Perhevene

hakusalla

Eli parhettä 2 4.
Nyt olisi hakusalla vene jossa tilaa olisi mukavasti koko perheelle asua.
Purjehdusominaisuudetkin sais olla ok.
Hintaluokka olisi tuossa 80-90 t€ hujakoilla.

Yksi mielenkiintoinen jolla olen joskus jonku verran ollut purjehtimassa, Maestro 35, kunnollisella takahytillä.

Ehdotuksia vastaanotetaan.

57

11077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2700 mailia / 2005

      Veneessä taitaa olla kolme suljettavaa makuukajuuttaa, riittää koko perheelle

      • arvasin

        että ensimmäiseksi ehdotetaan Bavariaa - ei se mitään haittaa...


    • Hakusalla

      Mieluiten ratti/ruori -ohjauksella

      Eikä tehdä tästä mitään bavaria vs. muu maailma väittelyä.
      Bavaria on hyvä ehdotus muiden muassa.
      Minä olen se joka päätöksen lopulta tekee omasta venehankinnasta, eikä sen takia kiinosta laiturikomisiion mielipiteet ja väittelyt.

      • Kaptah

        Ensimmäisessä viestissä kysyit ehdotuksia ja sitten sanot, että laituriparlamentin mielipiteet ei kiinnosta. Tuossa on lievästi sanottuna ristiriita. Haluasitko siis saada vain kliinisen listan veneistä jotka sopivat todella väljästi määrittelemääsi haarukkaan.

        Sori menee ehkä vähän ohi aiheesta, mutta en todellakaan ymmärrä miten tästä voi enää tulla hedelmällistä keskustelua.

        Kaptah


      • Hakusalla
        Kaptah kirjoitti:

        Ensimmäisessä viestissä kysyit ehdotuksia ja sitten sanot, että laituriparlamentin mielipiteet ei kiinnosta. Tuossa on lievästi sanottuna ristiriita. Haluasitko siis saada vain kliinisen listan veneistä jotka sopivat todella väljästi määrittelemääsi haarukkaan.

        Sori menee ehkä vähän ohi aiheesta, mutta en todellakaan ymmärrä miten tästä voi enää tulla hedelmällistä keskustelua.

        Kaptah

        Jos tästäkin topicista tehdään semmoinen hiekkalaatikkoleikki bavaria hyvä-huono / köli sitä köli tätä / itelläs on he he / ime ite........

        Asialliset mielipiteet siis ovat tervetulleita.
        Ikävä jos ymmärsit lauseeni väärin.


    • Myynnissä

      Itselläni on kyllä mukava 38 jalkainen perhevene myynnissä joka todella sopii mukavasti perheelle. Mutta kuka ottaa tosissaan ostajan joka ei julkisesti mainitse nimeään?

      • Hakusalla

        Mietteitä/vinkkejä kysyvä täällä nimeensä kertois?
        Mikä on malli ja hinta, tietää onko es kiinnostava.
        Eniten kiinnostaa tilavat"pulleat" veneet joissa on kivasti asumistilaa.
        Esim Avance veneenä varmaan hyvä, mutta liian ahdas.


      • tähän täytyy sanoa

        Kuka ottaa myyjän tosissaan joka ei edes sano nimeään puhumattakaan kerro veneensä merkkiä tai email osoitetta valokuvia...


      • Viki
        Hakusalla kirjoitti:

        Mietteitä/vinkkejä kysyvä täällä nimeensä kertois?
        Mikä on malli ja hinta, tietää onko es kiinnostava.
        Eniten kiinnostaa tilavat"pulleat" veneet joissa on kivasti asumistilaa.
        Esim Avance veneenä varmaan hyvä, mutta liian ahdas.

        Avance 40 täyttää kaikki toiveesi, pituutta puolitoista ja leveyttä puoli metriä enemmän kuin Maestrossa joka on tähän verrattuna tosi ahdas, mutta hintaa on muutama kymmenen kiloerkkiä suunnitelmaasi enemmän.

        www.vesille.fi:
        Myydään:   Avance 40    
        Hinta:   135000.00 €   

        Valmistusvuosi:   1988
        Valmistaja:   Avance Yachts
        Suunnittelija:   Sparkman&Stephens
        Valmistusmaa:   Suomi
        Pituus:   12.20 m
        Vesilinja:   9.75 m
        Leveys:   3.84 m
        Syväys:   2.00 m
        Paino:   10000 kg
        Painolasti:   3350 kg
        Makuusijat:   8
        Kölityyppi:   Eväköli
        Kansimateriaali:   lasikuitu/teak
        Runkomateriaali:   lasikuitu
        Vesitankki:   On, 300 l
        Polttoainetankki:   On, 300 l
        Septitankki:   On, 60 l
        Moottori:   
        Malli:   Volvo 2003 Turbo
        Teho   43
        Vuosimalli:   1988
        Polttoaine:   Diesel
        Potkuri:   3-lapa taittuva

        Varusteet:Selden mastonhuipputakila, North isopurje, rullagenua, sähkökäyttöinen ankkurivinssi, hydraulinen automaattioohjaus, Webasto lämmitin (-05), Zodiac kumivene moottoreineen, keulapurjeen Furlex- rullalaite, teak-kansi, GPS, VHF, VDO-instrumentit, iso jääkaappi, uudet sisustustekstiilit
        Lisätiedot:Ixia (FIN 6125) on Avance 40 parhaimmillaan. sekä sisustusratkaisuiltaan että tekniikaltaan. Venettä on johdonmukaisesti uusittu ja se on valmiina sekä saaristo- että valtameripurjehdukseen.
        Sijainti:   Tammisaari
        Nimi:   Patrick Andersson   
        Matkapuhelin:   040-540 4862      
        Sähköposti:   [email protected]   


      • Suhteessa
        Viki kirjoitti:

        Avance 40 täyttää kaikki toiveesi, pituutta puolitoista ja leveyttä puoli metriä enemmän kuin Maestrossa joka on tähän verrattuna tosi ahdas, mutta hintaa on muutama kymmenen kiloerkkiä suunnitelmaasi enemmän.

        www.vesille.fi:
        Myydään:   Avance 40    
        Hinta:   135000.00 €   

        Valmistusvuosi:   1988
        Valmistaja:   Avance Yachts
        Suunnittelija:   Sparkman&Stephens
        Valmistusmaa:   Suomi
        Pituus:   12.20 m
        Vesilinja:   9.75 m
        Leveys:   3.84 m
        Syväys:   2.00 m
        Paino:   10000 kg
        Painolasti:   3350 kg
        Makuusijat:   8
        Kölityyppi:   Eväköli
        Kansimateriaali:   lasikuitu/teak
        Runkomateriaali:   lasikuitu
        Vesitankki:   On, 300 l
        Polttoainetankki:   On, 300 l
        Septitankki:   On, 60 l
        Moottori:   
        Malli:   Volvo 2003 Turbo
        Teho   43
        Vuosimalli:   1988
        Polttoaine:   Diesel
        Potkuri:   3-lapa taittuva

        Varusteet:Selden mastonhuipputakila, North isopurje, rullagenua, sähkökäyttöinen ankkurivinssi, hydraulinen automaattioohjaus, Webasto lämmitin (-05), Zodiac kumivene moottoreineen, keulapurjeen Furlex- rullalaite, teak-kansi, GPS, VHF, VDO-instrumentit, iso jääkaappi, uudet sisustustekstiilit
        Lisätiedot:Ixia (FIN 6125) on Avance 40 parhaimmillaan. sekä sisustusratkaisuiltaan että tekniikaltaan. Venettä on johdonmukaisesti uusittu ja se on valmiina sekä saaristo- että valtameripurjehdukseen.
        Sijainti:   Tammisaari
        Nimi:   Patrick Andersson   
        Matkapuhelin:   040-540 4862      
        Sähköposti:   [email protected]   

        Maestro 35 leveys 3,5 m.
        Avance 40 pitäis näin ollen olla 4m.
        Esim Avanse 36 on kapea suhteessa Maestro 35:een


      • Viki
        Suhteessa kirjoitti:

        Maestro 35 leveys 3,5 m.
        Avance 40 pitäis näin ollen olla 4m.
        Esim Avanse 36 on kapea suhteessa Maestro 35:een

        Sorry, se on "vain" 3,84 metriä leveä. No, kymppitonnin uppoumalla ihan eri luokan kiulu kuiteskin kuin joku Maestro kolmevitonen.

        Avance 36:lla ei kait ole mitään tekemistä tämän keskustelun kanssa jossa etsitään venettä 80-90 teuro hintaluokasta, niitä saa kaksin kappalein tuolla hintaa.

        Avance kolmekutosella ei ole myöskään mitään muuta yhteistä nelikymppisen kanssa kuin veistämö. Toinen on Norlinin skärgårdskryssare vaikutteinen puikula, toinen S&S:n avomerijahti.


      • Hakusalla
        Viki kirjoitti:

        Sorry, se on "vain" 3,84 metriä leveä. No, kymppitonnin uppoumalla ihan eri luokan kiulu kuiteskin kuin joku Maestro kolmevitonen.

        Avance 36:lla ei kait ole mitään tekemistä tämän keskustelun kanssa jossa etsitään venettä 80-90 teuro hintaluokasta, niitä saa kaksin kappalein tuolla hintaa.

        Avance kolmekutosella ei ole myöskään mitään muuta yhteistä nelikymppisen kanssa kuin veistämö. Toinen on Norlinin skärgårdskryssare vaikutteinen puikula, toinen S&S:n avomerijahti.

        Oli 80-90 eli
        36 on isoin avance jonka sillä rahalla saa.
        Ja se on kapea, alle 3 m.
        Olikos 2,75


      • Viki
        Hakusalla kirjoitti:

        Oli 80-90 eli
        36 on isoin avance jonka sillä rahalla saa.
        Ja se on kapea, alle 3 m.
        Olikos 2,75

        Eipä tuohon paljon lisättävää, ellet sitten satu saamaan nelikymppistä tuohon hintaan, hyvällä säkällä se on mahdollista, jospa vähän rupuisempi yksilö irtoaisi halvemmalla. Se täyttäisi kaikki toiveesi.


      • Pienempi tai sitten ei?
        Viki kirjoitti:

        Eipä tuohon paljon lisättävää, ellet sitten satu saamaan nelikymppistä tuohon hintaan, hyvällä säkällä se on mahdollista, jospa vähän rupuisempi yksilö irtoaisi halvemmalla. Se täyttäisi kaikki toiveesi.

        Eli toi 318 on vähän uudempaa designiä ja peräkajuuttaa on kehuttu vähän eri budjetti
        eikä mitään kokemusta veneestä mutta täytyy nyt mainita...

        AVANCE 318 1990         H. 47.000,-   
           
        Iso, Rullagenua, spinnu, vesi-wc/septi, Wallas, lämminvesij. suihku, autopil., aurinkopan., jääkaap.,uuniliesi,radio,loki/kaiku,pukki, mastonkaato ym.


      • Myynnissä
        Hakusalla kirjoitti:

        Mietteitä/vinkkejä kysyvä täällä nimeensä kertois?
        Mikä on malli ja hinta, tietää onko es kiinnostava.
        Eniten kiinnostaa tilavat"pulleat" veneet joissa on kivasti asumistilaa.
        Esim Avance veneenä varmaan hyvä, mutta liian ahdas.

        Mitä sitten haet veneeltä?

        Turvallisuutta?
        Nopeutta?
        Näyttävyyttä?
        Asumismukavuutta?
        Tilavuutta?
        Luotettavuutta?
        Helppohoitoisuutta?
        Kestävyyttä?
        Asuttavuutta?
        Mahdollisuutta lähteä pallon kierrokselle?
        Valmiiksi varustelua?

        Jos ET vastannut kaikkiin kyllä mutta kuitenkin suurpimpaan osaan niin minulla voisi olla sopiva vene :)


      • edullisesti
        Viki kirjoitti:

        Avance 40 täyttää kaikki toiveesi, pituutta puolitoista ja leveyttä puoli metriä enemmän kuin Maestrossa joka on tähän verrattuna tosi ahdas, mutta hintaa on muutama kymmenen kiloerkkiä suunnitelmaasi enemmän.

        www.vesille.fi:
        Myydään:   Avance 40    
        Hinta:   135000.00 €   

        Valmistusvuosi:   1988
        Valmistaja:   Avance Yachts
        Suunnittelija:   Sparkman&Stephens
        Valmistusmaa:   Suomi
        Pituus:   12.20 m
        Vesilinja:   9.75 m
        Leveys:   3.84 m
        Syväys:   2.00 m
        Paino:   10000 kg
        Painolasti:   3350 kg
        Makuusijat:   8
        Kölityyppi:   Eväköli
        Kansimateriaali:   lasikuitu/teak
        Runkomateriaali:   lasikuitu
        Vesitankki:   On, 300 l
        Polttoainetankki:   On, 300 l
        Septitankki:   On, 60 l
        Moottori:   
        Malli:   Volvo 2003 Turbo
        Teho   43
        Vuosimalli:   1988
        Polttoaine:   Diesel
        Potkuri:   3-lapa taittuva

        Varusteet:Selden mastonhuipputakila, North isopurje, rullagenua, sähkökäyttöinen ankkurivinssi, hydraulinen automaattioohjaus, Webasto lämmitin (-05), Zodiac kumivene moottoreineen, keulapurjeen Furlex- rullalaite, teak-kansi, GPS, VHF, VDO-instrumentit, iso jääkaappi, uudet sisustustekstiilit
        Lisätiedot:Ixia (FIN 6125) on Avance 40 parhaimmillaan. sekä sisustusratkaisuiltaan että tekniikaltaan. Venettä on johdonmukaisesti uusittu ja se on valmiina sekä saaristo- että valtameripurjehdukseen.
        Sijainti:   Tammisaari
        Nimi:   Patrick Andersson   
        Matkapuhelin:   040-540 4862      
        Sähköposti:   [email protected]   

        http://www.yachtworld.com/core/listing/pl_boat_detail.jsp?currency=EUR&units=Feet&checked_boats=1187956&slim=quick&


      • tarjouksen yhdestä
        Viki kirjoitti:

        Sorry, se on "vain" 3,84 metriä leveä. No, kymppitonnin uppoumalla ihan eri luokan kiulu kuiteskin kuin joku Maestro kolmevitonen.

        Avance 36:lla ei kait ole mitään tekemistä tämän keskustelun kanssa jossa etsitään venettä 80-90 teuro hintaluokasta, niitä saa kaksin kappalein tuolla hintaa.

        Avance kolmekutosella ei ole myöskään mitään muuta yhteistä nelikymppisen kanssa kuin veistämö. Toinen on Norlinin skärgårdskryssare vaikutteinen puikula, toinen S&S:n avomerijahti.

        Avance 36:sta , oli tuota hintaluokka millä väität saavasi kaksi.? Eikä omistaja myynyt..
        Kerro Viki ihmeestä mistä saat sellaisia tuohon hintaan?
        Löysin yhden heikohko kuntoisen 60keuroon.


      • Hiukan erilaiset
        Pienempi tai sitten ei? kirjoitti:

        Eli toi 318 on vähän uudempaa designiä ja peräkajuuttaa on kehuttu vähän eri budjetti
        eikä mitään kokemusta veneestä mutta täytyy nyt mainita...

        AVANCE 318 1990         H. 47.000,-   
           
        Iso, Rullagenua, spinnu, vesi-wc/septi, Wallas, lämminvesij. suihku, autopil., aurinkopan., jääkaap.,uuniliesi,radio,loki/kaiku,pukki, mastonkaato ym.

        Verrattuna norlin suunnittelemiin malleihin.
        On huomattavasti hitaampi kuin A33 vaikka sama lys-lukukin. Ovat muuten suunnilleen samassa hintaluokassakin, joten valita ei tuottane vaikeuiksia. 318 ei oíken mielletä Avanceseksi.

        Vene-lehdessä oli joskus 90-92 vertailu 30-31jalkaisissa missä 318 oli keskitasoa.


      • Viki
        tarjouksen yhdestä kirjoitti:

        Avance 36:sta , oli tuota hintaluokka millä väität saavasi kaksi.? Eikä omistaja myynyt..
        Kerro Viki ihmeestä mistä saat sellaisia tuohon hintaan?
        Löysin yhden heikohko kuntoisen 60keuroon.

        Kuulit tarjouksen 80-90 keuroa? Siis joku rahamies tarjosi sen Avance 36:sta? Tuo tarjous johti melko varmasti kauppoihin, koska veneen omistajakin varmaan tiesi, että A36:n käypä hinta on 40-50 keuroa alkuperäisellä koneella ja vanhoilla räteillä. Huippukuntoinen, vuosittain varusteltu ja uudella koneella on tuota 60 tonnin hintaluokkaa.

        Ostitko sinä heikkokuntoisen Avance36n 60 keurolla? Eipä paljon päätä pakota! Sillä hintaa pitää saada jo hienokuntoinen yksilö.


      • Kysymyksen???
        Viki kirjoitti:

        Kuulit tarjouksen 80-90 keuroa? Siis joku rahamies tarjosi sen Avance 36:sta? Tuo tarjous johti melko varmasti kauppoihin, koska veneen omistajakin varmaan tiesi, että A36:n käypä hinta on 40-50 keuroa alkuperäisellä koneella ja vanhoilla räteillä. Huippukuntoinen, vuosittain varusteltu ja uudella koneella on tuota 60 tonnin hintaluokkaa.

        Ostitko sinä heikkokuntoisen Avance36n 60 keurolla? Eipä paljon päätä pakota! Sillä hintaa pitää saada jo hienokuntoinen yksilö.

        Ei tullut kauppoja, oli se tosin hienossa kunnossa, purjeet, kone uusittuja.

        En ostanut, kun en ole hyväkuntoista löytänyt.

        Oletko koskaan purjehtinut kyseistä venettä??
        Mistä löytty sellaisia? Tuohon hintaan?

        Ymmärsitkö kysymyksen?? etkä vain puhuisi tyhmiä..


      • Viki
        Kysymyksen??? kirjoitti:

        Ei tullut kauppoja, oli se tosin hienossa kunnossa, purjeet, kone uusittuja.

        En ostanut, kun en ole hyväkuntoista löytänyt.

        Oletko koskaan purjehtinut kyseistä venettä??
        Mistä löytty sellaisia? Tuohon hintaan?

        Ymmärsitkö kysymyksen?? etkä vain puhuisi tyhmiä..

        No, jos väität että joku on tehnyt yli 80 tuhannen euron tarjouksen Avance 36sta, eikä omistaja myynyt, niin minun antamani markkina-arvo info on huomattavasti asiallisempaa.

        Mistä tähän hätään sinulle avannssi??? meriporssi.comissa on yksi myynnissä Vaasassa. Liekö sitten se sinun "rupukuntoinen", mutta muistaakseni pyynti oli vähän 50 tonnin päälle.

        Vene-lehden syyspörssissä oli yksi -80 mallinen, Loviisassa, 1994 uusittu kone, tiikkikansi, genua furlex -04, todella siisti jne... Hintapyynti 49900 Euro.

        Tanskanmaalla http://www.sejlerliv.dk/
        Avance 36
        DKK 349.000 / € 46.900
        årgang 1980 / bedømmelse 4


      • Viki
        Kysymyksen??? kirjoitti:

        Ei tullut kauppoja, oli se tosin hienossa kunnossa, purjeet, kone uusittuja.

        En ostanut, kun en ole hyväkuntoista löytänyt.

        Oletko koskaan purjehtinut kyseistä venettä??
        Mistä löytty sellaisia? Tuohon hintaan?

        Ymmärsitkö kysymyksen?? etkä vain puhuisi tyhmiä..

        Tässä vielä yksi www.vene-lehti.com pörssistä, kalliin lutvakka mutta aika tuore 365 (lys 1,19), katon alla pidetty ja traileri mukana. Mutta vanha kone (ja ilmeisesti rätit) joten siitä vaan tinkaamaan, uuden Solen saa alta viiden tonnin ja samaan hintaan purjesatsin.

        Avance 365 l-muovi, Oja Båtar/L Ristikankare -84, 10,8 x 2,75 x 1,8 m, 64 m², masto 16,5 m, 4 900 kg, Volvo Penta 2002 makeavesij. dsl 18 hv -84, isopurje North, rullagenua I North, m-fokka, spinaakkeri, kompassi, loki, kaiku, vhf, nav., autopilotti, jk, lämmitin, septi, vesi-wc, uuniliesi, 2-kats.varustus, maasähkö, istumalaatikossa tiikki, säilytetty talvet suulissa, siistikuntoinen, oma traileri. 60 000 e. Kari Rapala, Rauma, m. 0400 524 009, [email protected]


      • Tanskasta
        Viki kirjoitti:

        No, jos väität että joku on tehnyt yli 80 tuhannen euron tarjouksen Avance 36sta, eikä omistaja myynyt, niin minun antamani markkina-arvo info on huomattavasti asiallisempaa.

        Mistä tähän hätään sinulle avannssi??? meriporssi.comissa on yksi myynnissä Vaasassa. Liekö sitten se sinun "rupukuntoinen", mutta muistaakseni pyynti oli vähän 50 tonnin päälle.

        Vene-lehden syyspörssissä oli yksi -80 mallinen, Loviisassa, 1994 uusittu kone, tiikkikansi, genua furlex -04, todella siisti jne... Hintapyynti 49900 Euro.

        Tanskanmaalla http://www.sejlerliv.dk/
        Avance 36
        DKK 349.000 / € 46.900
        årgang 1980 / bedømmelse 4

        Väite on kyllä totista totta, 80000 jäi laiturille ruikuttaa. Eihän sitä ole pakko myydä, ehkä omistaja oli kiintynyt veneeseen. Jos vaikka se ostaja sitten sai toisen halvemmalla, tiedä häntä. Siinä tapauksessa jäi rahaa säästöönkin.
        Taitaa näissä sitten olla aika suuri hintavaihtelu, mutta kysyntähan määrää hinnan.
        Tuo lovisassa ollut on kyllä menny minulta ohi, harmi, tais tehdä kaupat aika nopeasti.
        46000 tanskassa sitten, olisi aika sopiva nelihenkisen perheen itämeren kiertämiseen...


      • realisti
        Kysymyksen??? kirjoitti:

        Ei tullut kauppoja, oli se tosin hienossa kunnossa, purjeet, kone uusittuja.

        En ostanut, kun en ole hyväkuntoista löytänyt.

        Oletko koskaan purjehtinut kyseistä venettä??
        Mistä löytty sellaisia? Tuohon hintaan?

        Ymmärsitkö kysymyksen?? etkä vain puhuisi tyhmiä..

        Rauhoittuisit jo. Kyllä Viki puhuu ihan asiaa Avancen hinnoista. On toisaalta selvää, ettei Avancesta voi syntyä kauppoja vaikka joku olisi tarjonnut 80-90 t€, koska myyjä huomaa moisen tarjouksen antajan olevan juovuksissa tai muiden huumaavien aineiden vaikutuksen alainen ja siten oikeustoimikelvoton.


      • ???
        Viki kirjoitti:

        Tässä vielä yksi www.vene-lehti.com pörssistä, kalliin lutvakka mutta aika tuore 365 (lys 1,19), katon alla pidetty ja traileri mukana. Mutta vanha kone (ja ilmeisesti rätit) joten siitä vaan tinkaamaan, uuden Solen saa alta viiden tonnin ja samaan hintaan purjesatsin.

        Avance 365 l-muovi, Oja Båtar/L Ristikankare -84, 10,8 x 2,75 x 1,8 m, 64 m², masto 16,5 m, 4 900 kg, Volvo Penta 2002 makeavesij. dsl 18 hv -84, isopurje North, rullagenua I North, m-fokka, spinaakkeri, kompassi, loki, kaiku, vhf, nav., autopilotti, jk, lämmitin, septi, vesi-wc, uuniliesi, 2-kats.varustus, maasähkö, istumalaatikossa tiikki, säilytetty talvet suulissa, siistikuntoinen, oma traileri. 60 000 e. Kari Rapala, Rauma, m. 0400 524 009, [email protected]

        Tämä on lähempänä käsitykstäni hinnasta.
        Harmi vaan ettei taida olla 36(yksityyppi)lys1,17 eli pienet purjenumerot.
        Tiikkikansikin puuttuu, uudet purjeet ja kone (volvo) ovat lähes 10keuroa/kpl.

        No, ehkä tämä väittely on turha... molemmat oikeassa :)


      • verottaja

    • Myydään
    • Viki

      Venelehden pörssistä löytyisi yksi tilava. Mutta, toisaalta annoit vain hintahaitarin 80-90 te ja toivomuksen jottei pinnaohjauksella, onko tälläinen nelkytäjalkaa, 8-10 tn uppoumaa kokoluokka OK? Ainaskin siihen mahtuu... Entä kahtakymmentä vuotta lähentelevä ikä? (Tuosta hintaluokasta lähes kaikki ovat ruoriohjauksella)

      Niin, tämä on myös runsaasti Maestro35ttä tilavampi, jopa Avancea suurempi, 30 cm pidempi ja 10 cm leveämpi mutta ranskiksena paljon halvempi.
      Jeanneau Sun Legende 41 l-muovi, -87, 12,5 x 3,94 x 1,95 m, 88 m², masto 17 m, 8 000 kg, Yanmar 4JH-TE dsl 55 hv, isopurje, genua I, III, m-fokka, spinaakkeri, kompassi, loki, kaiku, vhf, nav., autopilotti, jk, lämmitin, vesi-wc, uuniliesi, SSB-radio, sprayhood ym, tilava ja hyvin purjehtiva vene, syyshintaan! 92 000 e. Jan Theodorow, Sipoo, m. 040 734 8318.

      • pianisti

        Sun Legende on aika huono valinta itämerelle. jos purjehtii vaimon kanssa, vaimo ei jaksa skuutata yli 40 m2 genuaa. Avance 36 on sopivampi


      • vaimo skuuttaa?
        pianisti kirjoitti:

        Sun Legende on aika huono valinta itämerelle. jos purjehtii vaimon kanssa, vaimo ei jaksa skuutata yli 40 m2 genuaa. Avance 36 on sopivampi

        Istutko itse vain ratin takana antamassa ohjeita?


      • tiedät
        pianisti kirjoitti:

        Sun Legende on aika huono valinta itämerelle. jos purjehtii vaimon kanssa, vaimo ei jaksa skuutata yli 40 m2 genuaa. Avance 36 on sopivampi

        ettei perheveneilijällä ole esim.kahta 15 vuotiasta poikaa miehistössä???


      • Viki
        pianisti kirjoitti:

        Sun Legende on aika huono valinta itämerelle. jos purjehtii vaimon kanssa, vaimo ei jaksa skuutata yli 40 m2 genuaa. Avance 36 on sopivampi

        Havsfidrassa olisi maltillisen kokoiset purjepinta-alat, eikä H-veneen fokka myöskään tuota naisväelle vaikeuksia.

        Ei siis Itämerelle, mille merelle se lie sunniteltu?


      • voimat ei riitä
        Viki kirjoitti:

        Havsfidrassa olisi maltillisen kokoiset purjepinta-alat, eikä H-veneen fokka myöskään tuota naisväelle vaikeuksia.

        Ei siis Itämerelle, mille merelle se lie sunniteltu?

        ...edes H-veneessä, jos tuulee vähän kovempaa. On koettu.

        Kannattaa opettaa vaimo käyttämään pinnaa. Sen ne osaa yleensä pienen harjoittelun jälkeen oikein hyvin.

        Näin ollen purjeiden koolla ei ole mitään tekemistä mukana kulkevien naisten voimien kanssa.


      • Viki
        voimat ei riitä kirjoitti:

        ...edes H-veneessä, jos tuulee vähän kovempaa. On koettu.

        Kannattaa opettaa vaimo käyttämään pinnaa. Sen ne osaa yleensä pienen harjoittelun jälkeen oikein hyvin.

        Näin ollen purjeiden koolla ei ole mitään tekemistä mukana kulkevien naisten voimien kanssa.

        Heikot naiset sielläpäin ;-)

        Mutta, totta haastellen, skuuttaus pitää hoitua käytettävissä olevin voimin. Vinssien pitää olla mitoitettu niin, jotta homma pelaa.

        No, tuo toppirikinen, n. 50 neliön rullagenualla varustettu Jeanneau on ihan jees Itämerellä. Suomen sokkeloisessa saaristossa sitten eri juttu, konehommiksi menevät helposti kryssikelit.


      • tietysti
        Viki kirjoitti:

        Heikot naiset sielläpäin ;-)

        Mutta, totta haastellen, skuuttaus pitää hoitua käytettävissä olevin voimin. Vinssien pitää olla mitoitettu niin, jotta homma pelaa.

        No, tuo toppirikinen, n. 50 neliön rullagenualla varustettu Jeanneau on ihan jees Itämerellä. Suomen sokkeloisessa saaristossa sitten eri juttu, konehommiksi menevät helposti kryssikelit.

        ...naisesta ja sen lihaksistosta.

        Itse kuitenkin lähtökohtaisesti purjehdin mieluummin siron, vaikkakin heikon, kuin tuhdin ja vahvan tädin kanssa.

        Mutta makunsa kullakin, eikä näistä asioista voi edes kiistellä. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä jne. Pääasia, että kaikille löytyy sopiva.


      • hoist

        Jeanneau Sun Odyssey 35 tai edeltänyt malli 36.2
        Tuolla hinnalla saat sellaisen vuotta -95 uudemman. Kumpaakin on kahdella perähytillä, 35 purhehtii vähän paremmin.


      • Hakusalla
        hoist kirjoitti:

        Jeanneau Sun Odyssey 35 tai edeltänyt malli 36.2
        Tuolla hinnalla saat sellaisen vuotta -95 uudemman. Kumpaakin on kahdella perähytillä, 35 purhehtii vähän paremmin.

        Janneau on ihan mukavan oloinen vekotin.
        Sisätiloissa on juuri tuo mukava 2 takakajuutan ratkaisu melko usein.
        Jeanneaun uusin DS mallisto on kyllä herättänyt minussa suurta kunnioitusta muotoilullaan.
        Ja tuntuu sitä saavan jos minkä kokoista tuohon hintaan, tosin kannattaa käyttää Obersdorfilaista systeemiä. Eli niinkuin mäkikisassa suosiolla kalleimmat ja halvimmat pois.


      • Olis kova

      • Viki

      • Alvi on
        Viki kirjoitti:

        Jees, hinta haitarista kun alvi puuttuu, eli tosiasiassa 85 * 1,22 = 104 keuro

        Kreikassa?
        Alvinhan voi maksaa myös sinne tai suomeen.


      • pianisti
        Viki kirjoitti:

        Heikot naiset sielläpäin ;-)

        Mutta, totta haastellen, skuuttaus pitää hoitua käytettävissä olevin voimin. Vinssien pitää olla mitoitettu niin, jotta homma pelaa.

        No, tuo toppirikinen, n. 50 neliön rullagenualla varustettu Jeanneau on ihan jees Itämerellä. Suomen sokkeloisessa saaristossa sitten eri juttu, konehommiksi menevät helposti kryssikelit.

        Meistä aika harvat purjehtii aavalla itämerellä montaa päivää kesän aikana. moni kulkee kesälomansa aikana saariston suojissa. myös silloin kun mennään jopa saksaan asti. tottakai hangosta kannattaa mennä visbyyhyn, jos sattuu hyvä keli ja tallinnan reissuhan on myös aavaa merta. eli sun legende on aika kömpelö saariston sokkeloissa. Jos miehistössä on 15 vuotiaita poikia, ei ne kauan mutsin ja faijan kanssa purjehdi kun alkaa böönat kiinnostaa.


      • hoist
        Olis kova kirjoitti:

        http://www.yachtworld.com/core/listing/pl_boat_detail.jsp?currency=EUR&units=Feet&checked_boats=1326187&slim=quick&

        Hintakin on halutussa haitarissa

        Välimeren veneet ovat monesti aika kuluneen ja haalistuneen näköisiä ulkopuolelta, siellä se suola ja säälimätön aurinko tekee tehtävänsä. Toisaalta näkyy se hintatasossakin jos on välimeren vene. Vanhoja vuokra veneitä en edes harkitsisi. On se Välimeri aika kaukanakin, pitää varata reilu kuukausi hakureissuun.


    • PWL

      Omega 36:ssa on hyvät tilat ja purjehtii hyvin. Voi löytyä hyvä yksilö helpommin ruotsista. Tosin siellä on hinnat ehkä hieman kovemmat. Hakkaa tiloiltaan ja purjehdusominaisuuksiltaan Maestron mennen tullen.

      • Viki

        Todellakin jos hinta voi olla 90 kiloerkkiin, niin paljon tilavampia (ja nopeampia, lyssit Comfortinassa 1,25, Jeanneaussa 1,26, kun Maestrossa 1,15) vaihtoehtoja löytyy saman ikäluokan pursista:

        www.sailguide.com:
        Modell: Comfortina 39
        Årsmodell: 1985
        Stad: Halmstad

        Pris: 885000
        Beskrivning:

        S/Y FANDANGO Comfortina 39, (1985) Layout: 3 st separata sov cabiner med 1 extra sjökoj. Stor salong 1 U-soffa 1 vanlig soffa, stort pentry i L-form, nav. Bord samt toa. Snabbseglande lys 1,25 Utrustning: Storsegel Albatross softlaminat, dacron mylarkärna, dacron med ribbstopp (1997) Rullgenua North Sails 135%, dacron med mylarkärna (1997) Lättvindsgenua Mylar Genacker Spinnacker inkl. bom och tillbehör Lasyjacks för storsegel Mast Seldén med utanpåliggande travare som är kullagrade. Bom (2000) med singelrevssystem Bomkick Seldén Vinschar 10st varav 6st med självlåsning. Allt neddraget till sittbrunn, genua samt storsegel kan hanteras från rorsman. Nykonstruerat samt modifierat roder av Rolf Eliasson ombyggt av Kindes Båtvarv, ger båten en mycket god balans. Rattstryning med skinnklädd ratt. Styrenhet renoverad 2004, inkl nytt skinn Sittpuckel för rorsman (2000) som ger en bekväm sittställning, framförallt vid kryss Badplattform (2003) med stege. Teakdäck på hela båten i bra skick, sprayhood och bomkapell samt strumpa för rullgenua (1997) Sittbrunnsbord ”Lagun” Nya durkar (1999) Ny klädsel på dynor (1999) Ny ”extra” madrass till förpiken (2001) Silva NX2; Logg, ekolod, vind (2003) GPS VHF Autopilot Autohelm 2000 2 kompasser Ljudanläggning med förstärkare, mycket bra ljud. Högtalare i sittbrunn. Kylare Super Cool med stort kylfack. Vattenburen värmare i hela båten, torkradiator för våra kläder, Ebersprecher som går på diesel från motortank (1999) Tryckvatten med varmt och kallt vatten. 2st vattentankar, ca 250 liter Varmvattenberedare som värms av motor eller landström. Varmvatten i pentry och toalett. Toalett (1999) med septiktank. Motor Volvo Penta 2003, sötvattenskyld S-drev med fast 3-bladig propeller 5st gelébatterier som är helt underhållsfria med högre verkningsgrad än vanliga batterier, ger 500A. Nytt startbatteri som ligger på egen lina 75A. Elförsörjning är säkrad Landström, ny laddare 20A (2004). Ny generator (2004) Botten är nerskrapad till gelcoaten, epoxybehandlad i 4 lager samt 2 lager bottenfärg. Genomfört våren 2005. Ankare, tampar, 6 fendrar, stävstege, åskledare, radarreflektor, man över bord utrustning, länspump, säkerhetsbox tillgasoltub, nödraketer, 2 brandsläckare, oljelampa, barometer/väggur i mässing, dammsugare.


        Kontaktuppgifter:
        Kontaktperson: Christian Backhausen
        Telefon:
        Mobiltelefon: 0709-968153
        Epost: [email protected]


      • venettä
        Viki kirjoitti:

        Todellakin jos hinta voi olla 90 kiloerkkiin, niin paljon tilavampia (ja nopeampia, lyssit Comfortinassa 1,25, Jeanneaussa 1,26, kun Maestrossa 1,15) vaihtoehtoja löytyy saman ikäluokan pursista:

        www.sailguide.com:
        Modell: Comfortina 39
        Årsmodell: 1985
        Stad: Halmstad

        Pris: 885000
        Beskrivning:

        S/Y FANDANGO Comfortina 39, (1985) Layout: 3 st separata sov cabiner med 1 extra sjökoj. Stor salong 1 U-soffa 1 vanlig soffa, stort pentry i L-form, nav. Bord samt toa. Snabbseglande lys 1,25 Utrustning: Storsegel Albatross softlaminat, dacron mylarkärna, dacron med ribbstopp (1997) Rullgenua North Sails 135%, dacron med mylarkärna (1997) Lättvindsgenua Mylar Genacker Spinnacker inkl. bom och tillbehör Lasyjacks för storsegel Mast Seldén med utanpåliggande travare som är kullagrade. Bom (2000) med singelrevssystem Bomkick Seldén Vinschar 10st varav 6st med självlåsning. Allt neddraget till sittbrunn, genua samt storsegel kan hanteras från rorsman. Nykonstruerat samt modifierat roder av Rolf Eliasson ombyggt av Kindes Båtvarv, ger båten en mycket god balans. Rattstryning med skinnklädd ratt. Styrenhet renoverad 2004, inkl nytt skinn Sittpuckel för rorsman (2000) som ger en bekväm sittställning, framförallt vid kryss Badplattform (2003) med stege. Teakdäck på hela båten i bra skick, sprayhood och bomkapell samt strumpa för rullgenua (1997) Sittbrunnsbord ”Lagun” Nya durkar (1999) Ny klädsel på dynor (1999) Ny ”extra” madrass till förpiken (2001) Silva NX2; Logg, ekolod, vind (2003) GPS VHF Autopilot Autohelm 2000 2 kompasser Ljudanläggning med förstärkare, mycket bra ljud. Högtalare i sittbrunn. Kylare Super Cool med stort kylfack. Vattenburen värmare i hela båten, torkradiator för våra kläder, Ebersprecher som går på diesel från motortank (1999) Tryckvatten med varmt och kallt vatten. 2st vattentankar, ca 250 liter Varmvattenberedare som värms av motor eller landström. Varmvatten i pentry och toalett. Toalett (1999) med septiktank. Motor Volvo Penta 2003, sötvattenskyld S-drev med fast 3-bladig propeller 5st gelébatterier som är helt underhållsfria med högre verkningsgrad än vanliga batterier, ger 500A. Nytt startbatteri som ligger på egen lina 75A. Elförsörjning är säkrad Landström, ny laddare 20A (2004). Ny generator (2004) Botten är nerskrapad till gelcoaten, epoxybehandlad i 4 lager samt 2 lager bottenfärg. Genomfört våren 2005. Ankare, tampar, 6 fendrar, stävstege, åskledare, radarreflektor, man över bord utrustning, länspump, säkerhetsbox tillgasoltub, nödraketer, 2 brandsläckare, oljelampa, barometer/väggur i mässing, dammsugare.


        Kontaktuppgifter:
        Kontaktperson: Christian Backhausen
        Telefon:
        Mobiltelefon: 0709-968153
        Epost: [email protected]

        Maestron ja Avancen laatu on paljon parempi kuin ranskalaisen, näkyyhän se myös hinnassa...

        Ota myös huomioon että vertailet 35jalkaista 40jalkaisiin mikä selittää lys-arvon, joka ei muutenkaan kyllä kerro koko totuutta.

        Tämän ikäisissä ei kyllä kannata etsiä sitä halvinta, osta uusi bavaria niin tiedät saavasi pa****.

        Jos rahaa jää ylimääräistä niin voi parantaa varustelua, uusia purjeita, huoltaa konetta tms...


      • ei käy mikään
        venettä kirjoitti:

        Maestron ja Avancen laatu on paljon parempi kuin ranskalaisen, näkyyhän se myös hinnassa...

        Ota myös huomioon että vertailet 35jalkaista 40jalkaisiin mikä selittää lys-arvon, joka ei muutenkaan kyllä kerro koko totuutta.

        Tämän ikäisissä ei kyllä kannata etsiä sitä halvinta, osta uusi bavaria niin tiedät saavasi pa****.

        Jos rahaa jää ylimääräistä niin voi parantaa varustelua, uusia purjeita, huoltaa konetta tms...

        mikä ei ole Suomessa käsin tehty. Pelkästään tuohon tunneseikkaan perustuu se, että Suomessa vielä tehdään junttiluokan purjeveneitä. On se hienoa, että näin tuetaan taantuvaa toimialaa.


      • hoist

        On hyvä vene, taitaa olla Ron Hollandin piirtämä. Kryssillä todella hyvä, ei tartte heti ruveta reivaamaan vaikka onkin suuret purjepinnat.


      • PWL
        hoist kirjoitti:

        On hyvä vene, taitaa olla Ron Hollandin piirtämä. Kryssillä todella hyvä, ei tartte heti ruveta reivaamaan vaikka onkin suuret purjepinnat.

        Oikeastaan Omegan merkittävin (=ainoa) heikkous on suuri purjeala suhteessa matalaan ja suhteellisen kevyeen köliin. On haluttu saada samaan pakettiin saaristossa sopiva matala köli 1,7 m ja kevyisiin kesätuuliin sopivat purjeet. Joutuu reivaamaan ajoissa.


    • ratkaisua

      Rahalla saa ja veneellä pääsee..

      Tuolla summalla saa jo melkein mitä vain käytettyä ja joitain ihan uusiakin - mutta mihin riittää omat kykysi kipparina?

      Ne eivät liene kummoiset jos täältä huutelet apuja, siis ehdotan kyllä jääpusseja pipoon ja todella pohtimaan mitä olet ostamassa.
      40 -jalkaista joka on kokemattomalle, ainakin kokemattomalle miehistölle, painajainen - kippari karjuu käskyjään ja rannassa on täysi perheriita päällä "minä en enää astu tuohon veneeseen ikinä" -tyyliin.

      Vai tyydytkö pienempää jonka opettelet hallitsemaan täysin yksin ja miehistö saa "kasvaa" sivussa hiljalleen ja vaihdat sen sitten muutaman vuoden kokemusten jälkeen suurempaan - sitten kun tiedät mitä haluat.
      Suuren, kalliin veneen vaihto mihinkään on vaikeaa koska ostajia, niitä on aika vähän..

      Kannattaisin siis ehdottomasti max Maestro35:ttä Avance 318:a harkitsin itse aikoinani, satamassa vierestä katseltuna se näytti ihan mukavan kokoiselta myös sisätiloiltaan. Albiniin sitten päädyttiin ja tyytyväisiä oltiin mutta meitä oli vaan 2 2 koira.
      Lasten iät ja sukupuolijakauma ratkaisee huomattavasti asiaa ja se kokemus asiasta.

    • ei virtuaali-laiturista

      Vesille.fi -myyntipalstalta bongattua

      Sirena 38 1985 72000 € Espoo 12.09.05 18:59
      Dehler 34 Nova Top 1990 72900 € Parainen 12.09.05 23:23
      Bavaria 31 2000 74000 € Lohja 11.09.05 10:05
      Sirena 38 1984 74000 € Espoo 23.08.05 21:26
      Omega 42 1980 74420 € Sweden 22.02.05 17:07
      Finnsaurus 34 1992 75000 € Vehmaa 31.10.05 09:43
      Scanmar 35 1985 75000 € Porvoo 03.10.05 21:50
      Pegaz 31 2005 76400 € Helsinki 20.03.05 13:55
      Maestro 35 1986 78000 € Taalintehdas 20.10.05 13:07
      Feeling 1090 1989 79000 € Espoo 29.08.05 12:10
      Scanmar 35 1983 79000 € Taalintehdas 29.08.05 15:57
      Jonmeri 33 1989 80000 € 09.09.05 14:34
      Jonmeri 33 1989 80000 € Taalintehdas 01.09.05 14:09
      S&S 40 1965 80000 € Helsinki 26.10.05 22:08
      36ft Spakman & Stephens Sloop 1965 80950 € Sweden, Uddevalla 01.01.06 20:39


      Eli näistä voisi löytyä käytöön sopiva...
      Bavariaa en ostais, saat uuden samaan hintaan :(
      Maestro 35 on OK
      Jonmeri 33 on hyvä vaihtoehto
      Sirena 38 on OK, vähän nopeampi.
      Omega 42 on upealinjainen, nopein.

      Mieltymyksiä kuin on monenlaisia.
      Mutta näihin pitäisi helposti mahtua koko perhe.
      Ranskalaisiin en sekaantuisi, parhaimmat saat grilliltä ;) hehe!

    • raamattu

      Hanki minkä vuoden tahansa Vene-lehden ensimmäinen numero "veneilijöiden raamattu" ja katso sieltä tiedot vaivaasi.
      Toisaalta nyt kai kannattaa odottaa sillä seuraava raamattu ilmestyy ennen venenäyttelyä.

    • Hakusalla

      Ihan mielenkiintoista pukkaa.
      Näyttäis aika paljon olevan euroopassa tuota ranskalaiskalustoa kaupan.
      On charteria ja muuta.
      Plussana pitää sano noille ranskalaisille että sisätilat on fiksusti tehty, ja kun niitä niin julmetusti on myynnissä ei ne voi läpensä huonojakaan olla. Ainoa negatiivinen puoli sisustuksissaon että monen wc:n ratkaisu vie paljon tilaa. Toki nuo charter purkit ovat hämäävän halpoja, vaikka on kai niillä tahkottu yhden jos toisenkin suomalaiskesän edestä.

      Itse olen purjehtinut pienestä pitäen, Oppari, Terhi, Still 525, Maestro 35. viimeiset 15 vuotta olen ollut vain gastina kaikenlaisissa veneissä, sekä mukana H-vene miehistössä.

      Vaimon kokemus on vähäisempi, ystäväperheen veneen (avance) kyydistä kokmusta sen verran että osaa purjehtimisen perusteet, ja tuntuu tykkäävän ja on itsekkin ruvennut innostumaan omasta veneestä. Vanhin poika on 12v. ja tykkää purjehtia opparilla ja on mielellään muutenkin purjehduksessa mukana . Nuorempi poika on 6v. ja sehän nyt on innoissaan kaikesta mikä liikkuu.
      Vanhempi tyttö on 4v. ja nuorempi -3kk.

      Tuollainen 3 kajuutan vaihtoehto on kyllä mukavimman tuntuinen. Kyllä se asumistila on aika olennainen viihtyvyyden kannalta, ja jokainen jolla on lapsia tai muistaa minkälaista se oli, tietää että on hyvä kun on tiloja minne pääsee eristäytymään "muusta maailmasta".

      Syy miksi kyselen täällä, on että en todellakaan ole edes kerinnyt seuraamaan venemalleja ja niiden kehitystä viimeiseen 15 vuoteen, joten täältä saa paljon mielipiteitä pohjaratkaisusista ja venemerkeistä ja malleista joita ei välttämättä tunnekkaan.
      Puutumushan iskee aika äkkiä jos laittaa esim. yachtworld:iin hakukriteereiksi veneet alle 90 000€.

      • Viki

        En antaisi ennakkoluulon vaivata ranskalaisten suhteen. Ovat tehneet siellä ihan pikkusen enemmän veneitä kuin Suomessa.

        Tässä varsin asiallisen näköinen pursi, tilaa hyvin koko porukalle... Vanha vene uudehkolla koneella, tinkivaraa hinnassa pitäisi olla 5-10 kiloerkkiä?

        http://kotisivu.mtv3.fi/sipsu/jeanneau/

        Neuvona sanoisin, että jos paatti miellyttää muttei hinta, niin aina voi tehdä tarjouksen. Muista kuitenkin, että tarjous on sitova ja tärkeämpää kuin edullinen hinta on oikean tyyppinen ja kuntoinen vene! Toisaalta ohi suun mennyttä kauppaa ei kannata alkaa suremaan - kyllä se oikea vene että järkevä myyjä lopulta löytyy...


      • ratkaisua

        Eli kokemus ja miehistö on ihan ok tasolla, 12v poika hoitelee jo rantautumiset sekä styyraa. 6v sieppaa poijun kunnollisella poijuhaalla - molemmat ovat tyytyväisiä tehtäviinsä, tytöt kasvaa perässä..

        Itse harkitsin sitä 35 jalkaista uutta Jeanneauta mutta, kyllä ranskalaisveneiden kölikiinnitykset ja runkoratkaisut epäilyttivät. Hyviähän net on Biskaijalla ja Välimerellä jossa syvyyttä riittää mutta meillä karilleajoja sattuu kokeneillekin kippareille - kiviä ON paljon ja joskus tarkkaavaisuus tutullakin reitillä herpaantuu.
        Tuskin mikään lasikuituinen nykyvene enää kestää vahingoitta mutta silti joissakin asiat mietitään ja tehdään paremmin.

        Maestroja on tehty monenlaisin kajuuttaratkaisuin räätälöityinä - se vene ainakin säilyttää arvonsa ja haluttuutensa. Vähän ja harvoin myynnissä.
        Siinä tapauksessa jos vanhemmat kelpaavat niin yksi mahdollinen voisi olla myös isot Albinit - lähinnä Nova, rahaa jäisi paljon yli.
        Peter Norlin osasi piirtää hyviä ja toimivia purjeveneitä.
        Jonmeri 33:n on myös hyvä merivene mutta vähän "leikkimökkimäinen" kutistettuine, lähinnä mataline sisätiloineen - jos ette ole pitkiä ihmisiä niin siinä olisi ehkäpä myös hyvä valinta.

        Entäs uusi kotimainen EF34, sen saa myös kahdella takahytillä.. et saa sellaista enää ensi kesäksi mutta ehkä ehdit nopein päätöksin tilata veneen kaudelle -07. Kannattaa ehkä miettiä, Google löytää lisätietoja..
        Fingulf 35(?/36?) sellaisia liikkuu myös satunnaisesti käytettyjen palstoilla - kannattaa tsekata FG:n tehdassivut tai soitella Stigulle, siellä voi olla jotain tulossa tai jo olemassa välitettävää.

        Vanhasta veneestä kannattaa kyllä sitten tuossa hintaluokassa jota kaavailet ainakin yrittää selvittää koko historia, vakuutusyhtiöistä tms. kautta. Kaikenlaista voi olla tapahtunut - kuljetusvaurioita, telakalla kaatumisia sun muuta. Jos vene on asiantuntevasti korjattu niin eihän siinä sitten mitään mutta joskus vakuutusyhtiötkin säästävät ja hyväksyvät halvimman tarjouksen - jos omistaja hyväksyy työn vahinko siirtyy seuraavalle omistajalle riesaksi. Etenkin siinä suhteessa kaikki veneet joissa on ns. "liimattuja sisäkuoriratkaisuja" - voivoi..

        Omegoista muistan vaan Kurt Geilinin tarinoita että ne eivät ole kovin vahvarakenteisia, Sirenat kiertäisin kaukaa myös.
        Runko kannattaa katsoa pukeilla hyvässä valossa tosi tarkkaan - näkyykö painaumia ..ja koputella vasaralla kölin ympäristöt sisältä ja päältä - kosteusmittaus ehdottomasti tehtävä tai teetettävä - eli se ainakin mennee kevääseen, luullakseni kosteusmittaus talvella ulkona ei ehkä anna luotettavaa tulosta.

        Mutta pohdittavaa sinulla riittää ainakin, älä tee hätiköityä ratkaisua tarjontaan tuskastuneena.

        Niin ja vielä se että barduunattomuus on kyllä iso etu perhepurjehduksessa. Nehän voi lisätä kisoihin jos riki sen vaatii ja haluaa kisata.


      • jepjep
        ratkaisua kirjoitti:

        Eli kokemus ja miehistö on ihan ok tasolla, 12v poika hoitelee jo rantautumiset sekä styyraa. 6v sieppaa poijun kunnollisella poijuhaalla - molemmat ovat tyytyväisiä tehtäviinsä, tytöt kasvaa perässä..

        Itse harkitsin sitä 35 jalkaista uutta Jeanneauta mutta, kyllä ranskalaisveneiden kölikiinnitykset ja runkoratkaisut epäilyttivät. Hyviähän net on Biskaijalla ja Välimerellä jossa syvyyttä riittää mutta meillä karilleajoja sattuu kokeneillekin kippareille - kiviä ON paljon ja joskus tarkkaavaisuus tutullakin reitillä herpaantuu.
        Tuskin mikään lasikuituinen nykyvene enää kestää vahingoitta mutta silti joissakin asiat mietitään ja tehdään paremmin.

        Maestroja on tehty monenlaisin kajuuttaratkaisuin räätälöityinä - se vene ainakin säilyttää arvonsa ja haluttuutensa. Vähän ja harvoin myynnissä.
        Siinä tapauksessa jos vanhemmat kelpaavat niin yksi mahdollinen voisi olla myös isot Albinit - lähinnä Nova, rahaa jäisi paljon yli.
        Peter Norlin osasi piirtää hyviä ja toimivia purjeveneitä.
        Jonmeri 33:n on myös hyvä merivene mutta vähän "leikkimökkimäinen" kutistettuine, lähinnä mataline sisätiloineen - jos ette ole pitkiä ihmisiä niin siinä olisi ehkäpä myös hyvä valinta.

        Entäs uusi kotimainen EF34, sen saa myös kahdella takahytillä.. et saa sellaista enää ensi kesäksi mutta ehkä ehdit nopein päätöksin tilata veneen kaudelle -07. Kannattaa ehkä miettiä, Google löytää lisätietoja..
        Fingulf 35(?/36?) sellaisia liikkuu myös satunnaisesti käytettyjen palstoilla - kannattaa tsekata FG:n tehdassivut tai soitella Stigulle, siellä voi olla jotain tulossa tai jo olemassa välitettävää.

        Vanhasta veneestä kannattaa kyllä sitten tuossa hintaluokassa jota kaavailet ainakin yrittää selvittää koko historia, vakuutusyhtiöistä tms. kautta. Kaikenlaista voi olla tapahtunut - kuljetusvaurioita, telakalla kaatumisia sun muuta. Jos vene on asiantuntevasti korjattu niin eihän siinä sitten mitään mutta joskus vakuutusyhtiötkin säästävät ja hyväksyvät halvimman tarjouksen - jos omistaja hyväksyy työn vahinko siirtyy seuraavalle omistajalle riesaksi. Etenkin siinä suhteessa kaikki veneet joissa on ns. "liimattuja sisäkuoriratkaisuja" - voivoi..

        Omegoista muistan vaan Kurt Geilinin tarinoita että ne eivät ole kovin vahvarakenteisia, Sirenat kiertäisin kaukaa myös.
        Runko kannattaa katsoa pukeilla hyvässä valossa tosi tarkkaan - näkyykö painaumia ..ja koputella vasaralla kölin ympäristöt sisältä ja päältä - kosteusmittaus ehdottomasti tehtävä tai teetettävä - eli se ainakin mennee kevääseen, luullakseni kosteusmittaus talvella ulkona ei ehkä anna luotettavaa tulosta.

        Mutta pohdittavaa sinulla riittää ainakin, älä tee hätiköityä ratkaisua tarjontaan tuskastuneena.

        Niin ja vielä se että barduunattomuus on kyllä iso etu perhepurjehduksessa. Nehän voi lisätä kisoihin jos riki sen vaatii ja haluaa kisata.

        pari kommenttia:

        En nyt niitä ranskalaisia hylkäisi, siltä istumalta. Veneitä siinä missä muutkin.

        EF34 Hintaluokka 150-160 K€ aikuisten oikeesti.
        Ältsin hieno vene kuitenkin, kuten myös FG33.

        Omegat ihan hyviä - mutta kyllä "skandi" veneeksi omia pieniä murheita, kuten monessa muussakin vanhassa. Vanha vene pitää aina nähdä pukilla ja sitten vielä mielellään vesilläkin ennen ostamista. Kesällä vaikka nostetaan ylös ennen kauppakirjan allekirjoittamista.


      • ratkaisua
        jepjep kirjoitti:

        pari kommenttia:

        En nyt niitä ranskalaisia hylkäisi, siltä istumalta. Veneitä siinä missä muutkin.

        EF34 Hintaluokka 150-160 K€ aikuisten oikeesti.
        Ältsin hieno vene kuitenkin, kuten myös FG33.

        Omegat ihan hyviä - mutta kyllä "skandi" veneeksi omia pieniä murheita, kuten monessa muussakin vanhassa. Vanha vene pitää aina nähdä pukilla ja sitten vielä mielellään vesilläkin ennen ostamista. Kesällä vaikka nostetaan ylös ennen kauppakirjan allekirjoittamista.

        Sen ef:n voi hankkia joustavasti sellaisessa valmiusasteessa kuin budjetti antaa myöten - tehdä siis hartiapankilla itse niin paljon kuin kykenee.
        Huomattava vaikutus hintaan - työ on se joka täällä meillä maksaa ja on kallista, venepuusepän tuntipalkka sivukuluineen.

        Helpoin ratkaisu on tietenkin ostaa valmis vene mutta onko se paras?

        Lähes kaikkien kotimaisten veistämöiden kanssa pystyy neuvottelemaan valmiusasteesta ja oman työn osuudesta - lakkaus jo on esimerkiksi työ jota on veneessä todella paljon ja sen oppii jopa di tekemään, se ei ole liian vaikeaa..
        muutakin vastaavaa yksinkertaista asennustyötä löytyy runsaasti vaikka ns. laminointi- ja puusepäntyö jätettäisiinkin ammattilaisille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3596
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

      Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

      Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

      Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

      3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

      Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

      Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe