ParmaParel

Rakentaa06

Suunnitelmissa tehdä perustukset ParmaParel elementeistä ja alapohja ontelolaatoista. Sain tarjouksen Parmalta tarvikkeista mutta asennusta heiltä ei saa. Nyt kyselisin onko kukaan tehnyt kyseisellä tavalla ja mitä asennukselle tuli hintaa? Ja talohan sijaitsee Uudellamaalla ja kokoa sillä on n.150k-m2.

18

12022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parma

      ja soita Isoportti Oy ja jätä heille parma parel asennus koko tai osa huoleksi!

      • Luja

        Isoportin ontelolaatat tulee Parmalta!!


      • ...unohda...

        ...ihan vielä Parmaa.
        Isoportti ei meinaan ole mikään edullisin ratkaisu. Ainakin kun itse kyselin, niin aika reippaasti halvemmalla pääsi kun tilasi sokkelielementit ontelolaatat Parmalta ja asennuksen VA-palvelulta (Espoossa). Aika monesta paikasta kysyin ja VA-palvelu oli selkeästi edullisin. Myös palvelu ja neuvonta oli todella ensiluokkaista ja jälki hyvää.

        Jos Parmalle hakee vaihtoehtoa, niin himpun verran edullisempi on Ansion sementtivalimo, jonka kamoja Uudellamaalla myy Talopart. Itsellä vaan oli jo kuvat piirretty Parman mittojen mukaan siinä vaiheessa, kun kyselin tuolta hintaa.


      • Rakentaa06
        ...unohda... kirjoitti:

        ...ihan vielä Parmaa.
        Isoportti ei meinaan ole mikään edullisin ratkaisu. Ainakin kun itse kyselin, niin aika reippaasti halvemmalla pääsi kun tilasi sokkelielementit ontelolaatat Parmalta ja asennuksen VA-palvelulta (Espoossa). Aika monesta paikasta kysyin ja VA-palvelu oli selkeästi edullisin. Myös palvelu ja neuvonta oli todella ensiluokkaista ja jälki hyvää.

        Jos Parmalle hakee vaihtoehtoa, niin himpun verran edullisempi on Ansion sementtivalimo, jonka kamoja Uudellamaalla myy Talopart. Itsellä vaan oli jo kuvat piirretty Parman mittojen mukaan siinä vaiheessa, kun kyselin tuolta hintaa.

        Talopartista saatiin myös tarjous joka oli suurinpirtein saman suuruinen kuin Parmalta saatu. Näillä näkymin kallistumme Parman puolelle.


      • sutta
        Rakentaa06 kirjoitti:

        Talopartista saatiin myös tarjous joka oli suurinpirtein saman suuruinen kuin Parmalta saatu. Näillä näkymin kallistumme Parman puolelle.

        mittaepätarkkoja, aukot törkeen näkösiä, katkenneita laattoja.. terve vaan


      • Suomalaisen työn puo
        ...unohda... kirjoitti:

        ...ihan vielä Parmaa.
        Isoportti ei meinaan ole mikään edullisin ratkaisu. Ainakin kun itse kyselin, niin aika reippaasti halvemmalla pääsi kun tilasi sokkelielementit ontelolaatat Parmalta ja asennuksen VA-palvelulta (Espoossa). Aika monesta paikasta kysyin ja VA-palvelu oli selkeästi edullisin. Myös palvelu ja neuvonta oli todella ensiluokkaista ja jälki hyvää.

        Jos Parmalle hakee vaihtoehtoa, niin himpun verran edullisempi on Ansion sementtivalimo, jonka kamoja Uudellamaalla myy Talopart. Itsellä vaan oli jo kuvat piirretty Parman mittojen mukaan siinä vaiheessa, kun kyselin tuolta hintaa.

        kannattais myös miettiä, kun halvalla saa, että mitä palkkaa työntekijöille maksetaan... nimimerkillä tiedän asiasta ja ko. firmasta enemmän!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Tiesän mistä puhun
        Suomalaisen työn puo kirjoitti:

        kannattais myös miettiä, kun halvalla saa, että mitä palkkaa työntekijöille maksetaan... nimimerkillä tiedän asiasta ja ko. firmasta enemmän!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        VA-Palvelulta ei kannata ostaa yhtään mitään palveluita!!!! He eivät noudata työehtosopimusta ja tekevät ainoastaan suullisia työsopimuksia, joissa ei kerrota tarkkoja ehtoja! Sovittuun tuntipalkkaan luetaan myös loma- ja muut korvaukset! Työntekijöitä huijataan!!!!


      • Vasilejev
        Tiesän mistä puhun kirjoitti:

        VA-Palvelulta ei kannata ostaa yhtään mitään palveluita!!!! He eivät noudata työehtosopimusta ja tekevät ainoastaan suullisia työsopimuksia, joissa ei kerrota tarkkoja ehtoja! Sovittuun tuntipalkkaan luetaan myös loma- ja muut korvaukset! Työntekijöitä huijataan!!!!

        Olen kuullut aivan samaa


      • rakentaja6

        Joo jos haluut ongelmia soita Isoportille, mulle ainakin tuli, pilasivat mun unelmani omasta kodista. Kotini alakerta on pilattu halkeemia ei voi ikinä saada yhtä hyväksi mitä on ehjä betoni ja jos paksuudet heittää 40mm tilatusta se kertoo laadusta jo itsessään ym. muut virheet. Vaikka ovat INSPECTAN LAATU SERTIFIKAATIN saaneet sillä voi pyyhkiä persettä ei ole minkään arvoinen laadun tae.


      • rehellinen4
        ...unohda... kirjoitti:

        ...ihan vielä Parmaa.
        Isoportti ei meinaan ole mikään edullisin ratkaisu. Ainakin kun itse kyselin, niin aika reippaasti halvemmalla pääsi kun tilasi sokkelielementit ontelolaatat Parmalta ja asennuksen VA-palvelulta (Espoossa). Aika monesta paikasta kysyin ja VA-palvelu oli selkeästi edullisin. Myös palvelu ja neuvonta oli todella ensiluokkaista ja jälki hyvää.

        Jos Parmalle hakee vaihtoehtoa, niin himpun verran edullisempi on Ansion sementtivalimo, jonka kamoja Uudellamaalla myy Talopart. Itsellä vaan oli jo kuvat piirretty Parman mittojen mukaan siinä vaiheessa, kun kyselin tuolta hintaa.

        OOt oikeessa Isoportilta ei kannata ottaa mitää vaikka olis halvin koska niiden laatu Inspectan sertifikaattilla voi pyyhkiä takapuolta sillä ei ole mitään laadun tae. niillä ei noudateta edes normi toleransseja itse tilasin niiltä elementit heittoa 40mm jopa, pinnan piti jäädä betonille huoltovapaaksi ne oli valmiiksi halki ja reikiä täynnä, laastilla korjattuja nyt sitten mennään käräjille ja katotaan saako tässä maassa oikeutta.


    • kallista

      Laskepa vielä vertailun vuoksi sokkelit kevytsoraharkoista ja niiden päälle ontelaatat. Eli Parman ontelosokkelit pois. Väitän että on halvempi ja asennuskin onnistuu paikkakunnan timpureilta. Ei tarvii asennuporukoita etsiä ympäri Suomee.

      • Sokkelielementit eivät

        tarvitse alleen esim. yhtenäistä anturaa jne. Kevytsoraharkosta vasta sontaa syntyy, eikä edes kovin edullisesti. Taas kerran on todettava että se on vaan ajateltava kokonaisuutena.


    • on helppoa

      ParmaParel-elementtien asennus onnistuu lähes keneltä tahansa rakennusmieheltä.

      Itse rakensin tällä teknikalla perustukset muutama vuosi sitten ja asennuksen teimme itse. Asennusporukkana oli siis minä, veljeni ja vaimoni! Ontelolaatat asensimme itse asiassa vaimon kanssa kahdestaan.

      Asennuksessa pitää kyllä tietää, mitä tekee, mutta Parmalta sain hyvät ohjeet. Asennukset sujuijat ilman kommelluksia.

      Sokkelipalkkien asennus on varmasti paljon helpompaa kuin harkkomuuraus ja perustuksista tulee huomattavasti jykevämmät, kun ne tekee kunnon sokkelipalkeista.

      Sokkelipalkkien asennukseen meni meiltä aikaa 2,5-tuntia ja ontelolaattoihin noin 1,5 tuntia. Tämän lisäksi tulivat saumavalujen muotitukset ja valut.

      • ITSE???

        Hei, kerroit asentaneesi parma elementit ja ontelolaatat itse, miten käytännössä onnistuu??? Meillä sama perustamistapa, ja olisi pieni penni ihan kiva jossakin säästää, kun perustukset muutenkin kalliit!!! Jos joku vielä viitsisi kertoa mihin hintaan ovay saaneet Parman elementtejä sekä ontelolaattoja??

        Kiitos!


      • itse - kyllä onnistuu
        ITSE??? kirjoitti:

        Hei, kerroit asentaneesi parma elementit ja ontelolaatat itse, miten käytännössä onnistuu??? Meillä sama perustamistapa, ja olisi pieni penni ihan kiva jossakin säästää, kun perustukset muutenkin kalliit!!! Jos joku vielä viitsisi kertoa mihin hintaan ovay saaneet Parman elementtejä sekä ontelolaattoja??

        Kiitos!

        Asennus ei ole vaikeaa. Käytännössä palikat vain nostellaan oikeille paikoilleen suoraan kuormasta.

        Iso nosturi asennukseen kyllä tarvitaan, joten ihan täysin itse en ilman nostokonepalvelun apua pystynyt asennusta tekemään.

        Laita yhteystiedot, niin voin kertoa asennuksesta lisää. Minne päin Suomea rakennat?


    • Rossi

      Olen rakentanut viime vuonna uudellemaalle 150 m2 omakotitalon. Perustukset Parmalta Isoportin kautta. Hintaa perustuksille (anturatkakut, sokkelielementit, ontelolaatat, eristeet) tuli asennettuna noin 20 000 eur. Hinta ei sisällä täyttöjä. Isoportin työn laadussa ei ole moitittavaa.

      • Tyytyväinen asiakas

        Rakensimme 120m2 talon ja sokkeleille tulihintaa alle 8000,- euroa asennuksineen ja sisä eristekin valmiina. www.me-perustukset.fi Tyytyväinen asiakas Porvoosta.


    • kaksiTaloaRakentanut

      Joo, ei oo mikään ihme jos 120 m2 talon sokkeli on tullut ME-perustukselta maksamaan 8000 euroa, kuulostaa aika normaalilta hinnalta jos kyse on perinteisestä matalaperustuksesta ja sitten kun vertaa että edellisellä kirjoittajalla oli maksanut 20 000 euroa Parmalta perustukset anturoineen, sokkeleineen ja ontelolaattoineen niin sekin kuulostaa aivan normaalilta. Ontelolaatat nostaa hintaa heti puolella!! tiedoksi vain!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe