http://personal.inet.fi/yritys/erkki.lahdeniemi/Sivut/Vepr-kivaarit.htm
Onko kukaan mennyt ostamaan Vepr-puolimoottoreita?
Jännä kaliiberikartta.
Veeperi
6
4697
Vastaukset
- kauppaa tehneet
monta vuotta sillä jo.
Mikä mua siinä kiusaa on tietynlainen epäilys
että onko jonkinmoinen rk:n variaatio saatu
kestäväksi isolle patruunalle.
Tota Dragunovia venäläiset aikoinaan testasivat
vuositolkulla ennenkuin olivat tyytyväsiä.
Erkki tai joku myyjä varmaan osaa selittää.
Mua ole kiinnostanut niin paljoa että olisin
perehtynyt paremmin ja mennyt koeajamaan ja haas-
tattelemaan myyjää.- Fennoman
ovat suunniteltu metsästys käyttöön,eli ei ole laskettu ammuttavan samanlaisia määriä,kuin rynkyllä,vaikka onkin suunniteltu "samoihin kuoriin" isommalla kaliberilla,niinkuin esim. tuo 308,joka on 30 06 kanssa sama,kuin meidän Valmet Petra.Olen kokeillut tuollaista Pioneria ja oli mukavan tuntuinen,ampumaotteen ja asennon kanssa ei ollut ongelmia.Ainoastaan sitten kun laitoin kiikarin päälle,joutui totuttelemaan asentoa,joka kuitenkin löytyi nopeasti.Suosittelen.Kaliberia en erikseen ala suosittelemaan,kun en tiedä varsinaista käyttötarkoitusta,308 nyt kumminkin käy linnusta hirveen.Kestävä ase kumminkin.
Fennoman kirjoitti:
ovat suunniteltu metsästys käyttöön,eli ei ole laskettu ammuttavan samanlaisia määriä,kuin rynkyllä,vaikka onkin suunniteltu "samoihin kuoriin" isommalla kaliberilla,niinkuin esim. tuo 308,joka on 30 06 kanssa sama,kuin meidän Valmet Petra.Olen kokeillut tuollaista Pioneria ja oli mukavan tuntuinen,ampumaotteen ja asennon kanssa ei ollut ongelmia.Ainoastaan sitten kun laitoin kiikarin päälle,joutui totuttelemaan asentoa,joka kuitenkin löytyi nopeasti.Suosittelen.Kaliberia en erikseen ala suosittelemaan,kun en tiedä varsinaista käyttötarkoitusta,308 nyt kumminkin käy linnusta hirveen.Kestävä ase kumminkin.
Osuiko sillä mihinkään?
- .308
k0rh0nen kirjoitti:
Osuiko sillä mihinkään?
Itselläni on puoliauto Vepr .308 ollut jo joitakin vuosia ja olen ollut tyytyväinen sen hinta/laatu -suhteeseen. Käytän sitä rata- ja metsästysammuntaan ja aina olen osunut kun olen liipaisinta puristanut. Tietenkin ammuttaessa järki päässä ja realistiset ammuntaetäisyydet huomioon ottaen. Eli tarkoitan että riistaa ammuttaessa ammutaan aina varmalla osumalla eikä tyyliin " Matkaa 1000m, pyy...tulta! " Ei ole ollut kertaakaan mitään toiminta ongelmia.
Avotähtäimet voi vaatia hiukan totuttelua mutta harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa. - uncle_jimbo
Fennoman kirjoitti:
Pakko kommentoida vuosia vanhaan viestiin, kun on asiapohja hieman hukassa. Vepr ei ole tehty rynkyn "kuoriin" vaikka ulkonäkö ja toimintatapa samaa muistuttaa. Vepr perustuu RPK-konekiväärin laatikkoon, joka ampuu sarjalla 7,62x54R patruunaa. Receiver on erittäin topakkaa tekoa. Peukaloreikätukki vaatii puukkoa ja talttaa, laukaisu aseseppää.Varmistin kannattaa muuttaa peukalotoimiseksi. Käynti yksilöstä ja patruunasta riippuen 50-80 mm/100m.
- wikipedia kertoo
RPK on Ruchnuyi Pulemet Kalashnikova, eli Kalasnikovin kevyt konekivääri. Se käyttää 7.62x39 patruunaa, eli ihan perus rynkyn paukkuja. Taisitkin tarkoittaa PKM-konekivääriä, joka on Pulemet Kalashnikova Modernizirovannyi (Kalasnikovin modernisoitu konekivääri). ;wikipedia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758