Hepokoski muistaakseni väittää nettisivuillaan että davidites- ja melvinites-suunnat olisivat syntyneet ns. hankalaisuuden kahtiajakautumisen seurauksena. Hankalaisuus olisi ensin puolestaan erkaantunut auneslaisuudesta.
Wikipediassa väitetään TOISIN, että davidites- ja melvinites-suunnat olisivat auneslaisuuden kahtiajakautumisen puoliskoita.
Eli voisko joku tietäväinen kertoa kumpi on oikeassa.
kuka tietää hankalaisuudesta?
11
1036
Vastaukset
- käppis
näistä lestadiolaisuuden suunnista olisi muussakin muodossa tervetullutta.
- asiaaaa
Puhutko Melvin N:n kannattajist
- käppis
asiaaaa kirjoitti:
Puhutko Melvin N:n kannattajist
täytyy tunnustaa etten muista sukunimen alkukirjainta.
- Aunes
on ehdottomasti oikeassa. Tiedän, koska mulla on hankala työkaveri.
- Hynde
Talosen kaaviossa 1978 Auneslaiset jakaantuu suoraan kolmeen osaan
auneslaiset
melvinites
davidites
Hepokoski pollarilaisena (riitinmattilaisena) luulis olevan melkoisen luotettava lähde.
Wikipediassa on virheenä myös haalilaisuus hallilaisuutena.
Suomessa käytetään jostain kumman syystä haalilaisuus nimeä. Ehkä murresanasta lähtenyt?.- Informaatikko
Warren ottaisi varmaan loukkauksena, mikäli häntä pidettäisiin nykyisten riitinmattilaisten joukkoon kuuluvana
- Hynde
Informaatikko kirjoitti:
Warren ottaisi varmaan loukkauksena, mikäli häntä pidettäisiin nykyisten riitinmattilaisten joukkoon kuuluvana
Kiitos korjauksesta, mutta voisit informoida joskus enemmänkin.
Eri asiat täsmäisivät tuohon oletukseen.
Joo, mutta ei pitäsi olla koskaan sen takia ilmaista asioita varmoina.
Epävarmaan tietoon pitää suhtautua kriittisesti.
Esim. yks tn. väärä tieto vaikutti päätelmään.
Ainakin näkökantaa Pollarilaisuuteen on hänellä huomattavasti. - Toinen inhormaatikko
Hynde kirjoitti:
Kiitos korjauksesta, mutta voisit informoida joskus enemmänkin.
Eri asiat täsmäisivät tuohon oletukseen.
Joo, mutta ei pitäsi olla koskaan sen takia ilmaista asioita varmoina.
Epävarmaan tietoon pitää suhtautua kriittisesti.
Esim. yks tn. väärä tieto vaikutti päätelmään.
Ainakin näkökantaa Pollarilaisuuteen on hänellä huomattavasti.Warren käy kyllä riitinmattilaisten seuroissa, mutta oikea seurakunta on hänen mielestään vain hän itse. Hänellä on siis "vain minä" -oppi.
- Hynde
Toinen inhormaatikko kirjoitti:
Warren käy kyllä riitinmattilaisten seuroissa, mutta oikea seurakunta on hänen mielestään vain hän itse. Hänellä on siis "vain minä" -oppi.
Vai
tunteeko olevansa suunnilleen ainoa oikea riitinmattilainen Matt Reedin hengessä. - käppis
ilmeisesti asia on niin että hankalaisuus irtosi auneslaisuudesta, ja vielä samana vuonna hankalaisuus jakaantui kahtia.
Kiitti tievosta - Hynde
käppis kirjoitti:
ilmeisesti asia on niin että hankalaisuus irtosi auneslaisuudesta, ja vielä samana vuonna hankalaisuus jakaantui kahtia.
Kiitti tievostaMelvin Hanka ->Melvinites
David Salmela ->Davidites
sukua Aunes Salmelalle.
Onkohan arkkitehti David Samela Duluthista kaima vai peräti sama tyyppi. Duluthin alue on pollarilaisseutua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392942Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs332767100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482413Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo432027Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks211994Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581760- 431652
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371520- 451443
- 261291