Neuvoja akneen

todella tyytyväinen

Olen kärsinyt nyt noin kaksi vuotta lievästä-keskivaikeasta aknesta, ei siis mistään kauhean pahasta, mutta sen verran pahasta että se on vaikuttanut elämääni ja itsetuntooni aika negatiivisella tavalla. Nyt elämäni on kuitenkin järjestyksessä, itsetuntoni hyvä ja ihoni hyvässä kunnossa, kaikkien näiden sebamed ja aco ja markettituotteiden jälkeen tajusin että ne eivät tehoa ja seuraavilla tuotteilla sain ihoni lähes hyvään kuntoon.
Elikkä:

Aamulla ja illalla puhdistukseen Erisanin herkälle ja kuivalle iholle tarkoitettua puhdistusemulsiota, saa marketeista hinta n. 2,30€. (Tätä siksi että tajusin että ihoa ei kannata kuurata millään lorealeilla ja tällaisilla, koska ei tiedä mitä tököttejä näissä on, erisanissa ei ole mitään lisäaineita jotka voisivat ärsyttää aknea ja kosteuttaa koska akne ihoa ei saa kuivattaa)

Basironia finnejen ja mustapäiden nujertamiseen, ja tämän se on todellakin tehyt.Siitä minun ei tarvitse sanoa enempää kuin että mahdottoman loistava tuote. Kaikki finnit hävinneet alle kuukaudessa.

Kostesvoiteena Humektania ja meiken alle herbinan kosteusvoidetta,vihreä purkki.

Kuorimiseen käytän dermosilin hellävaraista vaahtoavaa kuorintaa, joka ei ole liian raaka, koska finnejä ja ärtynyttä akneihioa ei saisi kauheasti kuoria ja hinkkailla. Tätäkin käytän ehkä vain kerran viikossa koska tuo basiron kyllä kuorii myös ihoa.

Syön myös sinkkitabletteja, aluksi söin ekan purkin niin että söin muutaman tabletin päivässä, tämän jälkeen kun akne parantunut niin yksi tabletti riittää. Sinkkiä siksi että akneihossa on paljon vähemmän sinkkiä kuin terveessä ihossa, joten se tarvitsee sinkkiä.

Omega-3 tableteita syön ihan ihon yleiskunnon ylläpitämiseen, iho on paljon terveemmän näköinen ja heleämpi, en usko että akneen auttaa mutta ihon kuntoon tuntuu vaikuttavan.

Ja vettä juon yli litran päivässä, en tiedä vaikutusta akneen, mutta epäpuhtauksia ainakin huomattavasti vähemmän kun säännöllisesti juo.

Porkkanoita narskuttelen=), kun niissä on a-vitamiinia, ja sillähän pitäisi olla positiivista vaikutusta akneen, ja itsekkin huomannut että on.

Terveellisen ruokavalion kun vielä saisin niin uskoisin että kaikki olisi vieläkin paremmin, mutta kun oon aika koukussa kaikkeen makeaan ja roskaruokaan, niin minkäs teet=))))

jep mutta hyvää uutta vuotta kaikille!!! toivottavasti pääsette aknesta ja finneistänne eroon. Eläminen niiden kanssa on kauheaa.=(

26

10913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Sen tiedän, että aknea hoidetaan a-vitamiinin johdannaisilla, niin Roaccutanissa kuin ihovoiteissakin.
      Itse olen mietiskellyt, miten A-vitamiinin nauttiminen suoraan purkista auttaisi ? Ehkä kannattaa kokeilla; tosin tässä täytyy muistaa, että A-vitam. on rasvaliukoinen vitamiini ja jos sitä purkista ottaa, niin täytyisi pitää huoli siitä, ettei päiväannostus ylity.

• ????

Mitä sitten jos tämä päiväsuositusannos ylittyy??? Ite syön yhden pussillisen pikkuporkkanoita päivässä ja siinä pussissa on 250 g, ja sit siinä pussissa lukee että 100g porkkanoita on olikse jotain 150% päivän saantisuosituksesta... onko sit liikaa ko syön yhden pussin vai mitä seurauksia voi olla??

• minä
        ???? kirjoitti:

Mitä sitten jos tämä päiväsuositusannos ylittyy??? Ite syön yhden pussillisen pikkuporkkanoita päivässä ja siinä pussissa on 250 g, ja sit siinä pussissa lukee että 100g porkkanoita on olikse jotain 150% päivän saantisuosituksesta... onko sit liikaa ko syön yhden pussin vai mitä seurauksia voi olla??

Älä nyt ihmeessä vedä niitä porkkanoita päivittäin pussillista, seurauksena tulee ihon oranssisuus johtuen porkkanan sisältämästä beetakaroteenista.
        Ethän halua näyttää kävelevältä porkkanalta tai auringolta ? :-)

Sinun kannattaisi kysyä apteekista tai terveydenhoitajalta tätä A-vitamiiniasiaa,
        tai ihan googletat netistä vastauksen A-vitamiinin yliannostuksesta.

• mosku
        minä kirjoitti:

Älä nyt ihmeessä vedä niitä porkkanoita päivittäin pussillista, seurauksena tulee ihon oranssisuus johtuen porkkanan sisältämästä beetakaroteenista.
        Ethän halua näyttää kävelevältä porkkanalta tai auringolta ? :-)

Sinun kannattaisi kysyä apteekista tai terveydenhoitajalta tätä A-vitamiiniasiaa,
        tai ihan googletat netistä vastauksen A-vitamiinin yliannostuksesta.

mä oon kuullu jostakin että liika a vitamiinin nauttiminen (purkista) saattaa altiistaa luukadolle...ei ole varmaa joten hysteerisimmät rauhoittukaa! musta ainakin olis hyvä jos konsultois lääkärin kaa ennen kun alkaa syömään vitamiini lisiä...ei ne mitään vaarallisia ole mutta ei vaarattomiakaan

• ei tykkää
        ???? kirjoitti:

maksaa se haittaa. maksa tykkää a-vitamiinista pieninä annoksina mut suurempina annoksina ei.

• kokeilisin

Niin hei mistä saa tota Basironia ja entä mistä sitä Dermosil-kuorintajuttua? Apteekista vai tavaratalosta vai mistä?

• ..........

Tuntuu mukavalta että joku otti näistä neuvoista opikseen =))))). En tietysti voi tyrkyttää täällä omia kokemuksiani pakolla muille, mutta tarkotuksena nyt on vaan auttaa toisia löytämään hyviä tuotteita, koska ite oon kumminki koittanu melkein kaikki tuotteet läpi.

Elikkä basironia saa ihan apteekista ilman reseptiä, ja maksaa n. 7€, ja on todella riittoisaa, että ei siinä mielessä paha hinta ollenkaan. Kysy apteekista lisää tosta tuotteesta jos haluat jotain tarkempia tietoja että sopisiko sulle se aine jne.

Tota dermosilin kuorinta juttua oon ite tilannu jostain lehdestä mikä tulee isäni työpaikalle, joten talvallisista kaupoista tai apteekeista ei tietääkseni saa, muutenkin nää kaikki dermosilin tuotteet hyviä, kosmetologinikin käyttää ihonpuhdistuksissa. Mutta netistä ainakin saa tilattua, mitelestäni jopa ilman postikuluja, eli hae googlella vaikka "dermosil" niin sieltä pääset niiden sivuille, siellä on muitakin hyviä tuotteita, se kuorinta on sellainen sininen purkki, maksaisko jotain 5€...

• tietoa
        .......... kirjoitti:

Tuntuu mukavalta että joku otti näistä neuvoista opikseen =))))). En tietysti voi tyrkyttää täällä omia kokemuksiani pakolla muille, mutta tarkotuksena nyt on vaan auttaa toisia löytämään hyviä tuotteita, koska ite oon kumminki koittanu melkein kaikki tuotteet läpi.

Elikkä basironia saa ihan apteekista ilman reseptiä, ja maksaa n. 7€, ja on todella riittoisaa, että ei siinä mielessä paha hinta ollenkaan. Kysy apteekista lisää tosta tuotteesta jos haluat jotain tarkempia tietoja että sopisiko sulle se aine jne.

Tota dermosilin kuorinta juttua oon ite tilannu jostain lehdestä mikä tulee isäni työpaikalle, joten talvallisista kaupoista tai apteekeista ei tietääkseni saa, muutenkin nää kaikki dermosilin tuotteet hyviä, kosmetologinikin käyttää ihonpuhdistuksissa. Mutta netistä ainakin saa tilattua, mitelestäni jopa ilman postikuluja, eli hae googlella vaikka "dermosil" niin sieltä pääset niiden sivuille, siellä on muitakin hyviä tuotteita, se kuorinta on sellainen sininen purkki, maksaisko jotain 5€...

dermosilin tuotteita saa tilattua netistä,en muista varmasti osoitetta se on dermosil.com tai fi,kokeile.ei sisällä p.kuluja mutta tuotteita täytyy tilata 50 euron edestä ja rekisteröityä jäseneksi.tuotteet ovat myös sen verran halpoja että 50 eurolla saat paljon tilattua(kimppatilaus kannattaa:).itse olen ollut todella tyytyväinen käyttämiini tuotteisiin.

• APUA

hei kyllä vaan , kokeilisin pojalleni , jos kertoisit mistä tota Basironia voi kysellä
      , on nimittäin kokeiltu reseptilääkkeet sun muut...

• sinulle...

BASIRON AC5% SAA APTEEKEISTA ILMAN RESEPTIÄ, SITTEN ON MYÖS BASIRON AC WASH JOTA KÄYTETÄÄN ONGELMA-ALUEIDEN PESEMISEEN...BASIRON AC5% MAKSAA N.8€ JA TUO WASH ON MUUTAMAN EURON KALLIIMPI...

• finninaama
        sinulle... kirjoitti:

BASIRON AC5% SAA APTEEKEISTA ILMAN RESEPTIÄ, SITTEN ON MYÖS BASIRON AC WASH JOTA KÄYTETÄÄN ONGELMA-ALUEIDEN PESEMISEEN...BASIRON AC5% MAKSAA N.8€ JA TUO WASH ON MUUTAMAN EURON KALLIIMPI...

Ei auta basironit! Turha edes yrittää. Eikä auta muuten mikään muukaan. Kaikki on jo kokeiltu.

• Nimetön
        finninaama kirjoitti:

Ei auta basironit! Turha edes yrittää. Eikä auta muuten mikään muukaan. Kaikki on jo kokeiltu.

Liikaa aikaa ja vaivaa vie kaiken maailman rasvaukset ja puhdistukset, itse vedän 2kpl 20mg Roaccutan pilleriä päivässä ja pesen pelkällä vedellä naaman 2krt päivässä, nassu on oikein hyvässä kunnossa nykyään mut siihen parantumiseen menee helposti 2-3kk.

• kirjoittaja
        Nimetön kirjoitti:

Liikaa aikaa ja vaivaa vie kaiken maailman rasvaukset ja puhdistukset, itse vedän 2kpl 20mg Roaccutan pilleriä päivässä ja pesen pelkällä vedellä naaman 2krt päivässä, nassu on oikein hyvässä kunnossa nykyään mut siihen parantumiseen menee helposti 2-3kk.

Minä en tuollaisiin pillerikuureihin sorru, teen mitä vaan jotta en jotain Roacuttania joutuisi käyttämään. Minulla basiron auttanut ja olen tyytyväinen. Uskon että tuo roacuttan niinkuin kaikki muutkin voiteet ja pillerit auttaa vaan sen ajan kun niitä käytetään. Anteeksi jos loukkasin tai yleistin tämä vain on minun mielipide...

• Nimetön
        kirjoittaja kirjoitti:

Minä en tuollaisiin pillerikuureihin sorru, teen mitä vaan jotta en jotain Roacuttania joutuisi käyttämään. Minulla basiron auttanut ja olen tyytyväinen. Uskon että tuo roacuttan niinkuin kaikki muutkin voiteet ja pillerit auttaa vaan sen ajan kun niitä käytetään. Anteeksi jos loukkasin tai yleistin tämä vain on minun mielipide...

Mut suurimmalla osalla finnit/akne katoaa mitä pidempään ja kauemmin syö, voi olla et kuurin joutuu uusimaan pari kertaa mut nykyään ihan halpaa se on silti, n20-25e/kk mitä se oli ennen vanhaan kun ei ollu rinnakkaislääkkeitä.

Pidemmällä aika välillä katsottuna basironista ym ole mitään apua, itsekin niitä sorruin käyttämään, loppuvaiheessa iho oli niin tottunut et käytin niitä kosteusvoiteina.

Roaccutan kuurin jälkeen iho pysyy kuukausia, jopa vuosia hyvässä kunnossa, mut ei siinä mitään jos haluaa kuluttaa rahaansa ja aikaa kaiken maailman hömppään kuten Basironiin.

• minä
        Nimetön kirjoitti:

Mut suurimmalla osalla finnit/akne katoaa mitä pidempään ja kauemmin syö, voi olla et kuurin joutuu uusimaan pari kertaa mut nykyään ihan halpaa se on silti, n20-25e/kk mitä se oli ennen vanhaan kun ei ollu rinnakkaislääkkeitä.

Pidemmällä aika välillä katsottuna basironista ym ole mitään apua, itsekin niitä sorruin käyttämään, loppuvaiheessa iho oli niin tottunut et käytin niitä kosteusvoiteina.

Roaccutan kuurin jälkeen iho pysyy kuukausia, jopa vuosia hyvässä kunnossa, mut ei siinä mitään jos haluaa kuluttaa rahaansa ja aikaa kaiken maailman hömppään kuten Basironiin.

Mitäs hömppää se Basiron on ? Sisältää bentsoyyliperoksidia, joka tappaa aknebakteereita ja kuivattaa epäpuhtauksia - itselläni ainakin on toiminut näin muutaman pvän kokeilulla.

• voi...
        Nimetön kirjoitti:

Ootkos miettinyt että jollekkin tuo basiron voi olla todella hyvää ja oikeasti auttaa. Minä oon ainakin ilonen että saan käyttää tommosta halvempaa tököttiä enkä syömään mitään kalliita nappeja mistä tulee pahenemisvaiheet maksa menee paskaks ja muuta mukavaa. Ja mulla ainakin tehaa, joten olen itse tyytyväinen ja se riittä mulle.

• Tökötteihin aikaansa tuhlannut

Hei! Roaccutan tehoaa pojille todella nopeasti! Minulla on niin monta esimerkkiä kerrottavana pojista, kuinka heidän acne parani ensimmäisellä kuurilla, vaikka minä tyttönä kärsin edelleen acnesta useiden hoitojenkin jälkeen (seitsemän vuoden ajan). Vie poikasi ihotautilääkärille, saatte varmasti apua!!

• ...
        voi... kirjoitti:

Ootkos miettinyt että jollekkin tuo basiron voi olla todella hyvää ja oikeasti auttaa. Minä oon ainakin ilonen että saan käyttää tommosta halvempaa tököttiä enkä syömään mitään kalliita nappeja mistä tulee pahenemisvaiheet maksa menee paskaks ja muuta mukavaa. Ja mulla ainakin tehaa, joten olen itse tyytyväinen ja se riittä mulle.

ei se maksa todellakaan mene paskaks, vaan sitä tarkkaillaan säännöllisesti. Ja jos se olsi joskun mennyt jollakin paskaks ei sitä kenellekään määrättäis! Eikä sitä määrätään sellaiselle jolla on heikko maksa vaan terveelle, ja sille tuskin tulee mitään oireita. Ja kyllä toi basiron joillakin auttaa toisilla taas ei. Riippuu niin paljon aknen laadusta. Jos on ihon pinnalla muutama näppy niin sellaiseen se tehoaa, mut ei mihinkään ihonalaiseen kunnon akneen!

• Nimetön
        voi... kirjoitti:

Joillekin ehkä saattaa auttaa jos on pari pientä finniä mut rasvaisen/aknen hoitoon siitä ei ole pitkällä tähtäimellä apua, siihen tarvitaan kunnon ainetta mikä auttaa eli roaccutania.

Jos naama näyttää pizzalta niin saattaa tulla pahenemisvaihe mut se vain kertoo siitä et iho puhdistautuu sisäisesti, mut taitaa suurimmalla osalla jäädä toi pahenemisvaihe väliin, iho vaan alkaa paranemaan pikkuhiljaa ja 2-3kk päästä kuurin aloittamisesta iho näyttää paremmalta kuin pitkiin aikoihin, itsellä iho ei ole ollu 12vuoteen näin hyvä ja jos iho taas joskus alkaa pahenemaan niin soitan ihotautilääkärille ja pyydän reseptin uusintaa ja käyn hakemassa apteekista lääkettä lisää.

Ei tarvi stressailla kaikenmaailman litkujen ja mömmöjen kanssa kun saa aina 100% auttavaa roaccutania. On ehkä hieman kalliimpaa mut ei sotke millään lailla, Basironit ym sotkee helposti vaatteet ja tyynyt ja vie niistä värit.

• hahahahahahhhaaa
        Nimetön kirjoitti:

Joillekin ehkä saattaa auttaa jos on pari pientä finniä mut rasvaisen/aknen hoitoon siitä ei ole pitkällä tähtäimellä apua, siihen tarvitaan kunnon ainetta mikä auttaa eli roaccutania.

Jos naama näyttää pizzalta niin saattaa tulla pahenemisvaihe mut se vain kertoo siitä et iho puhdistautuu sisäisesti, mut taitaa suurimmalla osalla jäädä toi pahenemisvaihe väliin, iho vaan alkaa paranemaan pikkuhiljaa ja 2-3kk päästä kuurin aloittamisesta iho näyttää paremmalta kuin pitkiin aikoihin, itsellä iho ei ole ollu 12vuoteen näin hyvä ja jos iho taas joskus alkaa pahenemaan niin soitan ihotautilääkärille ja pyydän reseptin uusintaa ja käyn hakemassa apteekista lääkettä lisää.

Ei tarvi stressailla kaikenmaailman litkujen ja mömmöjen kanssa kun saa aina 100% auttavaa roaccutania. On ehkä hieman kalliimpaa mut ei sotke millään lailla, Basironit ym sotkee helposti vaatteet ja tyynyt ja vie niistä värit.

Taidatte olla vaan kateellisia kun joudutte noita nappeja vetelemään, ja aina kun napit lopettaa palaa akne takaisin ja joutuu taaaaas uusimaan sen tyhmän ja kalliin roacuttan kuurin. Mää selviän kyllä tolla halvalla ja hyvällä basironilla, eikä tarvitse soitella reseptien perään. En käsitä että jos tuun tänne sanomaan että mulla se auttaa niin heti tulee kauhee vaahtoominen, että " ei tommoset litkut mitään auta, vain rouacuttan auttaa, noi litkut on ihan huonoja ja sottaa, ei niillä finnit lähe ". Mulla on lähtenyt finnit ja ei oo ees iho kuivunu yhtään, ja yhtään tyynyliina tai vaatetta ei oo viälä valkastunu vaikka naamassa ollu basironia ja naama koskenu tyynyliinaan, en tie miksei oo värjäytyny, ei vaan oo. Ja yhtä tuubia oon käyttäny jo yli kuukauden ja vielä sitä riittää.

• ...
        hahahahahahhhaaa kirjoitti:

Taidatte olla vaan kateellisia kun joudutte noita nappeja vetelemään, ja aina kun napit lopettaa palaa akne takaisin ja joutuu taaaaas uusimaan sen tyhmän ja kalliin roacuttan kuurin. Mää selviän kyllä tolla halvalla ja hyvällä basironilla, eikä tarvitse soitella reseptien perään. En käsitä että jos tuun tänne sanomaan että mulla se auttaa niin heti tulee kauhee vaahtoominen, että " ei tommoset litkut mitään auta, vain rouacuttan auttaa, noi litkut on ihan huonoja ja sottaa, ei niillä finnit lähe ". Mulla on lähtenyt finnit ja ei oo ees iho kuivunu yhtään, ja yhtään tyynyliina tai vaatetta ei oo viälä valkastunu vaikka naamassa ollu basironia ja naama koskenu tyynyliinaan, en tie miksei oo värjäytyny, ei vaan oo. Ja yhtä tuubia oon käyttäny jo yli kuukauden ja vielä sitä riittää.

mä ainakin kirjoitin että joillakin auttaa, toisilla taas ei! Kateellisia? Älä naurata! Jos on oikesti lievä ihon pinnalla oleva akne niin siihen nää voiteet auttaa, mut kunnon ihonalaiseen akneen ei toimi! Eikä sulle kukaan sitä roa tyrkytä jos saat apua voiteesta, ole sit onnellinen. Ja niille joilla on pahempi akne, roa tuo yleensä pysyvän avun, harva joutuu sitä uusimaan.

• =((((((
        ... kirjoitti:

mä ainakin kirjoitin että joillakin auttaa, toisilla taas ei! Kateellisia? Älä naurata! Jos on oikesti lievä ihon pinnalla oleva akne niin siihen nää voiteet auttaa, mut kunnon ihonalaiseen akneen ei toimi! Eikä sulle kukaan sitä roa tyrkytä jos saat apua voiteesta, ole sit onnellinen. Ja niille joilla on pahempi akne, roa tuo yleensä pysyvän avun, harva joutuu sitä uusimaan.

Oon pahoillani kun räjähdin, eli anteeksi, ihan oikeesti meinaan. Tuntu vaan et ketään ei usko siihen että saisin tästä apua ja se tuntui pahalta. Enkä tarkoittanut juuri tätä sinun tekstiäsi. Anteeksi

• sidddddni
        ... kirjoitti:

tosiaan, tosta roaccutanista. USA:ssa monet tyttöset on tehny itsemurhan tän lääkkeen aiheuttamien vaikutusten takia :)) aiheuttaa siis masennusta ja psykosomaattisia oireita ja hoidon alussa, keskivaiheessa ja lopussa joutuu käymään labratesteissä ettei maksa posahda :)) että tällästä :)

• AKNE_A

Hyvin oot hoitanut. Brevoxyliä tai basironia voi levittää kaikkialle kasvoille sillä se tappaa aknea ihon alta ja estää täten finnit ennenkun ne purkaantuu. Kuorintaa en käyttäisi ollenkaan koska bentsoyyliperoksidi on senverran myrkkyä että kuorii tavallaan samalla ihoa.. http://acne.fi/aknen-hoito/bentsoyyliperoksidi.html noita ohjeita käytten mulla lähti ainaki finnit. Mutta hoitoa pitää jatkaa, jos lopetan niin kuukauden päästä tulee takaisin.

• jdloy

Mulla lähti mustapäät heti kun lopetin maidon juonnin.

• hirviö

joo akne on ihan perseestä ite kärsiny siitä jo 3vuotta saatana!!! oon 20v mies ka kyllä vituttaa!!! kai sitä basironii vois koittaa ja erisanii sit siihen ihon kuivumiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe