Zoloft kokemuksia

kaipailisin?

Moi kaikki!

Nyt kaikki kokemukset tuosta ko. lääkkeestä kehiin, kiitos! :) Olen kohta kaksi viikkoa pyöritellyt avaamatonta pakettia käsissäni ja miettinyt aloittamista. Mutta kun en uskalla!

Jotenka, minkälaisia kokemuksia teillä on Zoloftista? Tuleeko siitä pahoja sivuoireita? Tämä seuraava voi olla hieman kaukaa haettu, mutta voiko Zoloft aiheuttaa hiustenlähtöä? Sitä pelkään nimittäin aivan tajuttomasti, enkä sen takia tahtoisi pistää suuhuni mitään ylimääräistä (olen kärsinyt erittäin pahasta hiustenlähdöstä yli vuoden, eikä enää olisi paljoa mitä tippua). Ehkäpä tällä olisi juuri päinvastainen vaikutus, jos se auttaisi minua pääsemään tästä ahdistus/stressi/masennus-kierteestä eroon...

Mutta mielellään tosiaan kuulisin kokemuksianne, jospa sitä sitten uskaltaisi pistää ensimmäisen tabletin suuhun!

20

13971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuspelkuruutta?

      Uskalla??? Noin pahasta pelosta kannattaa puhua jo lääkärille, vallankin kun lääke on mitä turvallisin.

      Ps. On vanhalla polvella ja uudella polvella aika paljon eroa: vanha pappani voi syödä vaikka mammansa 10vuotta vanhoja KORVIIN tarkoitettuja antibiootteja, jotta pääsee eroon vatsavaivoistaan (suolitulehdus). Että silleen. Nykyään ollaan niin kovin, kovin herkkiä.

      • joo

        No minulle ei lääkkeet noin yleisestikään ottaen sovi kauhean hyvin...esimerkiksi migreenin estolääkkeiksi määrättyjä beetasalpaajia syödessäni menetin yöuneni täysin, ei kiva! Samoin e-pillereistä olen saanut jos jonkinmoista harmia ja vaivaa. Joten ei ehkä kannata ihan suoraan tuomita, jos ei tiedä taustoja.

        Ja niin, niitä kokemuksia :) Edellisen kirjoittajan kaltaiset älkää vaivautuko!


      • joo
        joo kirjoitti:

        No minulle ei lääkkeet noin yleisestikään ottaen sovi kauhean hyvin...esimerkiksi migreenin estolääkkeiksi määrättyjä beetasalpaajia syödessäni menetin yöuneni täysin, ei kiva! Samoin e-pillereistä olen saanut jos jonkinmoista harmia ja vaivaa. Joten ei ehkä kannata ihan suoraan tuomita, jos ei tiedä taustoja.

        Ja niin, niitä kokemuksia :) Edellisen kirjoittajan kaltaiset älkää vaivautuko!

        VArmaan kannattaa peloista jutella lääkärin kanssa. Sitä paitsi se että joku täällä sulle vastaa ja sanoo ettei lääke sopinut hänelle, ei tarkoita etteikö se sopisi sinullekaan ja toisin päin! Vain kokeilemalla asia selviää, joten vähän rohkeutta. Voihan käytön lopettaa jos liian vaikeaksi menee.


      • Anonyymi

        Niinhän ne aina sanoo, että se on turvallinen ja hyvin siedetty. Sitä en tiedä, mihin väitteensä perustavat.


      • Anonyymi

        Onko pappasi muuten jo siirtynyt laajempien antibioottitarjoilujen pariin?


      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


    • Hannes Sylvester

      Olen syönyt Zoloftia kahteen otteeseen lääkärin määräämänä. Ensimmäisellä kerralla lopetin omasta päätöksestä 3 kk:n jälkeen lääkemäärää kerran viikossa vähentämällä (50 mg:sta alaspäin). Toisella kerralla söin 8 kk ja lopetin kertaheitolla (ohjeiden vastaisesti) sivuvaikutusten vuoksi (mm. unensaantivaikeudet, lihaskouristelu, itsetuhoajatukset). Kysymyshän on ns. 2. sukupolven masennuslääkkeestä. Siitä tulee kuumeinen, ylivirittynyt olo. Itse vaivaan, eli esim. elämäntilanteesta, persoonallisuustyypista ja/tai vaihdevuosista johtuvaan masennukseen, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Näitä ns. onnellisuuspillereitä lääkärit kirjoittavat aivan solkenaan kenelle vain. Kalliita lääkkeitä, hyöty kyseenalainen, paitsi tietysti lääkefirmoille. Minua eivät ainakaan ole auttaneet tippaakaan. Mutta ajoittainen masennukseni ei ole koskaan ollutkaan keskivaikeaa vaikeampaa vaikeimillaankaan, joten ehkä joskus on valittava kahdesta huonosta vaihtoehdosta vähemmän huono ja se saattaisi jonkun toisen kohdalla olla lääkkeidensyönti.

      Yleensä aiheesta kuin aiheesta sanotaan, että neuvottele hoitavan lääkärin kanssa. Minä kuitenkin sanoisin, että aika paha neuvotella selkäpuolen potilaalle kääntäneen hyypiön kanssa, jota ylipäänsäkään ei kiinnosta keskustella. Ja aikaakin on max. 2-3 min. sen jälkeen, kun on saatu henkilötiedot kirjattua ja kerrottua, mistä on kysymys.

      Psyykenlääkkeet eivät paranna ketään, ne lievittävät oireita, ts. on kehno olo, mutta ei sitten niin kauheasti välitä siitä, millainen olo ylipäänsä on tai ei ole.

      • Anonyymi

        Esimerkki eräästä neuvottelusta.

        Minä: "Masennuslääkkeeni aiheuttaa minulle painonnousua."

        Lääkäri: "Ei sen sellaista pitäisi tehdä."

        Se siitä neuvottelusta.


      • Anonyymi

        Juurikin näin, SSRI lääkkeet kusetusta, en tiedä yhtäkään ihmistä joka näillä olisi parantunut, yksi tuttavani syönyt 25 vuotta ja aina valittaa että ei vaan olo parane, loppujen lopuksi joutuu vaihtamaan lääkettä tai nostamaan annosta. Hyvä homma jos joku niistä avun saa. 👍🏽


    • Kalevi

      Syön itse 150mg ko. lääkettä/pv (aamuisin).
      En ole huomannut mitään erityisiä sivuvaikutuksia.
      Mielestäni sinun kannattaa kokeilla kyseistä lääkettä. Lääkkeen vaikutus tulee esiin n. yhden kuukauden sisällä.

    • m4ke

      Mulla Zoloft vei yöunet ja seksihalut. Tosin naiseni mielestä oli mukavaa, kun ei ollut ennenaikaisesta siemensyöksystä harmia. Lopetin omin päin vajaan puolen vuoden käytön jälkeen. Sen jälkeen en ole ilman nukahtamislääkettä saanut unta.

    • still alive

      Olen syönyt zoloftia kahteen otteeseen. ensin vuoden ja sen jälkeen pärjäsin 2 vuotta ilman kunnes masennus uusiutui ja nyt olen taas puoli vuotta napsinut ja ilman lääkkeitä en olisi elossa. Aluksi väsytti ja huimasi ja päässä suhisi n. reilun viikon kun lääkkeen aloitin. Sen jälkeen ei mitään sivuvaikutuksia. Pitkä tukkani on edelleen tuuhea ja olo on oikein hyvä. Lääkettä kannattaa käyttää ainakin puoli vuotta sen jälkeen, kun olo on parantunut ja lopettaminen pitää tehdä vähitellen. Oikein hyvä lääke enkä usko, että lääkäri niitä turhaan määrää.

      • Anis

        Kahteen otteeseen sain reseptin, jota en uskaltanut/halunnut aloittaa. Tällä kertaa sitten sain ensin eri lääkkeen, joka 1kk käytön ja monien ongelmien jälkeen vaihdettiin zoloftiksi. Syön nyt siitä jotakin halvempaa kopiota. Ensimmäiset viikon olin tosi tyytyväinen, ensimmäistä kertaa vuosiin tuntui olevan oikein hyvä olo, ja jopa tunsin olevani pohjimmiltaan onnellinen, vaikka olin surullinen erään asian vuoksi.

        Päätä särki ja unet menivät, ja seksi halut vähenivät heti aluksi. Mutta toisaalta raivokohtaukset loppuivat.

        Nyt n.3 viikon jälkeen päätä särkee, nukun huonosti eikä elämä maistu. En oikein tiedä, miten tästä eteenpäin tulisi jatkaa. Tavallaan tekisi mieli yrittää edes se kuukausi, alakaisiko sitten auttamaan, koska kuukausihan siihen kuulema ruukaa mennä, että kunnolla vaikuttaa. Mutta nukkumisvaikeuksille olisi tehtävä jotakin.


    • Dave G.

      Ei lääkäri näitä turhaan määrää, muttei paraskaan lääkäri voi sitä tietää miten kukaki reagoi mihinki aineeseen. Niitä pitää vaan joidenki käydä läpi ja joillaki löytyy hetkessä.

      Ite söin Zoloftia kesästä 2005 eteenpäin puol vuotta, lopetin ku seinään omin päin. Niistä puolesta vuodesta mä en muista mitään. Kaverit vaan sano viikko lopetuksen jälkeen et mitä mulle on tapahtunu, mä oon alkanu "taas elää" ja nauraa typerille jutuille niinku ennenki.

      Tosin söin saman ajan Zyprexaa 20mg päivässä ja lopetin koko sotkun samalla Zoloftin kans. Eka tuli hirveet sivuvaikutukset, ja jos niitä tuli, otin yhen pillerin kumpaaki, muutaman päivän jälkeen katos kokonaan.

      Kaverit sano mun jo syksyllä olleen todella väsyny enkä juurikaan reagoinu mihinkään vähänkään hauskaan.

      Toivuin myrkytyksestä hyvin, Zyprexa lihotti 35 kiloo puoles vuodessa, Zoloft vei kaikki tunteet. Vuotta myöhemmin terve opiskelija yli 30 kiloo laihempana.

      Kannattaa siis ottaa jos määrätty, kertoo sitte lääkärille jos alkaa vetää kieroon, joskus ei lääkärikään kuuntele...

      Kuten sanottu, joillain auttaa, joillain ei.

    • Anonyymi

      Jos joku lukee joskus tätä voin sanoa ettei kannata kokeilla tuuriansa näillä SSRI lääkkeillä. Lopetin puol vuotta sitten ja libido nollissa myös erektio ongelman sain. En voi suositella vie elämänhalun.

    • Anonyymi

      Se ei ole lääke, vaan jotain muuta. Sitä ei kuuluisi kutsua lääkkeeksi lainkaan.

    • Anonyymi

      Sain kyllä sellasia sivuoireita et mun pupillit laajeni l Atte urasen kokosix ja muut epätietoset luuli että käytän amfetsmiini.muuten ne kyllä parantaa keskittymiskykyy

      • Anonyymi

        Niistä n treffeillä kaunis tyyö halusi tutusta pupilli laajat sipramil se siitä sitten
        2otta sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä n treffeillä kaunis tyyö halusi tutusta pupilli laajat sipramil se siitä sitten
        2otta sitten

        20vuotta sitten


    • Anonyymi

      Miksi haluat kuunnella toisten kokemuksista sillä et voi verrata jonkun toisen olotilaa omaasi mitenkään.
      Zoloft on hyvä masennuslääke, ja tavallisesti lääkityksen alussa saattaa voida hieman huonommin, mutta se kuuluu asiaan . Siinä vaiheessa moni lopettaa lääkityksen luullen ettei lääke sovi heille , mutta ensi oireiden jälkeen alkaa voimaan paremmin, ja stressi katoaa vähitellen .
      Joten en ymmärrä sitä että käyt lääkärissä ja sinulle kirjoitetaan lääkkeet ja sitten muka et ota niitä jostain pelosta mikä sinulla on , ja kirjoittelet nettiin kysellen muiden kokemuksia. Mutta näitä asioita ei voi verrata kenenkään kanssa.
      Tavallisesti näihin kysymyksiin vastailee ne jotka kuvittelevat että lääke on tehnyt hallaa heidän olotilaan, kieltä muka mennyt unet ja toiselta seksihalut ,
      Joten syö lääkkeesi ja luota siihen mitä lääkäri on sinulle kirjoittanut , muista ettei lääke ala heti vaikuttamaan , moni luulee että on terve parissa päivässä ja kun ei ole niin huudellaan että ovat saaneet väärät lääkkeet .
      Joten jätä omaan arvoon kaikki toisten vastaukset niillä ei ole mitään merkitystä sinun vointisi ja lääkityksesi kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8474
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      123
      2301
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1956
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1694
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe