllä omien kokemuksien perusteella voi sanoa että Roverin varaosat olisivat tiukassa.
Täältä Seinäjoelta varaosaliikkeestä löytyy hyllystä öljynsuodattimet, laturin ja ohjaustehostimen hihnat, ilmansuodattimet, jarrupalat, raitisilmansuodattimet, termostaatit, yms. kuluvat osat.
Edellinen auto oli Rover 200 1.4 vm. 99, johon ainoat tilattavat osat olivat pakoputki ja polttoainesuodatin. P-suodattimen tilasin Karaasista, oli päivässä täällä. Nykyiseen Rover 420:seen vm. 00, ainoat tilaustavarat olivat noi samat: pakoputki ja p-suodatin. Pakoputki tuli päivässä varaosaliikkeeseen ja maksoi 199,90 tarvikkeineen ja alennuksineen, ja suotimen hankin samasta paikasta kuin 200:seen.
Ja yleensäkin noi osat ovat olleet edullisia, esimerkkinä nykyinen Rover 400 2.0 litrainen bensa vm. 00: etujarrupalat 23e, öljynsuodatin n. 6e, se pakoputki (keskiosa ja takaosa tarvikkeet) 199,90e, ilmansuodatin 16e, raitisilmansuodatin 19e, laturin hihna muistaakseni 15e tietämillä, jne.ovi pitää avata manuaalisesti. avain hukkasi auton
tai päinvastoin
mistä apu koodaukseen, patterit on uudet ja vara-
avainkin poissa - ylisentie
Roveristi kirjoitti:
Nyt kolmen Roverin omistaneena en kyllä omien kokemuksien perusteella voi sanoa että Roverin varaosat olisivat tiukassa.
Täältä Seinäjoelta varaosaliikkeestä löytyy hyllystä öljynsuodattimet, laturin ja ohjaustehostimen hihnat, ilmansuodattimet, jarrupalat, raitisilmansuodattimet, termostaatit, yms. kuluvat osat.
Edellinen auto oli Rover 200 1.4 vm. 99, johon ainoat tilattavat osat olivat pakoputki ja polttoainesuodatin. P-suodattimen tilasin Karaasista, oli päivässä täällä. Nykyiseen Rover 420:seen vm. 00, ainoat tilaustavarat olivat noi samat: pakoputki ja p-suodatin. Pakoputki tuli päivässä varaosaliikkeeseen ja maksoi 199,90 tarvikkeineen ja alennuksineen, ja suotimen hankin samasta paikasta kuin 200:seen.
Ja yleensäkin noi osat ovat olleet edullisia, esimerkkinä nykyinen Rover 400 2.0 litrainen bensa vm. 00: etujarrupalat 23e, öljynsuodatin n. 6e, se pakoputki (keskiosa ja takaosa tarvikkeet) 199,90e, ilmansuodatin 16e, raitisilmansuodatin 19e, laturin hihna muistaakseni 15e tietämillä, jne.No missä seinäjoella sitten voi korjauttaa Roverin jos se ei käynnisty. Minulla on 400 2l moottorilla vm99. Sen kanssa ei ole koskaan ollut hankaluuksia etteikö osia saisi,mutta siitä ei vikaa yleensä löydetä eikä sitä osata korjata. Nyt se on Matalamäessä ja ne meinaa että vika on käynnistyksenestossa. Se on nyt kuitenkin ohjekirjan mukaan itsekin ohitettu jo monta kertaa ja oireet eivät ole samanlaiset kun silloin kun käynnistyksenesto on ollut päällä. Kehoittivat soittamaan Autokaareen, mutta heillä ei kuulemma ole ollut Roverin huoltoa enää kymmeneen vuoteen. Land Rover näkyy olevan. Auto hinattiin Seinäjoelle enkä tiedä mihinkä sitä seuraavaksi lähtisi vetämään. Startti siinä kyllä pyörittää hyvin mutta käyntiin ei lähde. Harmittaa kun itselle osunut ainut Roverin maanantaikappale ja kaikki muut vaan kehuu että hyvin pelaa. T. Anni Seinäjoelta
- HUUTOKUULUUMUTTAEINÄY
ihmisten kirjoitti:
täytyy HUUTAA????? eikö sitä voi asiallisesti keskustella?
Typerä ihminen olet. Miksi ei saisi kirjoittaa suurilla kirjaimilla??? Ei se ole huutamista vaan kirjoitusta on vain selkeämpi lukea.
- Qary_Borgå
Netiketin mukaan isoilla kirjoittaminen on huutamista!!! Kaikissa medioissa on
omat etikettinsä. Jos on kohtelias niitä noudattaa ja opiskelee ne myös. ;)
- Roveristi
Itellä on Rover 400:nen 2 litraisella bensiinimoottorilla, vuosimallia 2000. Mittarissa on nyt 162 tkm. Kulutus on matka-ajossa 6.3 litraa satasella, talviajossa. Kaupungissa kulutus nousee kymmeneen litraan, seka-ajossa jää 8.5 litraan. Ainakin omasta mielestä voin vain suositella tätä autoa, ajettavuus on todella hyvä, kulkee huonossakin kelissä sinne minne etupyörät näyttää, ja auto on hiljainen, kohtuu mukava varustelutaso on vakiona, kerrassaan mainio matkakaveri.
Kaikki kulutusosat, öljynsuodattimet, sytytystulpat, laturinhihnat, jarrupalat, jne löytyy normaalista varaosaliikkeestä eikä ole mitään ihan kalliita, esim pakoputki (keskiosa ja takaosa) molemmat yhteensä noin 200e, laturinhihna 12e, öljynsuodatin noin 12e.- Rover
Ostin Rover 400:n hiljattain. Ehdin ajaa sillä vajaa kaksi viikkoa ja vajaat 500 km niin siinä alkoi suuttimet jumittaa ja käynti oli aivan kamala.Ajattelin, että nyt se kilahtaa siihen paikkaan. Auto on -99 ja sillä on sentään ajettu vain alta 80 000. Sitten se olikin viikon korjaamolla ja suuttimet lähetettiin Kokkolaan ultraäänipesuun. Eivät tulleet täysin hyviksi ja tyhjäkäynti on yhä turhan äänekästä.Uudet suuttimet maksavat kuulemma 300e kpl ja kolmessa olis vikaa. Eipä taida halvempiakaan osia löytyä?
- jjl71
terve juu tuli ongelmia ja pitäs löytää jostain rover 420 vetonivel karaasi ja huoltorepin hinnat murskaavia melkein 400€ löytyykö jostain halvemmalla
- muualla
Brittiautoihin liittyy ja on aina liittynyt tietty pienen piirin harrastuneisuus, vähän niinkuin jenkkeihin ym.
Sen vuoksi Roverinkin ympärille on syntynyt useita todellisia merkkiliikkeitä, joista löytyy osat ja todellinen osaaminen. Aivan sama kysytkö apua 2000-luvun Roveriin vaiko 50-luvun Land Roveriin. Osia löytyy ikuisesti ja vieläpä kohtuu hintaan.
Tunnettuja firmoja on esim. Lahdessa Laatuvaunu Oy, Espoossa Karaasi Oy, Brittiosa Helsingissä, jne. - noissa
Eikö noissa 1,8seissa ole ollut jotain ongelmia kansien suhteen? Halkeilleet tai jotain? 2litran kone on kuulemma kaikkein paras. Kestävin ja edullisin? Soita merkki liikkeeseen ja kysy noiden pikkukoneiden kestävyys.. Pojat kertoo ilomielin. Nettiautossa on 620ti 99vm 1 omistaja ja ajettu 140tkm? hintaa 12900 aika halpa vähä ajetux. Hesassa 205tkm ajettu ja hinta vajaa 15tuhatta
Itse kuolailen tuota vähemmän ajettua, mutta ei oikeen lämmitä ku se ei oo enään kunnon rooveri = takaveto puuttuu..- Antti
1.8 koneet taitavat olla Bemarin valmistamia ja kun BMW ei ilmeisesti halunnut kyseisiin moottoreihin kauheasti budjetoida, niin heikosti kävi. Kannen tms. tapit ovat muovia ja tietäähän sen mitä niille käy ajanmittaa. Idiootteja nuo Saksalaiset. Jos on ostamassa 1.8 koneellista Roveria kannattaa tarkistaa onko moottoriin vaihdettu EI-muoviset tapit ja jos ei niin kannattaa vaihdattaa. Muistaakseni vaihto EI-muovisiin ratkaisi ongelman.
- Antti
Antti kirjoitti:
1.8 koneet taitavat olla Bemarin valmistamia ja kun BMW ei ilmeisesti halunnut kyseisiin moottoreihin kauheasti budjetoida, niin heikosti kävi. Kannen tms. tapit ovat muovia ja tietäähän sen mitä niille käy ajanmittaa. Idiootteja nuo Saksalaiset. Jos on ostamassa 1.8 koneellista Roveria kannattaa tarkistaa onko moottoriin vaihdettu EI-muoviset tapit ja jos ei niin kannattaa vaihdattaa. Muistaakseni vaihto EI-muovisiin ratkaisi ongelman.
Jatketaan nyt vielä vähän. Itselläni siis vm. 99 Rover 75 2.0 V6 Club. Autoon olen ollut erittäin tyytyväinen. Keskikulutus raskaalla kaasujallani näin talvella on 10-11l/100km (kaupunki maantieajoa).
Kyseisessä autossa tyypillinen vika on termostaatin vuotaminen. Kannattaa siis tarkkailla jäähdytinnesteen määrää. Olikohan niin että termostaatin koppa on muovia ja liimattu kiinni (hienoa suunnittelua). Joskus aina auton elinaikana tuo liimaus pettää enemmän tai vähemmän.
Näin talvisin myös tuottaa ongelmia huohottimen tukkeutuminen ja siten sen jäätyminen. Itseltäni tuli tämän vuoksi öljyt pihalle muutama viikko sitten. Mutta onhan näitä huohotinongelmia muissakin autoissa ei ainoastaan Roverissa.
Varaosien hinnoissa ei minnekkään Fiatin tasolle päästä vaan mennään vähän korkeammalla. Kuitenkaan lottovoittaja ei tarvitse olla maksaakseen määräaikaishuoltoja.
Auto kyllä kerää paljon katseita jos sellaisesta tykkää. "Kukaan" ei tunnu tietävän edes mikä auto on kyseessä kun 75:n näkevät. Ensimmäisenä ihmisillä tulee mieleen Jaguar, sen jälkeen BMW ja sitten he kysyvät "No minkä merkkinen tämä sitten on?" Ja kun siihen vastaa on ihmisten ilmeet tyyliin "never heard".
Tässä taisi nyt tarpeeksi tulla jo sanottuakin - tappi
Antti kirjoitti:
Jatketaan nyt vielä vähän. Itselläni siis vm. 99 Rover 75 2.0 V6 Club. Autoon olen ollut erittäin tyytyväinen. Keskikulutus raskaalla kaasujallani näin talvella on 10-11l/100km (kaupunki maantieajoa).
Kyseisessä autossa tyypillinen vika on termostaatin vuotaminen. Kannattaa siis tarkkailla jäähdytinnesteen määrää. Olikohan niin että termostaatin koppa on muovia ja liimattu kiinni (hienoa suunnittelua). Joskus aina auton elinaikana tuo liimaus pettää enemmän tai vähemmän.
Näin talvisin myös tuottaa ongelmia huohottimen tukkeutuminen ja siten sen jäätyminen. Itseltäni tuli tämän vuoksi öljyt pihalle muutama viikko sitten. Mutta onhan näitä huohotinongelmia muissakin autoissa ei ainoastaan Roverissa.
Varaosien hinnoissa ei minnekkään Fiatin tasolle päästä vaan mennään vähän korkeammalla. Kuitenkaan lottovoittaja ei tarvitse olla maksaakseen määräaikaishuoltoja.
Auto kyllä kerää paljon katseita jos sellaisesta tykkää. "Kukaan" ei tunnu tietävän edes mikä auto on kyseessä kun 75:n näkevät. Ensimmäisenä ihmisillä tulee mieleen Jaguar, sen jälkeen BMW ja sitten he kysyvät "No minkä merkkinen tämä sitten on?" Ja kun siihen vastaa on ihmisten ilmeet tyyliin "never heard".
Tässä taisi nyt tarpeeksi tulla jo sanottuakinRover 75 2.0 vuosimalli 2000.
Kuinka on mahdollista seurata,tai huolehtia huohotinputken aukipysymisestä.Olen tehnyt kaupat roverista,ja siinä oli jo uutena huohotinputki mennyt lapissa tukkoon.Moottori oli huollettu,tai korjattu takuuna.Ettei tulis mitään yllätystä,kesken matkan. - Antti
tappi kirjoitti:
Rover 75 2.0 vuosimalli 2000.
