Onko kukaan kasvattanut pomelo nimistä sitrusta minä kasvatan 4jää tainta suuressa ruukussa ne ovat jo 5 vuotta vanhoja ja melkein metrin pitkiä niihin on kasvanut jopa oksia. Lisäksi olen kylvänyt esim sitruunan,greipin,ja ,mandariinin siemeniä greippi on jalostettu pomelosta.
POMELO
8
3785
Vastaukset
- Nysväri
Sulla on varmaan jotain lisävaloja kun on oksiakin? Laitoin loppukesällä pari greipinsiementä itämään ja nyt on toinen 20cm toinen 35cm. Talvenkin aikana ovat vielä kasvattaneet muutaman lehden lisää kaakkois-ikkunalla ja kohtahan alkaa taas valoakin olla vähän enemmän. Innolla odotan kasvukautta.
- Nysväri
Toinen ei suinkaan ole 35 vaan 25cm!
- kasvari
Nysväri kirjoitti:
Toinen ei suinkaan ole 35 vaan 25cm!
Ei ole minkään laista lisävaloa ne kasvavat tavallisessa suuressa saviruukussa tässäpä niiden tarina. Monta vuotta sitten kylvin neljä kaupasta ostetun hedelmän siementä ruukkuun hyvin itivät kaikki taukoa taukoa viime keväänä niille piti vaihtaa suurempi ruukku koska niillä oli niin hyvät juuret kesän ne kasvoivat hyvää vauhtia syksyllä kaikki paitsi pienin taimi aloittivat kasvattamaan oksia parhaiten kasvavaan oksaan tuli ötököitä myrkytin sen ja se auttoi piti taas nyt talvella vaihtaa uusi ruukku oikea unelma kasvi.Olen kastellut sitä aina kun multa on kuivahtanut. Talvella ne kärsivät ja tiputtavat lehtiään kannattaako leikata n4e keväällä?
- kasvari
Lannoitan sitä aina joskus harvoin kun muistan se on mun rakkain kasvi:)
- Lilyrose
Täältä löytyy toinen pomelon kasvattelija. Kuusivuotias kasvi löytyy.
- kasvari
WAU!!!
- Tihmas
Toistakymmentä vuotta kasvattanut pomeloa, tyvestä pari senttiä paksu ,reipas metrin korkea , olisi varmaan parimetrinen ,on ollut pakko leikata kerrostalo asunnossa ei pitemmäksi arvaa laskea! Talvet sisällä ja kesät parvekkeela!
- Minäkin.haluan.kokeilla
Tuleeko sitruskasveihin kukkia? Onko appelsiini tai mandariini nopeampi kasvamaan kuin pomelo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426