Vekaranjärvi palveluspaikkana?

tätsykkä

Veljenpoikani astuu maanantaina palvelukseen vapaaehtoisena Vekaranjärvellä. Olen huolestunut, koska tuntuu, että se on todella huonomaineinen paikka.

Veljenpoikani on hitaastikehittyvää sorttia, pienikasvuinen ja mieleltään vielä ihan kakara. Toisaalta hän on yllytyshullu ja onnistuu aina joutumaan vaikeuksiin.

Onko mitään toivoa, että hän selviää palveluksestaan hengissä? Kertokaa intin käyneet, ja etenkin Vekaranjärvellä olleet. Kiitos!

46

47292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuorma

      Eiköhän lähes jokainen sieltä hengissä kotiin tule, ehkä kerran kymmenessä vuodessa(jos sitäkään) joku siellä kuolee. Loukkaantumisia sattuu tietenkin useammin.

      • mul

        pippeli


      • 31.10.11

        NYT on jo pienessä ajassa kuollut ainakin kaksi varusmiestä.


    • jupsjups

      Vasta parin päivän päästä lähden vekaranjärvelle, mutta kuulemani mukaan kyseessä on kuitenkin Suomen suurin joukko-osasto, minkä takia varusteet ja käytännötkin ovat varmaankin ihan hyvällä tasolla.

    • veksula

      Vekaranjärvihän on hauskempi kuin tynnyrillinen apinoita! Vekaranjärvi on varmasti Suomen parhaimpia varuskuntia fasiliteettien suhteen. Ainoa vittumainen puoli siinä on, että se on kahden ja puolen tunnin päässä lähimmästä asutuksesta (Helsingistä). Kuten muuallakin, intissäkin varmasti löytää hankaluuksia, jos niitä etsii. Ja vanhaa vitsiä toistaen varmasti oppii mitä eroa on siinä onko kusella vai kusessa. Ei siinä Vekaranjärvessä mitään ihmeellistä ole. Kyllä siellä vuosi kuluu nopeasti kauniissa harjumaisemassa noppakuutioarkkitehtuuria ihaillen, ei kannata huolehtia.

      • huono puoli

        "Ainoa vittumainen puoli siinä on, että se on kahden ja puolen tunnin päässä lähimmästä asutuksesta (Helsingistä).

        - niin se huono puoli on se, että Helsinkiin on VAIN 2,5 tunnin matka ja siksi Vekaralla palvelee liikaa helsinkiläisiä. Se jos mikä tekee paikasta v#&&*maisen.


      • 30
        huono puoli kirjoitti:

        "Ainoa vittumainen puoli siinä on, että se on kahden ja puolen tunnin päässä lähimmästä asutuksesta (Helsingistä).

        - niin se huono puoli on se, että Helsinkiin on VAIN 2,5 tunnin matka ja siksi Vekaralla palvelee liikaa helsinkiläisiä. Se jos mikä tekee paikasta v#&&*maisen.

        on täysin oikea paikka helssinkiläisille harmi vaan kun noita lomia on turhan paljon, mutta sekin että siellä hesanapinaa vituttaa on hyvä asia.


    • Rynkka-Palle

      Samanlainen masturbointi-akatemia se on kun muuallakin.

    • tätsykkä

      vastanneille. Kyllä täti näistä vähän rauhoittui. :)

    • Omakin siellä.

      Kyllähän siellä osataan arvioda,onko palvelukseen
      astuva kehitykseltään sopiva suorittamaan
      palvelusta.Oma poikani on siellä justiin lääkintä
      miehenä.Ei koskaan mitään kielteisä sanomista
      ole ollut,päin vastoin.Joten en käsitä millälailla huonomainenen.

      • qs

        samma har


      • sotilaan morsian

        Minun tuttavani oli siellä palveluksessa 1968, ainakin marraskuussa. En tiedä mitä palveslus erää hän oli. Voisiko joku kertoa, milloin astui palvelukseen, ja milloin teki sotilas valan. Onko se 1 kuukauden päästä vaiko kahden, tai kolmen ??? Eikö pääse ennen lomille, ennen valan tekemistä ? Onko Kouvolasta pitkästi varuskuntaan, kilometreissä ? Tuleeko sotilaspassiin kaikki lomamerkinnät ? Miten saisin teitää hänen palvelusajastaan ? Olisin erittäin kiitollinen ,jos joku vastaisi minulle. Miten saan hänen kantakortistaan tietoa ?Kiitos vastaajille hyvin paljon


      • niina...

        ei vekaralle kuole.. koko ikäni asunut täällä. varuskunta on ihan ok paikka. mailia voi laittaa mulle osoitteeseen: [email protected]


    • mutteri x 3

      Kaksi poikaani ja heidän kavereitaan on käyneet muutamia vuosia sitten armeijan Vekaralla. Nyt nuorin poikani meni sinne. Kyllä sieltä selviää hengissä :) Täti voi olla ihan rauhassa!

    • Ainakin itselleni jäi hyvät muistot asepalveluksesta Vekaranjärvellä. Jääkärikomppaniassa siellä suoritin intin 2002-03. Hyvät muistot jäi noista ajoista jäljelle, ja tulee niitä aikoja monesti ajateltua. Hyvät kouluttajat oli ainakin meillä.. Sopivan tiukkoja ja sopivan rentoja oikeassa suhteessa. Jos nimimerkki "tätsykkä" haluat kysellä enemmän, niin laitapa mailia osoitteeseen [email protected]

      • Semmosta

        Itse vekaralle pitäisi tossa ihan kohtapuoliin lähtä. Hieman jännittää se, että kuinka plajon sitä vittuilua ja mahcoilua pitää kestää. Noh mutta eiköhän siitä selvitä.


      • tsäni

        missä on vekarajärvi. minä olen tykkikimies keskisuomesta.


      • 29
        tsäni kirjoitti:

        missä on vekarajärvi. minä olen tykkikimies keskisuomesta.

        No tyhmä saa olla mutta ei tykkimies.


      • Haista vittu viestiM
        29 kirjoitti:

        No tyhmä saa olla mutta ei tykkimies.

        S P O L
        Splööö!!!


      • vekara0203

        myös itse olin 02-03 1 jkssa. kummassa ite olit?.


      • hämeenpoika 3
        Haista vittu viestiM kirjoitti:

        S P O L
        Splööö!!!

        Hei sINÄ tulevaisuuden toivo. kerron yhden salaisuuden sinulle mutta "älä kerro muille". Kun eka iltis koittaa niin kävele 200 suuntaan kaakko niin päädyt taloon missä tarjoillaan ilmaista (PILLUA) eikä maksa mitään. On mehevää Blondia tarjolla, voit valita niistä kolmesta ainakin yhden. Ja seuraavalla lomalla otat sitten sen toisen jne. Tosi hieno paikka. Minua ei enään huolita kun ylensivät minut korpraaliksi kolmen kertausharjoituksen jälkeeen 1988. Voi veljet niitä aikoja.


    • almasty

      On mainettaan parempi ihan hyvä paikka.Vietin siellä 270 päivää elämästäni ja sieltä jäi ihan hyvät muistot.
      Kantahenkilökunta oli ihan asiallista miehiä kohdellaan siellä ihan ansionsa mukaisesti,mitäänturhaa simputusta ei ole ja joka ukko pärjää varmasti ne jotka eivät siellä pärjää ovat niitä jotka joutuvat kotiinsa kasvamaan mistä tahansa varuskunnasta tai siviilielämän työpaikasta.

    • pena hurme

      Omat kokemukset on runsaan 30v takaa, mutta olen seurannut jälkikasvun edesottamuksia ko, paikassa.
      Se täytyy sanoa omalta kohdalta, että mailman turmeluksista oltiin kokolailla suojassa,ensimmäisen iltaloman ohjelmaan kuului,kun autoa ei ollut ja olutta en käyttänyt (vielä silloin) muutama kierros ostoskeskusta ympäri, ja siinä oli Vekaranjärven silloiset ja nykyisetkin nähtävyydet pääosin nähty.
      Ja sitten tähän päivään. en usko että mitään isompaa huolta tarvitsee sukulaisista tuntea, vaikka en minkäänlainen militantti olekkaan niin sanoisin että 30v takaisin ei kovin montaa kusipäätä kantahenkilö kunnassa ollut, ja uskon että he ovat sellaista katoavaa kansan perinnettä. Elikkä eteenpäin sanoi mummoni lumessa. terv, konamies res korpr vm 57

    • rajareiska

      Kommenttina, että mykoplasmaa ei Vekaranjärvellä tunnistettu ja kaverini kotiutettiin sairaana.
      Ei kaikki tule hengissä kotiin ja syitä on monia.

      • 558714

        Ei siellä tunnistettu mononukleoosiakaan, ihmeteltiin vaan, kun kuume nousee ja laskee, ja sydän meinaa petää nuorelta mieheltä..


    • No panic

      Olin P-kauden eli 8 ensimmäistä viikkoa Vekaranjärvellä. Rento paikka ja isona joukko-osastona vaapaa-ajallakin riittää tekemistä. Ihan ok.

    • yksi tarina
    • Lääkintämies 1985

      Askeettinen joukko-osasto metsän keskellä petoni rakennuksia harmaita
      valtion virkamiehiä suojatöpaikassa. Savolaisten varusmies venkuloiden kera.

    • rohkea rokan syö

      Älä ole huolissasi tätsykkä. Maailmaan mahtuu kaikenlaisia ihmisiä, myös varusmiespalveluksen. Kyllä ne sieltä paikkansa löytävät. Nykynuorille varusmiespalvelus on kasvun paikka, mutta niihän koko elämä. Aina tulee vastaan asioita, jotka on uusia. Ei kun positiivisin mielin - "ientä kohe". Varusmiespalvelus on ihan OK

    • rthsth

      Varusmiespalvelus ei todelllakaan ole ok, vaan se on ilmentymä sukupuolisidonnaisesta orjuudesta sekä vainoharhaisuudesta ulkomaita kohtaan.

    • viljo68

      KarPr Krhk 1/ 1988 tuli oltua. Ihan jees paikka.

    • xdvdd

      Jees mesta.

    • Alipa

      Palveli näitä Savolaisia. Olivat todella ufo-väkeä. Muuten ok paikka.

      • Anonyymi

        Isäs oli ufo väkeä kun sinut teki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isäs oli ufo väkeä kun sinut teki

        Mutsillas oli outo takaraivo...


    • Anonyymi

      Vuonna 1988 Vekaralla 8kk.Hyvin meni . Palvelin KrHk:ssa.

    • Anonyymi

      käy kahtomassa sitä sotkua...

    • Anonyymi

      CruisingMap hakuun ja sieltä löytyy (h)inttikaveri.

    • Anonyymi

      Oli todella ahdistava paikka vuonna 1972, palvelin kituen siellä noin 6 kk yksin kaikkia vastaan , lopulta tilanne eskaloitui ampumaradalla tapahtuneeseen ja sitä edeltäneisiin tilanteisiin, pääsin sieltä kiusaamishelvetistä pois ja en koskaan mennyt takaisin,, edes ruokailla ei saanut rauhassa koirana olivat kimpussa ja päälle tulemassa

    • Anonyymi

      Vekaranjärvi on simputtajien paratiisi. Epäasiallista käytöstä ja siihen ei puututa mitenkään. Kielenkäyttö ihan törkeää. Kaikki komennot ja ohjeet v-sanalla varustettuna. Lapseni, tyttäreni on siellä nyt, ollut jo syksystä asti. Nöyryyttämistä ja seksuaalista vihjailua. Ihan käsittämättömän huono paikka, tämäkö on Suomen armeijan todellinen tila? Ja näillä referensseilläkö pitäisi saada lisää naisia armeijaan? Hävetkää!

    • Anonyymi

      Se on simputtajien paratiisi!

      • Anonyymi

        Harmi että on mennyt noin pahaksi. Vuonna 88 en itse ainakaan huomannut / kokenut simputusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi että on mennyt noin pahaksi. Vuonna 88 en itse ainakaan huomannut / kokenut simputusta.

        Paikka jossa upseerit tapattivat väsyneen varusmiehen käskemällä rangaistuksen uhalla kuljettamaan juhlatilaisuudessa juopuneita upseereita, vaikka sääntöjen mukaan olisi kuljettajalla pitänyt olla pitkä lepotauko.

        Upseerit todettiin syyttömiksi vaikka tauko oli jätetty käskyä annettaessa huomiotta ja tämän tapauksen jälkeen yksi upseereista on kiitokseksi ylennetty jopa prikaatikenraaliksi.

        Suomi on todellakin oikeusvaltion irvikuva!


    • Anonyymi

      Ei valittamista . Tai riittihän sitä valittamista , kun varusmiehenä olin , mutta se kuuluu armeijaan .
      Tosin siitä on aikaa . 1975 - 76 siellä vietin 1/2 vuotta , muualta tulleena .
      Nyky armeijameiningeistä en tietenkään tiedä , mutta onko se nyt niin paljon muuttunut. Ehkä , jos on kovin kermaperse , ei kestä meinikiä . Siellä kun tehdään pojista miehiä . Oli sanonta silloin .

    • Anonyymi

      Vekaranjärven varuskunnassa tulisi olla vain jousipyssyjä, käpyjä ja ajoneuvoina polkupyöriä käytössä. Kouluttajat eivät osaa käsitellä teknisiä koneita ja laitteita ollenkaan, ääntä kyllä osaavat käyttää . Säästyisi ihmishenkiä ja palvelusajan voisi lyhentää 1 kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe