Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

flipper 640 kokemuksia

ode

eli kertokaapa kokemuksia kyseisestä veneestä
kuinka iso kone veneeseen sopiva?
minkälaiset säilytystilat?
paljonkohan painaa?
vene olisi tulossa retkeily/uistelu käyttöön!
onko mitään huonoja puolia?

17

8522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ode

      ht versio

    • on 175hv

      Eli 175hv vanhan tekniikan 2-t kone siihen perään ainakin sopii. Vauhtia "riittävästi". Paino rajoittaa varmaan vastaavan nelitahtisen asentamista.

      Kelissä melko kova kuten monet muutkin Flipperit keveytensä ja kevytkulkuisuutensa vuoksi.

      • painaa

        Ei tuo mikään kevyt ole, taitaa painaa 950 kg koneen paino romut. Pohja on melko tasainen perästä.

        Uskon että kestää 4-t koneen painon.. noita on ruotsissa paljon 225 heppaisillakin. Normiasetuksilla 45 solmua (640ht 200 merkkari), sopivalla huiskalla ja myllyn nostolla lähelle 48 solmua.


    • Johnsson V6

      Hyvä vene vm.-84. Paino 900kg ja kone muistaakseni 208kg, (Johnsson V6 150hp vm.92). Pohjan täys-kunnostus nosti huiput 38-solmusta jopa 42-solmuun, (pressu päällä, tyvenessä ja trimmi mahd. ylhäällä).
      Ei nosta keulaa hitaillakaan nopeuksilla. Eli ei ole hankala tai inhoittava ajettava 15-solmun nopeuksissakaan. Matkanopeus 24-33 solmua, jolloin
      2-tahti V6 vie noin 25l-30l bensaa/tunnissa. Hyvät tilat yöpyä jopa 3:lle. Satamissa kaipaa jotain verhoja ikkunoiden eteen. Eli hyvin on aikaa kestänyt, tosin ollut vain mökin yhteysveneenä. Moottorillakaan ei ole ajettu 13-vuoden aikana kuin jotain 100h, joten ei ole kovin kulunut. PS. vene mahdollisesti myytävänä keväällä tai vaihdetaan pienempään Flipper 535 ht:hen rek. traileriin.

      • kysynpähän vaan

        myyt sitten pois niin erinomaisen paatin?


      • Johnsson V6
        kysynpähän vaan kirjoitti:

        myyt sitten pois niin erinomaisen paatin?

        Hyvä paatti kyllä, mutta turhan kallis ylläpitää 8-min. mökkimatkaa varten. Vene on vielä aina ollut talvet telakalla, missä siihen on tehty myös merkkikorjaamon huollot, (nostot, laskut, maalaus ja huollot ~1500€/vuosi). Jos veneen käyttö on 4-5 tuntia/kesä tulee sille aika paljon kuluja/mpk.
        Mieluiten vaihtaisin veneen pienempään ja traileriin, niin voisi nuo huollot ja talvisäilytyksen hoitaa itse. Sen verran hyvä vene on ollut, että vaihtaisinkin sen mielelläni saman valmistajan pienempään HT-veneeseen eli 535:seen.
        Se painaa koneineen ~600kg, joten pystyisin sitä vetämään omalla autolla. Tietysti muutkin vaihdot kiinnostaa.


      • Hinnoista
        Johnsson V6 kirjoitti:

        Hyvä paatti kyllä, mutta turhan kallis ylläpitää 8-min. mökkimatkaa varten. Vene on vielä aina ollut talvet telakalla, missä siihen on tehty myös merkkikorjaamon huollot, (nostot, laskut, maalaus ja huollot ~1500€/vuosi). Jos veneen käyttö on 4-5 tuntia/kesä tulee sille aika paljon kuluja/mpk.
        Mieluiten vaihtaisin veneen pienempään ja traileriin, niin voisi nuo huollot ja talvisäilytyksen hoitaa itse. Sen verran hyvä vene on ollut, että vaihtaisinkin sen mielelläni saman valmistajan pienempään HT-veneeseen eli 535:seen.
        Se painaa koneineen ~600kg, joten pystyisin sitä vetämään omalla autolla. Tietysti muutkin vaihdot kiinnostaa.

        1500e/vuosi, herra j..... mitä hintoja olet maksanu. Mikset itse oo sutinu sitä maalia pohjaan, ei sitä joka vuosi maalata kokonaan vain paikkaillaan. Jos et oo itse osannu V6:n huoltoja tehdä, miten pienemmän? Ei kaks tahtises oo mitään merkillisiä huoltoja jota tarvis merkkihuollossa tehdä.


      • Johonsson V6
        Hinnoista kirjoitti:

        1500e/vuosi, herra j..... mitä hintoja olet maksanu. Mikset itse oo sutinu sitä maalia pohjaan, ei sitä joka vuosi maalata kokonaan vain paikkaillaan. Jos et oo itse osannu V6:n huoltoja tehdä, miten pienemmän? Ei kaks tahtises oo mitään merkillisiä huoltoja jota tarvis merkkihuollossa tehdä.

        Hirveitä hintoja, kyllä. Näistä yritän päästä eroon vaihtamalla veneen pienemmäksi, jolloin nostot ja laskut voisi itse hoitaa trailerilla ja talvisäilytyksen, huoltotoimenpiteet yms. voisi suorittaa kotipihalla.
        Tuota 640:stä kun ei enää kuljeteta kovin helposti. Kyllähän nuo kulut voisi pudottaa 1/3 hoitamalla kaikki nuo toimenpiteet jollain kaupungin telakointialueella, mutta kun vene on yhteisomistuksessa ja minulla on jo omakin vene riesanani, niin en viitsisi ottaa itselleni enää kovin paljoa lisähommia. Tuo 1500€ / vuosi on ollut täyspalvelu. Soitto syksyllä menemättä itse edes paikalle ja keväällä vene on omalla paikalla vedessä valmiina käyttöön.


      • Tappari
        Johonsson V6 kirjoitti:

        Hirveitä hintoja, kyllä. Näistä yritän päästä eroon vaihtamalla veneen pienemmäksi, jolloin nostot ja laskut voisi itse hoitaa trailerilla ja talvisäilytyksen, huoltotoimenpiteet yms. voisi suorittaa kotipihalla.
        Tuota 640:stä kun ei enää kuljeteta kovin helposti. Kyllähän nuo kulut voisi pudottaa 1/3 hoitamalla kaikki nuo toimenpiteet jollain kaupungin telakointialueella, mutta kun vene on yhteisomistuksessa ja minulla on jo omakin vene riesanani, niin en viitsisi ottaa itselleni enää kovin paljoa lisähommia. Tuo 1500€ / vuosi on ollut täyspalvelu. Soitto syksyllä menemättä itse edes paikalle ja keväällä vene on omalla paikalla vedessä valmiina käyttöön.

        Milläs määrällä euroja veneesi olisi myynnissä? Ei nyt hierota kauppaa mutta jokin hintahaitari auttaisi omaa hintojen analysointia ennen kuumimman sesongin alkua jolloin hinnat pompsahtaa kuten bensamainoksessa ja veneet revitään kaikilta käsistä.


      • Johnsson V6
        Tappari kirjoitti:

        Milläs määrällä euroja veneesi olisi myynnissä? Ei nyt hierota kauppaa mutta jokin hintahaitari auttaisi omaa hintojen analysointia ennen kuumimman sesongin alkua jolloin hinnat pompsahtaa kuten bensamainoksessa ja veneet revitään kaikilta käsistä.

        Jos nyt päädymme myymään ensi keväänä, niin jotain 10-12k€ paikkeilla, (riippu mahdollisen vaihdokin arvotuksesta). Vene tulee täyshuollettuna sammutinta myöten, pohja maalattuna ja veteen laskettuna.
        Vene on ollut periaatteessa yhdellä omistajalla uudesta lähtien. Kone on vaihdettu 90-92 uuteen ja koneeseen on vaihdettu elektroniikka boxi kesällä 2004 ja uusi trimmi 2003. Pohja on myös täyskunnostettu keväällä 2004, (uudet primerit ja myrkyt). Pressu taitaa olla 2002 mallia. 2000-luvulla on myös puuosia lakattu ja verhoiluja uusittu. Veneellä ei ole retkeilty eli avotilan pöydän jalkakin taitaa olla vielä alkuperäispakkauksessa. Koneen rikikulman mittari ei toimi. Sitä en ole uusinut, kun en ole kokenut sitä mihinkään tarvitsevani.
        Eniten kiinnostaisi tosiaan, jos löytyisi vastaavan hintainen 535HT vaihdossa joko vähän halvemmalla tai trailerin kanssa päittäin vaihdettava. Mieluiten itsekin odotan tuota hintojen pompsahtamista, ellei löydy sopivaa talvihintaista vaihdokkia. Tosin kuka nyt testaamatta mitään ostaa.


      • Anonyymi
        Hinnoista kirjoitti:

        1500e/vuosi, herra j..... mitä hintoja olet maksanu. Mikset itse oo sutinu sitä maalia pohjaan, ei sitä joka vuosi maalata kokonaan vain paikkaillaan. Jos et oo itse osannu V6:n huoltoja tehdä, miten pienemmän? Ei kaks tahtises oo mitään merkillisiä huoltoja jota tarvis merkkihuollossa tehdä.

        ootko persaukinen vai miks itket täällä muiden omistuksia? :DD


    • jussi

      Itselläni tuli syksyllä hankittua otsikon mukainen vehje. Vene on siis -87 ja kone -03. Erittäin hyvä paketti ja Suzuki kuluttaa kohtuu maltillisesti polttoainetta, matka-ajossa sekalaisesti syksyllä tuollaista 16-20 l/h. Mielestäni tämän kokoinen riittää mainiosti 640:seen, sillä nytkin menee jo peruspotkurilla, 2h kuormalla ja reilu 100L bensaa n. 39-40s.

      Itse olin juuri Cabin/HT-venettä hankkimassa ja katselin juuri noin 6m luokan veneitä, mielessä oli mm. Bella 561/600/601/640, Yamarin 575/580, flipper 535/575 jne. Bellaan meinasin taipua, mutta sattui kohdalle hyväkuntoinen yksilö liki uudella koneella (uusi kuomu jne.) ja olin myyty. Plussaa muihin nähden on isompi koko, parhaat tilat, jämeryys ja leveät laidat, laadukas sisusta (ei muovia), iso tankki, iso avotila, hyvät penkit, ulkonäkö jne. Miinusta on se, ettei tavallisella autolla enää vedellä.

      Katso ihmeessä v.2004 kippari-lehdet läpi, siellä oli yhdessä numerossa monen sivun juttu "minun veneeni"-tyylinen esittely vanhasta 640:sestä.

      Eritäin hyvä vene!

      • ode

        jos saa kysyä niin paljonko piti pulittaa tosta paketista?


      • jussi
        ode kirjoitti:

        jos saa kysyä niin paljonko piti pulittaa tosta paketista?

        Satuin saamaan tämän mielestäni erittäin hyvään hintaan, kone ajettu siis 40h ja takuussa vielä oston aikaan. 2 omistajaa, josta jälkimmäisellä vanhalla herrasmiehellä 90-luvun alusta asti.
        Vene hyväkuntoinen, perusvarustuksella.
        Tankissa 140 L bensaa.
        Hintaa maksoin tarkalleen 11.750 EUR, itse noudettuna.


      • onko

        Löytyy myös Vi Båtägare nimisestä lehdestä. Käyttötesteistä, konetehon vertailuista, vauhdinhakemisesta ja sisä -vai perämoottori vertailuun asti.

        (useita testejä, netistä voi tilata PDF:iä)


      • jussi

    • Kessinkiertäjä

      Ostin elokuussa Bella 640 Ht veneen jossa 140 hv Suzuki 2 tahti kone.
      Eka reissu tehty Pohjois Inarin mökille ja mukavasti kulki neljä päällä koirat ja tavarat.
      Safire lämmittimen vielä asensin ni jopa oli mukava ajella, ensi kesäksi laitan uuden nelari koneen Suzuki 140 tai Yamaha 150 hv. Vene vakaa ja mukava ajaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe