Enpäs nyt osaa valita kumpaa näistä koulutuksista lähtisin opiskelemaan, biopuoli kiinnostaa paljon..
Laboratorioanalyytikot, kerokaahan koulutuksen/työnne ruusut/risut, samoin bioanalyytikot. Kummallekohan riittää töitä tulevaisuudessa?
Iso kiitos vastauksista!
Labra-alasta tietävät HOI!
4
450
Vastaukset
- opiskelija
Hei..
itse opiskelen bioanalytiikkaa nyt toista vuotta ja kovasti olen tykännyt. Koulutus kestää 3,5 vuotta. Itse pidän siitä että opiskelu ei ole pelkkää luennoilla istumista vaan meillä on paljon harjotustunteja sekä käytännön harjoitusjaksoja. Huonoja puolia ovat ainakin pitkät päivät, ei niitä tietysti koko ajan ole, mutta aina silloin tällöin. Bioanalyytikkohan on entinen labrahoitaja. Kannattaa varautua siihen ,että me otamme myös näytteitä, koska kaikki opiskelemaan tulleet eivät sitä tiedä. itse pidän näytteenotosta, mutta myös analysoinnista. töitä bioanalyytikoille riittää, tietysti riippuu vähän alueesta.. opiskelijatkin pääsevät usein oman alan töihin lomiksi. jos haluat jotain vielä tietää niin kysy pois.- bixulixu
sellasta haluaisin tietää, että minkäköhänlaiset pääsykokeet tuohon alaan on? Tarvitaanko kemiaa/fysiikka paljon?
- HuonoYliopistoLabra
Yliopistoon et ainakaan pääse työkokeiluun omaan ammattiisi sillä sain seuraavanlaisen sähköpostiviestin:
"Kiitos nopeasta vastauksestasi. Luin lauseen "Irtisanomiset tai lomautukset
eivät ole esteenä työkokeilun järjestämiselle myöskään silloin, jos
työkokeilun järjestävällä työnantajalla ei ole velvollisuutta tarjota työtä
irtisanomalleen tai lomauttamalleen työntekijälle". Koska käsitykseni mukaan
nyt tällainen on tilanne HY:llä, että jos jossakin yksikössä on joku henkilö
irtisanottu, meillä on ensisijainen velvollisuus palkata näitä henkilöitä.
Valitettavasti en voi edistää asiaasi.
Kiitokset kiinnostuksestasi.
Terveisin
Paula Vanninen " - MelissaVideol
Melissakin tienaa enemmän kuin labra ala yhteensä https://www.youtube.com/watch?v=ppvDdwuIMeE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131703Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1391697Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2891286Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285965
- 130962
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3905Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49878- 10875