Puutarha.net

kasvari

Tiedän ettei saisi mainostaa mutta mainitsen vaan että kasveja kasvattaville on paljon laajemmat keskustelu sivut puutarha.netissä kirjoita googleen Puutarha.net niin pääset sivulle siellä on esim kasvikirja,laaja siemenkauppa,Keskustelupalstat joilla on keskustelut erikseen esim yleisimmille hyötykasveille,kärhöille,ruusuille,kaktuksille,kasvien vaihto keskustelu,Vapaasana,yrttikeskustelu,ja paljon muuta keskustelu palstoilla käyminen vaatii kirjautumisen mutta se on helppoa.

30

4336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvari

Monet sen sivun keskustelijoista ovat ammatti puutarhureja joten sieltä löytyy hyvin tietoa siellä voi laittaa viesteihin myös kuvan joten jos ei tiedä mikä kasvi on kyseessä ja haluaa tietää kasvin nimen voi laittaa sen kuvan myös viestin mukaan ei ole pakko.

• kasvari

Siellä on myös perennakeskustelu.

• enään sinne

Eikä siellä yleensä saa tavallinen kysyjä vastausta,ainoastaan vastataan niille vakituisille ,jotka siellä pyörii joka päivä ja tunti.Olen monta kertaa kysynyt ,ilman vastausta,en kysy enään ;(

• Kerppo

Pakkorekisteröinti, että palstaa pääsee edes lukemaan (ainut maailmassa ehkä?) ja ehkä paskin foorumisofta mitä löytyy.

• Tanna
        Kerppo kirjoitti:

Pakkorekisteröinti, että palstaa pääsee edes lukemaan (ainut maailmassa ehkä?) ja ehkä paskin foorumisofta mitä löytyy.

Aivan, ei ole niin toimiva kuin tämä.

• kasvari
        Tanna kirjoitti:

Aivan, ei ole niin toimiva kuin tämä.

Puutarha.net on uudistunut. Kyllä minun kysymyksiini ainakin siellä vastattiin mielestäni se on paljon tarkempi ja toimivampi kuin tämä palsta ja mistä te sen tiedätte jos ette ole edes käyneet siellä minua kohdellaan siellä ihan tasavertaisesti!!

• kasvari
        Kerppo kirjoitti:

Kuinka niin PASKIN sinä tässä paska olet et ole varmaan edes käynyt koko sivulla etkä tiedä siitä mitään.

• riitti kyselyt
        kasvari kirjoitti:

Kuinka niin PASKIN sinä tässä paska olet et ole varmaan edes käynyt koko sivulla etkä tiedä siitä mitään.

Olen minäkin huomannut, kun jotain kyselen,helppoakin kysymystä,niin eipä vain tule vastusta.Taitaa olla sisäänlämpiävää porukkaa.Kerran huomasin jälkenpäin jollain toisella saman kyssärin,siihen tuli ainakin kuusi vastusta,minulle ei yhtään.
        Taitaa kasvari olla juuri tuota porukkaa,kun heti hikeentyi.Jokainen kait voi sanoa mielipiteensä,vai kuinka ?!

• Bernie S
        riitti kyselyt kirjoitti:

Olen minäkin huomannut, kun jotain kyselen,helppoakin kysymystä,niin eipä vain tule vastusta.Taitaa olla sisäänlämpiävää porukkaa.Kerran huomasin jälkenpäin jollain toisella saman kyssärin,siihen tuli ainakin kuusi vastusta,minulle ei yhtään.
        Taitaa kasvari olla juuri tuota porukkaa,kun heti hikeentyi.Jokainen kait voi sanoa mielipiteensä,vai kuinka ?!

Olen siellä silloin tällöin käynyt ja osallistunut moneen keskusteluun reilun vuoden ajan. Ei ole minun viestejä kommentoitu, en kuulu vaki porukkaan.Välillä sieltä löytyy kyllä tietoakin.

• SHe
        enään sinne kirjoitti:

Eikä siellä yleensä saa tavallinen kysyjä vastausta,ainoastaan vastataan niille vakituisille ,jotka siellä pyörii joka päivä ja tunti.Olen monta kertaa kysynyt ,ilman vastausta,en kysy enään ;(

Ei se ole niille ihmisillekään helppoa pyöriä siellä tunnista toiseen, aamusta iltaan.
        Aamulla avata kone. Kahvia, tupakkia ja voikkaria väliin ja taas jatkuu.
        Illalla tai iltayöstä sulkea se, sitten kun raaskii mennä pehkuihin.
        Ei kannata tosiaan kadehtia semmoista meininkiä.

• utelias

kyllä se on todella hyvä palsta.tosin en itse ole ottanut osaa keskusteluihin kun tuntuu että se on niin sisäpiiriä,kaikki tuntevat toisensa ja puhutaan muistakin asioista kun kukista,esittelevät jopa oman kotinsa sielllä,tosin ei siinä mitään pahaa ole.tuntuu vaan että ei osaa tuppaantua sinne.mutta,sieltä löytää kyllä asioihinsa vastauksen muutenkin kun ottaa haun esille niin tulee siitä asiasta pilvinpimein vanhoja keskusteluja josta selviää pulmat.suosittelen

• kasvari

On helppo päästä sisäpiiriin minä tein näin. Kirjoittelin paljon viestejä ja juttuja kerroin missä asun ja mitä kasveja minulla on tein oman esittelyn jossa kerroin paljon kaikkea ja niin siitä päästiin. Minulle on jopa laitettu henkilökohtaisia viestejä:)

• kasvari

Sieltä löytää tietoa vaikka kuinka paljon.

• Helena
        kasvari kirjoitti:

On helppo päästä sisäpiiriin minä tein näin. Kirjoittelin paljon viestejä ja juttuja kerroin missä asun ja mitä kasveja minulla on tein oman esittelyn jossa kerroin paljon kaikkea ja niin siitä päästiin. Minulle on jopa laitettu henkilökohtaisia viestejä:)

Otapa hyvä kasvari huomioon, että kaikki eivät kuitenkaan halua sinne sinun sisäpiiriisi, eivät halua kertoa asuinpaikkaansa tai esitellä kotiaan, käydä tyhjää small talkia tai vaihtaa yksityisviestejä. Vaan jotkut jopa haluavat keskustella *asiaa* ympäristössä, joka on kaikille avoin ja jossa kaikki keskustelijat ovat samanarvoisia.

• Teppo
        kasvari kirjoitti:

Sieltä löytää tietoa vaikka kuinka paljon.

Olen samaa mieltä kuin Matti, että toivoisin, että keskustelut pysyisivät vain puutarhaan ja kasveihin liittyvissä asioissa. Sama vika monella keskustelupalstalla; kun foorumilaiset tutustuvat toisiinsa, ystävystyvät, aletaan keskustella foorumiin liittymättömistä asioista. Toivoisin, että tämmöiset keskustelut käytäisiin sitten vaikka privaattiviestein. Ymmärrän tietysti, että ko. henkireikä on ihmisille tärkeä.
        Erityisesti minua harmittaa se, että sairastelevana ihmisenä liikun paljon sairausfoorumeilla, ja nyt puutarha.netissäkään ei voi olla törmäämättä sairauskeskusteluihin! Ja se on mukava harrastus, jossa sairauksia ei tarvitsisi ajatella, saisi mukavia hetkiä pelkästään harrastuksesta jutellen.
        Tiedän tiedän, ei ole pakko lukea....mutta ensisilmäys foorumiin varsinkin joulun alla oli kaikkea muuta kuin palstalle kuuluvaa....

• bisnesten vauhdittamiseksi,
        Teppo kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin Matti, että toivoisin, että keskustelut pysyisivät vain puutarhaan ja kasveihin liittyvissä asioissa. Sama vika monella keskustelupalstalla; kun foorumilaiset tutustuvat toisiinsa, ystävystyvät, aletaan keskustella foorumiin liittymättömistä asioista. Toivoisin, että tämmöiset keskustelut käytäisiin sitten vaikka privaattiviestein. Ymmärrän tietysti, että ko. henkireikä on ihmisille tärkeä.
        Erityisesti minua harmittaa se, että sairastelevana ihmisenä liikun paljon sairausfoorumeilla, ja nyt puutarha.netissäkään ei voi olla törmäämättä sairauskeskusteluihin! Ja se on mukava harrastus, jossa sairauksia ei tarvitsisi ajatella, saisi mukavia hetkiä pelkästään harrastuksesta jutellen.
        Tiedän tiedän, ei ole pakko lukea....mutta ensisilmäys foorumiin varsinkin joulun alla oli kaikkea muuta kuin palstalle kuuluvaa....

jotka eivät mitenkään liity puutarhaan.

• Matti

...kun hengaa monella palstalla yhtä aikaa. Minä ainakin luen viittä puutarhapalstaa yhtä aikaa, myös puutarha.nettiä. Se on totta, että sieltä löytyy tosi asiantuntevia puutarhureita, mutta mua ei voisi sen sijaan vähempää kiinnostaa ne ihmisten henk.koht. esittelyt mitä sinne tungetaan. Haluaisin pitää chattailyn ja puutarha-asioista kiinnostuneiden nettiyhteisöt erillään toisistaan.

• muutkin

Kasvimestari pohojanmaalta yritti lietsoa pahaa verta meistä siellä puutarhanetissä,mutta eipä oikein ottanut kipinää ;)

• Minkäs teet...

... siellä on sellainen pakkomielle, et jokaisen on väännettävä itsestään esittely.
        Esittelyksi ei vaadita paljoa. Riittää yksi kirjain tai numero ja jengi on tyytyväinen.

On hyvä esitellä itsensä jotenkin, pääsee silloin itse helpommalla.

• ulkopiiristä
        muutkin kirjoitti:

Kasvimestari pohojanmaalta yritti lietsoa pahaa verta meistä siellä puutarhanetissä,mutta eipä oikein ottanut kipinää ;)

Sisäpiiriin hän näköjään itsensä lukee haukuttuaan x:ää hapannaamaksi.

• kyllästyttää

kun yksi savolaiseukko on aina kommentoimassa.
      Liika suulaus ärsyttää!

• niinpä niin

monet siellä näyttelevät suuria lukaalejaan.On hienoa, kun on uima-allas ja tilaa ponille.Tarkoitushan on katsella kuvia puutarhan kasveista.

• Heikki
        niinpä niin kirjoitti:

monet siellä näyttelevät suuria lukaalejaan.On hienoa, kun on uima-allas ja tilaa ponille.Tarkoitushan on katsella kuvia puutarhan kasveista.

Monissa niissä kämpissä selviäisin jopa sokkona. On ne niin monta kertaa esitelty, oiskohan jokin pakkotarve esittelyihin.

• SHe
        Heikki kirjoitti:

Monissa niissä kämpissä selviäisin jopa sokkona. On ne niin monta kertaa esitelty, oiskohan jokin pakkotarve esittelyihin.

seuraamaan ilman rekisteröitymistä.
        Kaikki joukolla mukaan!

• pikkaisen

Minä roikuin ennen tällä 24 palstalla ja tympäännyin, kun samoja yksinkertaisia asioita kysytään päivästä toiseen.. Vanhempia vastauksia ei kukaan viitsi katsoa..

Puutarha.netissä minuakin ensialkuun ärsytti kirjautuminen sekä hankala käyttö. Nyt kun olen siellä päivittäin roikkunut jo kuukausia, en enää kaipaa pätkääkään näitä muita palstoja. Tänään satuin katsomaan pikästä aikaa onko täällä mikään muuttunut, mutta ei näköjään..

Näiden palstojen suurin ero on käytössä. Tänne kirjoitetut häviävät nopeasti, jolloin kysellään samoja asioita koko ajan. Näihin ei jaksa sama ihminen montaa kertaa vastata, josta syystä asiantuntijammat kaikkoavat nopeasti ja tämä näkyy hyvin tämän palstan vastausten pääasiallisesti surkeassa tasossa. Puutarha.netti taas perustuu siihen, että ensin etsitään vastausta haulla vanhoista kysymyksistä ja jos sieltä ei vastausta löydy, kirjoitetaan uusi kysymys ja sekin pitää aina laittaa oikean otsikon alle. Se, että jos jonkun kysymykseen ei ole vaivauduttu vastaamaan, johtuu hyvin suurella todennäköisyydellä siitä, että kysymys on hyvin yleinen, johon on jo vastattu monesti ja vastaukset löytyvät hakemalla.

Ihmetyttää myöskin miksi jotkut valittavat, että puutarha.netissä keskustellaan vaan kaikesta ihan muusta kuin kasveista. Voihan suomi24:ssakin keskustella koirista, lapsista, seksistä tai mistä vaan, asiat on vaan jaoteltu eri sivuille ja tämä sivu sisältää keskustelut huonekasveista. Puutarha.netissäkin voi keskustella ihan mistä haluaa, mutta näitä keskusteluja ei tarvitse kenenkään väkisin lukea. Pitää vaan valita esim. se huonekasvipalsta tai joku muu kiinnostava. Itse en ole kertaakaan törmännyt kenenkään talojen tms. kuviin, koska luen vain palstat jotka minua kiinnostavat. Sivustoa ei siis ole tarkoitettu luettavaksi klikkailemalla vaan niitä aivan uusimpia viestejä etusivulta. Itse valitsen aina kohdasta uudet viestit tämän päivän ja eilisen viestit ja näistä luen vain minua kiinnostavien pääotsikoiden alta. Jos sivuilla käy harvemmin, voi valita hakemistopuusta kiinnostavat aiheet tai hakea hakusanalla. Puutarha.nettiin kirjoitetut viestit eivät häviä mihinkään! Toisin kuin esim. tälle palstalle.

Enkä ainakaan minä ole tehnyt mitään esittelyä, enkä ole kertonut itsestäni mitään muuta kuin kasveihin liittyvää. Kun kirjoittaa vain aiheesta, johon ei ole löytänyt vanhoista viesteistä vastausta, vastaanotto on hyvä. Tällöin viesteihisi vastataan ja sinut otetaan heti keskusteluun mukaan.

Sivustojen suurin ero taitaakin olla käyttäjissä. Täällä kirjoittelee enemmän satunnaisemmat vierailijat, joiden harrastus on kenties yleensä vielä aika alussa ja tietämys vähäistä. Puutarha.netissä on paljon ammattilaisia ja pitkänlinjan harrastajia, joilla on paljon tietoa. Mutta puutarha.nettiin ovat erittäin tervetulleita myös uudet harrastajat, ainut ehto on vaan toimia ohjeiden mukaisesti.

Olen ollut erittäin tyytyväinen puutarha.netin käyttäjien asiantuntemukseen! Ja mm. kasvien, myös harvinaisempien, vaihto on todella vilkasta!

• minäkin sanasen

No nyt ne ovat siellä sormi suussa,kun tuli uudistus,kyllä tulee haukkumisia uudistuksen tekijälle.Joo,siellä voi kyllä keskustella AIVAn mistä vaan,mutta mielestäni silloin,kun se on Puutarha.netin nimellä,siellä olisi vain puutarha-asiaa.
        Samanlaisia tumpeloita siellä on,kuin kaikissa muissakin puutarhasivustoissa. Käykäämme kaikkialla,siitä sitä tietoa saa jokainen.

• huonekasvit.net

Vaihtoehtoa kaipaaville on olemassa myös Huonekasvit.net -foorumi, joka on ei-kaupallinen, moderoitu ja helppokäyttöinen. Kaikki huonekasveista kiinnostuneet ovat tervetulleita foorumille. Viestien lukeminen ei edellytä rekisteröitymistä.

(Anteeksi, jos joku tästä "mainostuksesta" pahoittaa mielensä - se ei ole toki tarkoitus).

• kaktusfani

Huonekasvit.net vaatii kylläkin rekistöröitymisen kävin katsomassa ja kun rekistöröidyin sivu ei hyväksi salasanaa!

• huonekasvit.net
        kaktusfani kirjoitti:

Huonekasvit.net vaatii kylläkin rekistöröitymisen kävin katsomassa ja kun rekistöröidyin sivu ei hyväksi salasanaa!

Viestien _lukeminen_ ei edellytä rekisteröitymistä. Sen sijaa viestien kirjoittaminen foorumille vaatii rekisteröitymisen.
        Huomaathan myös, että käyttäjätunnus tulee aktivoida rekisteröityessäsi antamaasi sähköpostiosoitteeseen tulleiden ohjeiden mukaisesti. Lisää tietoja rekisteröitymisestä löydät Huonekasvit.net -foorumilta.

• Anonyymi

Kyllä siellä tulee käytyä usein varsinkin nyt kun pian alkaa esikasvatukset niin kiinnostaa puutarha.netin keskustelijoiden vinkit ja kokemukset. Aika hiljaista on ollut mutta eipähän mene paljon aikaa niiden muutamien viestien lukemiseen. Samat tyypit äänessä vuodesta toiseen, eikä ne nyt sen kummempia puutarhureita ole kuin muutkaan mutta kiinnostus kasvien hoitoon heillä kaikilla on kova. Innokkaimmat heistä aloittavat kasvien esikasvatuksen jo tammikuussa, ja sitten keväämmällä valittavat kun taimista on tullut honteloita eikä tahdo löytyä niille tilaa eikä uloskaan voi viedä kun on vielä täysi talvi. Joka vuosi sama virsi eikö ne ikinä opi... HOHHOIJAA
      Ja sitten se kun jotkut yrittää kasvattaa magnoliaa jossain pohjan perukoilla kun sehän on keski-euroopan ilmaston kasvi eikä menesty kunnolla Suomessa. No tietenkin saa yrittää jos haluaa mutta mitä järkeä kasvattaa jotakin kituvaa raaskua joka nippanappa pysyy hengissä. Saa sitten kehua kaikille että "MINÄ SAAN MAGNOLIAN ELÄMÄÄN JA KERRAN SE TEKI YHDEN KUKANKIN"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      11141
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3678
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      2590
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      258
      2581
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      4
      1828
    6. 209
      1348
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1254
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1190
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1089
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      1039
    Aihe