Kuinka on mahdollista seurata,tai huolehtia huohotinputken aukipysymisestä.Olen tehnyt kaupat roverista,ja siinä oli jo uutena huohotinputki mennyt lapissa tukkoon.Moottori oli huollettu,tai korjattu takuuna.Ettei tulis mitään yllätystä,kesken matkan.Hyvä kysymys. Tehtaalta on tullut "päivitys" jossa tulee mukana eristetty huohotinputki. Tämä eristetty ei toimi niinkuin sen pitäisi. Varmaan moniin 75:n tämä on vaihdettu. Huoltorep:ssä yrittävät saada jotain korjausta asiaan. Jos itse haluaa rakennella olisi lämpövastus varmasti paras vaihtoehto, mutta ilmeisesti huohotinjärjestelmässä jotain vikaa on kun talvikelillä mömmöt menevät väärään suuntaan, eivät sinne minne pitäisi.
Ja muistakaa nyt ihmiset hyvät. Kun se öljyn merkkivalo syttyy ei autolla saa ajaa enää "metriäkään". Peli seis siinä vaiheessa niin ei välttämättä mitään pahaa ehdi tapahtua. Hinausauton kyytiin vaan. Jos ei ymmärrä kyseisen merkkivalon tärkeyttä, voi ja varmasti tuleekin lompakolle kevennystä. Uusi V6 moottori maksaa sen 12 000 - 13 000 euroa eikä niitä ole tällä hetkellä saatavana. - Tappi
Antti kirjoitti:
Hyvä kysymys. Tehtaalta on tullut "päivitys" jossa tulee mukana eristetty huohotinputki. Tämä eristetty ei toimi niinkuin sen pitäisi. Varmaan moniin 75:n tämä on vaihdettu. Huoltorep:ssä yrittävät saada jotain korjausta asiaan. Jos itse haluaa rakennella olisi lämpövastus varmasti paras vaihtoehto, mutta ilmeisesti huohotinjärjestelmässä jotain vikaa on kun talvikelillä mömmöt menevät väärään suuntaan, eivät sinne minne pitäisi.
Ja muistakaa nyt ihmiset hyvät. Kun se öljyn merkkivalo syttyy ei autolla saa ajaa enää "metriäkään". Peli seis siinä vaiheessa niin ei välttämättä mitään pahaa ehdi tapahtua. Hinausauton kyytiin vaan. Jos ei ymmärrä kyseisen merkkivalon tärkeyttä, voi ja varmasti tuleekin lompakolle kevennystä. Uusi V6 moottori maksaa sen 12 000 - 13 000 euroa eikä niitä ole tällä hetkellä saatavana.Ostin viimeviikon lauantaina,kyseisen auton,ja oon tänviikon kattellu,ja hakenu tietoo siitä.Noin pariviikoo sitten katteltiin käytettyjä autoja,ja roveri pisti heti silmään.Viikon haeskelin,ja vasta ostamisen jälkeen aloin tietään,siitä jotain.Ensin pelästyin tota huohotinta,sekä onko mitään muuta,mikä olis kans hyvä tietää.Viikossa paljon oppinut ja tyytyväinen,ostokseensa.
- risto räppääjä
Omistan Rover 216 cabrion 90kw 1,6l -92 ja rover 400 82kw 1,6 -99.
kesät ajelen 216 ja talvet 400.
Kokemukseni autoista ovat erittäin hyvät ja positiiviset.
Varaosien suhteen ei ole ollut ongelmia.
Autot ovat toimineet moitteettomasti.
Minulla on ollut monta erimerkkistä autoa joissa on ollut ongelmia paljon enemmän.. - enkku.
auto siinä missä moni muukin komeita pelejä ja suht halpoja.
Tungenpa samaan topaan ja kyselen myös Roverista (400) kokemuksia.
Kattelin -99 1.6 ajettu 248t tai toinen oli -00 2.0 ajettu 179t .
Plussat/miinukset? Onko muuten eroa noilla koneilla ja onko jo niin uutta että ei pysty perushuoltoa itse tekemään? Viekö paljon litkua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618790- 1405053
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.384413- 213608
- 233222
- 603052
- 292987
- 322638
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4222373- 322309