Heip!
Onko kellään kokemusta oppisopimuksella merkonomiksi valmistumisesta? Olen ollut jo yhteydessä oppisopimustoimistoon ja työpaikkakin olisi melkein jo saatu, nyt kaipaisin käytännön kokemuksia. Minulla on kyllä työkokemusta ja lukio takana, mutta se työkkärintätien vaatima ammatti uupuu, joten tämä voisi olla se keino jolla ammatin saisin. Olen menossa isoon päivittäistavarakauppaan myyjäksi, suuntauden asiakaspalveluun ja markkinointiin. Mielelläni kuulen KAIKKI kokemukset oppisopimuksella opiskelusta. Työllistyykö helposti koulutuksen jälkeen? onko parempi vai huonompi tapa opiskella ammatti? millaisia näytöt ovat? yms yms. Kiitos jo etukäteen.
Merkonomiksi-oppisopimuksella?
9
11127
Vastaukset
- markkinointimerkonomi
Moi!
Valmistuin kaksi vuotta sitten markkinointimerkonomiksi oppisopimuksella. Voin suositella lämpimästi. Koulupäivät antoivat vaihtelua ja syvensivät työtä. Tietty pitää olla omatoiminen läksyjen kans, eikä kannata jättää niitä lojumaan... Tentit eivät olleet pahoja, lopputyö oli hiukan työläämpi. Saat takuuvarmasti paikan, jos osoitat olevasi palvelualtis ja kiinnostunut omasta alastasi. Onnea opiskeluun!! - minäkin opiskelin
merkonomiksi(markkinoinnin) oppisopimuksella ja oon erittäin tyytyväinen valintaani.
Opiskeluun mennyt kaksi vuotta olivat erittäin mukavia ja vaihtelevia kun välillä oli töissä ja välillä koulussa.
Koulutus oli mun mielestä todella helppo, vaikkakin työläs. Näytöt samoin helppoja mutta tosiaan työläitä.
Mä pidän oppisopimusta huomattavasti parempana vaihtoehtona, sillä siinä saa samalla työkokemuksen ja kaiken lisäksi ei tarvitse kituuttaa opintotuella.
Valmistuin vuosi sitten(todella hyvällä arvosanalla) ja nyt suunnittelen jatkoa ammattikorkeassa tradenomin opinnoissa. Sekin toteutuu iltaopinnoilla ja kestää vain alle kolme vuotta.
Suosittelen sulle todella lämpimästi oppisopimuskoulutusta :)!- hmm
töissä kun opiskelit oppisopimuksella? ja saitko sen jälkeen töitä?
- jälleen
Kaupassa olin töissä ja töitä oon sen jälkeenkin saanut. Kauppa oli siitä hyvä vaihtoehto(tavaratalo) että siellä oppi paljon eri osastoista ja myös suunnittelusta, markkinoinnista yms.
Olen edelleen kaupallisella alalla, joten en tiedä miten hyvin työllistää esim. toimistotöihin yms. Mutta valitettava tosiasiahan on, että merkonomin tutkinto ei yksinään ole erityisen arvostettu(lue:ei lainkaan arvostettu) koulutus. Jos kuitenkin jatkaa siitä vielä tradenomiksi niin luulisin ainakin silloin jo oviakin avautuvan.
Oon myös kuullut että moneen paikkaan alin koulutus joka hyväksytään, on yo-merkonomi. Mutta aloita ihmeessä opintosi oppisopimuksella ja jatka sitten vaikka eteenpäin. Nykyisin kun arvostetaan kuitenkin myös työkokemusta ja sitähän juuri oppisopimuksella saat. - Merkonomiksi?
Hei,jos jollakin on kokemusta Merkonomiksi oppisopimuksella niin millasia paikkoja suosittelette helsingin alueella ja jollain on hyviä vinkkejä paikoista mihin kannattee kysyä nii ilmoittakaa,kiitos :)
- saleskoutsi
Itse menisin suoramyyntiin. On se sitten puhelimessa tai kentällä. Sillä tavalla oppii aktiivisuden, asenteen ja myyntitaidon. Jos noissa hommissa pärjäät ja teet tulosta niin olet kysyttyä tavaraa työmarkkinoilla. Passiivisia kassaneitejä tai myymälän (kodinkone-, auto, huonekalu ym) myyjiä on liikaa ja ovat syy palvelun huonoon maineeseen. Myös hienompaan "konsultoivaan" myyntiin moni lähtee liian aikaisin. Näytöt kannattaa antaa ensin rankoissa lajeissa niin ansaitsee myöhemmin vähän iisimmän alan. En sano helpomman, mutta vähemmän luukuttavan.
Vaikka noita edellä suosittelemiani ei ei-myyntialan ihmisten keskuudessa arvosteta niin itse olen ylpeä että olen sitä kautta edennyt. Merkonomina olen toimitusjohtajana nyt tuon taustan omaavana - en omassa firmassa vaan palkkajohtajana johon "vaatimus" oli KTM tai vastaava tutkinto. Niillä ei ole väliä jos et ymmärrä miten businessta tehdään ja perustuu myyntitaitoon. Noissa lajeissa sen oppii. Se on vain se kivuliaampi tie ja suurin osa valitsee helpomman vaihtoehdon. Siihen ne sitten jää eikä saavuta sitä mitä taidoillaan voisivat. - opiskelija
Itseä alkanu kiinnostaa opiskella merkonomiks oppisopimuksella, joten minkälaista oppisopimuspaikkaa suosittelette Tampereen alueella.
Edit: Lukio loppuu keväällä, joten ens syksyksi olisi tarkoitus oppisopimuspaikka löytää.- Tietoon
Moi.
Minuakin olisi alkanu kiinnostaa opiskella oppisopimus-merkonomiksi. Mihin ensin kannattaisi ottaa yhteyttä?
- 3423234
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517113Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414874HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1482052
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607- 171547
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki251474Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111263