Veeperi

6

5087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauppaa tehneet

monta vuotta sillä jo.
      Mikä mua siinä kiusaa on tietynlainen epäilys
      että onko jonkinmoinen rk:n variaatio saatu
      kestäväksi isolle patruunalle.
      Tota Dragunovia venäläiset aikoinaan testasivat
      vuositolkulla ennenkuin olivat tyytyväsiä.
      Erkki tai joku myyjä varmaan osaa selittää.
      Mua ole kiinnostanut niin paljoa että olisin
      perehtynyt paremmin ja mennyt koeajamaan ja haas-
      tattelemaan myyjää.

• Fennoman

ovat suunniteltu metsästys käyttöön,eli ei ole laskettu ammuttavan samanlaisia määriä,kuin rynkyllä,vaikka onkin suunniteltu "samoihin kuoriin" isommalla kaliberilla,niinkuin esim. tuo 308,joka on 30 06 kanssa sama,kuin meidän Valmet Petra.Olen kokeillut tuollaista Pioneria ja oli mukavan tuntuinen,ampumaotteen ja asennon kanssa ei ollut ongelmia.Ainoastaan sitten kun laitoin kiikarin päälle,joutui totuttelemaan asentoa,joka kuitenkin löytyi nopeasti.Suosittelen.Kaliberia en erikseen ala suosittelemaan,kun en tiedä varsinaista käyttötarkoitusta,308 nyt kumminkin käy linnusta hirveen.Kestävä ase kumminkin.

• Fennoman kirjoitti:

ovat suunniteltu metsästys käyttöön,eli ei ole laskettu ammuttavan samanlaisia määriä,kuin rynkyllä,vaikka onkin suunniteltu "samoihin kuoriin" isommalla kaliberilla,niinkuin esim. tuo 308,joka on 30 06 kanssa sama,kuin meidän Valmet Petra.Olen kokeillut tuollaista Pioneria ja oli mukavan tuntuinen,ampumaotteen ja asennon kanssa ei ollut ongelmia.Ainoastaan sitten kun laitoin kiikarin päälle,joutui totuttelemaan asentoa,joka kuitenkin löytyi nopeasti.Suosittelen.Kaliberia en erikseen ala suosittelemaan,kun en tiedä varsinaista käyttötarkoitusta,308 nyt kumminkin käy linnusta hirveen.Kestävä ase kumminkin.

Osuiko sillä mihinkään?

• .308
        k0rh0nen kirjoitti:

Osuiko sillä mihinkään?

Itselläni on puoliauto Vepr .308 ollut jo joitakin vuosia ja olen ollut tyytyväinen sen hinta/laatu -suhteeseen. Käytän sitä rata- ja metsästysammuntaan ja aina olen osunut kun olen liipaisinta puristanut. Tietenkin ammuttaessa järki päässä ja realistiset ammuntaetäisyydet huomioon ottaen. Eli tarkoitan että riistaa ammuttaessa ammutaan aina varmalla osumalla eikä tyyliin " Matkaa 1000m, pyy...tulta! " Ei ole ollut kertaakaan mitään toiminta ongelmia.

Avotähtäimet voi vaatia hiukan totuttelua mutta harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa.

• uncle_jimbo
        Fennoman kirjoitti:

Pakko kommentoida vuosia vanhaan viestiin, kun on asiapohja hieman hukassa. Vepr ei ole tehty rynkyn "kuoriin" vaikka ulkonäkö ja toimintatapa samaa muistuttaa. Vepr perustuu RPK-konekiväärin laatikkoon, joka ampuu sarjalla 7,62x54R patruunaa. Receiver on erittäin topakkaa tekoa. Peukaloreikätukki vaatii puukkoa ja talttaa, laukaisu aseseppää.Varmistin kannattaa muuttaa peukalotoimiseksi. Käynti yksilöstä ja patruunasta riippuen 50-80 mm/100m.

• wikipedia kertoo

RPK on Ruchnuyi Pulemet Kalashnikova, eli Kalasnikovin kevyt konekivääri. Se käyttää 7.62x39 patruunaa, eli ihan perus rynkyn paukkuja. Taisitkin tarkoittaa PKM-konekivääriä, joka on Pulemet Kalashnikova Modernizirovannyi (Kalasnikovin modernisoitu konekivääri). ;wikipedia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      36
      11476
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9950
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5629
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    Aihe