Auttakaa yhteydenmuostamisessa

Internetiin

Ongelma on siis tämä: aikaisemmin riitti, kun klikkasi selaimen kuvaketta (ie, firefox) niin "verkkoyhteys"-kuvake pomppasi automaattisesti esiin ja riitti kun siinä vaiheessa klikkasi yhdistä-nappia. Nyt yhtäkkiä, selain vain ilmoittaa "ettei saa yhteyttä". Joudun siis ite klikkaamaan verkkoyhteys-kuvaketta ja sen jälkeen vielä klikkaamaan selain-kuvaketta.

Miten siis saan toimimaan kuten aikaisemminkin tämän yhdeydenluomisen. Kyseessä (xp ja SoneraInternet-laajakaista). Ei jaksa ajatella, eikä Laajakaistaopaskirjakaan näytä auttavan.

12

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkkoyhteydet

      Kokeiles klikata hiiren oikealla verkkoyhteyksissä nettiyhteyden kuvaketta. Siellä on ehkä kolme kuvaketta. Olisiko Nimeltään sonerainternet kuvake. Voit kokeilla muitakin, niin selviää mikä niistä. Jollakin välilehdellä on muistaakseni valinta, kytketäänkö automaattisesti.

      • 98 oli :(

        Ohjeet löytyy 98:iin ihan tuosta soneran miniopuksesta, mutta xp:ssä mulla ei oo aavistustakaan, mistä himputista tuollainen valinta löytyy. Pakkohan se jossakin on olla, kun alunperin ja vielä eilen niin tää kone pelitti... Jelppikää, pliis.


    • Sen jälkeen kun olen tehnyt ohjatun internet yhteyden luomisen niin ei tarvitse kuin painaa selaimen kuvaketta, eli ei mitään muuta.

      Ohjattu löytyy polusta(W2K)

      Käynnistä->Ohjelmat->Apuohjelmat->Tietoliikenneyhteydet->Ohjattu Internet-yhteyden muodostaminen.

      • ulkoinen modeemi

        mutta jos on sisäinen modeemi, sillä voi olla asetuksia jotka vaikuttavat."Joudun siis ite klikkaamaan verkkoyhteys-kuvaketta" tämä viittaisi sisäiseen modeemiin, jonka voi/pitää erikseen käynnistää.


      • pääsee rukkaamaan?
        ulkoinen modeemi kirjoitti:

        mutta jos on sisäinen modeemi, sillä voi olla asetuksia jotka vaikuttavat."Joudun siis ite klikkaamaan verkkoyhteys-kuvaketta" tämä viittaisi sisäiseen modeemiin, jonka voi/pitää erikseen käynnistää.

        Vika vois olla siinä, mutta kun en ole mitenkään sitä rukannut ennen kuin alkoi ruttuilemaan... Ie:ssä kokeilin proxy-asetuksia, jotka poistin (koska ei toiminut, niin kuin piti) sen jälkeen rupes ryttyilee... Pitää varmaan soittaa "tyhmänä" soneran tukeen...


    • ei vaikutusta

      Vika lienee jossain ie:n asetuksissa jotain mystistä reittiä pitkin... Ei ymmärrä ei. No onneksi on uusi kone ja maksuton tuki vielä piiiitkäään :) Ootellaan, jospa vaivautuisivat vastaamaan näin omituiseen kysymykseen.

      Saa auttaa toki :)

    • löydy?

      Eikö ohjauspaneeli->verkkoyhteyksissä ole kuvaketta nimeltä "laajakaistayhteys...". Minulla on siinä hiiren oikealla klikatessa ja valittuani "ominaisuudet", "lisäasetukset"-välilehti. Siinä on ruutu "Muodosta puhelinverkkoyhteys aina, kun verkon tietokoneesta yritetään käyttää internettiä"

      • voisi vaikuttaa

        ie:n työkälut->internet asetukset->välilehti "yhteydet". Siinä missä täppä on valinnoissa
        -älä koskaan muodosta..
        -käytä puhelinverkkoa, jos...
        -käytä aina oletusyhteyttä

        Niin se nimi voi olla muukin kuin "laajakaistayhteys", mutta kuvake ei ole verkkokortin vaan "wan miniport" tai joku.. en nyt tiedä onko se aina sama.


      • ihme vehje

        Mulla on verkkoyhteydet osiossa kolme kuvaketta: laajakaista (sonera), lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys... Ja todellakin ihmettelen mitä nää lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys ovat. En ole niitä itse tehnyt, ovat toki saattaneet olla jo alusta asti.

        Jos tuon lähiverkkoyhteyden sulkee, niin laajakaista-kuvakkeen ominaisuuksissa ei ole valikkoa "muodosta puhelinverkkoyhteys ain..." Ja jos sen laittaa auki, niin silloin ilmestyy.

        Tosin ei mulla pitäis olla lähiverkkoyhteyksiä, sillä tää on tän talon ainoa kone.

        Minen jaksa tätä xp:tä...

        Nyt jostain syystä vaikkei edes ole ruksia tuossa kohdassa, niin netti aukeaa suoraan selaimen ikkunaa klikatessa - - no ei se kyllä ihan näin vielä toissapäivänä auennut. Siinä oli se "yhdistä" vielä välissä... Sen on pakko olla joku tuon ie:n asetuksissa, mistä tää koko show sai alkunsa.


      • FireWire
        ihme vehje kirjoitti:

        Mulla on verkkoyhteydet osiossa kolme kuvaketta: laajakaista (sonera), lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys... Ja todellakin ihmettelen mitä nää lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys ovat. En ole niitä itse tehnyt, ovat toki saattaneet olla jo alusta asti.

        Jos tuon lähiverkkoyhteyden sulkee, niin laajakaista-kuvakkeen ominaisuuksissa ei ole valikkoa "muodosta puhelinverkkoyhteys ain..." Ja jos sen laittaa auki, niin silloin ilmestyy.

        Tosin ei mulla pitäis olla lähiverkkoyhteyksiä, sillä tää on tän talon ainoa kone.

        Minen jaksa tätä xp:tä...

        Nyt jostain syystä vaikkei edes ole ruksia tuossa kohdassa, niin netti aukeaa suoraan selaimen ikkunaa klikatessa - - no ei se kyllä ihan näin vielä toissapäivänä auennut. Siinä oli se "yhdistä" vielä välissä... Sen on pakko olla joku tuon ie:n asetuksissa, mistä tää koko show sai alkunsa.

        Lähiverkkoyhteys kuvake tarkoittaa emolevylle integroitua verkkokorttia ja se on siinä, mikäli ajurit on asennettu (ovat normaalisti asennetut).

        1394 on joku firewire-juttu. Minulla ei emolla ole sitä, joten ei kokemusta.


      • olla

        yhteyden jakamista varten muille koneille:
        "Muodosta puhelinverkkoyhteys aina, kun verkon tietokoneesta yritetään käyttää internettiä"

        Jos verkon muista koneista yritetään päästä nettiin, niin avaa yhteyden.


      • ei toimi enää
        ihme vehje kirjoitti:

        Mulla on verkkoyhteydet osiossa kolme kuvaketta: laajakaista (sonera), lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys... Ja todellakin ihmettelen mitä nää lähiverkkoyhteys ja 1394-yhteys ovat. En ole niitä itse tehnyt, ovat toki saattaneet olla jo alusta asti.

        Jos tuon lähiverkkoyhteyden sulkee, niin laajakaista-kuvakkeen ominaisuuksissa ei ole valikkoa "muodosta puhelinverkkoyhteys ain..." Ja jos sen laittaa auki, niin silloin ilmestyy.

        Tosin ei mulla pitäis olla lähiverkkoyhteyksiä, sillä tää on tän talon ainoa kone.

        Minen jaksa tätä xp:tä...

        Nyt jostain syystä vaikkei edes ole ruksia tuossa kohdassa, niin netti aukeaa suoraan selaimen ikkunaa klikatessa - - no ei se kyllä ihan näin vielä toissapäivänä auennut. Siinä oli se "yhdistä" vielä välissä... Sen on pakko olla joku tuon ie:n asetuksissa, mistä tää koko show sai alkunsa.

        ainakaan ilman kahta ruksia lisäasetuksissa eli salli muiden verkon käyttäjien... ja muodosta yhteys automaattisesti...

        Kai tämän kanssa pystyy elämään. Täytyy kyllä sanoa, että mulla on ollut tän xp:n kanssa enemmän ongelmia kuin ikinä 95 tai 98:n kanssa. Vissiin xp on liian hieno ja toimii liian omavaltaisesti meikäläisen makuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe