väkivaltaisuus ja kamppailulajit

Puolustelija

Alotin karaten noin 2 vuotta sitten koska tunsin että terveyttäni ja fyysistä koskemattomuutta ei pysty kukaan muu turvaamaan kuin minä itse. Olen oppinut itsepuolustusta ja saanut paljon varmuutta tuollaisia tilanteita varten. Olen myös melko isokokoinen ja tiedän oman tasoni realistisesti. En pieksisi turvallisuusalan ammattilaista tai kilpailevaa vapaaottelijaa mutta perusosaaminen amatööri päällekävijää vastaan alkaa olemaan kunnossa. Ongelmaksi on tullut se että olen alkanut kanavaoimaan ongelmatilanteissa tilannetta tappelun suuntaan. Joskus riitatilanteissa toivon että kaveri kävisi päälle niin pääsisi suoraan sanoen pieksemään sen. Muutaman kerran on ollut lähellä ja on tullut kerran vetästyä jo turpaan vaikka kieltämättä tämä sekopää kävi jo käsiksi (ehkä sittenkin joku pehmeämpi keino olisi ollut fiksumpi).

Olen kuitenkin alkanut pelkäämään että mitä jos hankin tällä menolla itselleni pahoinpitelysyytteitä tai muuten heittäydyn sellaiseksi katujen sekopääpieksijäksi. Olen nähnyt noita kohtaloita ennenkin kun joku on vedellyt turpaan puolta kylää kunnes joku kovempi jätkä on laittanut aisoihin. Vähän aikaa sitten tuli riitatilanne ja vaikka tilanne selivisikin ilman tappelua, jäi mieleeni "fantasia" siitä että olisin tehnyt kaverin naamasta soosia. Nämä ajatukset pelottavat ja olen ajatellut että olenko muuttumassa agressiiviseksi tyypiksi. Ajattelin vaan että onko muilla samanlaisia ajatuksia ja onko joku selvittänyt näitä ongelmia.

45

5372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgrgr

Kannattaa varmaan miettiä syytä moiseen pätemisen haluun. Mieti mitä haluat todistaa itsellesi (ja tässä tapauksessa myös muille) ja miksi. Siitähän näissä baaritappeluissa on aina kyse. Se että itse olet huolissasi on kuitenkin hyvä merkki.

• kung fu miäs

Eikö se riitä että sinä TIEDÄT voivasi piestä vastapuolen? Luin jonkun kirjoituksen kerran jossain joka oli mielestäni hyvä, se meni jotenkin niin että taistelulajeja harjoitellaan siksi että VOI piestä vastapuolen, ei siksi että piestään vastapuoli, taistelulajien kautta saat uhkaaviin tilainteisiin yhden vaihtoehdon lisää, kun taas niillä jotka eivät osaa tapella niin on vain se puhumis vaihtoehto, tämä antaa itsevarmuutta ja mahdollistaa tilainteiden hoitamisen sillä puhumisella. "Fighting without fighting"

• Puolustelija

Ei tarkoitukseni ole mielestäni niinkään todistella kenellekkään mitään. Olen ajatellut että siinä tavallaan yhdistyy turvallinen saliharjoittelu kavalalla tavalla tositilanteeseen. Olenhan treenannut lukemattomat kerrat tappelunomaisia tilanteita salilla. Jotenkin tuntuu vain siltä että väkivalta ei ole pelottavaa tai paha asia. Sitähän harrastan monta kertaa viikossa eikä siitä seuraa mitään pahaa. Kerran körmyytin kaveriani painissa (hän itse haastoi) enkä edes tajunnut että jätkä oli ihan hädissään kun väänsin. Itse olin vääntänyt samalla tavalla kymmenissä treeneissä (ja minua oli väännetty). Tuntuu siis että itsepuolustuksen ja todellisen väkivallan raja hämärtyy. Se on sinänsä vaarallista koska tekniikat ovat tietysti hengenvaarallisia katutilanteissa.

• mä vaan

oletko kuitenkin pelkääjä kun sinua lyö kerran niin käännät selän????

• Puolustelija

Olen luonteeltani melko kovapäinen joten ainakaan treeneissä en ole koskaan perääntynyt kun olen osumaa saanut. Katutappelu on sitten toinen juttu. Onneksi ei ole tullut pahempia matseja vielä vastaan ja toivon ettei tulisikaan. En kuitenkaan ymmärrä että miten se liittyy tähän väkivalta-aspektiin.

• 20 vuotta treeniä

Olen elänyt samankaltaisen vaiheen urallani. Homma meni näin. Jossain vaiheessa, kun taidot ovat karttuneet sen verran, että luulee pärjäävänsä, alkaa tulla tarve kokeilla, pärjääkö. Jos pääsee tilanteeseen, että selviytyy vielä mielestään loistavasti tilanteesta, niin se vahvistaa tunnetta. Jossain vaiheessa kun huomaa, että menestystä tulee ja alkaa "pitää" adrenaliinin mukanaan tuomista fiiliksistä, alkaa tulla tilanteita, joissa ei enää kovasti harkitse edes lähtevänsä pois paikalta ja antavansa periksi, vaikka siihen tulisi mahdollisuus.

Kun on riittävän monta kertaa kokenut tositilanteen, alkaa turtua siihenkin, ja jos on riittävästi "munaa" alkaa kokeilla uusia vaihtoehtoja. Nykyään pidän haasteena sitä, kuinka hankalista tilanteista pystyn selviämään puhumalla ja kuinka vähän voimakeinoja joudun käyttämään, mikäli väkivaltatilanne tulee.

Olisi jeesustelua väittää, etteikö tappelun tai itsepuolustustilanteen "voittamisesta" saisi hillittöimiä kiksejä, varsinkin jos on sinut sen kanssa, että toista ihmistä vastaa voi käyttää väkivaltaa. Ensimmmäisillä kerroilla tulee syyllisyyden tunto, mutta kerta toisensa jälkeen syyllisyyden tunto vähenee, ja ymmärtää (mikäli on käyttäytynyt "järkevästi", ts. tehnyt välttämättömän eikä jäänyt pahoinpitelemään) että oman koskemattomuutensa puolustamiseksi on joskus tehtävä teko, joka puuttuu toisen koskemattomuuteen.

Ikävä sanoa, mutta tositilanne opettaa enemmän kuin 10 treeniä. Salilla "turvallisissa" olosuhteissa tehdyt treenit eivät ikinä ole sama asia kuin tilanteessa, jossa kädet tuntuvat lyijyn raskailta, tuntee olevansa niin hidas, että vanha mummokin tekee asiat nopeammin, kokee kauhua siitä, että mitä minulle tapahtuu jos en saa vastustajaa hallintaan, onko sillä kaverita jotka alkavat potkia minua jos joudun maahan, ym.

Hyvällä saliharjoittelulla voidaan em. ominaisuuksia harjoitella, mutta varmuus syntyy vasta kokemuksen kautta.

Kun kokemusta on tullut, niin puhumalla rauhoittelu ja tilanteiden välttäminen sekä minimivoiman käyttö tulee helpommaksi, kun koko huomio ei keskity edellämainittuihin stressin aiheisiin.

Yhteenveto:
      elät täysin luonnollista vaihetta (mielestäni), jos joudut tilanteeseen, jossa sinulla on oikeus puolustaa itseäsi niin käytä ehdottomasti tilaisuus. Vain sillä saat kokemusta ja varmuutta, ja pystyt siirtymään seuraavaan vaiheeseen ja alkaa käyttää muitakin keinoja.

• Puolustelija

Vastauksestasi löysin juuri noita elementtejä mitä itse olen pohtinut. Tuon on täysin totta että ehkä osa minusta haluaa kokeilla että miten pokka pitää tositilanteessa. Olen alusta lähtienkin ollut enemmän katutehokkaiden tekniikoiden kannattaja siinä missä monet muut haluavat harjoitella kataa yms.

Olen huomannut että uhkaavissa tapauksissa stressin määrä nousee ja sen sijaan että yrittäisin puhua itseni ulos, olen jo valmistautunut tappeluun. Kerran tosin vastustajani oli niin säälittävä (kännissä) että en kokenut minkäänlaista pelkoa vaan rauhoittelin vaan puoliksi naureskellen kaveria. Uskonkin että murskaava ylivoima vie tilanteen sellaiseksi että pystyy todellakin hoitamaan tilanteen rauhanomaisesti. Jos kokee vastustajan vaarallisena, alkaa kasvaa tarve käyttää tehokkaimpia ja suoraviivaisimpia tekniikoita seurauksista välittämättä.

Totta on että tappelun voitto tuo morkkiksen rinnalle tietyn ylpeydentunteen. En osaa sanoa onko se hyvä vai paha mutta tappelun oikeutus varmasti lieventää morkkista.

Haluan kuitenkin vielä täsmentää että en hae tappeluita. En missään nimessä nauti toisen ihmisen vahingoittamisesta enkä koskaan ole kulkenut kaupungilla tai baarissa tavoitteena piestä joku. Uhkaavia tilanteita tulee meille kaikille (jos ei elä kotonaan 24h vuorokaudessa) ja suurin osa ihmisistä alistuu välittömästi, jolloin tappelua ei seuraa. Itse olen joutunut esimerkiksi sellaisiin tapauksiin että joku uhkailee veljeäni, joka on luonteeltaan hyvin alistuva ja pelkää tappelua. Ennen olisin ehkä mielummin ilmoittanut poliisille mutta nykyään tekee ehdottomasti mieli vetää ihan kunnolla lättyyn.

• no just

Nyt kannataa miettiä että jos olet harrastanut kaksi (2) vuotta KARATEA =) niin ei se taida kyllä ihan katujen kuningasta sinusta tehdä. mun mielestä voit nukkua yösi rauhassa, ei tarvitse pelätä että muutut oranssin vyösi kanssa yön aikana katujen tappokoneeksi =))) be cool

• maithai

Voisinko kysyä, mikähän tyylisuunta karatesta on kyseessä.

Kannattaisiko harkita lajinvaihtoa tai jonkun täyskontaktilajin ottamista mukaan harrastuksiin. Tuntuisi ajatukset vievän sen suuntaan. Ilma kun ei lyö takaisin ja tietääkseni joissakin karateseuroissa paras vastustaja on se ilma.

• Puolustelija

Kuulostaa ehkä huonolta tekosyyltä mutta thaikut ja kickkarit ovat niin kalliita etten pysty rahoittamaan niitä. Ollaan treeneissä otettu sparria mutta tietty paljon vähemmän kuin esim. thaikussa otetaan. Itse tykkään sparritreenistä juuri sen takia että se tuo sitä realismia kun vastustaja ei anna ilmaseksi mitään. Tykkään myös painipuolen sparrista. Ehkä tässä joku päivä rikastuu mutta tuo sparraaminen ja ehkä kilpaileminenkin voisi olla hyvä paikka päästä näkemään omaa tasoa.

• Boxi

Siinä vaiheessa kun kamppailu-urheilu ja väkivalta/kaduilla tappelut rupee meneen sekasin on syytä hakeutua hoitoon.Eli vika on päässä ei kamppailulajeissa.Ihmisellä täytyy muutenkin olla pään sisällä vikaa jos jatkuvasti joutuu ja varsinkin jos hakeutuu tappeluihin ja muihin väkivalta tilanteisiin.Hyvä olis jos sellaset ihmiset pysyis mahollisimman kaukana kamppailu-urheilun parista.

• Puolustelija

Kaikki kamppailutekniikat on alumperin kehitetty tarvetta varten. On ollut tarve tulla paremmaksi taistelijaksi/tappelijaksi. Esimerkiksi Kiinassa on paljon kungfukouluja jotka hyväksyvät sen osana lajia. Kamppailulajeja harrastetaan sitä varten että voidaan turvata oma ja läheisten koskemattomuus ja turvallisuus. Kamppailulajeja harrastavat turvallisuusalan ammattilaiset kuten poliisit ja vartijat nimenomaan käyttääkseen niitä uhkaavissa tilanteissa.

Minusta on äärimmäisen tekopyhää jeesustelua väittää että treenaat vain hauskanpidon vuoksi kamppailulajeja. Ehkä väität itsellesi ja muille niin mutta kaikkeen harrastamiseen on aina joku syy. Ihan kun kävisit autokoulun ja sanoisit heti alussa ettei missään nimessä ikinä tule ajamaan autoa. Seuroissa on tietysti aina niitä joista ei olisi missään mielessä tappelemaan oikeasti. Henkiset tai fyysiset ominaisuudet puuttuvat. Käytäntö puhuu kuitenkin sen puolesta että pinnan alla on paljonkin väkivaltaa. Tiedän paljon tapauksia joissa kotikaupunkini budoharrastajat tappelevat ja pieksevät porukkaa kadulla. Ihan samalla tavalla kuin harrastamattomatkin tappelevat. Usein heitä vain haastetaan enemmän kun halutaan "sulka hattuun".

Joka tapauksessa tekstini oli sekava ja siihen tuli siitä huolimatta järkeviä vastauksia. Tämä sinun kantasi on tyypillinen budosalilla sanottava kanta. Eihän me koskaan mitään... Täällä foorumilla voi kertoa rehellisesti asioista ja siksi odotin paljon rehellisiä vastauksia.

• 20 vuotta treeniä
        Puolustelija kirjoitti:

Kaikki kamppailutekniikat on alumperin kehitetty tarvetta varten. On ollut tarve tulla paremmaksi taistelijaksi/tappelijaksi. Esimerkiksi Kiinassa on paljon kungfukouluja jotka hyväksyvät sen osana lajia. Kamppailulajeja harrastetaan sitä varten että voidaan turvata oma ja läheisten koskemattomuus ja turvallisuus. Kamppailulajeja harrastavat turvallisuusalan ammattilaiset kuten poliisit ja vartijat nimenomaan käyttääkseen niitä uhkaavissa tilanteissa.

Minusta on äärimmäisen tekopyhää jeesustelua väittää että treenaat vain hauskanpidon vuoksi kamppailulajeja. Ehkä väität itsellesi ja muille niin mutta kaikkeen harrastamiseen on aina joku syy. Ihan kun kävisit autokoulun ja sanoisit heti alussa ettei missään nimessä ikinä tule ajamaan autoa. Seuroissa on tietysti aina niitä joista ei olisi missään mielessä tappelemaan oikeasti. Henkiset tai fyysiset ominaisuudet puuttuvat. Käytäntö puhuu kuitenkin sen puolesta että pinnan alla on paljonkin väkivaltaa. Tiedän paljon tapauksia joissa kotikaupunkini budoharrastajat tappelevat ja pieksevät porukkaa kadulla. Ihan samalla tavalla kuin harrastamattomatkin tappelevat. Usein heitä vain haastetaan enemmän kun halutaan "sulka hattuun".

Joka tapauksessa tekstini oli sekava ja siihen tuli siitä huolimatta järkeviä vastauksia. Tämä sinun kantasi on tyypillinen budosalilla sanottava kanta. Eihän me koskaan mitään... Täällä foorumilla voi kertoa rehellisesti asioista ja siksi odotin paljon rehellisiä vastauksia.

On henkilöitä, jotka harrastavat kamppailulajeja urheiluna. Itse en ole koskaan näin tehnyt, vaan olen harjoitellut itsepuolustusta. Itsepuolustusta harjoitellaan sen takia, että pystyy käyttämään rikoslain tuomaa oikeuttaan puolustaa itseään oikeudettomalta hyökkäykseltä (rikoslaki 4 luku 4§).

Aggressiivisuus on ihmis-nimiselle nisäkkäälle täysin luonnollinen ominaisuus, mutta nykyään vallalla oleva käsitys yrittää kiistää sen tosiasian, että ihminen on eläin. Saalistuksessa, pakenemisessa ja taistelussa tarvittava aggressivisuus on olemassa, eikä mihinkään katoa! Mikäli sitä ei voida kanavoida oikeaan toimintaa, se purkautuu hallitsemattomasti. Oikeaa kanavointia on esimerkiksi kamppailu-urheilu, mutta oikeaa kanavointia on myös itsensä puolustaminen oikeudettomalta hyökkäykseltä.

On tekopyhää paskaa väittää, että henkilö joka harjoittelee itsepuolustusta ei haluaisi tietää, kelpaako hänen taitonsa siihen, mitä varten harjoittelee.

• naurettava
        Puolustelija kirjoitti:

väite että kaikki harrastavat kamppailulajeja pärjätäkseen kadulla on naurettava ja kertoo lähinnä omasta ajatusmaailmastasi. harrastan kamppailulajeja siksi että niiden treenaaminen on mielestäni kivaa. jos haluan kokeilla rajojani ja kamppailla, menen ottelemaan. se on paljon kovempi juttu kun valita itse vastustajansa jostain onnettomasta juoposta ja pahoinpidellä se ilman että itsellään on mitään hätää. mutta juuri niin sinä ilmeisesti teet tai haluat tehdä. on surkeaa uskoa että kaikki muutkin haluaisivat tehdä kuten sinä. myönnetään että ehkä itsepuolustuslajeja harrastavilla motiivit ovat sittenkin nivoutuneet jotakuinkin sisäiseen väkivallanpelkoon, mutta kamppailulajeja harrastavat harjoittelevat niitä kisatakseen, eivät katua varten. jos sinun kotikaupungissasi tosiaan on noin niin kuin kerroit, en siihen maalaikylänpahaiseen haluaisi tosiaankaan asumaan moisten junttien keskelle. enkä myöskään haluaisi treenaamaan sellaiseen seuraan, jonka ohjaajat varta vastaen tappelevat alituiseen kadulla. jos sinua pelottaa, pysy kotona, mutta älä väitä että muut pelkäisivät niin paljon että jaksaisivat sen turvin treenata joka päivä kovaa. kyllä vuosikymmenten kamppailuharrastus vaatii motiivikseen ihan eri juttuja kuin katuväkivallanpelon. taidat itse olla aika tuore harrastaja kun kerran omaat tuollaisen arvomaailman ja käsitykset.

• maithai
        Puolustelija kirjoitti:

Kamppailu on omien rajojen ylittämistä. Joka kerran kun menee treeneihin ja ottelee, pystyy ylittämään itsensä. Pystyy käymään treenit läpi, ottamaan kovaa ottelua joskus yli tunninkin putkeen ja tulemaan kotiin. Huomaa että oikeasti pysyy pystyssä ottelussa, jossa ei kovin paljon rajoituksia ole.

Kun ylittää kynnyksen ja menee kehään, tunne on jossain vaiheessa sellainen, että nyt tein jotakin johon ei kaikista ole. Tosin ottelun jälkeen fiilikset voivat olla aivan surkeat riippumatta tuloksesta.

Uskalluksesta kaikki on kiinni ja pärjäämisestä. "Jätkät mä tein sen, ottelin thainyrkkeilykehässä täyden ajan". Joka ukko ei yksinkertaisesti pysty siihen, nousemaan ja toimimaan kun tietää aivan varmasti, että toinen kaveri vetää takaisin tarkoituksena satuttaa ja vahingoittaa.

Mitäpä on joku juoppojen hakkaus kadulla verrattuna siihen, kun nouset kehään ja tiedät että vastassa on vähintään tasaväkinen vastustaja, joka aikoo tarkoituksella hakata sinulta tajun pois?

Mistä edes tiedät, oletko oikeasti hyvä, jos et ole kokeillut rajojasi? Oletko otellut kertaakaan täyskontaktiottelua, joillakin vapaaottelusäännöillä tai thainyrkkeilyn joillakin säännöillä? Oletko nyrkkeilyt kolmea erää? Siinä vaiheessa turha ylpeys ja aggressiot katoavat, kun huomaa mihin rahkeet riittävät.

Kannattaisi varmasti joskus kokeilla, miltä tuntuu ottelun jälkeen kun on takki tyhjä ja kaikki paikat ruhjeilla. Naama turvoksissa ja sääriluut tennispallon puolikkaan kokoisilla pateilla. Kyynärvarret mustina. Kyljet niin kipeänä polvipotkuista, että ei voi oikein hengittää kunnolla. Ei tule mieleen kun kävelee ulkona, että hitto kun olen kova ja totakin kun vetäis niin kyllä ukko tipahtaisi.

Suosittelen kokemuksena jos on fiiliksiä siihen suuntaan, että "olen melko kova ja pystyisin varmasti hakkaamaan jonkun ihmisen". Turhat luulot karisee kovuudesta nopeasti ja oppii tietämään, mihin rahkeet riittävät. Sen jälkeen ei enää tunnu siltä, että pitäisi vetää jotakin kadulla pannuun.

• pieniä ylilyöntejä
        naurettava kirjoitti:

väite että kaikki harrastavat kamppailulajeja pärjätäkseen kadulla on naurettava ja kertoo lähinnä omasta ajatusmaailmastasi. harrastan kamppailulajeja siksi että niiden treenaaminen on mielestäni kivaa. jos haluan kokeilla rajojani ja kamppailla, menen ottelemaan. se on paljon kovempi juttu kun valita itse vastustajansa jostain onnettomasta juoposta ja pahoinpidellä se ilman että itsellään on mitään hätää. mutta juuri niin sinä ilmeisesti teet tai haluat tehdä. on surkeaa uskoa että kaikki muutkin haluaisivat tehdä kuten sinä. myönnetään että ehkä itsepuolustuslajeja harrastavilla motiivit ovat sittenkin nivoutuneet jotakuinkin sisäiseen väkivallanpelkoon, mutta kamppailulajeja harrastavat harjoittelevat niitä kisatakseen, eivät katua varten. jos sinun kotikaupungissasi tosiaan on noin niin kuin kerroit, en siihen maalaikylänpahaiseen haluaisi tosiaankaan asumaan moisten junttien keskelle. enkä myöskään haluaisi treenaamaan sellaiseen seuraan, jonka ohjaajat varta vastaen tappelevat alituiseen kadulla. jos sinua pelottaa, pysy kotona, mutta älä väitä että muut pelkäisivät niin paljon että jaksaisivat sen turvin treenata joka päivä kovaa. kyllä vuosikymmenten kamppailuharrastus vaatii motiivikseen ihan eri juttuja kuin katuväkivallanpelon. taidat itse olla aika tuore harrastaja kun kerran omaat tuollaisen arvomaailman ja käsitykset.

Kamppalilulajien lähtökohta on joka tapauksessa tappeleminen. Se miksi itse treenaat johtuu todennäköisesti jostain alkukantaisesta uhosta ja tappeluhalusta joka tapauksessa. Et vain pysty myöntämään sitä itsellesi.

En valitse vastustajia onnettomista juopoista. Tuo nyt on naurettavinta yliampumista mistä olen kuullut. Kyllä kadulla riittää näitä 25V podareita ja muita katupieksijöitä jotka ihan itse hakevat tappelua joka viikonloppu niin ettei tarvitse valita mitään housuunsa paskantavaa puolikuollutta. Vastustaja kyllä hakee sinut kunhan vain hakeutuu oikeisiin (vääriin) paikkoihin.

Kotikaupunkini on Helsinki joten älä sitten näytä nokkaasi täällä maalaiskaupungissa.

Ottelu on ottelua ja se on jokatapauksessa herrasmiespuuhaa. Tositilanteessa ollaan ihan eri paikassa. Ei ole tuomaria keskeyttämässä eikä valkoista pyyhettä.

• Puolustelija
        maithai kirjoitti:

Kamppailu on omien rajojen ylittämistä. Joka kerran kun menee treeneihin ja ottelee, pystyy ylittämään itsensä. Pystyy käymään treenit läpi, ottamaan kovaa ottelua joskus yli tunninkin putkeen ja tulemaan kotiin. Huomaa että oikeasti pysyy pystyssä ottelussa, jossa ei kovin paljon rajoituksia ole.

Kun ylittää kynnyksen ja menee kehään, tunne on jossain vaiheessa sellainen, että nyt tein jotakin johon ei kaikista ole. Tosin ottelun jälkeen fiilikset voivat olla aivan surkeat riippumatta tuloksesta.

Uskalluksesta kaikki on kiinni ja pärjäämisestä. "Jätkät mä tein sen, ottelin thainyrkkeilykehässä täyden ajan". Joka ukko ei yksinkertaisesti pysty siihen, nousemaan ja toimimaan kun tietää aivan varmasti, että toinen kaveri vetää takaisin tarkoituksena satuttaa ja vahingoittaa.

Mitäpä on joku juoppojen hakkaus kadulla verrattuna siihen, kun nouset kehään ja tiedät että vastassa on vähintään tasaväkinen vastustaja, joka aikoo tarkoituksella hakata sinulta tajun pois?

Mistä edes tiedät, oletko oikeasti hyvä, jos et ole kokeillut rajojasi? Oletko otellut kertaakaan täyskontaktiottelua, joillakin vapaaottelusäännöillä tai thainyrkkeilyn joillakin säännöillä? Oletko nyrkkeilyt kolmea erää? Siinä vaiheessa turha ylpeys ja aggressiot katoavat, kun huomaa mihin rahkeet riittävät.

Kannattaisi varmasti joskus kokeilla, miltä tuntuu ottelun jälkeen kun on takki tyhjä ja kaikki paikat ruhjeilla. Naama turvoksissa ja sääriluut tennispallon puolikkaan kokoisilla pateilla. Kyynärvarret mustina. Kyljet niin kipeänä polvipotkuista, että ei voi oikein hengittää kunnolla. Ei tule mieleen kun kävelee ulkona, että hitto kun olen kova ja totakin kun vetäis niin kyllä ukko tipahtaisi.

Suosittelen kokemuksena jos on fiiliksiä siihen suuntaan, että "olen melko kova ja pystyisin varmasti hakkaamaan jonkun ihmisen". Turhat luulot karisee kovuudesta nopeasti ja oppii tietämään, mihin rahkeet riittävät. Sen jälkeen ei enää tunnu siltä, että pitäisi vetää jotakin kadulla pannuun.

Puhut nyt thainyrkkeilystä, millä ei ole mitään tekemistä itsepuolustuksen kanssa. Ihmettelen myös että miksi sinun sitten pitää täällä leveillä omalla kovuudellasi. Taitaa ne rajojen ylitykset olla siellä korvien välissä yöaikaan tapahtuvaa toimintaa.

"Kannattaisi varmasti joskus kokeilla, miltä tuntuu ottelun jälkeen kun on takki tyhjä ja kaikki paikat ruhjeilla. Naama turvoksissa ja sääriluut tennispallon puolikkaan kokoisilla pateilla. Kyynärvarret mustina. Kyljet niin kipeänä polvipotkuista, että ei voi oikein hengittää kunnolla. Ei tule mieleen kun kävelee ulkona, että hitto kun olen kova ja totakin kun vetäis niin kyllä ukko tipahtaisi. "

No kyllä olet oikeen tosi kova jätkä. Kerro lisää valheita niin tuntuu kivalta ja kaverit kunnioittaa.

• katujen kasvatti
        pieniä ylilyöntejä kirjoitti:

Kamppalilulajien lähtökohta on joka tapauksessa tappeleminen. Se miksi itse treenaat johtuu todennäköisesti jostain alkukantaisesta uhosta ja tappeluhalusta joka tapauksessa. Et vain pysty myöntämään sitä itsellesi.

En valitse vastustajia onnettomista juopoista. Tuo nyt on naurettavinta yliampumista mistä olen kuullut. Kyllä kadulla riittää näitä 25V podareita ja muita katupieksijöitä jotka ihan itse hakevat tappelua joka viikonloppu niin ettei tarvitse valita mitään housuunsa paskantavaa puolikuollutta. Vastustaja kyllä hakee sinut kunhan vain hakeutuu oikeisiin (vääriin) paikkoihin.

Kotikaupunkini on Helsinki joten älä sitten näytä nokkaasi täällä maalaiskaupungissa.

Ottelu on ottelua ja se on jokatapauksessa herrasmiespuuhaa. Tositilanteessa ollaan ihan eri paikassa. Ei ole tuomaria keskeyttämässä eikä valkoista pyyhettä.

Kuis oli ennen kamppailu harrastusta ,saitko kenties montakin kertaa kaupungilla päihin.Mä treenaan usetta vuotta kickboxingia ja siinä rinnalla magaa ja en todellakaan jaksa uhrata näille katujen gingeille aikaa, jos päälle käyvät niin tulevat yllättymään, ja meinaatko että jaksan viikosta toiseen hikoilemaan vain sitä varten että joku vois joskus tulla ihollle esim kapakan jälkeen?kyllä treeni motivaatio löytyy ihan muualta.Ja ennen kun huomaatkaan niin sillä vastustajalla on joku kerta puukko mukana niin siitä se lysti alkaa,sopivasti piilosta vedettynä et huomaa kun lämpösen tulvauksen.No ip lajit on kyllä kehitetty torjumaan väkivaltainen hyökkääjä ei kimppuun käyntiä varten.Yksi asia jäi kaivelemaan että oletko koskaan ottanut täys kontaktia kehässä.Ja toi on täyttä skeidaa tappelu halukkuudesta kamppailulajien kohdalla, muista että kun lyot kadulla voi äkkiä käydä niin että olet saanut turpaan ja joudut vielä maksamaan kaverin vahingot.

• olla
        Puolustelija kirjoitti:

Puhut nyt thainyrkkeilystä, millä ei ole mitään tekemistä itsepuolustuksen kanssa. Ihmettelen myös että miksi sinun sitten pitää täällä leveillä omalla kovuudellasi. Taitaa ne rajojen ylitykset olla siellä korvien välissä yöaikaan tapahtuvaa toimintaa.

"Kannattaisi varmasti joskus kokeilla, miltä tuntuu ottelun jälkeen kun on takki tyhjä ja kaikki paikat ruhjeilla. Naama turvoksissa ja sääriluut tennispallon puolikkaan kokoisilla pateilla. Kyynärvarret mustina. Kyljet niin kipeänä polvipotkuista, että ei voi oikein hengittää kunnolla. Ei tule mieleen kun kävelee ulkona, että hitto kun olen kova ja totakin kun vetäis niin kyllä ukko tipahtaisi. "

No kyllä olet oikeen tosi kova jätkä. Kerro lisää valheita niin tuntuu kivalta ja kaverit kunnioittaa.

taidat olla ihan turha kaveri. kyllä toi edellinen selostus kuulosti ihan järkeenkäyvältä ja siinä oli ihan pointti , jos luit koko kirjoituksen. taitaa vain olla itsellesi NIIN vieras ajatus uskaltautua oikeasti ottelemaan. eihän sinne kukaan mene kavereilta suosiota saadakseen, vaan omien intohimojensa takia. miksi joku valehtelisi otelleensa nimettömänä foorumilla jota lukee niin moni oikeasti otellut että se ei kuitenkaan mitään kummoista vaikutusta tee muuta kuin kaltaisiisi noviiseihin.

• Puolustelija
        olla kirjoitti:

taidat olla ihan turha kaveri. kyllä toi edellinen selostus kuulosti ihan järkeenkäyvältä ja siinä oli ihan pointti , jos luit koko kirjoituksen. taitaa vain olla itsellesi NIIN vieras ajatus uskaltautua oikeasti ottelemaan. eihän sinne kukaan mene kavereilta suosiota saadakseen, vaan omien intohimojensa takia. miksi joku valehtelisi otelleensa nimettömänä foorumilla jota lukee niin moni oikeasti otellut että se ei kuitenkaan mitään kummoista vaikutusta tee muuta kuin kaltaisiisi noviiseihin.

Todella järkeenkäypää otanpa otteen tuosta mainitsemastasi selostuksesta.

Sääriluut tennispallon puolikkaan kokoisilla

pateilla. Joo mutsinikin uskoo. Tarinassa jatketaan

Kyynärvarret mustina.

No voi kauheeta kun on kyynärvarret mustelmilla. Se ei satu yhtään kokemusta on ihan säkin kanssa samasta ilmiöstä. Sama valehtelu jatkuu

Kyljet niin kipeänä polvipotkuista, että ei voi oikein hengittää kunnolla.

Kyllä sitä nyt täysjärkinen ihminen ymmärtää että tuo kaveri (maithai) täällä toistelee jotain omasta mielestään chooleja sanontoja tietämättä thainyrkkeilystä mitään. Jos jotain tietä niin se on korkeintaan alkeiskurssista. Muutenkin risoo ko. kaverin asenne olla joka paikassa selittämässä thainyrkkeilyn ylivoimaisuutta. Oppisi käyttämään päätään muunakin kuin nyrkkeilysäkkinä niin voisi huomata ettei thainyrkkeily ole mikään kuningaslaji. Turpaansa ne ottavat hyvältä painijalta aina ainakin vaparikehässä. Nojoo menipä pahasti aiheen viereen mutta menkööt sillä minä en sitä aloittanut.

• tosi on
        Puolustelija kirjoitti:

Todella järkeenkäypää otanpa otteen tuosta mainitsemastasi selostuksesta.

Sääriluut tennispallon puolikkaan kokoisilla

pateilla. Joo mutsinikin uskoo. Tarinassa jatketaan

Kyynärvarret mustina.

No voi kauheeta kun on kyynärvarret mustelmilla. Se ei satu yhtään kokemusta on ihan säkin kanssa samasta ilmiöstä. Sama valehtelu jatkuu

Kyljet niin kipeänä polvipotkuista, että ei voi oikein hengittää kunnolla.

Kyllä sitä nyt täysjärkinen ihminen ymmärtää että tuo kaveri (maithai) täällä toistelee jotain omasta mielestään chooleja sanontoja tietämättä thainyrkkeilystä mitään. Jos jotain tietä niin se on korkeintaan alkeiskurssista. Muutenkin risoo ko. kaverin asenne olla joka paikassa selittämässä thainyrkkeilyn ylivoimaisuutta. Oppisi käyttämään päätään muunakin kuin nyrkkeilysäkkinä niin voisi huomata ettei thainyrkkeily ole mikään kuningaslaji. Turpaansa ne ottavat hyvältä painijalta aina ainakin vaparikehässä. Nojoo menipä pahasti aiheen viereen mutta menkööt sillä minä en sitä aloittanut.

Kuinkas se on sinun täyskontakti ottelu kokemus?Se nyt on varmaa, että kaikki saavat mahdollisesti joskus turpaan mutta kahden vuoden kata kokemuksella en alkas vielä kadulla tappelemaan,koita muistaa että seuraavan kerran kun tekee mieli alkaa tappelemaan niin koskaan et tiedä onko vastassa esim. puukolla varustautunut kaveri.Ja tohon vapariin sen verran lisäisin että ei se paini niin autuas laji ole sekään jos vastassa on hyvin polvia ja kyynärpäitä käyttävä kaveri.Ja taas kadulla et koskaan tiedä monta hyökkääjää sinulla on vastassa.

• nyyski_
        tosi on kirjoitti:

Kuinkas se on sinun täyskontakti ottelu kokemus?Se nyt on varmaa, että kaikki saavat mahdollisesti joskus turpaan mutta kahden vuoden kata kokemuksella en alkas vielä kadulla tappelemaan,koita muistaa että seuraavan kerran kun tekee mieli alkaa tappelemaan niin koskaan et tiedä onko vastassa esim. puukolla varustautunut kaveri.Ja tohon vapariin sen verran lisäisin että ei se paini niin autuas laji ole sekään jos vastassa on hyvin polvia ja kyynärpäitä käyttävä kaveri.Ja taas kadulla et koskaan tiedä monta hyökkääjää sinulla on vastassa.

Lajeja ei voi vertailla, uskokaa nyt jo. Tappeleminen on ihmisestä kiinni eikä lajista

• Puolustelija
        tosi on kirjoitti:

Joo ja lisää loanheittoa muihin lajeihin. Tiedän että kaikki thainyrkkeilijät eivät ole tuollaisia sillä tunnen heitä paljon ja monet treenaavat seurassanikin. Ja läppä sen kun jatkuu. Ala sinä vaan tappelemaan puukkojengejä vastaan. Voipa olla että ei edes thainyrkkeily paljon auta kun viitisen kaveria käy päälle ympäriltä puukkojen kanssa. Realisimi on siinä että yhden tai kaksi vastustajaa pystyy realistisesti hyvä kamppailija hoitaa. Puukollisia yms. jengejä vastaan ei sitten auta kuin se kuuluisa laji nimeltä karata. Kyllä realismi on siinä ettei pelkillä polvilla ja kyynärpäillä pärjää vaparimiestä vastaan. Se on
        jo osoitettu ihan tarpeeksi monessa vaparimatsissa. Jotku eivät vaan usko vaikka näkisivät sata kertaa peräkkäin pystymiehen lukotuksen tms. matossa.

• tosi on
        Puolustelija kirjoitti:

Joo ja lisää loanheittoa muihin lajeihin. Tiedän että kaikki thainyrkkeilijät eivät ole tuollaisia sillä tunnen heitä paljon ja monet treenaavat seurassanikin. Ja läppä sen kun jatkuu. Ala sinä vaan tappelemaan puukkojengejä vastaan. Voipa olla että ei edes thainyrkkeily paljon auta kun viitisen kaveria käy päälle ympäriltä puukkojen kanssa. Realisimi on siinä että yhden tai kaksi vastustajaa pystyy realistisesti hyvä kamppailija hoitaa. Puukollisia yms. jengejä vastaan ei sitten auta kuin se kuuluisa laji nimeltä karata. Kyllä realismi on siinä ettei pelkillä polvilla ja kyynärpäillä pärjää vaparimiestä vastaan. Se on
        jo osoitettu ihan tarpeeksi monessa vaparimatsissa. Jotku eivät vaan usko vaikka näkisivät sata kertaa peräkkäin pystymiehen lukotuksen tms. matossa.

Kadulla en kyllä hevin lähtis painimaan jos vain pienikin mahdollisuus hoitaa homma kotiin pystystä,koskaan et tiedä kuinka monta hyökkääjää on tulossa vastaan,ja kuka puukottaa kesken painin.Ja en ole koskaan mollannut yhtäkään lajia huonoksi, kysymys oli montako täyskontakti erää takana?Vapari/katu ei mitään samaa.Mitä teet kadulla sitten kun saat vastustajan lukotukseen odotat aamua vai jotain sen vastustajan kaveria kenkäsemään?Tunnen monia potkunyrkkeilijöitä,magaa reenaavia ja brassia vetäviä ,kaikki todella hyviä myös itsepuolustukseen, ja minun mielestä on täys kahjua hakeutua tappeluihin.

• Puolustelija
        tosi on kirjoitti:

Kadulla en kyllä hevin lähtis painimaan jos vain pienikin mahdollisuus hoitaa homma kotiin pystystä,koskaan et tiedä kuinka monta hyökkääjää on tulossa vastaan,ja kuka puukottaa kesken painin.Ja en ole koskaan mollannut yhtäkään lajia huonoksi, kysymys oli montako täyskontakti erää takana?Vapari/katu ei mitään samaa.Mitä teet kadulla sitten kun saat vastustajan lukotukseen odotat aamua vai jotain sen vastustajan kaveria kenkäsemään?Tunnen monia potkunyrkkeilijöitä,magaa reenaavia ja brassia vetäviä ,kaikki todella hyviä myös itsepuolustukseen, ja minun mielestä on täys kahjua hakeutua tappeluihin.

Menee aiheen viereen pahasti tämä keskustelu mutta vastataan nyt kuitenkin.

Tarkoitin vain alunperin sanoa että thainyrkkeily ei ole yhtään sen kummempi laji kuin vaikkapa nyrkkeily, potkunyrkkeily, karate tai taekwondo. maithai pyörii joka keskustelussa selittelemässä thainyrkkeilyn ylivoimaoisuutta ja lähinnä se ärsytti. Thainyrkkeilyllä ei ole mitään tekemistä itsepuolustuksen kanssa. Se on urheilulaji ja sellaisena myös pysyy. Yhtä lailla voisit väittää että pesäpallo on katutappelussa hyvä kun voi hakata pesismailalla.

Thaitekniikoista putoaa kadulla pohja pois aivan niin kuin ufc-kehässäkin. Katsoppa alkuaikojen UFC:tä niin ymmärrät mitä tarkoitan. Siellä savatemies (UFC 2) löi paljaalla nyrkillä vastustajaa turpaan josta seurasi se että nyrkki oli paskana. Vastustaja sen sijaan porskutti vielä. Eipä nuo potkut ja kyynärpäätkään ole niin tehokkaita kuin väität. Muutenhan thaikehässä toinen olisi maassa muutamassa sekunnissa koska potkuja siellä totta vie harrastetaan. Jos pystymies ei saa toista tippumaan muutamassa sekunnissa, painimies vie tilanteen. Niin ja amatöörin nyt pieksee ihan millä tahansa kamppailulajitaustalla.

"Mitä teet kadulla sitten kun saat vastustajan lukotukseen odotat aamua vai jotain sen vastustajan kaveria kenkäsemään?"

Haluan vielä korostaa että olen itse karateka enkä kovinkaan hyvä painija. Kysymys on kuitenkin klassinen ja painijoiden puolustukseksi voisin sanoa että voihan sen armbarin viedä loppuun eli vääntää lukolla käsi hajalle. Kuristuksessa voi odotella sen verran että pahin taisteluinto laantuu kun tajunta hämärtyy. Siinä voikin sitten päästää irti ja luikkia karkuun. Saman kysymyksen voisi kääntää esim. mitä aiot tehdä kun saat lyötyä vastustajan nenän poskelle?

"kysymys oli montako täyskontakti erää takana?"
        Ei yhtään mutta vaparista voi oppia myös katsomalla. En ymmärrä yleensäkkään että miksi pitäisi itse olla vaparia kilpaillut jotta voisi siitä tietää jotain. Kyllä jokainen täysjärkinen ihminen näkee mitä siellä kehässä tapahtuu ja mitkä tekniikat toimivat.

"Tunnen monia potkunyrkkeilijöitä,magaa reenaavia ja brassia vetäviä ,kaikki todella hyviä myös itsepuolustukseen, ja minun mielestä on täys kahjua hakeutua tappeluihin."
        Juuri arvostelit brassien tekniikoiden tomivuutta kadulla ja nyt sanot että se on hyvä itsepuolustuksessa?

• tosi on
        Puolustelija kirjoitti:

Menee aiheen viereen pahasti tämä keskustelu mutta vastataan nyt kuitenkin.

Tarkoitin vain alunperin sanoa että thainyrkkeily ei ole yhtään sen kummempi laji kuin vaikkapa nyrkkeily, potkunyrkkeily, karate tai taekwondo. maithai pyörii joka keskustelussa selittelemässä thainyrkkeilyn ylivoimaoisuutta ja lähinnä se ärsytti. Thainyrkkeilyllä ei ole mitään tekemistä itsepuolustuksen kanssa. Se on urheilulaji ja sellaisena myös pysyy. Yhtä lailla voisit väittää että pesäpallo on katutappelussa hyvä kun voi hakata pesismailalla.

Thaitekniikoista putoaa kadulla pohja pois aivan niin kuin ufc-kehässäkin. Katsoppa alkuaikojen UFC:tä niin ymmärrät mitä tarkoitan. Siellä savatemies (UFC 2) löi paljaalla nyrkillä vastustajaa turpaan josta seurasi se että nyrkki oli paskana. Vastustaja sen sijaan porskutti vielä. Eipä nuo potkut ja kyynärpäätkään ole niin tehokkaita kuin väität. Muutenhan thaikehässä toinen olisi maassa muutamassa sekunnissa koska potkuja siellä totta vie harrastetaan. Jos pystymies ei saa toista tippumaan muutamassa sekunnissa, painimies vie tilanteen. Niin ja amatöörin nyt pieksee ihan millä tahansa kamppailulajitaustalla.

"Mitä teet kadulla sitten kun saat vastustajan lukotukseen odotat aamua vai jotain sen vastustajan kaveria kenkäsemään?"

Haluan vielä korostaa että olen itse karateka enkä kovinkaan hyvä painija. Kysymys on kuitenkin klassinen ja painijoiden puolustukseksi voisin sanoa että voihan sen armbarin viedä loppuun eli vääntää lukolla käsi hajalle. Kuristuksessa voi odotella sen verran että pahin taisteluinto laantuu kun tajunta hämärtyy. Siinä voikin sitten päästää irti ja luikkia karkuun. Saman kysymyksen voisi kääntää esim. mitä aiot tehdä kun saat lyötyä vastustajan nenän poskelle?

"kysymys oli montako täyskontakti erää takana?"
        Ei yhtään mutta vaparista voi oppia myös katsomalla. En ymmärrä yleensäkkään että miksi pitäisi itse olla vaparia kilpaillut jotta voisi siitä tietää jotain. Kyllä jokainen täysjärkinen ihminen näkee mitä siellä kehässä tapahtuu ja mitkä tekniikat toimivat.

"Tunnen monia potkunyrkkeilijöitä,magaa reenaavia ja brassia vetäviä ,kaikki todella hyviä myös itsepuolustukseen, ja minun mielestä on täys kahjua hakeutua tappeluihin."
        Juuri arvostelit brassien tekniikoiden tomivuutta kadulla ja nyt sanot että se on hyvä itsepuolustuksessa?

No heittellään vielä asian vierestä,olen edelleen sitä mieltä enkä ole koskaan väittänytkään brassijujitsua huonoksi, vain sen toimivuutta on tietyissä katu oloissa liioiteltu, oleta aina olevan enemmän kuin yksi hyökkääjä niin pulassa olet jos maahan joudut, ja itellä on kokomusta kun 2-3 jannua lataa kenkää no ei niistä muuta.Brassi toimii erittäin hyvin vaparissa ja esim portsareilla mutta kadulla esim.muutama lyönti yhdistelmä ja alapotku ja sit haneen on varsin toimiva systeemi.Eihän kukaan täys järkinen itsepuolustusta tai muuta kamppailulajia harrastava ei hakeudu tappeluun.Ja jos joutuu niin pystystä karkuun on taatusti tehokkain.

• .,.,.,

Kannattaisi harkita vakavasti alkaa harjoittelemaan vaparia.

• on...

Finn Fighteissa yms. on monen pojan käsitykset omasta kovuudestaan muuttuneet...

• ..............................

Miksi?

• tekstiä
        .............................. kirjoitti:

Miksi?

Autokoulu allegoria oli kyllä aika heppoinen. On kai sinulla kotivakuutuskin, muttet kai silti halua talosi palavan, jotta voisit testata korvaako vakuutusyhtiö. Tämä oli jo parempi allegoria.

Mutta että 2 vuotta karatea harrastanut kokee itsensä murskaavan ylivoimaiseksi, niin se kuulostaa jo aika naurettavalta. Koko päättely tuntuu vain peitellyltä tarinalta perustella omaa tappelunhaluaan.

• Puolustelija
        tekstiä kirjoitti:

Autokoulu allegoria oli kyllä aika heppoinen. On kai sinulla kotivakuutuskin, muttet kai silti halua talosi palavan, jotta voisit testata korvaako vakuutusyhtiö. Tämä oli jo parempi allegoria.

Mutta että 2 vuotta karatea harrastanut kokee itsensä murskaavan ylivoimaiseksi, niin se kuulostaa jo aika naurettavalta. Koko päättely tuntuu vain peitellyltä tarinalta perustella omaa tappelunhaluaan.

Missä olen sanonut olevani murskaavan ylivoimainen? Todennäköisesti et vain keskittynyt lukemaan juttua ja tuomitsit heti.

• jo urpo
        Puolustelija kirjoitti:

Missä olen sanonut olevani murskaavan ylivoimainen? Todennäköisesti et vain keskittynyt lukemaan juttua ja tuomitsit heti.

usko jo että asenteesi haisee ja olet aivan väärässä. eikö yhtään mietitytä kun kaikki kommentit ovat suuntautuneet yksisilmäistä asennettasi vastaan. ikävintä on ,että yksinkertaisuudessasi luulet ilmeisen vilpittömästi muiden ajattelevan samoin kuin sinä tai valehtelevan sinulle tai itselleen. usko pois. muut eivät pelkää yhtäpaljon katuväkivaltaa eivätkä omaa yhtä kovia piiloagressioita kuin sinä.

• Puolustelija
        jo urpo kirjoitti:

usko jo että asenteesi haisee ja olet aivan väärässä. eikö yhtään mietitytä kun kaikki kommentit ovat suuntautuneet yksisilmäistä asennettasi vastaan. ikävintä on ,että yksinkertaisuudessasi luulet ilmeisen vilpittömästi muiden ajattelevan samoin kuin sinä tai valehtelevan sinulle tai itselleen. usko pois. muut eivät pelkää yhtäpaljon katuväkivaltaa eivätkä omaa yhtä kovia piiloagressioita kuin sinä.

Menikö jauhot suuhun kun pitää alkaa urpoksi haukkumaan. Haukut kommenttini vääriksi. varmasti oma totuutesi on absoluuttinen ja oikea kaikkien ihmisten yhteinen mielipide. Sitten vielä vedät kunnon psykologisen analyysin siitä että pelkään katuväkivaltaa. Kuulostaa oikeen ammattimaiselta. No jos et pysty väittelemään rakentavasti, on minun parasta lopettaa tämä ketju. Toisten haukkuminen kun on juuri hyvän väittelyn ja keskustelun tappaja. Siihen sorrutaan kun muuta ei osata.

• Demonic

Todellakin,

Harkitse vaparia... Varmasti löytyy tarpeeksi kovia vastuksia ja reenien jälkeen on takki niin tyhjä, että ei tee mieli enää paljoa revitellä.

Karate on hyvä laji. Itsekin olen sitä reenannut muutaman vuoden, mutta sen lisäksi potkunyrkkeilyä ja vapaaottelua... (yhteensä kaikkineen 15vuotta).

Ainakin itselle vapari on ollut kaikista paras harjoittelumuoto ja omasta mielestä paras kamppailu-urheilulaji mitä on.

Todellakin jos kadulla sattuu vastaan ammattilainen sama nyt missä kovemmassa lajissa niin voit itsekkin loukkaantua pahasti kadulla.

• itsehillintä

Kyllä jokaisen kamppailulajia harrastavan eteen tulee tilanteita joihin tekis mieli vastata väkivallalla,mutta mielestäni tosi mies hoitaa tilanteet mahdollisimman vähään väkivaltaan sortumatta.Ja sulle suosittelisin itsehillintää ja kun näet rähinöitä niin seuraile sivusta ja ota ne huumorilla ,myös kannattais käydä vaikka kokeilemassa paria potkunyrkkeily matsia niin luulen että huomaat äkkiä muutaman kovemman matsin/sparrin jälkeen että ei sitä niin kovaa jannua ehkä ollakkaan.

• on väkivaltaa

tämä on hyvä esimerkki siitä, miten kaikki nuo "näin kun teet olet voittamaton"lajit joissa vaan harjoitellaan mutta ei kilpailla täydellä kontaktilla tai harjoituksissa harjoitella täydellä kontaktilla, ruokkivat näyttämisen halua ja piiloagressioita. kannattaa harrastaa vain kamppailulajeja kuten vapaaottelua, potkunyrkkeilyä, nyrkkeilyä, painia, bjj:tä, thai-nyrkkeilyä tai judoa. niissä mahdolliset agressiot pääsevät purkautumaan treeneissä vääntäessä ,eikä omasta suoriutumiskyvystä pääse syntymään sankarillisia harhaluuloja. 2vuotta karatea ja hirveä halu halu tapella, hahahaha. onneksi et todennäköisesti osaa vielä juuri mitään, muuten olisit vaarallinen. jos oikein kovasti tekee mieli satuttaa niin hankkiudu hoitoon.

• Demonic

NO onhan täällä porukkaa jolla on samat mielipiteet kuin minulla !!!

Todellakin kaverin kanattaisi harkita jotain "todellista KAMPPAILU lajia"...

Vapaa ottelu on kuningaslaji omasta mielestäni!!! Paras laji näin 15v kokemuksella... kaikkia roskaakin on tullut reenattua, vaikka ei ne aina kaikki niin pahastakaan ole ollut. Esim nyrkkeilyssä opin vasta oikeasti lyömään, kun sitä ennen olin vain reenannut Karatea (gyakuzuki & muut...).

Jos todellista luuloa on omista kyvyistä niin vaparimatsiin oitis, vaikka omalla vastuulla!

• Puolustelija
        Demonic kirjoitti:

NO onhan täällä porukkaa jolla on samat mielipiteet kuin minulla !!!

Todellakin kaverin kanattaisi harkita jotain "todellista KAMPPAILU lajia"...

Vapaa ottelu on kuningaslaji omasta mielestäni!!! Paras laji näin 15v kokemuksella... kaikkia roskaakin on tullut reenattua, vaikka ei ne aina kaikki niin pahastakaan ole ollut. Esim nyrkkeilyssä opin vasta oikeasti lyömään, kun sitä ennen olin vain reenannut Karatea (gyakuzuki & muut...).

Jos todellista luuloa on omista kyvyistä niin vaparimatsiin oitis, vaikka omalla vastuulla!

Sinun vaparisihan se tietysti se kuningaslaji on. Ihan niin kuin honkytoryjujutsukin on "king of martial arts". Samoin thainyrkkeily jne...

Kyllä näitä oman lajin hehkuttajia riittää näillä palstoilla. Uskomme auliisti että Demonic kavereineen on maailman kovin jätkä. Ihan voittamaton kingi joka hakkaisi jokaisen "väärää" lajia harrastavan tuosta vain.

"Vapaa ottelu on kuningaslaji omasta mielestäni!!! Paras laji näin 15v kokemuksella..."

Noniin uskottavahan se on jos on oikeen 15 vuotta kokemusta. Kaikkien muiden lajien harrastajien kannattaa nyt lopettaa oma lajinsa. Mestari on puhunut.

"Jos todellista luuloa on omista kyvyistä niin vaparimatsiin oitis, vaikka omalla vastuulla!"

Suomessa vaparissa kilpailee melko pieni määrä porukkaa. Taso on kansainvälisesti ajatellen ihan ruokottoman paska. Yhtään suomalaista kun ei ole päässyt vaparipiireissä yhtään mihinkään suomen rajojen ulkopuolella. Jos haluan luoda kilpauraa uskottavassa lajissa niin valitsisin ehdottomasti jonkin todellista harrastajataustaa omaavan lajin kuten vaikkapa judon. Helppohan se on olla kuningaslajin kuningas kun oman painoluokan aktiivisia kilpailijoita on luokkaa 2. Toinen kun sattuu sairastumaan kisapäivänä niin saa mestaruuden voittamatta yhtään matsia. Joo kovia karjuja olette.

• väärässä
        Puolustelija kirjoitti:

Sinun vaparisihan se tietysti se kuningaslaji on. Ihan niin kuin honkytoryjujutsukin on "king of martial arts". Samoin thainyrkkeily jne...

Kyllä näitä oman lajin hehkuttajia riittää näillä palstoilla. Uskomme auliisti että Demonic kavereineen on maailman kovin jätkä. Ihan voittamaton kingi joka hakkaisi jokaisen "väärää" lajia harrastavan tuosta vain.

"Vapaa ottelu on kuningaslaji omasta mielestäni!!! Paras laji näin 15v kokemuksella..."

Noniin uskottavahan se on jos on oikeen 15 vuotta kokemusta. Kaikkien muiden lajien harrastajien kannattaa nyt lopettaa oma lajinsa. Mestari on puhunut.

"Jos todellista luuloa on omista kyvyistä niin vaparimatsiin oitis, vaikka omalla vastuulla!"

Suomessa vaparissa kilpailee melko pieni määrä porukkaa. Taso on kansainvälisesti ajatellen ihan ruokottoman paska. Yhtään suomalaista kun ei ole päässyt vaparipiireissä yhtään mihinkään suomen rajojen ulkopuolella. Jos haluan luoda kilpauraa uskottavassa lajissa niin valitsisin ehdottomasti jonkin todellista harrastajataustaa omaavan lajin kuten vaikkapa judon. Helppohan se on olla kuningaslajin kuningas kun oman painoluokan aktiivisia kilpailijoita on luokkaa 2. Toinen kun sattuu sairastumaan kisapäivänä niin saa mestaruuden voittamatta yhtään matsia. Joo kovia karjuja olette.

"Suomessa vaparissa kilpailee melko pieni määrä porukkaa. Taso on kansainvälisesti ajatellen ihan ruokottoman paska. Yhtään suomalaista kun ei ole päässyt vaparipiireissä yhtään mihinkään suomen rajojen ulkopuolella. Jos haluan luoda kilpauraa uskottavassa lajissa niin valitsisin ehdottomasti jonkin todellista harrastajataustaa omaavan lajin kuten vaikkapa judon. Helppohan se on olla kuningaslajin kuningas kun oman painoluokan aktiivisia kilpailijoita on luokkaa 2. Toinen kun sattuu sairastumaan kisapäivänä niin saa mestaruuden voittamatta yhtään matsia. Joo kovia karjuja olette."

kilpailijoita ensinnäkin on verrattain paljon, jos vaikka vertaa thai- tai potkunyrkkeilyyn. toki niitä on vähemmän kuin painissa tai judossa ,joissa ei päähän lyödä.(ja koska kaltaisesi paskahousut ei uskalla kilpailla) et ole tainnut seurata kovin paljon koko skeneä viime vuotena.
        taso on suomessa erittäin hyvä. kilpailijat ottelevat jo amatööritasolta kansainvälisiä otteluita ja ammattikohtaamisissa on vastustajina euroopan huippuja ja hyvän tason ottelijoita pitemmältäkin. muista että kyseessä on ammattimainen urheilu korkean loukkantumisriskin johdosta ja siten verrattavissa esim ammattinyrkkeilyyn jossa ei siinäkään kukaan suomalainen yllä amöriikan rahakehien tasolle. lisäksi suomalaiset mm. sauli heilimö, tuomas murdoch, mikä ilmen ja muutamat muutkin ovat otellet ulkomailla aina ihan japania(sauli) myöten.
        mestaruutta ei ilman ottelua saa. jos on mielestäsi liian helppoa niin tule ottelemaan vaan. suurimmalle osalle vapari on liian kovaa touhua, siksi ottelijoitä on melko vähän verrattuna vanhoihin jo useita vuosikymmeniä toimineisiin lajeihin. luulen etträ tilanne on toinen jo viidentoista vuoden kuluttua.
        taisi joku kommentti osua aika arkaan paikkaan kun kirjoituksesi oli noin agressiivinen ja keskittyi lähinnä asiattomaan solvaamiseen. hahaha.
        eipä sinusta taida koskaan tulla minkään sortin osaajaa kamppailu tai ip lajeihin, koska asentaallasi varustetuilla ihmisillä ei yleesä motivaatio riitä kovin pitkälle.
        edelleen: jos haluat kokeilla rajojasi, mene mihin tahansa kamppailuseuraan joissa harjoitellaan täyden kontaktin lajeja ja pyydä että joku sparraisi kanssasi. löytyy varmasti jotkut yhteiset säännöt joilla voit kokeilla rajojasi. esim. jos päähän lyöminen pelottaa, löytyy varmasti joku thai- tai potkunyrkkeilijä joka hakkaa kanssasi mielellään sellaisilla säännöillä että päähän ei saa lyödä. älä odota että saisit ilmaiseksi hakata jotain aloittelijaa, ei meistä kukaan muukaan mitään vapaapasseja hakata muita saa. jos haluaa antaa on oltava valmis ottamaan myös. se voikin sitten olla sinulle kovempi pala. älä nyt hermostu, mutta et ole sanonut mitään rakentavaa keskustelun avaamisesi jälkeen. koita itse mieluummin pysyä asiassa kun kerran muita syytät asialinjalta putoamisessa. itse asiassa luulen että haluat vain provosoida muita, niin ainakin kommentoinnistasi voisi päätellä. jumppaamisen iloa, t. "yli puolet iästään kamppailua harrastanut"

• Puolustelija
        väärässä kirjoitti:

"Suomessa vaparissa kilpailee melko pieni määrä porukkaa. Taso on kansainvälisesti ajatellen ihan ruokottoman paska. Yhtään suomalaista kun ei ole päässyt vaparipiireissä yhtään mihinkään suomen rajojen ulkopuolella. Jos haluan luoda kilpauraa uskottavassa lajissa niin valitsisin ehdottomasti jonkin todellista harrastajataustaa omaavan lajin kuten vaikkapa judon. Helppohan se on olla kuningaslajin kuningas kun oman painoluokan aktiivisia kilpailijoita on luokkaa 2. Toinen kun sattuu sairastumaan kisapäivänä niin saa mestaruuden voittamatta yhtään matsia. Joo kovia karjuja olette."

kilpailijoita ensinnäkin on verrattain paljon, jos vaikka vertaa thai- tai potkunyrkkeilyyn. toki niitä on vähemmän kuin painissa tai judossa ,joissa ei päähän lyödä.(ja koska kaltaisesi paskahousut ei uskalla kilpailla) et ole tainnut seurata kovin paljon koko skeneä viime vuotena.
        taso on suomessa erittäin hyvä. kilpailijat ottelevat jo amatööritasolta kansainvälisiä otteluita ja ammattikohtaamisissa on vastustajina euroopan huippuja ja hyvän tason ottelijoita pitemmältäkin. muista että kyseessä on ammattimainen urheilu korkean loukkantumisriskin johdosta ja siten verrattavissa esim ammattinyrkkeilyyn jossa ei siinäkään kukaan suomalainen yllä amöriikan rahakehien tasolle. lisäksi suomalaiset mm. sauli heilimö, tuomas murdoch, mikä ilmen ja muutamat muutkin ovat otellet ulkomailla aina ihan japania(sauli) myöten.
        mestaruutta ei ilman ottelua saa. jos on mielestäsi liian helppoa niin tule ottelemaan vaan. suurimmalle osalle vapari on liian kovaa touhua, siksi ottelijoitä on melko vähän verrattuna vanhoihin jo useita vuosikymmeniä toimineisiin lajeihin. luulen etträ tilanne on toinen jo viidentoista vuoden kuluttua.
        taisi joku kommentti osua aika arkaan paikkaan kun kirjoituksesi oli noin agressiivinen ja keskittyi lähinnä asiattomaan solvaamiseen. hahaha.
        eipä sinusta taida koskaan tulla minkään sortin osaajaa kamppailu tai ip lajeihin, koska asentaallasi varustetuilla ihmisillä ei yleesä motivaatio riitä kovin pitkälle.
        edelleen: jos haluat kokeilla rajojasi, mene mihin tahansa kamppailuseuraan joissa harjoitellaan täyden kontaktin lajeja ja pyydä että joku sparraisi kanssasi. löytyy varmasti jotkut yhteiset säännöt joilla voit kokeilla rajojasi. esim. jos päähän lyöminen pelottaa, löytyy varmasti joku thai- tai potkunyrkkeilijä joka hakkaa kanssasi mielellään sellaisilla säännöillä että päähän ei saa lyödä. älä odota että saisit ilmaiseksi hakata jotain aloittelijaa, ei meistä kukaan muukaan mitään vapaapasseja hakata muita saa. jos haluaa antaa on oltava valmis ottamaan myös. se voikin sitten olla sinulle kovempi pala. älä nyt hermostu, mutta et ole sanonut mitään rakentavaa keskustelun avaamisesi jälkeen. koita itse mieluummin pysyä asiassa kun kerran muita syytät asialinjalta putoamisessa. itse asiassa luulen että haluat vain provosoida muita, niin ainakin kommentoinnistasi voisi päätellä. jumppaamisen iloa, t. "yli puolet iästään kamppailua harrastanut"

Eipä ole oikeassa vaparikehässä ketään suomalaista näkynyt (UFC jenkkilässä). Kyllähän noita oman salin kingejä jotka ovat käyneet viinanhakureissulla ja etelänmatkalla ihan ulkomailla asti (uuuuu). Heh taisi pikemminkin osua omaan arkaan kohtaasi. Hassuinta on että tulet tänne paasaamaan vapaaottelun kuningaslajiluonteesta vaikka aihe oli jotain aivan muuta. No kun on lusikalla annettu niin ei voi ämpärillä ottaa.

Mistä muuten päättelit etten ole ottanut sparria koskaan kenenkään kanssa? Itse asiassa olen sparrannut thaikkujen ja kickareiden kanssa (joita karateseurassani on). Samoin olen paininut judokoiden ja BJJ:a harrastavien kanssa joten turha uhota etten tietäisi mitään sparraamisesta. Niin että nuo

"mene mihin tahansa kamppailuseuraan joissa harjoitellaan täyden kontaktin lajeja ja pyydä että joku sparraisi kanssasi. löytyy varmasti jotkut yhteiset säännöt joilla voit kokeilla rajojasi. esim. jos päähän lyöminen pelottaa, löytyy varmasti joku "

tyyppiset uhoamiset on ihan syytä lopettaa alkuunsa kun et selvästikään tiedä minusta kuitenkaan mitään. Eikä tuo vapari loppupeleissä ole kuin perinteisen pystyottelun ja painin sekoitus. Vapaa on itseasiassa hyvin hyvin tulkinnanvarainen sana tässä yhteydessä.

"älä odota että saisit ilmaiseksi hakata jotain aloittelijaa, ei meistä kukaan muukaan mitään vapaapasseja hakata muita saa. jos haluaa antaa on oltava valmis ottamaan myös. se voikin sitten olla sinulle kovempi pala."

Kadullahan ei koskaan voi tietää sitä että kuka on aloittelija ja kuka on vaparimiestä sata kertaa vaarallisempi puukkomies.

Kirjoitukseni koski lähinnä sitä että taisteluharrastelu madaltaa kynnystä käyttää väkivaltaa uhkaavissa tilanteissa. Siihen ei tässä keskusteluketjussa ole kovin moni pystynyt vastaamaan mitään. Kaikki on noita "mees kattoon oikeeta vapaaottelijaa vastaan...." osastoa. Anteeksi nyt vain mutta älykkyytesi ei säväyttänyt ensilukemalta.

• Demonic
        Puolustelija kirjoitti:

Eipä ole oikeassa vaparikehässä ketään suomalaista näkynyt (UFC jenkkilässä). Kyllähän noita oman salin kingejä jotka ovat käyneet viinanhakureissulla ja etelänmatkalla ihan ulkomailla asti (uuuuu). Heh taisi pikemminkin osua omaan arkaan kohtaasi. Hassuinta on että tulet tänne paasaamaan vapaaottelun kuningaslajiluonteesta vaikka aihe oli jotain aivan muuta. No kun on lusikalla annettu niin ei voi ämpärillä ottaa.

Mistä muuten päättelit etten ole ottanut sparria koskaan kenenkään kanssa? Itse asiassa olen sparrannut thaikkujen ja kickareiden kanssa (joita karateseurassani on). Samoin olen paininut judokoiden ja BJJ:a harrastavien kanssa joten turha uhota etten tietäisi mitään sparraamisesta. Niin että nuo

"mene mihin tahansa kamppailuseuraan joissa harjoitellaan täyden kontaktin lajeja ja pyydä että joku sparraisi kanssasi. löytyy varmasti jotkut yhteiset säännöt joilla voit kokeilla rajojasi. esim. jos päähän lyöminen pelottaa, löytyy varmasti joku "

tyyppiset uhoamiset on ihan syytä lopettaa alkuunsa kun et selvästikään tiedä minusta kuitenkaan mitään. Eikä tuo vapari loppupeleissä ole kuin perinteisen pystyottelun ja painin sekoitus. Vapaa on itseasiassa hyvin hyvin tulkinnanvarainen sana tässä yhteydessä.

"älä odota että saisit ilmaiseksi hakata jotain aloittelijaa, ei meistä kukaan muukaan mitään vapaapasseja hakata muita saa. jos haluaa antaa on oltava valmis ottamaan myös. se voikin sitten olla sinulle kovempi pala."

Kadullahan ei koskaan voi tietää sitä että kuka on aloittelija ja kuka on vaparimiestä sata kertaa vaarallisempi puukkomies.

Kirjoitukseni koski lähinnä sitä että taisteluharrastelu madaltaa kynnystä käyttää väkivaltaa uhkaavissa tilanteissa. Siihen ei tässä keskusteluketjussa ole kovin moni pystynyt vastaamaan mitään. Kaikki on noita "mees kattoon oikeeta vapaaottelijaa vastaan...." osastoa. Anteeksi nyt vain mutta älykkyytesi ei säväyttänyt ensilukemalta.

Aluksi täytyy todeta, että onpa miehellä asenne. Todellakin jos vain 2v karatea takana!

No todellakin muut lajit voivat tulla kokeileen vaparikehiin TERVETULOA. Todellakin suurin osa lajien harrastajista on paskahousuja, jotka eivät ikinä uskaltaisi tulla vapari kehään. Itse en halua itseäni kehua se ei kuulu tyyliini, mutta koska kirjoittelu on näin vahvaa voin sanoa sen verran kontaktilajien puolesta, että ottelin tuossa vähä aikaa sitten han moo don suomenmestaria vastaan potkunyrkkeilyä. Ei osannu kaveri enää kotia matsin jälkeen kun nukkumatti korjasi satoa.

Tottakai olen lojaali omalle lajille. Itse harrastan todellakin tällähetkellä potkunyrkkeilyä ja vaparia. Omasta mielestä nämä lajit on vaan kuningaslajeja.

Ei 15-vuotta mikään pitkä aika ole.... jos luulet omalla 2v kokemuksella pärjääväs jollekin olet täysi vitsi... Odota vaan kun kadulla tulee vastaan vaparia tai potkunyrkkeilyä kunnolla harrastanut... heh heh

heh heh... et taida tietää mistä puhut (katos tonne):

http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?fighterID=3878

Olen itse kilpaillut Karatessakin, mutta sitä vitun point fighth hommaa ei jaksanut pitkään, koska se on täyttä paskaa. Menin tulloin nyrkkeilyreeneihin ja sain niin pahasti turpiini, vaikka luulin jotain olevani, kun oli useita Karatematseja takana. Karate vaihtui nyrkkeilyyn ja sen kautta potkunyrkkeilyy ja vapaaotteluun, joilla on todellista mahdollisuutta ketä tahansa vastaan.

• sekoilla
        Puolustelija kirjoitti:

sekoitat varmaan mun ja demonicin kommentit keskenään. haha, taidat olla vain näsäviisas nörtti(vain nörtti voisi argumentoida tyylilläsi). itse käännät ja väännät aihetta ja irroittelet lainauksia asiayhteyksistä vain hämmentääksesi keskustelua lisää. selvästi tarkoituksenasi ei ole edes sanoa mitään vaan jatkaa vaan juupas eipäs väittelyä ja samalla yrität vaan hermostuttaa mahd. monia ihmisiä. lähinnä säälittävää. onneksi tulet varmasti ennenpitkään varmasti saamaan ansiosi mukaan jos samalla asenteella jatkat.

tottakai kynnys puolustaa itseään madaltuu. mutta sinun kohdallasi myös kynnys käyttäytyä väkivaltaisesti on selvästi madaltunut(ainakin sanoit niin itse). se ei ole ollenkaan hyvä juttu ja siksi sinut pitäisi erottaa seurastasi. olet häpeäksi lajillesi, seurallesi ja opettajillesi.

• Puolustelija
        Demonic kirjoitti:

Aluksi täytyy todeta, että onpa miehellä asenne. Todellakin jos vain 2v karatea takana!

No todellakin muut lajit voivat tulla kokeileen vaparikehiin TERVETULOA. Todellakin suurin osa lajien harrastajista on paskahousuja, jotka eivät ikinä uskaltaisi tulla vapari kehään. Itse en halua itseäni kehua se ei kuulu tyyliini, mutta koska kirjoittelu on näin vahvaa voin sanoa sen verran kontaktilajien puolesta, että ottelin tuossa vähä aikaa sitten han moo don suomenmestaria vastaan potkunyrkkeilyä. Ei osannu kaveri enää kotia matsin jälkeen kun nukkumatti korjasi satoa.

Tottakai olen lojaali omalle lajille. Itse harrastan todellakin tällähetkellä potkunyrkkeilyä ja vaparia. Omasta mielestä nämä lajit on vaan kuningaslajeja.

Ei 15-vuotta mikään pitkä aika ole.... jos luulet omalla 2v kokemuksella pärjääväs jollekin olet täysi vitsi... Odota vaan kun kadulla tulee vastaan vaparia tai potkunyrkkeilyä kunnolla harrastanut... heh heh

heh heh... et taida tietää mistä puhut (katos tonne):

http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?fighterID=3878

Olen itse kilpaillut Karatessakin, mutta sitä vitun point fighth hommaa ei jaksanut pitkään, koska se on täyttä paskaa. Menin tulloin nyrkkeilyreeneihin ja sain niin pahasti turpiini, vaikka luulin jotain olevani, kun oli useita Karatematseja takana. Karate vaihtui nyrkkeilyyn ja sen kautta potkunyrkkeilyy ja vapaaotteluun, joilla on todellista mahdollisuutta ketä tahansa vastaan.

"Aluksi täytyy todeta, että onpa miehellä asenne. Todellakin jos vain 2v karatea takana! "

Näyttää se voittajan asenne itselläsikin olla. En ole väittänyt itseäni voittamattomaksi mutta taitaa se voittaja sinullekkin löytyä.

"
        No todellakin muut lajit voivat tulla kokeileen vaparikehiin TERVETULOA. Todellakin suurin osa lajien harrastajista on paskahousuja, jotka eivät ikinä uskaltaisi tulla vapari kehään. Itse en halua itseäni kehua se ei kuulu tyyliini, mutta koska kirjoittelu on näin vahvaa voin sanoa sen verran kontaktilajien puolesta, että ottelin tuossa vähä aikaa sitten han moo don suomenmestaria vastaan potkunyrkkeilyä. Ei osannu kaveri enää kotia matsin jälkeen kun nukkumatti korjasi satoa."

Joo ja sinä voit mennä kokeilemaan vaikkapa ammattinyrkkeilijöiden kehiin. Voisi esim. Asikainen laittaa nukkumatin tulemaan nyrkkeilysäännöillä. Oletko itse muuten otellut vaparikehässä oikeasti? Se että olet voittanyt Han mo do:n suomenmestarin, ei tee sinusta vielä vapaaottelukuningasta.

"Tottakai olen lojaali omalle lajille. Itse harrastan todellakin tällähetkellä potkunyrkkeilyä ja vaparia. Omasta mielestä nämä lajit on vaan kuningaslajeja."

Entäpä aselajit miten pärjäisit reilussa puukkotappelussa vaikkapa escriman harrastajalle? Filippiineillä sinun vapaaotteluasi pidettäisiin hyödyttömänä kadulla koska siellä on paljon alueita joissa kaikki pitävät puukkoja mukana kaikkialla ja tappelut ratkaistaan siellä niillä. Yritän vain selvittää sinulle että ei ole olemassa mitään kuningaslajia. Kaikissa kilpalajeissa on säännöt ja niiden mukaan otellaan. Se että vaparissa on yhdistetty potkunyrkkeilyn ja painin säännöt, ei tee siitä vapaata ottelua. Se on mielipideasia mitä pitää parhaana lajina.

"Ei 15-vuotta mikään pitkä aika ole.... jos luulet omalla 2v kokemuksella pärjääväs jollekin olet täysi vitsi... Odota vaan kun kadulla tulee vastaan vaparia tai potkunyrkkeilyä kunnolla harrastanut... heh heh "

Minulle sanoi yli 10 vuotta nyrkkeilyä ja sittemmin potkunyrkkeilyä harrastanut kaveri että esim. portsarin hommissa hänellä ei ole ollut mitään hyötyä potkunyrkkeilytekniikastaan. En kuitenkaan edelleenkään (enkä edes alussa) väitä että olisin voittamaton kadulla. Tuskin olet sinäkään.

"Olen itse kilpaillut Karatessakin, mutta sitä vitun point fighth hommaa ei jaksanut pitkään, koska se on täyttä paskaa. Menin tulloin nyrkkeilyreeneihin ja sain niin pahasti turpiini, vaikka luulin jotain olevani, kun oli useita Karatematseja takana. Karate vaihtui nyrkkeilyyn ja sen kautta potkunyrkkeilyy ja vapaaotteluun, joilla on todellista mahdollisuutta ketä tahansa vastaan."

Karatea on monenlaista ja viimeaikoina karaten "hippailuun" on alettu kiinnittämään huomiota ja sitä on alettu kitkeä kovalla kädellä. Omassa seurassani sekä muutamassa kumppanuusseurassa treenatessani olen huomannut että kyllä sitä jalkaa ja voimaa on takana karatekan lyönneissä ihan siinä missä potkunyrkkeilijoidenkin (joiden kanssa treenaan myös seurassani). Loppukommenttisi kuvastaa hyvin tuota asennettasi. Kuvittelet että pärjäät kadulla ihan kenelle tahansa. Sitten selittelet kuinka turha mies olen kun väitän jotain osaavani. Kaikki on todellakin suhteellista. Meneppä kokeilemaan esim. Helsingin sörnäisissä manneille tai huumekauppiaille niin voipi olla että on nappi otsassa ja vapaaottelut/potkunyrkkeilyt täysin hyödyttömiä.

• Puolustelija
        sekoilla kirjoitti:

sekoitat varmaan mun ja demonicin kommentit keskenään. haha, taidat olla vain näsäviisas nörtti(vain nörtti voisi argumentoida tyylilläsi). itse käännät ja väännät aihetta ja irroittelet lainauksia asiayhteyksistä vain hämmentääksesi keskustelua lisää. selvästi tarkoituksenasi ei ole edes sanoa mitään vaan jatkaa vaan juupas eipäs väittelyä ja samalla yrität vaan hermostuttaa mahd. monia ihmisiä. lähinnä säälittävää. onneksi tulet varmasti ennenpitkään varmasti saamaan ansiosi mukaan jos samalla asenteella jatkat.

tottakai kynnys puolustaa itseään madaltuu. mutta sinun kohdallasi myös kynnys käyttäytyä väkivaltaisesti on selvästi madaltunut(ainakin sanoit niin itse). se ei ole ollenkaan hyvä juttu ja siksi sinut pitäisi erottaa seurastasi. olet häpeäksi lajillesi, seurallesi ja opettajillesi.

Sinullakaan ei taida olla kovin hyvät hermot kun menee tuollaiseksi kiukutteluksi ja haukkumiseksi. Lainasin suoria lainauksia ja jos jotain ongelmia asiayhteyksien kanssa on, voit tietysti oikaista asian. Sen sijaan keskityt rähjäämään täällä ja haukkumaan nörtiksi. Viimeisen kerran sanon että tarkoitukseni oli luoda keskustelua siitä että kamppailulajien harjoittelu tekee sinänsä väkivaltaiset tilanteet tutuiksi ja sitä kautta niiden käyttäminen on yhä helpompaa. Enpä jaksa näihin haukkumisiin enää vastata joten jos sinulla ei ole muuta asiaa kuin psykoanalyysien tekeminen muutaman tekstin perusteella minusta, en jaksa niihin enää vastata.

• sinä

sinä pelkäät oikeasti!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe