Peräpukamien HIRTTÄMINEN

Pelokas

Peräpukamat vaivaa enempi ja vähempi...

Mietin mahdollisuutta mennä hirttäyttämään ne.

Löytyykö kyseisestä operaatiosta kokemuksia?
Mimmoinen oli kyseinen operaatio? Sattuiko itse operaatio, kestikö kauaa, pääsikö heti kotiin sen jälkeen? Sattuiko kuinka paljon jälkeenpäin, haittasiko istumista tms? Parantuiko vaiva täysin vai onko edelleenkin ongelmia peräpukamien kanssa?

21

19618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pugama

      Multa hirtettiin viitisen vuotta sitten. Tehtiin yksityisellä poliklinikalla, kesti 5 minuuttia. Ei juuri sattunut, pientä nipistystä lukuunottamatta, kotiin pääsi heti. Pientä jomotusta tuntui pari päivää mutta en tarvinnut edes särkylääkettä. Verta tuli muutama tippa ulostaessa kun pukamat irtosivat.

      Pukamia on kyllä ollut senkin jälkeen, mulla on lääkityksiä jotka ummettavat tosi pahasti, mutta ei ole tullut niin pahoja että olisi tarvinnut mennä uudelleen hirtettäväksi.

    • hirtetty

      Mulla hirtettiin kolmisen viikkoa sitten. Ampuivat kolme kumilenkkiä ja puuduttivat sitä ennen geelivoiteella. Ei juurikaan tuntunut, hieman paineen tuntua vain. Tosin huimasi jonkin verran kotiin lähtiessä. Illan kehoitettiin lepäämään eikä ponnistelemaan. Päivän verran tuikki enkä kipulääkkeitäkään ottanut kuin ekana yönä nukkumaan mennessä. Kehoittivat olemaan ponnistelematta pari viikkoa. Nyt on kulunut kolme viikkoa, en tiedä onko pukamat tippuneet. En ole huomannut mitään erikoista. Ei ole ollut vuotoa. Kävin Meilahden sairaalassa Hesassa. Helmikuussa on kontrolli ja hoitoa jatketaan jos se on tehonnut.

      • Pelokas

        Tarkotatko hoidon jatkamisella sitä että jos
        hoito on tehonnut niin lääkäri poistaa niitä lisää. Vai pitääkö toi hoito tehdä sulla uudestaan näihin pukamiin?

        Kiitos vastauksistanne!!


      • hirtetty
        Pelokas kirjoitti:

        Tarkotatko hoidon jatkamisella sitä että jos
        hoito on tehonnut niin lääkäri poistaa niitä lisää. Vai pitääkö toi hoito tehdä sulla uudestaan näihin pukamiin?

        Kiitos vastauksistanne!!

        Mulla on useita pukamia ja kerralla voidaan ampua vain kolme kumilenkkiä. Jos hoito on tehonnut ekalla kerralla, niin sitten ammutaan lisää kumilenkkejä. Kuitenkin kerralla siis vain tuo kolme. Kotiin pääsin heti muuten toimenpiteen jälkeen ja istumisessa ei ollut vaikeusia. Epikriisissä luki, että asetetaan 3 Barronin ligatuuraa klo 2,5 ja 11 suuntiin. Mainittiin, että tarvinnen uudet Barronit kontrollissa.


    • Arto Pukama

      Missä vaiheessa menitte lääkärille tutkituttamaan pukamat? Millaisia oireita siis? Miten ne voi itse todentaa...patteja tuola hanuriaukossa?

      Miul on sellasii ja ainut onkkelma on paskalla käynnin jälkeen kun hanukkaa ei tahdo saada pyyhittyä kunnolla ilman suihkua. Muuten ne eivät vaivaa.. Aihetta tutkimukseen?

      • Pelokas

        Mulla pukamat eivät ole kovin vuotavat, mutta kirkas veri kuulma ulosteen mukana on viittaus pukamiin. Jos on tietonen että ei ole muuta haavaa/haavaumaa peräaukon tietämillä.
        Sitten itse ulostaminen on sinänsä hankalaa kun pukama tunkeuttuu ensin peräaukosta ulos ja näin ollen itse ulosteelle jää vähemmän tilaa poistua..
        Eiköhän lääkäriin kannata mennä jos ne rupeavat
        vaivaamaan / vaikuttamaan normaaliin elämään.
        Tosin itsekkin vasta keräilen rohkeutta,
        joten...EHKÄ nämä ihmiset jotka ovat käyneet lekurissa voivat kertoa kannattiko ne poistaa.
        Ainut syy miksi minä en ole mennyt on se että jotenkin tuntuu vastenmieliseltä antaa lääkärin kaivella omaa hanuria.. :(


      • pugama

        Mulla tuli kirkasta verta ja ummetuksen takia ulostaminen oli kivuliasta ja hanuri kutisi usein. Suoli tuntui myös pullistuvan ulos ja ulostamisen jälkeen peräpää oli kipeänä.
        Kyllä tutkimuksiin kannattaa mennä jos oireita on tai muuten tuntuu että jokin on vialla.


    • pukamat

      hei. kävin 10 päivää sitten paksunsuolen tähystyksessä ja samalla laitettiin kumilenkit neljään pukamaan. Olivt kuulemma pulleat ja isot. Kipuja ei oikeataan sen jälkeen ole ollut. Peräpää tuntui aluksi jotenkin täydeltä , niin kuin olis ollu kakkahätä. Nyt oon miettiny onko ne tullu jo pois vai ei. Tänä aamuna oli kakassa jotain ylimäärästä , hiukan veristä ja limasta. Oisko ollu niitä. Olen koittanu netistä löytää tietoa minkä näkosiä ne on pois tullessaan. Jos jollakin on ollu vastaavaa niin kirjota, olis siitä apua.

      • VäärinHirtetty

        Ei hirttämisestä tule kipuja, mutta uudet pakamat luultavasti ilmaantuvat muutaman viikon päästä (oma kokemus).
        Lääkärit eivät ole kovin perillä peräpukemien ilmaantumisen syistä. Itse olen 100% varmuudella voinut todeta, että ne kytkeytyvät jollakin tavalla selän välilevyjen vähittäiseen rappeumaan. Silloin kun tästä seuraten hermoja joutuu puristukseen välilevyalueella, kasvavat peräpukamat nopeasti niin paljon, että ne kiusaavat kävellessä. Kun kävelyllä saan selän hermopuristukset laukeamaan, supistuvat pukamat heti ratkaisevasti.
        Lääkärit keksiköön selityksen asialle.
        Ne jotka ihmisruumiin ovat pitkällisten protokokeilujen avustamana aikanaan kehittäneet, ovat kenties luoneet peräpukamavaivan ennakkodiagnoosiksi välilevyrappeutumille - siinä turhassa toivossa että asianomainen kiinnittäisi paremmin huomiota selkänsä kunnossaptoon.

        Hirttämiskonsti antaa pysyvän tuloksen vain täydennettynä kaulaan laitettavalla ja hyvin rasvattavalla köydellä. Siinäkään kipu ei ole yleensä muutamaa sekuntia pidempi. Tämä siis kevennyksenä, mutta sitä ennen selostamani on totta.


      • varautuahyvä

        Mitään suoranaista selitystä sille miksi jotkut saavat peräpukamia ja toiset eivät niin ei ole olemassa. Joillekin niitä tulee paljon helpommin kuin toisille riippumatta elintavoista. Selkävaivojen ei tiedetä niitä aiheuttavan.

        Yleisiä syitä ovat ummetus, vääränlainen ruokavalio, vatsavaivat, liian pitkä istuminen wcssä, liian kova paperin käyttö. Uloste olisi hyvä pyrkiä pitämään tarpeeksi löysänä kuin liian kovana, ettei vaiva uusiutuisi. Joissakin tapauksissa liian vähäinen päivittäinen sinkkimäärä voi luoda ongelmia tai pitkittää niitä.

        Vaiva on siitä erittäin kiusallinen että se voi uusiutua helposti. Pienet ongelmat voivat parantua normaalisti itsestäänkin mutta isompiin ongelmiin tarvitsee usein lääkärin apua. Lääkärissä vaiva todetaan ja apuna on joko hirttohoito tai leikkaus. Hirttohoito voi tarvita uusimista, leikkaus tuo usein pidempiaikaisen parantumisen.

        Kannattaa varautua ostamalla särkylääkkeitä parasematolia tai buranaa, jos on tuollaisene hoitoon menossa. Hyvä on myös varautua ostamaan useammaksi päiväksi ruokia ja juomia. Hoito ja parantuminen voivat viedä henkilöstä riippuen päivistä viikkoihin.


    • vanha_konsti_ja_tehokas

      90 luvulla Tampereen Hatanpäällä oli lääkäri, joka hirtti pukamia kuin liukuhihnalla. Kokopäivä homma. Itselläni oli kerran pukamat ja lääkäri teki hyvin hommansa ja pisti vielä hurttia huumoria peliin, kehui että monet työntävät nykyään p::::eeseensä ties mitä ja harrastavat anaali seksiä, ja tulos on sitten se että paikat löysänä, pidätyskyky on mennyt menojaan, ja pukamia pukkaa. Nauratti sen lääkärin puheet.

      Mutta asiaan, eli perseeseen työnnettiin jotain instrumentteja, ja sitten niiden pukamien ympärille ammuttiin kumilenkit, ja n viikon kuluessa ne olivat poissa. Eivätkä tulleet takaisin, epämieluisia vieraita kun ovat.

      • Anonyymi

        Itse kärsin pukamista varmaan vuosikausia,sitten tuli mitta täyteen ja kyllästyin ns. veriseen pönttöön ja kävin hoidattamassa asian,maksoi noin satasen yksityisellä.

        Rohkaisisin ihmisiä tähän kumilenkkihoitoon. Paljon parempi vaihtoehto kuin että odottelee vuosikaudet ja käyttää mahdollisesti satoja euroja rasvoihin ja peräpuikkoihin. Homma kestää 10min ja ei satu. Jälkituntemukset on sitä peräpään painetta mutta se on pikkuhomma.

        Hävetä ei tarvitse,lääkärit on perseitä kyllä nähneet aiemminkin.


    • Anonyymi

      Minulta on hirtetty pukamia jo kolmannen kerran, välissä oli parin vuoden tauko. Lääkärin mukaan osalle meistä kehittyy pukamat, osalle ei, ja ne jotka niistä kärsivät, joutuvat käymään hoidossa yleensä useamman kerran. Hoitojen välissä tulee yleensä pitää vähintään parin kuukauden tauko.

      Itse tähystys ja hoito eivät ole kummoisiakaan, ne ovat nopeita toimenpiteitä. Huom! En puhu tässä paksusuolen, vaan peräsuolen tutkimuksesta. Paksusuolen tähystys ei liity peräpukamien tutkimukseen eikä hoitoon.

      Kun nyt kolmannen kerran jälkeen olen jo jonkinmoinen "kokemusasiantuntija", suosittelen seuraavaa.

      Ellei lääkäri ehdota, kannattaa itse pyytää kunnon kipulääkeresepti. Pahin vaihe toimenpiteen jälkeen iski itselleni joka kerta noin 2-3 tunnin sisällä toimenpiteestä. Siinä vaiheessa kannattaa olla kotona, ei esimerkiksi johtamassa kokousta tai cocktailkutsuilla. Suosittelenkin kipulääkkeen ottamista hyvissä ajoin ennen tuota 2-3 tunnin päästä tulevaa kipuvaihetta, eli melko pian toimenpiteen jälkeen. Minulla kipu on noiden tuntien jälkeen taittunut niin, etten ole millään kerralla tarvinnut yhtä tablettia useampaa.

      Jos toimenpide on aamulla, pyydä lääkäriltäsi sairasloma toimenpidepäivälle. Jos toimenpide on iltapäivällä työpäivän jälkeen, olet todennäköisimmin työkunnossa jo seuraavana aamuna.

      • Anonyymi

        Mitä kipulääkettä sitten otit,joka auttoi?


    • Anonyymi

      Kerran kävin hirttämässä pukamat melkein 10 vuotta sitten. Olin ottanut yhden 400 burana ennen toimen piteeseen menoa. Ei tuntunut kipua toimen piteen jälkeen. Mutta sitten kun särkylääkkeen vaikutus alkoi loppua alkoi hirveät kivut, voin verrata synnytyskipuihin. Hieman laimeammat kuin synnytyskipu, mutta kun kipu oli jatkuvaa kärsimys tuntui samalta kuin synnyttäessä. Otin sitten suuren annoksen lisää särkylääkkeitä ja auttoi.

      Tuolloin oli helppo päästä hirttotoimenpiteeseen ja tähystykseen. Mutta eipä enään. Nyt taas vaivannut pitkään ja terveyskeskuksessa pistivät vaan labroihin.

    • Anonyymi

      Minulta hirtetty kaksi kertaa. Kipu ja paine kestänyt minulla pari viikkoa, sitte on saanut laittaa peräpuikkoja ja on helpottanut. Ensimmäinen päivä ja yö kovaa painetta, vaikka otan särkylääkettä. Sen jälkeen ollut siedettävävämpää, mutta ulostaminen kipeää. Minulla suuria pukamia, siksi paraneminen kestää. Pienissä ei ilmeisesti tunnu välttämättä mitään.

    • Anonyymi

      Voiko ulkoisia pukamia hirttää? Onkohan mitään kotikonsteja esim. villalangalla solmu kuten luomien poistossa?

      • Anonyymi

        Ei ole mikään kotikonstit juttu sinänsä , joten jätä ne haaveet. Operaation kestää muutaman minuutin ja sitten kotiin. Mieheni teki sen ja sanoi ettei tuntunut missään , sitä vaan katui ettei ollut tehnyt sitä aikaisemmin . Siis ei mikään suuri juttu mutta aitä ei pidä mennä kotona kokeilemaan .


    • Anonyymi

      Mulle neuvottiin terveyskeskuksessa että laita itse ne hirttosilmukat paikoille. Se on kuulema niin helppo homma. Meillä on niin osaava ja koulutettu henkilökunta Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe