Entisen uudistajan todistus
Perustuu Mark Havillen kirjoitukseen
"An Illusion of Power".
The Signs and Wonders Movement - Exposed.
--------------------------------------------------------------------------------
Mark Haville johtaa "National Prayer Network" -järjestöä. Hän on yksi harvoista kääntymyksen tehneistä entisistä menestysteologian, uskon sanalaisuuden ja ihmeiden ja merkkien saarnaajista. Ennen eroamistaan uudistuksesta hän oli liikkeessä tunnettu julistaja.
Oletko koskaan ihmetellyt, miksi reagoimme tunteissamme niin voimakkaasti asioihin (elokuvat, musiikki, kirja, tunteikas tilaisuus jne.), jotka eivät ole totta? Itkemme, vapisemme, hikoilemme, nauramme, pelkäämme. Yksi syy ainakin on, että annamme itsemme uskoa ikään kuin kuviteltu olisi totta. Pian uskoontuloni jälkeen Kenneth Copeland in ja muiden uskonliikkeen ja menestysjulistajien opetukset tulivat tutuiksi. Silloin en tiennyt, että väärä oppi (väärä tieto Jumalasta) vaikuttaa suoraan suhteeseeni Herraan Jeesukseen Kristukseen. Täytin mieleni ja aikani opetuksella, jonka kuvittelin olevan Jumalan voideltua sanaa. Mutta se oli vain Copelandin ja muiden sanaa.
Ihmeet ja merkit -sirkuksessa avain menestyksen on väitetty Jumalan "voitelu" elämässäsi. Kuuntelin ja vietin paljon aikaa "suurten nimien" kanssa. Tunsin, että olin tehnyt kaiken saavuttaakseni "Jumalan läsnäolon". Olin opiskellut, minulla oli oikeat kontaktit, rukoukset, tunnustukset jne. Eräänä aamuna johdin rukousta raamattukoulussa. Uskoin Herran sanovan minulle, että tulisi rukoilla Pyhän Hengen vuodatusta, kuten helluntaina tapahtui. Edellisellä viikolla olimme opiskelleet paastoa ja rukousta. Tunti kului ja se tapahtui. Ihmisiä lojui lattialla, jotkut itkivät, toiset nauroivat ja näkivät näkyjä. Se oli valtavaa. Uskoin Jumalan puhuneen minulle siitä etukäteen. Jälkeenpäin monet seurakunnat pyysivät minua puhumaan. Samoja asioita tapahtui. Olin oppinut, kuinka kokoukseen luoda "oikea" ilmapiiri. Tiesin, että tietty tapa ylistää oli tärkeä. Piti tietää oikeat laulut ja itse olla tilanteen johtaja. Tunnelma oli kaikki kaikessa.
Jotka uskoivat, että olin Jumalan erityisesti "voitelema", uskoivat myös, saavansa kauttani "Pyhän Hengen kosketuksen". Kun ilmiöitä esiintyy, niitä janotaan entistä enemmän. Yksi temppu, joka tepsi, oli puhaltaa ihmisten ylle ja kaataa heidät "voitelun" iskemänä (engl. slain in the spirit). Tein kaikkea mitä muutkin uudistuksen johtajat.
Tiesin, kuinka he elivät. Voitelusta huolimatta heidän elämässään oli monenlaisia ongelmia. Eräs piirre suurissa julistajissa on, että lopetettuaan esiintymisen he eivät halua olla tekemisissä "tavallisen" väen kanssa. Näkemistäni ristiriitaisuuksistani huolimatta jatkoin eteenpäin. Opin menestystä Robert Tilton ilta, "voitelua" rukouksessa Larry Lea lta, ihmeitä Benny Hinn iltä, tapasin Morris Cerullo n, Fred Price n, jne. Uskoin Jumalan olevan kaiken takana. Copelandin Euroopan työn johtaja profetoi minulle. Useat "suuret nimet" olivat välittäneet "voitelunsa" ylleni ja join sitä eteenpäin. Ihmiset kaatuivat "hengen lyöminä", hillitöntä nauramista ja muuta esiintyi. Minulla oli se, mitä monet seurakunnat janoavat, tosi voima, Pyhän Hengen voima.
Mutta mitä tapahtuu, kun alat huomata, että "Jumalan työ", jossa olet mukana, saattaa olla maailman mukaista ja Raamatun vastaista? Eräs minua huolestuttava asia oli uskonsanaa julistavan Novel Hayes in todistus. Hän kertoi kuinka Jumala käski kerätä uhrin Kenneth ja Gloria Copeland in taloa varten. Tiesin, että meidän tulee auttaa kodittomia. Tiesin myös, että Copelandeilla oli kaksi 32.000 (engl.) punnan (n. 270.000 Smk) Mercedes loistoautoa. Kenneth Copelandilla oli yksityinen lentokone. He tuskin olivat köyhiä tai kodittomia.
Mitä enemmän tulin tuntemaan ja mitä enemmän vertasin asioita Jeesuksen opetukseen, sitä ristiriitaisemmalta tuntui. Monet liikkeen puhujat vaativat viisinumeroisia palkkioita Englannin kokouksista. Heille piti olla viiden tähden hotellit, lennot ensimmäisessä luokassa, jne. Kustannus saattoi olla 30.000 puntaa (n. 250.000 Smk) vajaan viikon kokouskiertueesta. Puolustelin asiaa ajattelemalla, että ainakin moni sielu pelastuu. Käytännössä kukaan muu ei näyttänyt hyötyvän menestysopetuksesta paitsi opettajat. Kristityt eivät olleet taloudellisesti siunatumpia kuin ei-uskovat. Yksi tapaus oli erityisen puhutteleva. Amerikkalainen menestyssaarnaaja Frederic K.C. Price tuli pitämään seminaaria Lontooseen. Liput maksoivat 25 puntaa (yli 200 Smk). Ihmisiä rohkaistiin "kylvämään" 500 puntaa (n. 4.300 Smk) hänen työlleen. Tiesin, että yksistään hänen pukunsa ja kenkänsä olivat tuhansien dollareiden arvoiset. Olin aiemmin työssä kenkiä suunnittelevassa yhtiössä Pariisissa ja tunnen 1000 punnan (n. 8500 Smk) kengät, kun näen ne.
Toinen menestysopettaja tuli seurakuntaani ja sanoi Jumalan näyttäneen hänelle sinä aamuna (ei siis oma idea vaan suoraan Jumalalta saatu ilmoitus), että Psalmi 91 sisältää 91 Jumalan siunausta. Siunaukset voi omistaa jokainen, joka uhraa hänen työnsä hyväksi 91 puntaa (vajaa 800 Smk). Tiesin, että se oli huijausta. Muutamaa päivää myöhemmin sama puhuja esitti ilmestyksen uutena toisessa paikassa.
Kokouksissa pelastuneet hävisivät jonnekin. Suurissa missioissa tilanne oli sama. Vuosittain sanotaan tuhansien tulevan uskoon. Käytännössä ei juuri ketään näy seurakunnan tilaisuuksissa. Morris Cerullo pitää konferensseja säännöllisesti Lontoossa. Sama ilmiö. Pahempaa oli tulossa. Benny Hinn piti suurkokouksia Wembley'n stadionilla. Puhujalavalle nousi mies todistamaan parantumisesta. Hän sanoi Jumalan parantaneen kieroon katsoneet silmänsä. Benny kosketti miestä päähän ja tämä kaatui. Ongelma oli, että tunsin tämän miehen. Tiesin hänen valehtelevan. En odottanut Bennyn tietävän siitä, mutta varmasti Pyhä Henki tunsi miehen. Ananias ja Safiira valehtelivat Pyhälle Hengelle ja saivat maksaa siitä. Ihmettelin oliko tätä vaikuttava henki lainkaan Pyhä Henki.
Monella "voidellulla" julistajalla on henkivartijat (Morris Cerullo, Benny Hinn, jne.) Mihin kukaan kristitty tarvitsee henkivartijoita? Paavali oli jatkuvasti vaarassa, mutta uskoi yksin Jumalan varjelukseen. Rodney Howard Browne väittää tuhannen sielun pelastuvan viikoittain hänen ristiretkillään. Mistä nämä tuhat per viikko löytyvät? Ongelma on, että kukaan ei tutki eikä tarkasta näitä väitteitä. Pahempaakin on tapahtunut. Seurakuntaani kuului nainen, joka kuoli vaikka oli kokenut "nauruvoitelun" parantumisen takeeksi. Kuolinsyy oli sama sairaus, josta hänet julistettiin terveeksi.
Ymmärsin, että Jumala ei voi olla tämän takana. Aloin nähdä väärän opetuksen tulosta. Monet ymmärtävät Jumalan lähinnä joksikin voimaksi. Pyhä Henki on "voitelua" jakava voima. Tunteet ovat hyvä palvelija, mutta huono isäntä. Jos olet kiinni kokemuskristillisyyden harhassa, voit päästä vapaaksi. Sana ja Henki ovat yhtä. Usko Kristukseen valaisee ennen muuta mielen. Nyt näen, että pelastava usko toimii ymmärryksen kautta. Sen jälkeen seuraavat tahto ja tunteet. Pyhä Henki on luvattu jokaiselle. Hän saa meidät sanomaan, "Abba, Isä", eikä "Lisää Herra!". Kääntymykseni jälkeen kirjoitin useille seurakunnan johtajille ympäri maailmaa. Kerroin kokemukseni ja kuinka epäraamatullinen uskoni ja kuvitelmani tuottivat vääriä ihmeitä ja väärää oppia. Yksikään ei halunnut julkisesti keskustella asiasta. Jumala ei toimi harhan kanssa eikä sen kautta. Liikkeen julistajat sanovat ettemme saa arvostella mitä Pyhä Henki tekee. Raamattu kehottaa tutkimaan kaikki.
Mitä tapahtuu? Selvästi se on jotakin yliluonnollista. Asia ei ole uusi. Historia osoittaa kuinka shamanismi, hypnoosi ja mielentekniikat tuottavat samoja ilmiöitä. Ihmisiä ohjataan tiettyyn ajatteluun, "Varo arvostelijoita, he hajottavat seurakuntaa!"
Roskaa! Väärä oppi hajottaa.
Edelleen he sanovat, "Älä pelkää jos se näyttää hypnoosilta, okkultismilta, shamanismilta, visualisoinnilta ja kultinomaiselta. Paholainen matkii aina Jumalaa." Näin meille sanotaan. Tällä tavoin johtajat tukevat harhaa sen lisäksi, että varoittaisivat väkeään petoksesta. Jos joku näyttää väärältä, maistuu väärältä, kuulostaa väärältä ja tuntuu väärältä SE ON VÄÄRÄÄ!
* * *
Päivitetty 21.9.2005
http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/entinen_uudistaja.html
Harhaopista pääsee vapaaksi
46
1515
Vastaukset
- Tiedosta
Siitä että voi päästä vapaaksi.
Vaikka ei se helppoa ole, on se kuitenkin mahdollista. Kiitos Jumalalle, että antoi meille Sanansa. - XTale
Itsekkin juuri tällä viikolla otin yhteyttä yhteen suomalaiseen pastoriin joka pitää noita nauruherätyskokouksia ja sanoin hänelle, että uskon hyvin vahvasti sen olevan sieluvihollisesta. Sanoin, että Pyhä Henki ei toimi noin vaan Hän kirkastaa Kristusta. Sanoin vielä, että missä on Herran Pyhä pelko semmoisesta räkätys kokouksesta.
Tämä julistaja hyökkäsi kimppuuni ja haukkui minut hänen tuomitsijakseen vaikka en sanonut itse saarnaajasta mitään. Hän haukkui minut lakihenkiseksi ja samaa sanoi myös tämä saarnaaja, että ei hän voi vaikuttaa siihen mitä Pyhä Henki tekee.- HelleviR
niin, kun monet haluavat nähdä sen totuuden sanomisen niin, että haukutaan sitä henkilöä ketä on oikaistu! Eikä kuitenkaan ole kysymys mistään ihmisen haukkumisesta, vaan sananmukaisesta arvostelemisesta, siitä, mitä kyseinen ihminen julistaa ja miten hän toimii.
Olen tullut siihen tulokseen, että Jumalan asialla olevat nöyrtyvät mielellään arvosteltaviksi, koska ajattelevat lähimmäistensäkin parasta, ettei kukaan joutuisi
minun puheitteni tähden väärille teille.
Eikö sitä pitäisi olla kiitollinen, että kaikkien toiminta ja puheet ja kirjoituksetkin tutkitaan? - XTale
HelleviR kirjoitti:
niin, kun monet haluavat nähdä sen totuuden sanomisen niin, että haukutaan sitä henkilöä ketä on oikaistu! Eikä kuitenkaan ole kysymys mistään ihmisen haukkumisesta, vaan sananmukaisesta arvostelemisesta, siitä, mitä kyseinen ihminen julistaa ja miten hän toimii.
Olen tullut siihen tulokseen, että Jumalan asialla olevat nöyrtyvät mielellään arvosteltaviksi, koska ajattelevat lähimmäistensäkin parasta, ettei kukaan joutuisi
minun puheitteni tähden väärille teille.
Eikö sitä pitäisi olla kiitollinen, että kaikkien toiminta ja puheet ja kirjoituksetkin tutkitaan?aallolla kanssasi.
Jumalan siunausta
- tode'
miksi tuot selostuksesi juuri tälle palstalle? oletko sinäkin agiteeraamassa sitä sisaresi ilouutista, että nykyinen suomen helluntaiherätys on kaiken tuon moskan takana?
- HelleviR
Toin sen tälle palstalle siksi, että täällä on paljon puhuttu myös väärennetyn evankeliumin julistuksesta ja julistajista. Mitä taas kaikkeen uskonnolliseen touhuiluun tulee, olkoon se Suomessa tai muualla, ja jos se saa aikaan laittamani selostuksen mukaista harhautumista, en sano sitä enää ilosanomaksi. Ilosanoma tässä yhteydessä on kuitenkin se, että harhastakin voi pelastua. Siitä, mitä kukin herätysliike ´liikkeenä saa aikaan, jos evankeliumin asialla ovat, otetaan selvää vasta Korkeimmassa oikeudessa. Mitä taas eri herätysliikkeiden edustajien julistuksiin tulee, olen vain raamatun linjalla, ja suosittelen sitä kaikille muillekin:
2.Korinttolaiskirje:
13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
1.Tessalonikalaiskirje:
5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. - tode'
HelleviR kirjoitti:
Toin sen tälle palstalle siksi, että täällä on paljon puhuttu myös väärennetyn evankeliumin julistuksesta ja julistajista. Mitä taas kaikkeen uskonnolliseen touhuiluun tulee, olkoon se Suomessa tai muualla, ja jos se saa aikaan laittamani selostuksen mukaista harhautumista, en sano sitä enää ilosanomaksi. Ilosanoma tässä yhteydessä on kuitenkin se, että harhastakin voi pelastua. Siitä, mitä kukin herätysliike ´liikkeenä saa aikaan, jos evankeliumin asialla ovat, otetaan selvää vasta Korkeimmassa oikeudessa. Mitä taas eri herätysliikkeiden edustajien julistuksiin tulee, olen vain raamatun linjalla, ja suosittelen sitä kaikille muillekin:
2.Korinttolaiskirje:
13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
1.Tessalonikalaiskirje:
5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.helluntailainen?
- HelleviR
tode' kirjoitti:
helluntailainen?
Kuulun paikkakunnallani toimivaan
helluntaiseurakuntaan. - tode'
HelleviR kirjoitti:
helluntaiseurakuntaan.onko teidän kulmakunnalla säästytty noista em. ilmiöistä?
- HelleviR
tode' kirjoitti:
onko teidän kulmakunnalla säästytty noista em. ilmiöistä?
Eipä taida enää missään olla sellaista seurakuntaa, joka olisi kokonaan säästynyt noilta em. ilmiöiltä, ei ainakaan näillä
kulmakunnilla. Vuonna 1981 alkoivat uskonsanan menestysteologiset raamattukoulut ja sitä ennen olivat jo Kennet Haginin ja korealaisen Yoggi Chon opetukset tehneet vaikutusta. - tode'
HelleviR kirjoitti:
Eipä taida enää missään olla sellaista seurakuntaa, joka olisi kokonaan säästynyt noilta em. ilmiöiltä, ei ainakaan näillä
kulmakunnilla. Vuonna 1981 alkoivat uskonsanan menestysteologiset raamattukoulut ja sitä ennen olivat jo Kennet Haginin ja korealaisen Yoggi Chon opetukset tehneet vaikutusta.vain pieni osa uskovista on hairahtunut noiden ilmiöiden perään.
omalla paikkakunnallani alkuaan vapaakirkosta eronnut ryhmittymä on kymmenen vuoden aikana kuihtunut pieneksi laumaksi.
minun näkemykseni mukaan näissä yhteisöissä on seurakunta-ajatusta hajoittava vaikutus hyvin suurena tekijänä. ja se, jos mikä takaa ranakan eksytyksen. - kristitty.ihminen
HelleviR kirjoitti:
helluntaiseurakuntaan.________________
Niin, mitä se on? Toivoisin saavani Helleviltäkin kommentin tästä kirjoituksestani:
http://www.jeesus-on-herra.com/alkuperainenkristinuskio.htm
Jumala siunatkoon meitä!
________________________ - HelleviR
tode' kirjoitti:
vain pieni osa uskovista on hairahtunut noiden ilmiöiden perään.
omalla paikkakunnallani alkuaan vapaakirkosta eronnut ryhmittymä on kymmenen vuoden aikana kuihtunut pieneksi laumaksi.
minun näkemykseni mukaan näissä yhteisöissä on seurakunta-ajatusta hajoittava vaikutus hyvin suurena tekijänä. ja se, jos mikä takaa ranakan eksytyksen.Niin, täällä on paljon nuorisoa, jotka
haluavat nähdä uskon käytännössä, eli
ihmeitä ja merkkejä. Jopa nuorten johtamia
seurakuntia on,joissa Jumalan Sana ei ole enää
etusijalla, vaan korotetaan Pyhää Henkeä
ja voimavaikutuksia. Uskovat vanhemmat kyllä kauhistelevat asiaa, mutta pitävät senkin parempana, kuin elämän seurakunnan ulkopuolella viikonloppuisin varsinkin. Sitä eksymistä on monenlaista. Jopa niin, että vanhatkin uskovat, jotka kokevat uskonelämänsä kuivana,
hakeutuvat näihin kokouksiin, joissa aina tapahtuu.
Itse ihmettelen, kuinka voi olla uskoelämä kuivaa, kun tiekin ELÄÄ? - tode'
HelleviR kirjoitti:
Niin, täällä on paljon nuorisoa, jotka
haluavat nähdä uskon käytännössä, eli
ihmeitä ja merkkejä. Jopa nuorten johtamia
seurakuntia on,joissa Jumalan Sana ei ole enää
etusijalla, vaan korotetaan Pyhää Henkeä
ja voimavaikutuksia. Uskovat vanhemmat kyllä kauhistelevat asiaa, mutta pitävät senkin parempana, kuin elämän seurakunnan ulkopuolella viikonloppuisin varsinkin. Sitä eksymistä on monenlaista. Jopa niin, että vanhatkin uskovat, jotka kokevat uskonelämänsä kuivana,
hakeutuvat näihin kokouksiin, joissa aina tapahtuu.
Itse ihmettelen, kuinka voi olla uskoelämä kuivaa, kun tiekin ELÄÄ?uskova, joka laukkaa ihmekokouksesta toiseen ei jaksa pitemmän päälle harrastaa tuota menoa, vaan palaa entisille "asuinsijoilleen". sen olen nänhyt omin silmin omassa kulmakunnassani.
olen hyvin iloinen, että helluntaiherätys on alkanut ottamaan toden teolla pesäeroa nohin ilmiöihin.
haluan itse toimia oman seurakuntani parhaaksi tukemalla noita ajatuksia toimimalla jollakin tavoin seurakuntani työyhteydessä.
se on ikävää, että yksittäisillä saarnamiehillä ja srk johtajilla on joskus suurta vaikutusta srk ilmapiiriin. tiedän muutamia srk, jotka ovat erehtyneet ottamaan "palkkalistoilleen" uskon sanalaisen työntekijän ja ovat siten joutuneet suuriin vaikeuksiin kyseisten ilmiöiden kanssa. - HelleviR
tode' kirjoitti:
uskova, joka laukkaa ihmekokouksesta toiseen ei jaksa pitemmän päälle harrastaa tuota menoa, vaan palaa entisille "asuinsijoilleen". sen olen nänhyt omin silmin omassa kulmakunnassani.
olen hyvin iloinen, että helluntaiherätys on alkanut ottamaan toden teolla pesäeroa nohin ilmiöihin.
haluan itse toimia oman seurakuntani parhaaksi tukemalla noita ajatuksia toimimalla jollakin tavoin seurakuntani työyhteydessä.
se on ikävää, että yksittäisillä saarnamiehillä ja srk johtajilla on joskus suurta vaikutusta srk ilmapiiriin. tiedän muutamia srk, jotka ovat erehtyneet ottamaan "palkkalistoilleen" uskon sanalaisen työntekijän ja ovat siten joutuneet suuriin vaikeuksiin kyseisten ilmiöiden kanssa.tiedän muutamia srk, jotka ovat erehtyneet ottamaan "palkkalistoilleen" uskon sanalaisen työntekijän ja ovat siten joutuneet suuriin vaikeuksiin kyseisten ilmiöiden kanssa.
---------------
Voi olla niinkin, että seurakuntaan siunataan
menstysteologian kannattajia, jotka ovat sen verran voimakasluontoisia, että ajavat menestyksellä omaa aatettaan. Kun sitten aina on heitäkin, joihin ihmeet tekevät vaikutuksen,
niin menestys on taattu. Nuoriso lähtee helposti siihen mukaan, ja ei aikaakaan kun nuorten uskovat vanhemmatkin jo ovat mukana. Tätä on nähty.
Luin kirjoituksen huolellisesti ja sulkeutuneena omaan rukouskammiooni eli kylpyhuoneeseen (toinen "rukouspaikkani" on taksi silloin, kun ei ole asiakkaita kyydissä).
Käsitän asiat samalla tavoin kuin aloituksessa on esille tuotuna aikamme valovoimaisista julistajista. Tarkoitan niitä, jotka kirjoituksessa on mainittu nimeltä samalla tavoin kuin Paavali mainitsi harhaopettajia nimeltä (2 Tim. 2:17-18).
Kirjoitus on vakava ja suosittelen ottamaan sen vakavasti sekä tutkimaan omaa elämää: olenko ottanut vastaan ja mennyt mukaan menestysteologiseen eksytykseen? Raamatussa on runsaasti varoituksia ja opetusta lopun aikana ilmenevästä väärästä jumalisuudesta ja opetuksesta. Toivon, että kaikki uskoa Jeesukseen tunnustavat pääsevät juuriaan myöten irti valheellisesta Jumalan palvelemisesta ja vääristä kokemuksista, jotka eivät kirkasta Herraa Jeesusta Kristusta ainoana Herranamme ja Jumalanamme. Nämä valheopettajat aniharvoin vapautuvat ja tulevat pimeästä valoon niinkuin Paavali sanoikin: "Mutta pahat ihmiset ja petturit (alkutekstissä "velhot") menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyen ja eksyttäen" (2 Tim. 3:13).
Monet meistä palstalla arvostelevat ankarasti Reaa ja ehkä pian HelleviR:ää, mutta heidän esittämänsä varoitukset ovat mitä vakavammin varteenotettavia. Jeesus itse on varoittanut meitä ajastamme ja samoin hänen ensimmäiset apostolinsa.
Miten sitten vältämme nämä eksytykset? En osaa antaa tyhjentävää vastausta. Itse koen Jumalan varjelleen minua niiltä. Selvää kuitenkin on, että Raamatun kokonaisvaltainen tunteminen on mitä tärkein asia. Toivon, että sen tutkiminen tulisi tärkeäksi ja kalliiksi asiaksi jokaiselle kristitylle. Toinen mielestäni merkittävä asia on, että lopetamme lahjojen ja tunnevaikutusten etsimisen ja niiden sijasta etsimme Herraa Itseään. Sanokaamme:"En halua kokemuksia, haluan Herran!" (tai jotain sen tapaista).
Tämä palsta ei varmaankaan ole oikea paikka kaikkea julistaa, mutta rukoilkaamme, että uskovat kokouspaikoissaan keskustelisivat näistä asioista keskenään ja etsisivät Herran kasvoja, kunnes Hän tulee ja auttaa hämmingistä rauhaan sekä hämärästä vapauteen ja valoon.
Jumala meitä kaikkia armahtakoon, että oppisimme tuntemaan Herran Jeesuksen ja rakastaisimme sekä Häntä että toisiamme vilpittömin sydämmin. Herran palveleminen on osoittautuva turhaksi ellemme tottele Häntä Herrana ja Jumalana.- frihet
Minä kun nyt olen myös seurannut, teidän muutaman varoituksia "harhoista", niin uskon että tapanne on erittäin hyvä uskon tappajakin.
Ja perustelen vain, että jos etsii virheetöntä, niin ei kannata yhtäkään saarnaajaa mennä kuulemaan.
Toinen on ,jos tahtoo, että Jumala kuolettaa tunteet, niin voi raskaaksi sekin tie käydä.
Aloitus mielestäni ei koskenut helareita, vaan tarkoituksella vedetään tälle sivustolle myös muiden suuntien julistajia.
Tiedän, että tämä sivusto ei ole hyvä paikka selittää, kuinka täydellinen evankeliumi pitäisi tiettäväksi tuoda, mutta joskus teidän varoittajien olisi hyvä kertoa mitä saisi tuoda esille ja mitä ei.
Jotenkin turhauttavaa on kun pitää tänne vetää varoitukset nimiä myöten.
Minä olen sitä mieltä, että jos sana saa kasvun ihmisessä, niin kyllä ihminen tietää mitä "syö" ja jos lapsi on niin silloin ei täällä tarvitse niistä kirjoittaa.
Eli kenelle nämä saarnaajien haukkumiset on tarkoitettu, uskosta osattomille ,uskossa lapsille, vai uskossa kasvaneille, joilla aistit pelaavat.
Ajattelin isoakin seurakuntaa ja tälläistä tapaa, jolla etsitään vikoja.
Oletko Jukka kuulut saarnastuolin takaa tällästä julistusta ,kuin sinulle rakas Reeakin esittää ja olisiko ihana olla muiden kanssa kuulemassa, kun ihmistä haukutaan, vaikkei paikalla olisikaan.
Ihan pahalta tuntuu jo ajatella.
Minä tosin olen kymmenet jopa sadatkin kerrat haukkunut takaisin ,kun minua ei uskomattomien kuulen kiinosta saarnaajien mokaaminen.
Ehkä jatkan "vastustamistani", kunhan näen opetuksesi.
Siunausta. - sun-glasses
frihet kirjoitti:
Minä kun nyt olen myös seurannut, teidän muutaman varoituksia "harhoista", niin uskon että tapanne on erittäin hyvä uskon tappajakin.
Ja perustelen vain, että jos etsii virheetöntä, niin ei kannata yhtäkään saarnaajaa mennä kuulemaan.
Toinen on ,jos tahtoo, että Jumala kuolettaa tunteet, niin voi raskaaksi sekin tie käydä.
Aloitus mielestäni ei koskenut helareita, vaan tarkoituksella vedetään tälle sivustolle myös muiden suuntien julistajia.
Tiedän, että tämä sivusto ei ole hyvä paikka selittää, kuinka täydellinen evankeliumi pitäisi tiettäväksi tuoda, mutta joskus teidän varoittajien olisi hyvä kertoa mitä saisi tuoda esille ja mitä ei.
Minä olen sitä mieltä, että jos sana saa kasvun ihmisessä, niin kyllä ihminen tietää mitä "syö" ja jos lapsi on niin silloin ei täällä tarvitse niistä kirjoittaa.
Eli kenelle nämä saarnaajien haukkumiset on tarkoitettu, uskosta osattomille ,uskossa lapsille, vai uskossa kasvaneille, joilla aistit pelaavat.
Oletko Jukka kuulut saarnastuolin takaa tällästä julistusta ,kuin sinulle rakas Reeakin esittää ja olisiko ihana olla muiden kanssa kuulemassa, kun ihmistä haukutaan, vaikkei paikalla olisikaan.
Minä tosin olen kymmenet jopa sadatkin kerrat haukkunut takaisin ,kun minua ei uskomattomien kuulen kiinosta saarnaajien mokaaminen.
Siunausta.Aika hyvin sanottu. Olen pitkälti samaa mieltä asiasta.
- XTale
frihet kirjoitti:
Siunausta.>>>Eli kenelle nämä saarnaajien haukkumiset on tarkoitettu, uskosta osattomille ,uskossa lapsille, vai uskossa kasvaneille, joilla aistit pelaavat.
- frihet
XTale kirjoitti:
>>>Eli kenelle nämä saarnaajien haukkumiset on tarkoitettu, uskosta osattomille ,uskossa lapsille, vai uskossa kasvaneille, joilla aistit pelaavat.
Meidän tulee valvoa ja koetella henget.
Minä en kylläkään sitä varten kokouksiin mene, vaan paremminkin kohtaamaan Herraani ja saamaan jotakin Jeesukselta.
Kuten jo kyselin Kenelle nämä ihmisten haukkumiset on tarkoitettu?
Jos ne ovat täysi ikäisille, niin silloinkin sanoisin ,että väärä palsta.
Saarnataanko Jyväskylän vapareissa, kuten Reea tekee nimeten saarnaajat ja vääräoppiset ,yleisissä kokouksissa.
Olen teillä käynyt siellä kokouksessa, vaan siitä on jo muutamia vuosia, eikä silloin nimetty tuollasta varotus listaa ja siksi epäilen vieläkin.
Meinaatko todellakin, että me kaikki listaisimme virheelliset saarnat ja sitten TÄNNE nimet kirjoittaisimme ja siitä seurauksena pannaan julistaisimme saarnaajat.
Eiköhän tämän tason asiat muualla päätetä, kuin yleisillä herjaamis sivuilla, jossa ei edes syntejäkään tunnusteta synniksi.
OLEN VARMA, ETTÄ "KODEISSAMME" (srk) ON ASIAT POHDITTAVA TÄMÄN TASON KYSYMYKSISSÄ JA SITTEN KATSOTTAVA, KENELLE EDES KOTONA ASIOITA KESKUSTELLAAN,koska tästähän tällänen paskan puhuminen on saanut alkunsa,kun kodissa on alaikäisille tietoa levitetty.
Terve uskova ei toreilla paskaa kodistaan puhu, eikä naapuriakaan niin hauku, että itsensä kuseen saattaa.
Eikö tullu melko suomenkielinen ohje. - HelleviR
frihet kirjoitti:
Siunausta.Toinen on ,jos tahtoo, että Jumala kuolettaa tunteet, niin voi raskaaksi sekin tie käydä. '............
Tyhmyytensähän siinä paljastaisi, jos rupeisi väittämään, että Jumala kuolettaisi jotakin, mitä on kerran ihmisiin luonut, siis tunteet. Ellei ihminen ole jollakin tavalla viallinen,
on jokaisella tunnemaailma. Jos niin ei olisi,
olisiko ihminen silloin ihminen? Jos väität lukeneesi allekirjoittaneen puhuneen tunteettomasta elämästä, et puhu totta.
Sen olen sanonut ÄLÄ LUOTA TUNTEISIIN;
USKO JUMALAN SANAAN! Jos uskonelämä on VAIN tunteitten ruokkimisuskoa ja niitten perässä kulkemista, ei se ole sitä uskoa, mitä raamattu sanoo Aabrahamin uskoksi, että joka uskoo Häneen, Jeesukseen Kristukseen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; vaan se on vain pintakiiltoa. - XTale
frihet kirjoitti:
Meidän tulee valvoa ja koetella henget.
Minä en kylläkään sitä varten kokouksiin mene, vaan paremminkin kohtaamaan Herraani ja saamaan jotakin Jeesukselta.
Kuten jo kyselin Kenelle nämä ihmisten haukkumiset on tarkoitettu?
Jos ne ovat täysi ikäisille, niin silloinkin sanoisin ,että väärä palsta.
Saarnataanko Jyväskylän vapareissa, kuten Reea tekee nimeten saarnaajat ja vääräoppiset ,yleisissä kokouksissa.
Olen teillä käynyt siellä kokouksessa, vaan siitä on jo muutamia vuosia, eikä silloin nimetty tuollasta varotus listaa ja siksi epäilen vieläkin.
Meinaatko todellakin, että me kaikki listaisimme virheelliset saarnat ja sitten TÄNNE nimet kirjoittaisimme ja siitä seurauksena pannaan julistaisimme saarnaajat.
Eiköhän tämän tason asiat muualla päätetä, kuin yleisillä herjaamis sivuilla, jossa ei edes syntejäkään tunnusteta synniksi.
OLEN VARMA, ETTÄ "KODEISSAMME" (srk) ON ASIAT POHDITTAVA TÄMÄN TASON KYSYMYKSISSÄ JA SITTEN KATSOTTAVA, KENELLE EDES KOTONA ASIOITA KESKUSTELLAAN,koska tästähän tällänen paskan puhuminen on saanut alkunsa,kun kodissa on alaikäisille tietoa levitetty.
Terve uskova ei toreilla paskaa kodistaan puhu, eikä naapuriakaan niin hauku, että itsensä kuseen saattaa.
Eikö tullu melko suomenkielinen ohje.sä mulle vaahtoot?
- frihet
HelleviR kirjoitti:
Toinen on ,jos tahtoo, että Jumala kuolettaa tunteet, niin voi raskaaksi sekin tie käydä. '............
Tyhmyytensähän siinä paljastaisi, jos rupeisi väittämään, että Jumala kuolettaisi jotakin, mitä on kerran ihmisiin luonut, siis tunteet. Ellei ihminen ole jollakin tavalla viallinen,
on jokaisella tunnemaailma. Jos niin ei olisi,
olisiko ihminen silloin ihminen? Jos väität lukeneesi allekirjoittaneen puhuneen tunteettomasta elämästä, et puhu totta.
Sen olen sanonut ÄLÄ LUOTA TUNTEISIIN;
USKO JUMALAN SANAAN! Jos uskonelämä on VAIN tunteitten ruokkimisuskoa ja niitten perässä kulkemista, ei se ole sitä uskoa, mitä raamattu sanoo Aabrahamin uskoksi, että joka uskoo Häneen, Jeesukseen Kristukseen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; vaan se on vain pintakiiltoa.Sen kirjoittanut aiemmin, että tunteisiin en uskoani rakanna, sen kummemmin kuin ihmeisiin.
Ehkä koroitan oman uskoni suhteen, sitä että ensirakkaus säilyisi Vapahtajaani, siksi että jos se kylmenee, niin suuri vaara on uskonkin kylmenemiseen.
Isä ei lapselleen kakkaa anna, jos lapsi tahtoo Isältä hyvää.
Tunteet kuuluvat uskon elämään ja moni onkin maailmassa kadottanut tunne-elämänsä siten, että se on sairas.
Olisit kertonut sinä kenelle tahdotte kirjoituksenne esittää tällä yleisellä helluntalaisuus sivuilla, jossa ei kirjoituksiakaan voi raamatulla perustaa oikeaksi, eikä helluntalaiset voi omasta opistaan malleja antaa.
Siis kirjoitteletteko Reean kanssa luterilaisille, vapareille, uskosta osattomille, uskossa oleville "lapsille", vai ehkä joillekin "vahvaa ruokaa nauttiville" ja miksi.
Saanko arvata, että teille ei vielä ole ovet seurakuntiin avautuneet ja täällä harjoittelette.
Tai muuten jokin puristaa liiaksi.
Katos kun minä en tuollasta tyyliä ole löytänyt raamatusta enkä hyväksy saarnaajien pilkaamista nimillä, siis jos varoitetaan harhaopeista ja nimeten vielä, niin ehkä olis sisäpiiriin paras asiat esittää,kuin tänne uskomattomien mietittäväksi.
Vai eikö Jumala puhu enää teille muitten kautta. - frihet
XTale kirjoitti:
sä mulle vaahtoot?
Oman käsitykseni sinulle.
Otan uusiksi, siis kyselin Jukalta kenelle nämä Reean kirjoitukset ovat hänen mielestään tarkoitetut.
Toisaalta jos sinun "aistisi" heräävät toimintaan, niin kait niihin voit jotenkin Herran Hengen kanssa luottaa.
Minulle valitettavasti ei ole tullut kokoukseen mennessä mieleen, että jos siellä on väärä henki ja menetän uskoni.
No toinen asia on, etten ole uskon elämäni aikana kuullut esimerkiksi, että joku saarnaspöntön takaa edesmennyttä saarnaajaa haukkuu.
Ehkä se joillakin paikoin on käytännössä.
Ei nämä saarnaajien luottamus asiat ole pöntöstä julistuksen paikkoja ja vielä vähemmän tällästen sivustojen.
Kerron näin avoimesti, että ehkä tälläsen "sivukatujen" parista nouseiden suuhun voi alkuun tulla mielle, että hiukan toista tuomitaan.
Saarnaajien luottamus ja suositukset pohditaan kyllä muualla kuin täällä, vaikka NE KIINOSTAVAT YLEISÖÄ ja siksi ehkä muutamat niistä kirjoittavat.
Tottahan minäkin muutaman kymmentä nimeä voisin listata, jotka on hyllytetty, vaan luuletko että se on raamatullista niitä tänne vetää. - XTale
frihet kirjoitti:
Oman käsitykseni sinulle.
Otan uusiksi, siis kyselin Jukalta kenelle nämä Reean kirjoitukset ovat hänen mielestään tarkoitetut.
Toisaalta jos sinun "aistisi" heräävät toimintaan, niin kait niihin voit jotenkin Herran Hengen kanssa luottaa.
Minulle valitettavasti ei ole tullut kokoukseen mennessä mieleen, että jos siellä on väärä henki ja menetän uskoni.
No toinen asia on, etten ole uskon elämäni aikana kuullut esimerkiksi, että joku saarnaspöntön takaa edesmennyttä saarnaajaa haukkuu.
Ehkä se joillakin paikoin on käytännössä.
Ei nämä saarnaajien luottamus asiat ole pöntöstä julistuksen paikkoja ja vielä vähemmän tällästen sivustojen.
Kerron näin avoimesti, että ehkä tälläsen "sivukatujen" parista nouseiden suuhun voi alkuun tulla mielle, että hiukan toista tuomitaan.
Saarnaajien luottamus ja suositukset pohditaan kyllä muualla kuin täällä, vaikka NE KIINOSTAVAT YLEISÖÄ ja siksi ehkä muutamat niistä kirjoittavat.
Tottahan minäkin muutaman kymmentä nimeä voisin listata, jotka on hyllytetty, vaan luuletko että se on raamatullista niitä tänne vetää.Olen kanssasi samaa mieltä. se ei ole raamatullista panettelu mitä kieltämättä tapahtuu paljon. Anteeksi lyhyt jänteisyyteni.
Siunausta sinulle - frihet
XTale kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä. se ei ole raamatullista panettelu mitä kieltämättä tapahtuu paljon. Anteeksi lyhyt jänteisyyteni.
Siunausta sinullevieteri sen pidempi ole.
Ja Jukkahan on ehkä parhaita kirjoittajia tällä palstalla, vaan siltikin olen murheellinen ,kun uskomattomien silmissä morkataan nimillä saarnaajia, vaikkakin tekevät hallaa.
Muistan erään julistajan, joka oli väsyneessä tilassa ja ovet sulkeutuivat pitkäksi aikaa, vaan ihmisiä ne saarnaajatkin ovat, ei tällä tiellä niin vauhdikkaasti kaikki käy.
Olet ehkä kuulut "uusi laulu kaduilta" Kemin joken porukankin laulavan "jos en jousta jaksakkaan, niin kuljen hitaamin", pää asia ,että kuljemme vaikka kontaten eteenpäin.
Siunausta elämääsi venytetään Kristuksessa "vieteriä", muuten ei hyvä seuraa. - HelleviR
frihet kirjoitti:
Sen kirjoittanut aiemmin, että tunteisiin en uskoani rakanna, sen kummemmin kuin ihmeisiin.
Ehkä koroitan oman uskoni suhteen, sitä että ensirakkaus säilyisi Vapahtajaani, siksi että jos se kylmenee, niin suuri vaara on uskonkin kylmenemiseen.
Isä ei lapselleen kakkaa anna, jos lapsi tahtoo Isältä hyvää.
Tunteet kuuluvat uskon elämään ja moni onkin maailmassa kadottanut tunne-elämänsä siten, että se on sairas.
Olisit kertonut sinä kenelle tahdotte kirjoituksenne esittää tällä yleisellä helluntalaisuus sivuilla, jossa ei kirjoituksiakaan voi raamatulla perustaa oikeaksi, eikä helluntalaiset voi omasta opistaan malleja antaa.
Siis kirjoitteletteko Reean kanssa luterilaisille, vapareille, uskosta osattomille, uskossa oleville "lapsille", vai ehkä joillekin "vahvaa ruokaa nauttiville" ja miksi.
Saanko arvata, että teille ei vielä ole ovet seurakuntiin avautuneet ja täällä harjoittelette.
Tai muuten jokin puristaa liiaksi.
Katos kun minä en tuollasta tyyliä ole löytänyt raamatusta enkä hyväksy saarnaajien pilkaamista nimillä, siis jos varoitetaan harhaopeista ja nimeten vielä, niin ehkä olis sisäpiiriin paras asiat esittää,kuin tänne uskomattomien mietittäväksi.
Vai eikö Jumala puhu enää teille muitten kautta.en tuollasta tyyliä ole löytänyt raamatusta enkä hyväksy saarnaajien pilkaamista nimillä, siis jos varoitetaan harhaopeista ja nimeten vielä, niin ehkä olis sisäpiiriin paras asiat esittää,kuin tänne uskomattomien mietittäväksi
...................................
Kun olen täällä kauan lukenut kirjoituksia, niitäkin jotka on kirjoittanut nimim. Frihet. Olen saanut käsityksen että et ole äskenkääntynyt. Mutta voinhan olla väärässä. Siksipä rohkenen kysyä, ketä varten Raamattu on kirjoitettu, uskovaisia vartenko? Minä olen aina ajatellut, että se on kaikkia ihmisiä varten, kuka ikinä haluaa tietää mikä on TOTUUS! Joten ei Raamattuakaan kirjoitettu sisäpiiriläisiä varten, vaan kaikkia ihmisiä varten. Tarkoittanet sisäpiirissä puitavilla asioilla varmasti seurakuntalaisten välisiä riitoja?Niistä en sano että' niitä pitäisi uskosta osattomien edessä selvitellä.
Apostoli Paavali opettaa kirjeissään miten on suhtauduttava niihin jotka ovat totuudesta eksyneet, ja joiden puheet jäytävät ympäristöä niin kuin syöpä. Samoin Paavali nimeää eräitä henkilöitä, varoittaen heistä ja heidän opetuksistaan. 2 Timoteuskirje 2.
Raamatun sanan mukainen suhtautuminen totuudesta poispoikenneisiin on karttaa heitä ja heidän oppejaan nimeämällä kyseiset henkilöt, että kaikki osaavat karttaa väärää opetusta. Tässä asiassa varmasti jokainen uskova noudattaa Apostoli Paavalin linjaa.
Jokainen opettaja ja opetus, myös tämäkin
kirjoitus on alistettava Jumalan Sanan
arvosteltavaksi, se vastuu on jokaisella
puhujalla ja opettajalla ja kirjoittajalla.
Kaikkien sanojen ja tekojen on kestettävä
arvostelu ja puntarointi. Puhuja on
vastuussa sanoistaan ja kirjoittaja kirjoituksistaan.
Jopa edesmenneitten opettajien kirjoitukset ja opit on arvioitava Jumalan sanan kokonaisvaltaisella julistuksella, elleivät ne kestä Raamatun mukaista arvostelua, ei niillä ole mitään arvoa. - JÄÄHYLLE
HelleviR kirjoitti:
en tuollasta tyyliä ole löytänyt raamatusta enkä hyväksy saarnaajien pilkaamista nimillä, siis jos varoitetaan harhaopeista ja nimeten vielä, niin ehkä olis sisäpiiriin paras asiat esittää,kuin tänne uskomattomien mietittäväksi
Kun olen täällä kauan lukenut kirjoituksia, niitäkin jotka on kirjoittanut nimim. Frihet. Olen saanut käsityksen että et ole äskenkääntynyt. Mutta voinhan olla väärässä. Siksipä rohkenen kysyä, ketä varten Raamattu on kirjoitettu, uskovaisia vartenko? Minä olen aina ajatellut, että se on kaikkia ihmisiä varten, kuka ikinä haluaa tietää mikä on TOTUUS! Joten ei Raamattuakaan kirjoitettu sisäpiiriläisiä varten, vaan kaikkia ihmisiä varten. Tarkoittanet sisäpiirissä puitavilla asioilla varmasti seurakuntalaisten välisiä riitoja?Niistä en sano että' niitä pitäisi uskosta osattomien edessä selvitellä.
Apostoli Paavali opettaa kirjeissään miten on suhtauduttava niihin jotka ovat totuudesta eksyneet, ja joiden puheet jäytävät ympäristöä niin kuin syöpä. Samoin Paavali nimeää eräitä henkilöitä, varoittaen heistä ja heidän opetuksistaan. 2 Timoteuskirje 2.
Raamatun sanan mukainen suhtautuminen totuudesta poispoikenneisiin on karttaa heitä ja heidän oppejaan nimeämällä kyseiset henkilöt, että kaikki osaavat karttaa väärää opetusta. Tässä asiassa varmasti jokainen uskova noudattaa Apostoli Paavalin linjaa.
Jopa edesmenneitten opettajien kirjoitukset ja opit on arvioitava Jumalan sanan kokonaisvaltaisella julistuksella, elleivät ne kestä Raamatun mukaista arvostelua, ei niillä ole mitään arvoa.Jumala ei käytä vääryydentekijöitä, vaan saatana.
- frihet
HelleviR kirjoitti:
en tuollasta tyyliä ole löytänyt raamatusta enkä hyväksy saarnaajien pilkaamista nimillä, siis jos varoitetaan harhaopeista ja nimeten vielä, niin ehkä olis sisäpiiriin paras asiat esittää,kuin tänne uskomattomien mietittäväksi
Jopa edesmenneitten opettajien kirjoitukset ja opit on arvioitava Jumalan sanan kokonaisvaltaisella julistuksella, elleivät ne kestä Raamatun mukaista arvostelua, ei niillä ole mitään arvoa.Vaan annoitko sinä vauvalle läskisoosia kun syntyi?????????
Onkohan opettajilla ja evankelistoilla, mitään ajattelemistä, kun eri ihmisille Kristusta esille tuovat.
Meinaan ,vaan jos istut V. Mannisen kanssa kahvilla, niin opetatko alkaita, kertoen että raamattu ei ole sama kuin hengellinen laulukirja.
Ja taasen vaaditko uskosta osattomaa tietämään "vahvan ruuan hiven aineista", teillä taitaa Reean kanssa olla sama miten ja mitä kellekin "tarjoilette" ,tutkimatta ihmisen tarpeita.
Onko mielestäsi sama piätää herätys puhe, kuin syvällinen raamattu tunti.
Ehkä voit itsekin miettiä tavallista peruskuolua, tokko sielläkään ihan miten vain oppikirjoja edetä.
Eli miettikää tytöt tekin miten ja missä ollaan oppeinemme.
Ymmärrän, että teillä ei siellä ole niin helppoa kuulijoita saada, olemmehan vähemmistönä tämän svennen maan joukossa.
Ja arvosteliat eivät valitettavasti ole suosiossa julistuksen osalta.
Kyllä sinä varmaan tiedät yhtä hyvin, että harha opettajat ovat tiedossa, myös sisäpiirin henkilöillä.
Siitä voidaan sit kysellä, miksi harhaopettajia kutsutaan?
Ymmärrän sen jos on piiskaa joltakin saanut, niin siitä osa saattaa katkeroitua.
Eräs ystävä ihan Suomea myöten seurakuntansa johtoa haukkui, kun ei "kutsuaan" huomioitu.
Ystäväsi tilanteen ymmärrän, koska kirjoituksillaan on tehnyt tiettäväksi, miksi arvostelee katkerana, luottamuksen omaaviakin veljiä, kuten Heimoa ja Veikkoa esimerkiksi.
Hekin ovat ihmisiä ja tekevät jopa virheitä, vaan en usko että ovat virheitä Reean suhteen tehneet.
Siksi kirjoitan vastalauseeni,jopa sinun kauttasi, että tämä palsta ei ole siihen tarkoitukseen sopiva, mikä teillä itselläne on.
Teillähän on vielä oman kentän etu, kun voitte kirjoitukset valita, poistamalla ne jotka ei kelpaa.
Onko teillä siellä omalla sivustolla kato käyny, kun tänne arvostelunne tuotte?
- TULEE
Televisiosta TV2:23.35 ohjelma: hallitsen mieltäsi, missä käytetään ammattimaisesti psykologisia kikkoja ihmisten manipuloimiseksi.
Samoja kikkoja käytetään myös menestys-teologisissa piireissä uskovia kohtaan, ja ihmisiä viedään kuin pässiä narusta.- Tottatoinenpuoli
Samoja kikkoja käytetään ihan yleisesti uskonnoissa, varsinkin lahkoissa kuten hellarit, jehovat ja lessut eli kaikissa lahkoissa missä toimii salailukulttuuri, naisten ja lasten hyväksikäyttöä ja joissa ihmiseltä viedään vapaa tahto ja ahdistetaan henkisellä väkivallalla.
- hansutuulia
omat eivät ole koskaan eksyksissä, Ja Jumalan Sana on voimallinen kun sitä etsii kuin aarretta sen löytää. Siinä on elämä ja iankaikkisuus, Jumalan oma ei eksy koskaan jos tukeutuu Jumalan Sanaan.
- pyhien sopii-
EN VIITSINYT LUKEA TUOTA SAASTAA JOTA TÄNNE LEVITTELET, VIITSITKÖ HAISTA VAIN OMALLA PALSTALLASI.
Ef. 5:3
Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii- - http://keskustelu.suomi24.f...
- kristitty.ihminen
.
Minua ihmetyttää usein, että raittiissakin uskossa olevat menevät tuohon halpaan aloituskirjoituksen parjaushenkeen. - En kuitenkaan itsekään ole menestysteologian kannattaja. Mutta tunnen kuinka Pyhän Hengen raitis linja sammutetaan tuolla saastalla. Sen olen tuntenut Hengessä.
On aivan totta, että tulee varoa harhaoppeja. Mutta ensin pitää Raamatun edessä tutkia harhojen olemusta.
Siis, mikä on harhaoppia? :
Ennen muuta harhaoppia on sellainen oppi, joka vääristää pelastuksen tietä estäen näin ihmisiä tulemasta uskoon ja kasteelle. Aikamme suurin ja eniten ihmisiä eksyttänyt harhaoppi Suomessa on luterilainen kirkko lapsikasteharhoineen. Siihen harhaoppiin sisältyy se, että ihminen on muka tullut Jumalan lapseksi sylilapsena maagisessa lapsikastelitrgiassa ja kirkkoon liittämisessä. Tämän opin tuloksena monet kunnon ihmiset menevät helvettiin luottaen olevansa pelastuneita. He luottavat kirkkoon ja sen opetuksiin. Niistä on tullut Jeesuksen korvike. Ja kun vielä pappi siunaa heidät "kotikirkon pyhiin multiin", niin kaikki on heidän mielestään hyvin.
Kauheaa herätä todellisuuteen Tuonelassa.
______________________ - HelleviR
kristitty.ihminen kirjoitti:
.
Minua ihmetyttää usein, että raittiissakin uskossa olevat menevät tuohon halpaan aloituskirjoituksen parjaushenkeen. - En kuitenkaan itsekään ole menestysteologian kannattaja. Mutta tunnen kuinka Pyhän Hengen raitis linja sammutetaan tuolla saastalla. Sen olen tuntenut Hengessä.
On aivan totta, että tulee varoa harhaoppeja. Mutta ensin pitää Raamatun edessä tutkia harhojen olemusta.
Siis, mikä on harhaoppia? :
Ennen muuta harhaoppia on sellainen oppi, joka vääristää pelastuksen tietä estäen näin ihmisiä tulemasta uskoon ja kasteelle. Aikamme suurin ja eniten ihmisiä eksyttänyt harhaoppi Suomessa on luterilainen kirkko lapsikasteharhoineen. Siihen harhaoppiin sisältyy se, että ihminen on muka tullut Jumalan lapseksi sylilapsena maagisessa lapsikastelitrgiassa ja kirkkoon liittämisessä. Tämän opin tuloksena monet kunnon ihmiset menevät helvettiin luottaen olevansa pelastuneita. He luottavat kirkkoon ja sen opetuksiin. Niistä on tullut Jeesuksen korvike. Ja kun vielä pappi siunaa heidät "kotikirkon pyhiin multiin", niin kaikki on heidän mielestään hyvin.
Kauheaa herätä todellisuuteen Tuonelassa.
______________________Mutta tunnen kuinka Pyhän Hengen raitis linja sammutetaan tuolla saastalla. Sen olen tuntenut Hengessä.
::::::::::::::::
Olettaisin ..kristityn ihmisen.. tietävän, ettei
mainitsemasi Pyhän Hengen raitis linja suinkaan sammu, kun saastaksi kutsumasi varoitukset eksytyksestä ja väärästä evankeliumista uskalletaan sanoa ääneen. Jumalan Sanaa tuntevan olettaisi tietävän, että Jumalan kansa ei ole koskaan iloinnut vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa. Sillä Jeesus Kristus on Totuus. Eikä muutu. Se mikä sammuu, saakin sammua, että TOTUUS voi valaista sen mikä pimeni.
Tulin töistä kotiin ja vilkaisin hieman noita avauksesi alla olevia vastauksia. Surullista ja raskasta luettavaa pääosin nuo vastaukset; onneksi ilahduttavia poikkeuksiakin on.
Kyllä me olemme pimeässä. Totisesti "pimeys peittää maan ja synkeys kansat". Toivon kaikkien uskovien rukoilevan itselleen, toisilleen ja kaikille ihmisille Jumalan armoa ja Jeesuksen Kristuksen sisäistä tuntemusta.
Minä ainakin olen tosi hädässä näiden asioiden kanssa, sillä monet tuntemani ihmiset ovat noihin "ihmekokouksiin" ja "uusiin herätyksiin" menneet ja hedelmät ovat olleet surullista nähtävää. Ei ole enää uskoa ilman kokemuksia. Mielenterveys on järkkynyt. Kokouksissa koettu parantuminen on kadonnut seuraavien päivien tai kuukausien aikana ja sairaus on tullut takaisin. Luettelo on pitkä. Olen käynyt mm. Kellokosken mielisairaalassa heitä katsomassa.
Jeesus on kuollut puolestamme ja noussut kuolleista. Älkäämme etsikö edes Hänen vaikuttamia kokemuksia (se loukkaa Häntä) vaan etsikäämme Häntä itseään. Älkäämme rakastako "tapahtumia" vaan Häntä, joka voimavaikutukset saa aikaan. Haluan tällä sanoa, että jos olisin hyvin rikas ja haluaisit tulla ystäväkseni ja sitten huomaisinkin sinun vain tavoittelevan osallisuutta rikkauksistani etkä todellista persoonallista ystävyyttäni, niin se loukkaisi minua.
Jeesus Kristus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, totisesti. Eläkäämme Hänelle mieliksi ja etsikäämme Hänen kunniaansa eikä Hänen lahjojaan. Hän rakastaa Lunastamaansa ihmistä ja jokaisella, joka kulkee Hänen kanssaan, on varmasti myös monenlaisia aitoja kokemuksia ja ovat saaneet maistaa tulevan maailmanajan voimaa.
Kirjoitin nyt nopeasti nämä rivit. Menen nukkumaan; työt alkavat uudelleen aikaisin aamulla. Tahdon toivottaa kaikille lukijoille Jeesuksen oman rauhan osallisuutta ja hyvää yötä. Jumala Suomea armahtakoon.- HelleviR
Ei ole helppoa nähdä mitä näkee, eikä kuulla mitä' kuulee, mutta luotan siihen, että Kaikkivaltias Elävä Jumala on aina ajan tasalla. Siksi onkin usein asiaa armoistuimelle, että saisi olla ihmisenä ihmisten joukossa, ja että
lamppu saisi loistaa Jumalan häikäisemätöntä valoa, itse kunkin elämässä ja maassa. HelleviR kirjoitti:
Ei ole helppoa nähdä mitä näkee, eikä kuulla mitä' kuulee, mutta luotan siihen, että Kaikkivaltias Elävä Jumala on aina ajan tasalla. Siksi onkin usein asiaa armoistuimelle, että saisi olla ihmisenä ihmisten joukossa, ja että
lamppu saisi loistaa Jumalan häikäisemätöntä valoa, itse kunkin elämässä ja maassa.Kiitos vastauksesta. On aika lähteä takaisin töihin. Kuten jossain aikaisemmin tuolla totesinkin ovat kylpyhuone ja tyhjä auto rukouskammioitani; tahdon muistaa meitä kaikkia, todellakin aivan kaikkia näissä keskusteluissa munana olevia, siellä Jumalan kasvojen edessä.
Vihamies kuka oisi niin voimallinen
että voittaa hän vois tämän Herran.
Sodassamme Hän linna on turvallisin
Hän on voittanut Saatanan kerran.
Jos me joudummekin
syvihin vesihin
ratki keskelle kuoleman kauhun!
Emme nääntyä voi
Hänen äänensä soi
yli myrskyn ja helvetin pauhun.
Siis te Jeesuksen ystävät armoitetut
kaikki uskossa vaeltakaatte.
Luja toivonne olkoon te ahdistetut
vaikka kiusoja, vaivoja saatte.
Teillä Auttaja on
apu ahdinkohon
tätä tietä kulkiessanne
Hän on armollinen
Hän on uskollinen;
pysykää yhä Jeesuksessanne.
Hmm, tulipas hyvä mieli tuosta vanhasta, taistelujen keskellä syntyneestä virrestä. Hyvää alkavaa lauantaipäivää kaikille aamuvirkuille ja erityisesti Jumalan siunausta Sinulle sisareni HelleviR. Toivon sydämestäni, että kaikki te, jotka huudatte avuksenne Herraa puhtaasta sydämestä, muistatte minua rukouksissanne tänään(kin).
Jumalan armo kanssanne sisaret ja veljet Herrassa.
- http://keskustelu..fcgi?cat...
- sokoja
Word of Faith -julistaja Robert Tilton - missä hän on nyt?
https://www.youtube.com/watch?v=HkXxnskFizg - tipurtius
Entä missä on jukka.finland?
- MissäMaalaisjärki
Normi settiä myös täällä Suomessa. Tosin meillä on pienemmät piirit ja siten myös pienemmät liikevaihdot. Tämän alan yrittäjiä kyllä löytyy ihan kiitettävästi.
Ihminen on siitä kumma otus, että kun on luvassa jotakin hyvää ja kaunista, niin järki jotenkin himmenee, ja epätoivoinen toive paremmasta ottaa vallan. Lotossakin kun on luvassa jättipotti, niin lottoajia on keskimääräistä enemmän.
Yksi tälläinen tuore kiinnijäänyt huijari täällä meillä on P Jalovaara. Hänen oikeudenkäyntinsä on vielä kesken, mutta antanee aikanaan hyvän esimerkin siitä mistä todellisuudessa on kyse. - valvotaan
Kiitos nim. HelleviR vuosien takaisesta tärkeästä aloituksestasi. Meno on mennyt vain sekavammaksi noista ajoista.
- Tunnistatkoitsesi
Keskusteluketju on aloitettu 11 vuotta sitten, mutta olisi yhtä hyvin voitu aloittaa viikko sitten.
Ihmisen pitää olla todella tyhmä tai riivattu, jos vuosi vuoden jälkeen haksahtaa samoihin menestysteologisiin harhaoppeihin.
Koska uskon Jumalan antavan viisautta sitä anovalle, jäljelle jäävät riivatut, nuo itsensä saatanalle vihkineet ihmispolot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.359544- 415184
- 434923
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2003780- 133243
- 433069
- 312896
- 442563
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise682454- 562383