460:n Volvon vikoja, meillä ollut kaksi vuotta 2.0l koneella oleva automaatti. Ei mitään vikoja, toimii kuin kello. No, autolla tosin ajettu vasta alle 150 000 km. Muutenkin mielestäni todella hyvä auto, hiljainen ja kiihtyykin ihan hyvin vaikka automaatti onkin.
Kovasti
4
937
Vastaukset
- 460
mielipiteitä näköjään herätä, ei edes provoja. Omituista?
- Miehinen Maahinen
Ei mullakaan ollut 440 1.6i -vm.91:ssä koskaan mitään suurempaa vikaa. Kilometrejä oli ennen vaihtoa vähän yli 290tkm.
Koko aikana laitettiin kerran uusiksi imusarjan tiiviste, kun tuli käyntihäiriöitä. Muut vaihdetut osat olivatkin näitä "kuluvia" osia. Hyvä oli ainakin toi mun yksilö.
- vikoja
Ostin noin kolme ja puoli vuotta sitten Volvo 460 1,8i Classic-mallin. Vuosimallina -97 (!) liikkeen rekisterissä ja otettu käyttöön vuoden -96 lopulla, joten aivan viimeisiä yksilöitä 400-sarjasta. On spoileria ja ilmastointia, keskuslukkoa ja käsinojaa, metalliväriä ja aluvanteita... Silloin ajettu 148 tonnia ja nyt noin 225 t. Olen autoon tyytyväinen ja pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä: Aina huollettu ja ilmenevät viat korjattu.
Tällä hetkellä vikoina on takalokasuojien ruostuneet kaaret ja ajovalojen korkeussäädön heikko toiminta. Em. vikoja en aio sen kummemmin toistaiseksi laittaa kuntoon.
Mutta vioista: Korjatut/vaihdetut osat ja kohteet: Imusarjan tiiviste, kaikki 4 koiranluuta, alapallonivelet muistaakseni molemmat, takaiskarit, jarrulevyt taakse, jarrusatulat taakse, käsijarruvaijerit kahteen kertaan, vaihdelaatikko, ajovalojen korkeussäätö osittain, nokkahihna ja toinen rullista, osa pakoputkea, laturin hiilet (varalta ennakkoon...), vaihdelaatikon alta siirtäjän stefa, termostaatti, imuilman esilämmityksen putki, kampiakselin stefa ja samalla varalta kytkin, kun kerran aukaistiin. Alipaineputkia moottorista ja ohjausakselin alimmaiset nivelet teleskooppisesti käyttäytyvä akseli sekä raidetangon päät muistaakseni molemmat.
Ovien ja takaluukun reunoja on avattu, hapotettu, hitsattu, maalattu. Lisäksi tietysti varsinaisia huolto-osia, kuten tulpat, paljon takapolttimoita, muita ulko-ja sisäpolttimoita, öljyjä ja suodattimia, jarrupaloja, pyyhkijän kumeja yms. Niin ja renkaita.
Takapuskuri on jotenkin venähtänyt, ainakin osin edellisen omistajan syystä, mutta nyt ei enää roiku kovin pahasti, kun olen laittanut ja laitattanut liikkeessä. Toki vaihdettu lisäksi itse särjettyjä osia, kuten sumuvalo ja takavalo.
Nyt rämisee jostakin sisältä eikä kohdetta ole etsinnöistä huolimatta löytynyt. Keskuslukko ja sitä kautta käynnistyksen esto temppuilee lähinnä Jyväskylän Seppälän Prisman pohjoispäässä (!!!), mutta varon pysäköimästä sinne.
Eli siinä pikku listaa auton hankkimista suunnitteleville. Monet noista on joka autoon hankittava/vaihdettava aika ajoin - ei vain 460:een.
Kaikesta huolimatta auto on kiva. Pieni kulutus, ikäisekseen tyylikäs (?), mukava ja tukeva ajaa. Ilmastointi kruunaa kaiken huoltoihin ja korjauksiin liityvän hien! Kertaakaan ei ole välille jättänyt ja kyllä en pois vaihtaisi. Varsinkin, kun se on kakkosautona ja viimeisen päälle huollettu.- vikoja
Niin edelliseen vielä, että akku tietysti vaihdettu ja starttimoottori. Ja pariin kertaan pakosarjan ja etummaisen pakoputken välinen erikoistiiviste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974183
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.703437Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723064SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812539Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52346Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2042134Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302061- 41860
- 73791
- 52766