metalax?!

onlylife

Saako näitä metalax-nimisiä ilman reseptiä ja kuin paljon ne tarkalleen maksaa? En oo koskaan löytäny niitä apteekista, vaikka muita on tullu käytettyy..

13

9921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

Kyllä Metalaxia saa ihan apteekista ilman resptiä.Pillereinä tai peräpuikkoina.Pillerit maksaa pikkasen päälle 5 euroa...
      Kannattaa silti miettiä kax kertaa.
      En kiellä etteikö se olis hienoa, että vatsa tyhjentyy niinkin helposti, että vaan n.5 tablettia per päivä niin se on siinä.
      Mutta täälä linjalla, kun jatkaa pitkää niin sun suolisto lakkaa tekemästä niin paljon töitä ja sitten pääsee tutustumaan jossain välissä elämää uuteen tuttavuuteen;peräpukamiin.Ko.pillereiden takia.Ei ole hääviä.
      Myöskin, omakohtainen kokemus,nestetasapaino alkaa heitellä.Kroppa kuivahtaa kun sitten kun vatsa on tyhjä niin silti ulostetta vaan tulee...Nesteenä sitten kun muuta ei ole.
      Metalaxia en voi ainoastaan syytää siitä ajasta kun sairaalassa olin, mutta sillä oli paljon tekemistä asian kanssa.
      Mutta jos ajatttelit käyttää lääkettä vain silloin tällöin niin tämä saarna on turha.

• paukkuva peräpukama

Metalax-peräpuikoilla voi nimenonmaan hoitaa peräpukamia. Jos rupeaa tulemaan verta, niin siitä vain jatkamaan, se on hyvä merkki. Itse paskoin verta aika paljon ennenkuin pääsin noista peräpukamista lopullisesti eroon. Ne on tosi sitkeitä pesiä, ja täynnä bakteereja ja loisia ne pullistumat. Ne peräpukamat ovat usein ihan oireettomat, eli ei välttämättä tiedä itse että niitä on, mutta kun niitä rupeaa hoitamaan, niin ne paukkuvat puhki. Itse käytän lisäksi ravintolisiä peräpuikkojen kanssa.

Loistavasti toimii - myös suoliston seinämistä irtoaa limaa, mikä on merkki siitä että jotakin oli suoliston seinämissäkin, eli täytyy vähän uudistaa sitäkin kohtaa.

• laksatiivien käyttäjä

Jos ostat 50 tabletin purkin nii se maksaa 3,83e.Mut niit myydään myös 200tabletin kokosina purkkeina,mut niiden hintaa en tosin muista,mutr kuiteski tota samaa hintaluokkaa.Tosin niit ei kannata käyttää hirveesti vaan kannattaa lukee ne käyttöohjeet ja toimii niiden mukaan.Ja niitä saa siis ilman reseptiä.

• Birdie*

Jos aloitat ko. valmistedien käytön, voit sanoa ikuisiksi ajoiksi hyvästit suolesi normaalille toiminnalle. Voisin kertoa yhtä ja toista vähemmän mukavaa niiden pitkäaikaisesta käytöstä - mutta siihen menisi aivan liian kauan aikaa.

Pitkäaikaisessa käytössä aiheuttavat jokatapauksessa maha/suolistosyöpää. Mieti ennenkuin aloitat. Paino sanalla mieti.

• onlylife

niin siis kiitos kaikille, jotka vastasitte!

• ...
        onlylife kirjoitti:

niin siis kiitos kaikille, jotka vastasitte!

ei kannata aloittaa niitten käytön, siihen ensinnäkin jää kiinni ja toiseks ei siitä varsinaisesti ole mitään hyötyä..haittaa vaan, usko mua!! mulla ei suoli enää toimi ii selman niitä, ei kiva! lisäks mulla on peräpukamat, ei kiva!!

mieti seurauksia ennenkuin aloitat, tämän hetkinen hyöty niistä tuntuu hyvältä, mutta seuraukset on toisenlaiset..

itse kadun sitä päivää kun ensimmäisen kerran ostin metalaxia,kunpa voisin perua sen päivän! =)

• ja laksatiivit

Kerrot tässä, että ulostuslääkkeiden pitkäaikaiskäyttö aiheuttaa maha/suolistosyöpää. En ole kuullutkaan. Miksei asiasta ole laajempaa keskustelua? Mistä itse olet asiasta kuullut?

• toxictears

Myydäänkö laksatiiveja helposti kenelle vaan, ei kysellä mihin käyttötarkoitukseen jne?
      Kerran en esimerkiksi saanut kahdestakaan apteekista injektioneuloja lävistysten tekemiseen, mutta yhdessä myivät samaan tarkoitukseen. Tästä on jotenkin jäänyt sellanen käsitys, että useimmista apteekeissa ollaan tarkkoja ettei tuotteet päädy väärinkäyttöön..

• apteekissa

Esillä olevan purkin voi helposti napata ja kävellä kassalle, eikä siitä välttämättä kysellä sen enempää, tai sitten kassalla voidaan kysyä, että onko käyttänyt tuotetta aiemmin ja huomautetaan, jos se on vain lyhytaikaiseen käyttöön.

Jos tuote ei ole esillä voi sitä kysyä apteekkarilta, jolloin joutuu helpommin selittämään mihin käyttöön tulee, kysytään ehkä onko kokeillut "turvallisempia" valmisteita, esim. Levolacia ja suositellaan ensisijaisesti niitä.
        Levolacia ja vastaavia voi ostaa isompiakin määriä kerralla, ilman että niihin
        kiinnitetään sen suurempaa huomiota, mutta en usko että esim metalaxeja ja vastaavia lyhytaikaiseen käyttöön tarkoitettuja valmisteita myyvät kerralla isompia satseja kovin helposti.. Metalaxeja on vissiin kahta eri pakkauskokoa, joista pienimmässäkin n.50kpl. Joutuu kyllä aikalailla selittämään, mikäli "tarvitsee" vielä isompaa pakkausta.

• husisukka

Laksatiivit eivät poista kaloreita ruokavaliosta vaan ainoastaan sotkevat normaalin suolison toimimnnan täysin. Ravintoaineet imeytyy pääasiallisesti ohutsuolessa ja laksatiivi vasta paksusuolessa jossa se vain lisää ulostemassa nestettä, näin niin kuin yksinkertaistettuna.

Buliamiasta kärsivänä, laksatiiveja kokeilleena voin toteta, ettei toimi ellei toiveena ole lopun ikäävä vaivaa ripuli/ummetuskierre ja nouseva paino, kun luulee parin tabun kuittaavan syömiset.

• gggggggggggggggggg

juu eipä niitä kannata käyttää, ei hyödytä mitään. ensimmäisillä kerroilla maha menee sekaisin ja ruoka ei sula ja kaikki tulee pois sulamattomana. Jatkossa jos niitä käyttää säännöllisesti maha tottuu niihin.

• gggggggggggggggggg

siis jos näitä suun kautta otettavia lääkkeitä ottaa.

• metafan

No juu, itse olen sairastanut sh:ta (paastoamista, ajoittaisia ahmimisjaksoja) 12 vuotta ja viisi vuotta sitten löysin metalax-peräpuikot.
      Eipä mitään erityistä ongelmaa ole noista tullut, maha toimii ilman niitäkin ja uloste tulee jos vain syön riittävästi. Silti käytän noita aina paastoaikoina kun muuten ei maha toimi...
      Musta peräpuikot ei ole niin haitallisia kuin suun kautta otettavat...tai ehkä se on vain toiveajattelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe