poisto/asennus

win!

Voi olla joillekin tyhmä kysymys, mutta miten toimin kun haluan poistaa koneeltani windows 2000 ja asentaa windows 98??? Tähän on ihan omat syyt...
Kiitos etukäteen!!!

4

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska

      Kiintolevyn formatointiohje:

      Laita Win98 käynnistyslevyke eli korppu koneeseen ja käynnistä kone uudestaan.

      Kirjoita siihen format C:
      (Huomaa tyhjä väli format ja C:n välissä).
      Ja paina sitten Enter ja vastaa kysymykseen Kyllä.

      Näin formatoini alkaa ja sen kulkua voit seurata näytöltä.

      Samalla tavalla voit formatoida myös muut mahdolliset osiot (laitat C:n tilalle formatoitavan osion levytunnuksen).

      Tuolla Win98 asennusohje:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000005784233

      • Todennäköisesti kiintolevysi on NTFS formaatissa.
        Eli ekaksi täytyy W98SE boottikorpulla olevalla Fdisk ohjelmalla poistaa osiot ja luoda uudelleen.
        Edellyttäen että kovo on max 64GB ja jos osioitu useampaan osaan niin jatko-osio ei ole NTFS formaatissa. Eli Fdisk ei käy jos jatko-osio on NTFS formaatissa.
        Delpart.exe (löytyy netistä) pystyy poistamaan NTFS, Linux ym. osiot.

        Toiseksi sitten tuo Format. Mikäli W98SE asennuskorppu on alkuperäinen niin Format ohjelmaa siinä ei ole vaan pitää valita bootatessa vaihtoehto "Käynistys CD tuella" jonka jälkeen komentokehotteessa siirrytää CD-asemalle ja sieltä hakemistoon Win98 jossa Format ohjelma on.

        Eli komentokehotteeseen:
        D:[enter] (D=Cd-seman tunnus, voi olla joku muukin)
        CD Win98[enter]
        Format C:[enter]

        Tietysti voihan sen Format ohjelman kopioda myös korpulle niin on yksinkertaisempaa.


      • ite
        Rakentelija kirjoitti:

        Todennäköisesti kiintolevysi on NTFS formaatissa.
        Eli ekaksi täytyy W98SE boottikorpulla olevalla Fdisk ohjelmalla poistaa osiot ja luoda uudelleen.
        Edellyttäen että kovo on max 64GB ja jos osioitu useampaan osaan niin jatko-osio ei ole NTFS formaatissa. Eli Fdisk ei käy jos jatko-osio on NTFS formaatissa.
        Delpart.exe (löytyy netistä) pystyy poistamaan NTFS, Linux ym. osiot.

        Toiseksi sitten tuo Format. Mikäli W98SE asennuskorppu on alkuperäinen niin Format ohjelmaa siinä ei ole vaan pitää valita bootatessa vaihtoehto "Käynistys CD tuella" jonka jälkeen komentokehotteessa siirrytää CD-asemalle ja sieltä hakemistoon Win98 jossa Format ohjelma on.

        Eli komentokehotteeseen:
        D:[enter] (D=Cd-seman tunnus, voi olla joku muukin)
        CD Win98[enter]
        Format C:[enter]

        Tietysti voihan sen Format ohjelman kopioda myös korpulle niin on yksinkertaisempaa.

        Eihän win98se fdisk.llä pysty poistamaan NTFS osiota.
        Eikö ole parasta poistaa NTFS osio sillä win2000.n asennus cd.llä
        sitten ajaa sillä win98se fdisk.llä uudet osiot.


      • pystyy
        ite kirjoitti:

        Eihän win98se fdisk.llä pysty poistamaan NTFS osiota.
        Eikö ole parasta poistaa NTFS osio sillä win2000.n asennus cd.llä
        sitten ajaa sillä win98se fdisk.llä uudet osiot.

        kyllä fdisk:llä NTFS-osiot pystyy poistamaan. ne näkyy non-dos osioina sille. suomenkielisessä taitaa olla ei-dos osio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe