Luin jostain, ettei paino saisi nousta missään vaiheessa raskautta yli 0,5 kg viikossa, mutta eilen neuvolassa huomattiin että paino on noussut n. 0,75 kg viikossa raskausviikkojen 16-21 aikana. Nyt on huoli....Onko muita?
Mielestäni en joulunakaan syönyt kovin paljoa, enkä ole mässäillyt herkkuja...voiko painoon vaikuttaa jotenkin olematta kuitenkaan laihdutuskuurilla?
Painon nousu viikossa?!
18
12136
Vastaukset
- Piitu
Itselläni nousi ko. viikkojen aikana paino n.700g/vko, eikä neuvolassa kommentoitu asiaa mitenkään...paitsi neuvolan täti kehaisi vain komeasti pyöritynyttä vatsaani:) ->joten empä usko, että aihetta huoleen:)!
- .....
paino kilon viikossa :D Tosin mul oli ihan kauhee mieltymys vanilja vanukkaisiin... Mut ei ne neuvolast mitää sanon et olis liikaa. Kait siihen voi iteki vaikuttaa liikkumal tarpeeks ja syömäl hyvin/terveellisesti :) Tosin mun neuvolantäti sano et sille oli joku nainen soittan, et mitä hän tekee, kun tekee miel vetää litra jätskiä illas. Tää täti oli nauran et kuule älä stressaa, syö ihan rauhas vaan jos mieli tekee. Turha niit kiloi on miettii. Mul ainaki kaikki hupeni imettämäl ja lenkkeilemäl.
- rv 23+4
Eikai tuo mitään jos hetkellisesti nousee.Mulla alussa nousi tosi vähän paino/vko ja nyt viimeksi se oli noussut 420g/vko (kuitenkin alle 500g). Ei se mitään jos ei turvotuksia,eikä merkkiä raskausdiabeteksesta. Eiköhän tuo veden juonti ole paras keino.Se ajaa ainakin ylimääräiset suolat pois ettei tulisi sitä turvotusta ainakaan.Voihan se paino nousta välillä enemmän kerralla ja välillä vähemmän.Varmaan riippuu siitäkin millaisia kasvupyrähdyksiä tuo maha-asukki tekee :)
- kaadu
Älä huoli. Syöt terveellisesti, miellään pieniä annoksia tiheästi ja ei liikaa hiilihydraatteja/ateria. Vältä sokeria. Missään nimessä ei tarvitse syödä "kahden edestä" (kuten mummot sanoo), vaan syöt, kun on nälkä - aivan normaalisti. Laihdutuskuurille ei tarvi alkaa.
- .......1983.......
Kiva kuulla, ettei oo "hätää"....Omasta puolesta tuo lihominen ei haittaa, mutta vauvan puolesta kerkesin säikähtää.
- Jihuu!
Jos syöt terveellisesti, et rasvaista ruokaa jne, niin tuskin on huolta tuossa painoasiassa. Ja se painohan voi punnitus hetkellä näyttää sen 250g väärin.. Itse ainakin olen esim. illalla painavampi kun vaikkapa seuraavana aamuna (juon paljon ja kyllä se vesikin painaa!).
- Teppuliina
Noloa tunnustaa, mutta välillä rv20 - rv30 painoni on noussut 10 kg!
Elikkäs kilo per viikko.
t: rv 31 - Lilliputti
Mullakin nous ton välisenä aikana paino samanverran, kyl se neuvolantäti vähän vihjas et ei noin paljoo tarttis nousta.
- pirre
Mulla nousi aluksi 400g viikossa, mutta nyt on jo menty pari kuukautta niin, että on noussut 800g viikossa! Eikä terkkari ole maininnut asiasta sanallakaan.. Tosin olin kyllä hieman alipainoinen kun raskaus alkoi, että siinä mielessä saa tullakin kiloja.. Nyt tullut jo 11kg, ja rv 30.
- synnyttänyt
Mulla tuli aina vähintään se 500g viikossa ihan alkuviikoista alkaen. Ekaks piti syödä kokoajan välttääkseen huonoa oloa ja sit loppuraskaudessa kertyi turvotusta. Heinäkuussa viimeisimmilläni ollessa oli vielä kiva helleputki ja yhen viikon aikana tuli 3 kiloa lisää! Ei kuitenkaan pystynyt tekemään asialle juuri mitään, vaikka join kuin hevonen ja vältin suolaista.
- pois
nuo ylimääräiset kilot synnytyksen jälkeen. ja ei todellakaan tarvitse syödä kahden edestä, olen itse raskausviikolla 37 ja minulle on tullut koko raskausaikana painoa lisää 1 kilo!!!
kyllä vauva omansa ottaa, siitä ei tarvitse huolehtia.
ja onpa kiva alkaa elämään ilman ylimääräistä läskiä synnytyksen jälkeen- .......1983........
...Enpä itse ainakaan ole kahden edestä syönyt, ja painoindeksikin on aina ollut itselläni sen 19-20...että ei paljon läskit paina, säikähdin vaan tuota äkillistä painon nousua, ku muina viikkoina nousu ollut viikossa n. 150-200 g. Kaipa tuo painon nousu on ihan raskauskohtaista =)
- noh!
sulla taitaa olla ollut lähtöpainoa aika paljon, jos vaan 1 kg:n noussut! Tämmösiä painovertailuja on turha tehdä, kun meitä on niiiiin joka lähtöön!
- lähtöpainoni
noh! kirjoitti:
sulla taitaa olla ollut lähtöpainoa aika paljon, jos vaan 1 kg:n noussut! Tämmösiä painovertailuja on turha tehdä, kun meitä on niiiiin joka lähtöön!
on tasan 65kg. ja tämä on neljäs raskauteni
- mamy
olen vkolla 11 6 ja painoa tullut vkossa n.223g/vko. tuntuu kyllä jo tässä vaiheessa aikamoiselta kun ennen raskautta paino 54kg. ja nyt jo 56.3kg. tiedän ettei silleen paljoa mut jos tahti pysyy samana tai hurjistuu, alkaa olla kyllä tukalat oltavat. onko jollain ollut suurinpiirtein samat mitat raskauden alusta? jos niin mikä on ollut suurin paino minkä saavuttaneet raskauden aikana? ois kiva tietää ja saada vähän viitteitä.. vaikka kovin yksilöllistähän tuo:)
- Lamppu
Heips mamy!
Tässä toinen, jolla paino oli raskauden alkaessa 54 kiloa. Nyt viikkoja 23 4. Painoa oli tullut lisää viime neuvolakäyntiin mennessä 3,6kiloa. Nyt on varmaan 4 kiloa täynnä. Me mennään sun kanssa aika tarkkaan samoissa kiloissa. Taisin kyllä 12 raskausviikon paikkeilla olla vähän sua "jäljessä", mutta viime viikkoina on painonnousu ollut aikaisempaa nopeampaa. Arvelen päätyväni 6-10 kilon välille synnytykseen mennessä enkä ole vähääkään huolissani.
Sulle, jonka paino oli noussut raskausaikana vain kilon. Olen urheillut koko ikäni ja painoindeksi ja etenkin rasvaprosentti on olleet alhaiset. En tajua, miten vauva ja minä molemmat voitais selvitä hyvissä voimissa, jos mulla ei paino nousisi raskauden aikana. Kuihtuisin, jos vauva ottaisi omansa minun lihoistani. Liikun päivittäin myös nyt raskausaikana. Eikä huoleta tippaakaan, ettenkö pääsisi synnytyksen jälkeen ja imetyksen myötä jälleen entiseen painooni.
Mulle on paljon painoa tärkeämpää, että olo on hyvä ja pysyn kunnossa. Jaksan mennä ja tehdä.
- ak83
ei kannata olla huolissaa!! Viikottainen painon nousu vaihtelee... itse lihosin ensimmäisestä raskaudesta 25kg, ennen raskautta painoin 58kg ja olen 173cm pitkä eli olin ihan normaali painoinen. alkuu painoa ei tullut kuin 500g viikko mutta 23-40 viikon välissä painoa tuli 700-1400 viikko että sillain!! alkuun liikuin normaalisti mutta loppu vaiheessa olin niin väsynyt, supisteli ja nivuset olivat kipeät että liikuin vain 2-3 kertaa viikossa. olihan poikani isokin 4620g ja 56cm pikä. vatsa olikin tosi valtava loppu vaiheessa. normaali painon nousu on kuulemma normaalipainoisilla noin 15kg molemmin puolin. kyllä ne mun kilot ainakin lähti ei tarvinnut laihduttaa... synnytyksessä lähti joku 9kg sitten imetys ja kotiaskareet vei loput. Odotan nyt toista lasta ja olen 26 viikolla painoa on nyt tullut 10kg olen käynyt joka päivä 1-1,5 lenkillä, en ole syönyt oikee mitään makeeta enkä rasvasta ja juo joka päivä 1,5-2l vettä! toivotaa että ei tulisi ihan noin paljon kiloja joku 15-17kg ihan riittäisi!!
- Sylvi 2
Heippa!
Ekassa raskaudessani sain yhteensä 20kg ja lopuksi n.1kg viikko vauhdilla...siis nesteitä. En syönyt mitään sen kummempaa, join paljon vettä ja ruokailutkin olivat usein ja pieniä. Nesteitä vain kertyi suunnattoman paljon, jotka kuitenkin hävisivät super vauhtia synnytksen jälkeen. 2 viikon jälkeen jäljellä oli n.7kg.
Nyt olen rv.18 2 ja olen saanut 400g painoa koko aikana (viime raskaudessa tässä vaiheessa n5kg).
Että älä huoli painosta, jos virtsa pysyy puhtaana ja verenpaine normaalilukemissa...näitä painon tuloja kun ei voi ennustaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733