Minkä ikäisenä olette laittaneet vauvan syöttötuoliin istumaan? Voiko selkä kärsiä jos laittaa liian aikaisin? Neuvolasta sanottiin, että voi laittaa vasta kun vauva nousee kontalleen ja menee itse istumaan, mutta eiko niin tapahdu vasta lähempänä vuoden ikää? Vauvani on 5kk.
milloin syöttötuoliin?
3
1284
Vastaukset
- äitee +4
bauvan voi laittaa istumaan syöttötuoliin periaatteessa vasta kun pysyy istumassa, mutta tuen kanssa jo aiemmin. Pään hallinnan on oltava jo hyvä ja ylävartaloakin on osattava vähän edes pitää. Paras on hieman takakeno asento syödessä kunnes osaa itsensä pitää kasassa. Pienennin tukee vauvaa aika hyvin joten sen abulla ruokailu onnistunee jo pienemmänkin kanssa.
- mama84
Meillä laitettiin poika alkuun vähitellen, pieniä hetkiä kerrallaan hänen ollessaan puolivuotias. Ei osannut vielä tuolloin edes istua kunnolla itse ilman tukea siis. Poika nautti kuitenkin kun sai olla istuma-asennossa, eikä ainaisessa sitterissä. Alkuun söimme puoli ruokailua kerrallaan syöttötuolissa, että selkä tottui.
- eve
Meillä mentiin syöttötuoliin heti kun aloitettiin kiinteät, noin 5,5 kuisena. Aluksi istutin tuolissa varovasti lyhyitä aikoja, tyynyillä tuettuna. Poika ei tuolloin vielä istunut itse (ilman tukea).
Meillä sanottiin neuvolassa, että saa istuttaa, jos vauva itse istumaan haluaa. Sylissä vauva istuikin jo nelikuisena. Vauva osaa kyllä itse ilmaista, koska väsyy - vaikka ei kai selkää silti saa liikaa rasittaa.
En ihan ymmärrä, mitä tuo kontalleen nouseminen syöttötuoliin liittyy :) Kaikki lapsethan eivät edes konttaa... Noh, kai se liittyy selän vahvistumiseen, mutta mun mielestä sitä voi varoen vahvistaa tuolissakin. Siis varoen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2602746Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172197Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3391944- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois971605Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2081313- 671220
- 351192
- 511120
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751083