Kuumeilu ja vajaatoiminta

Minulta löydettiin vajaatoiminta, kun menin lääkäriin muutaman kuukauden kestäneen kuumeilun ja väsymyksen takia. Mitään tulehduksia ei löytynyt, mutta anemia ja vajaatoiminta kyllä. Vasta-aineita ei kuitenkaan löytynyt. Nyt olen kuukauden verran syönyt lääkettä ja parin viikon päästä katsotaan kontrolli.

Kuumeilu häipyi välillä, mutta nyt se näyttää tulleen takaisin. Onko teillä kellään kokemuksia kuumeilusta vajiksen yhteydessä, vai johtuukohan tämä jostakin muusta?
41012
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

kun vajaatoimintaisilla tuntuu usein olevan päin vastoin alilämpöä.
En kyllä tiedä miten siinä vaiheessa jos on kilpirauhasen tulehdus.

Itellä on flunssaisena helposti 35,5 ja allekin. Normaalisti vähän yli 36.

Äänestä

Oli melkein koko ajan vähän kipeä olo ja lämpö oli iltaisin jotain 37,5-37,9. Mitään syytä ei löytynyt verikokeissa tai muissakaan tutkimuksissa. Kun kilpirauhasen vajaatoiminta paljastui ja tyroksiini aloitettiin, lämpö tippui pikku hiljaa normaaliksi.

Äänestä

Tuli nyt vaan mieleen kysyä kun itsekin just vasta alkanu syömään thyroxinia jne. Kun mulla on ollut tasapainohäiriöitä välillä, niin uteliasuuttani kysyn onko muilla kanssa ollut? Mä mietin kans et liittyyköhän ne vajaatoimintaan vai jotain muuta sitten.
Ei muistanu lääkäriltä kysyä kun kävin.

Äänestä
  • tuli mieleen, et mulla kans sillon ennen lääkityksen aloitusta, koko maailma ikäänkuin pyöri ympärillä. nyt ollu lääkitys useita vuosia, mut vuosi sitten olin taas vajaalla ja sillon alko olee samoja tuntemuksia.joo, täytyy mielenkiinnosta kysyy asiasta seuraavalla lääkärikäynnillä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


salla kirjoitti:

Minulta löydettiin vajaatoiminta, kun menin lääkäriin muutaman kuukauden kestäneen kuumeilun ja väsymyksen takia. Mitään tulehduksia ei löytynyt, mutta anemia ja vajaatoiminta kyllä. Vasta-aineita ei kuitenkaan löytynyt. Nyt olen kuukauden verran syönyt lääkettä ja parin viikon päästä katsotaan kontrolli.

Kuumeilu häipyi välillä, mutta nyt se näyttää tulleen takaisin. Onko teillä kellään kokemuksia kuumeilusta vajiksen yhteydessä, vai johtuukohan tämä jostakin muusta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu