Isotretinoin ja alkoholi

Moppe-6

Laitetaan tälle ihan oma aihekin, niin tätä voivat sitten kommentoida mieluiten ne, jotka ovat myös vetäneet alkoholia huolella isotretinoin- tai Roa-kuurin aikana.

Kohta 2 kuukautta Roaa takana ja keskimäärin 2 kunnon känniä per viikko takana. Ainiin ja tietysti ne 1-2 tissuttelupäivää (n. 6-pack) tuon kunnon kännäämisen lisäksi viikossa. Eli yhteensä 3-4 päivänä viikossa ainakin kaljaa.

Joulun aikana 5 päivän ryyppyputki. Maksatestejä ei ole vielä tehty, mutta kai se olisi muutenkin pilalla. Ei tuo mitään tuntunut vaikuttavan mihinkään, hieman huulet kuivuivat enemmän, mutta sitten vaan lisää rasvaa ja viinaa päälle. Uudenvuodenaaton ympäryspäivätkin menivät ihan ryyppäillessä ja kännit ne vaan laimeni vaikka kuin joi, kun putki piteni ;)

Kai se maksa sitten huonoksi menee, mutta kuka sitä yli 45 vuotiaaksi elää haluaisikaan ??? No en minä ainakaan.

12

20893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet oikeassa

      niin no... tuosta päätellen olet melko nuori henkilö. Ja kukas nyt alkoholisteja haluaisikaan ylläpitää kun ne n. 45 vuotiaina ovat hoitokoti-kunnossa.
      Parempi vaan että juovat itsensä ajoissa päiviltä.

      • näin.

        ihan älytöntä taas.MAksas menee vittu ihan rullalle tollasesta


      • Hip
        näin. kirjoitti:

        ihan älytöntä taas.MAksas menee vittu ihan rullalle tollasesta

        Olen kyllä ottanut n.2-3krt/kk drinksua kuurin aikana annostukseni 20mg 1-2 tabua/päivä. En ole huomannut olossa mitään erilaista. En yleensä juo paljon mutta nyt on ollut tosi paljon menoa....Olen miettinyt mitä oireita maksa alkaa ilmoittamaan, jos se "yli rasittuu" t:tyttö 24v


      • Moppe-6
        näin. kirjoitti:

        ihan älytöntä taas.MAksas menee vittu ihan rullalle tollasesta

        Eli isotretinoinia ryyppäämisen kera takana 2 ½ kuukautta. Nyt tipaton tammikuu menossa, mutta nuo ekat 2kk tuli kiskottua yllä mainituin tavoin. Ainoastaan yksi maksa-arvo otettiin ja se oli lukemassa 61, kun maksimi mitä se saa olla, on 70. Lääkäri sanoi, että alkoholi pois. Kysyin tarkennuksena, että kuurinko ajaksi. Lääkäri sanoi, että niin.

        En osaa tuosta yhtään mitään päätellä, kait se maksa sökö on, jos parin viikon valkasun jälkeen tuo ala-arvo on lähes maksimissa ! Missähän mahtoi olla pari viikkoa sitten !!! No, kait tässä nyt pitää sitten olla muutama kuukausi ilman tippoja, jos vaikka maksa vielä paranisi ;)


      • esa89
        Moppe-6 kirjoitti:

        Eli isotretinoinia ryyppäämisen kera takana 2 ½ kuukautta. Nyt tipaton tammikuu menossa, mutta nuo ekat 2kk tuli kiskottua yllä mainituin tavoin. Ainoastaan yksi maksa-arvo otettiin ja se oli lukemassa 61, kun maksimi mitä se saa olla, on 70. Lääkäri sanoi, että alkoholi pois. Kysyin tarkennuksena, että kuurinko ajaksi. Lääkäri sanoi, että niin.

        En osaa tuosta yhtään mitään päätellä, kait se maksa sökö on, jos parin viikon valkasun jälkeen tuo ala-arvo on lähes maksimissa ! Missähän mahtoi olla pari viikkoa sitten !!! No, kait tässä nyt pitää sitten olla muutama kuukausi ilman tippoja, jos vaikka maksa vielä paranisi ;)

        tällaset viestit tuo helpotusta elämään ku tietää että pitäs aika kovaa ryypiskellä kuurin aikana että tulis jotai vakavampaa :D ei mitää paineita siis... huhhuh joha helpotti


      • nope:)
        esa89 kirjoitti:

        tällaset viestit tuo helpotusta elämään ku tietää että pitäs aika kovaa ryypiskellä kuurin aikana että tulis jotai vakavampaa :D ei mitää paineita siis... huhhuh joha helpotti

        Mulla on ollu isotretonoin kuuri nyt jotain 1½kk ja mietin että onkohan kauheen vakavaa jos juo..

        Kun ens viikonloppuna ois synttäribileet joista tuskin selviää ihan ilman juomista, mutta itse en todella aio muutenkaan mitään perskännejä vetää. Mutta siis uskaltaakohan juoda yhtään? Eli siis suomeksi, jos juon muutaman oluen ja näin niin tarvitseeko huolestua?


    • Taalasmaan Sepi

      3 kk isotretinoin kuurii takana. Kerran ratkennu ottamaan 3 keppanaa yhtenä iltana. Muuten kuivilla koko kuurin, mist voin olla ylpee. Tekis kyl mieli riipasta kunnon kännit, mut kai tän kestää. Kerran otettu maksatestit ja ne oli ok, ei täydy ottaa enää testejä, ku arvot oli kunnossa.

    • mm

      Ei kannata juoda kun kerta lääkärit ja lääkkeen ohjeessakin sitä kehotetaan välttämään! Kyllä varmaan pärjää ilman kaljaa muutaman kuukauden! Lääke on sen verran ankara et kyl kohoo noi arvot vaikka ei jois yhtään. Kokemusta on! Ja maksa ei enää palaudu takas samaksi jos se kerran menee pilalle.:( valitettava tosiasia!

    • dirkkaskdoaf

      Riippuu henkilöstä kohoaako arvot vai ei... ite oon nyt puoltoist kuukautta syöny ja muutamana perjantaina olen 1-3 olutta juonu.. viime viikol käväsin verikokees ja maksa-arvot samoin kuin kolesteroli olivat vain laskeneet!! nyt on vappu edes ja aion ottaa n. 6 mietoa alkoholijuomaa enkä usko sen vaikuttavan mitenkään. Kaveri söi puoli vuotta ja joi huomattavasti enemmän kuin itse tähän asti ja maksa-arvot silti erinomaiset!!
      Mulle ohjeeksi sanottiin että max. 5 bissee/viikko ku iso kaveri kuitenki olen, mut en ole varmaa yhteensäkää nii paljon vielä juonu :D

      Eli turha on asiasta stressata liikaa, kunhan nyt ei ihan viestin aloittajan tasoseksi keittoomiseks mene, toi kuulostaa jo suht rajulta ilman tätä lääkettäki :D

    • mikooreus

      Viestin aloittaja käyttää huulten rohtumiseen viinaa ja rasvaa :D:D:D

    • tuntematon007

      Olen hyvin nuori, mutta jokainen kokeilee alkoholia kumminkin nuorena, joten ei siitä sen enempää. Itselläni on tuo isotretinoin kuuri ja silti olen pystynyt ''ihan kunnolla'' juomaan sen aikana ja maksakokeistakaan ei ole löytynyt mitään huonoa. Jokainen kokee alkoholin omalla tavalla enkä suosittele juomista tämän kuurin aikana, vaikka itse teen toisin otan sen riskin, sillä seuraukset voivat olla hengenvaarallisia.
      Ihon rasvaaminen on äärimmäisen tärkeää ja alkoholi kuivattaa sitä vielä lisää.
      Lääkkeestä vielä sen verran että itselläni tepsinyt erittäin hyvin!

    • Anonyymi

      Moi,

      Päivitän tätä jos joku vielä tällä vuosikymmenellä pohtii asiaa. Olen 18-vuotias ja eka kuuri alko 15-vuotiaana 2 tablettia päivässä. Sillon dokasin keskimäärin 3 viikon välein n. puoli litraa viinaa/15 kaljaa.

      Kärsin siis kroonisesta aknesta joten nyt on jo toinen kuuri menossa kortisonin kanssa, toisaalta kortisonit loppui jo, eli tätä kuuria ollut nyt 2 vai 3kk.

      Iso kaveri oon, 95kg/195cm ja nyt oon juonut 2vk välein about 2 litraa viinaa/35 kaljaa. Otan tällä hetkellä 3-4 tablettia, yleensä 3 jos oon dokaillu ja sillon 4 kun oon ollu selvinpäin.

      Noh lopputuloshan tosta ratkes kuitenkin muistakin kommenteista, eli tosi yksilökohtasta nouseeko vai ei, mutta mulla ne maksa-arvot nousee parilla nyt kun on pari ränniä otettu. Voisin melkeen luvata että jos oot vähän isompikokoisempi miesoletettu niin voit ottaa sen verran että oot tuhdissa humalassa kahden viikon välein yhtenä päivänä ilman yhtään mitään ongelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe