Hei arvon moottoripyöräilijät. Kevät on tulossa ja kohta alkaa moottoripyörän metsästys.
Kysymys kuuluu, että kuinka pitkä pitää olla, että kykenee hallitsemaan esimerkiksi 1000 kuutioista kyykkypyörää? Vauhdissa ei varmasti mitään ongelmia ole, mutta tuleeko alle 170 senttiselle ongelmia liikennevaloissa tms..?
Kiitoksia asiallisista vastauksista.
Lyhyt ja moottoripyörä?
21
12851
Vastaukset
- mutta 1000cc:ssä kyykässä
aloittelijalle niitä kyllä löytyy
ihan riittävästi. - HannaKaisa
Miten pitkä sitten olet?
Itse olen n. 160 cm. ja jos pyörän satulakorkeus on alle 81 senttiä niin ei ole mitään ongelmia, 84 senttiset alkaa olla siinä ja siinä mutta menee jotenkin.
Paras on kokeilla istumista siinä pyörän päällä, kantapäiden ei tarvitse yltää maahan, päkiät riittävät mainiosti. Suuempi on gelma voi olla pyörän leveys kuin korkeus.- jättiläinen.
Väitätkö ettei 160 cm pituisella ole MITÄÄN ongelmia, jos istuin korkeus on 80 cm??!
Kaikenlaisia paskan jauhajia! - HannaKaisa
jättiläinen. kirjoitti:
Väitätkö ettei 160 cm pituisella ole MITÄÄN ongelmia, jos istuin korkeus on 80 cm??!
Kaikenlaisia paskan jauhajia!No minulla ei ole mitään ongelmia pyörän käsittelyssä vaikka pituutta on vähän. Mutta se pyörän paikallaan käsittely vaatii taitoa ja tekniikkaa, siinä ei auta pituus eikä munat.
- Pätkä
HannaKaisa kirjoitti:
No minulla ei ole mitään ongelmia pyörän käsittelyssä vaikka pituutta on vähän. Mutta se pyörän paikallaan käsittely vaatii taitoa ja tekniikkaa, siinä ei auta pituus eikä munat.
...kyllähän toi tekniika toimii niin kauan, kun itse voi päättää mihin ja milloin pysähtyy eli ihmisten ilmoille ei ole menemistä, jos pyörän päältä ei kunnolla ylety maahan!!!
- HannaKaisa
Pätkä kirjoitti:
...kyllähän toi tekniika toimii niin kauan, kun itse voi päättää mihin ja milloin pysähtyy eli ihmisten ilmoille ei ole menemistä, jos pyörän päältä ei kunnolla ylety maahan!!!
Ja taas yksi joka ei osaa ajaa pyörää eikä käsitellä pyörää.
Kertokaa nyt sitten mikä siinä on niin vaikeata jos ei kantapäät yllä maahan?
Väliilä ajelen talvella endurolla jonka satulakorkeus 0n 86 senttiä, silläkin pärjään hyvin. - mini.
HannaKaisa kirjoitti:
Ja taas yksi joka ei osaa ajaa pyörää eikä käsitellä pyörää.
Kertokaa nyt sitten mikä siinä on niin vaikeata jos ei kantapäät yllä maahan?
Väliilä ajelen talvella endurolla jonka satulakorkeus 0n 86 senttiä, silläkin pärjään hyvin.Jos 160 pitkä pystyy käsittelemään isoa pyörää paikallaan ilman ongelmia, niin täytyy olla erityisen pitkät jalat, tai erityisen taitava:O
Lyhyenä voin kyllä vakuuttaa, ettei lyhyen kuskin pyörän käsittely ole ainakaan yhtään helpompaa kuin pitkän kuskin.
Pituudella on merkitystä, ainakin tässä tapauksessa:)
- Hondatar
Käy koeistumassa jossain liikkeessä. Pelkkä pituus ei ratkaise vaan raajojen pituus. Oletko persjalkainen vai pitkäsäärinen? ;)
- Turo--Inkeri
"Vauhdissa ei varmasti mitään ongelmia ole"
Luepa tämä lause vielä uudelleen, ja mieti samalla, että pyörässä josta puhut, on tänä päivänä n.160-180 hevosvoimaa, tehopainosuhteen ollessa noin 1hv / 1kg. Äläkä myöskään huijaa itseäsi luulemaan, että malttaisit sillä mielesi kaikissa tilanteissa, voin taata että tulee sekin hetki, jolloin et malta.
Pienet paikaltaan kaadot kuuluu kaikilla oppivuosiin, mutta 1000cc kyykystä voidaan olla montaa mieltä. Se nyt ei vain ole mikään aloittelijapyörä, kaikkea muuta.- Minä
Miksi sinä vaahtoat joka viestiketjussa siitä mikä kenellekin sopii ja mikä ei?
Itse olen aloittanut aikoinaan isolla pyörällä, eikä mitään ongelmia ollut. Jos järki pysyy päässä, niin taatusti pärjää. Ei sitä kahvaa tarvitse vetää kokoajan täysillä ja jos täytyy, niin sitten ei kannata mopoa isompaa harkita.
Jokainen ostaa itse mitä haluaa, ei siihen Turoja tarvita. - Turo--Inkeri
Minä kirjoitti:
Miksi sinä vaahtoat joka viestiketjussa siitä mikä kenellekin sopii ja mikä ei?
Itse olen aloittanut aikoinaan isolla pyörällä, eikä mitään ongelmia ollut. Jos järki pysyy päässä, niin taatusti pärjää. Ei sitä kahvaa tarvitse vetää kokoajan täysillä ja jos täytyy, niin sitten ei kannata mopoa isompaa harkita.
Jokainen ostaa itse mitä haluaa, ei siihen Turoja tarvita.onhan teitä tuurilla seilaajia toki olemassa, jotka ostavat ekapyöräkseen isoimman tykin, mitä kaupasta löytyy, ja sattuvat selviämään sen kanssa hengissä ja ehjänä. Kaikki vain eivät ole yhtä onnekkaita.
Sinulta puuttuu kunnioitusta näitä laitteita kohtaan ellet käsitä, että 5-10 vuoden takaiset SuperbikeMM-tason lukemat pöytään lyövä pyörä on aloittelijan käsissä potentiaalisesti vaarallinen.
Saahan jokainen TOKI ostaa juuri sitä mitä haluaa, ja myös ajaa sillä jos lain edellytykset täyttyvät. Ja voi vähemmän tehokkaallakin pyörällä ilman muuta käydä huonosti ellei ole järkeä päässä. Tällainen litraluokan pyssy vähäinen ajokokemus vain on silti se potentiaalisesti kaikkein tuhoisin yhdistelmä. Aika yllättävää, ettet sitä käsitä, jos kerran olet sellaisella vieläpä itse aloittanut!
Vielä yksi pointti: vaikka kaikki tosiaan valitsevat itse, on silti kaikkien motoristien intresseissä, että näitä tuurilla seilaajia on liikenteessä mahdollisimman vähän. Onnettomuuskehitys on mennyt huolestuttavaan suuntaan, ja viimeksi kun kuolleiden määrä karkasi käsistä, 1970-luvun alussa, saimme rasitteeksi mp-veron, jota yhä maksamme. Joten kannattaa hetki tuumia, millaisilla laitteilla sitä oikein aloitellaan.
Taidan olla onnekas, sillä en ole koskaan kärsinyt pienimunaisuus-kompleksista, jota sitten pitäisi koettaa ylitehokkaalla pyörällä paikkailla. Tuntuu olevan tässä maassa yleinen oireyhtymä. - myös
Turo--Inkeri kirjoitti:
onhan teitä tuurilla seilaajia toki olemassa, jotka ostavat ekapyöräkseen isoimman tykin, mitä kaupasta löytyy, ja sattuvat selviämään sen kanssa hengissä ja ehjänä. Kaikki vain eivät ole yhtä onnekkaita.
Sinulta puuttuu kunnioitusta näitä laitteita kohtaan ellet käsitä, että 5-10 vuoden takaiset SuperbikeMM-tason lukemat pöytään lyövä pyörä on aloittelijan käsissä potentiaalisesti vaarallinen.
Saahan jokainen TOKI ostaa juuri sitä mitä haluaa, ja myös ajaa sillä jos lain edellytykset täyttyvät. Ja voi vähemmän tehokkaallakin pyörällä ilman muuta käydä huonosti ellei ole järkeä päässä. Tällainen litraluokan pyssy vähäinen ajokokemus vain on silti se potentiaalisesti kaikkein tuhoisin yhdistelmä. Aika yllättävää, ettet sitä käsitä, jos kerran olet sellaisella vieläpä itse aloittanut!
Vielä yksi pointti: vaikka kaikki tosiaan valitsevat itse, on silti kaikkien motoristien intresseissä, että näitä tuurilla seilaajia on liikenteessä mahdollisimman vähän. Onnettomuuskehitys on mennyt huolestuttavaan suuntaan, ja viimeksi kun kuolleiden määrä karkasi käsistä, 1970-luvun alussa, saimme rasitteeksi mp-veron, jota yhä maksamme. Joten kannattaa hetki tuumia, millaisilla laitteilla sitä oikein aloitellaan.
Taidan olla onnekas, sillä en ole koskaan kärsinyt pienimunaisuus-kompleksista, jota sitten pitäisi koettaa ylitehokkaalla pyörällä paikkailla. Tuntuu olevan tässä maassa yleinen oireyhtymä.Näitä hemmoja joilla ei muka ole koskaan ollu ongelmia sen ekan 1000:n kanssa,tai sitten täällä
on vaan hienoo kertoo,leikkitotuus.Muisti varmaan pätkii..... - juttuja
Turo--Inkeri kirjoitti:
onhan teitä tuurilla seilaajia toki olemassa, jotka ostavat ekapyöräkseen isoimman tykin, mitä kaupasta löytyy, ja sattuvat selviämään sen kanssa hengissä ja ehjänä. Kaikki vain eivät ole yhtä onnekkaita.
Sinulta puuttuu kunnioitusta näitä laitteita kohtaan ellet käsitä, että 5-10 vuoden takaiset SuperbikeMM-tason lukemat pöytään lyövä pyörä on aloittelijan käsissä potentiaalisesti vaarallinen.
Saahan jokainen TOKI ostaa juuri sitä mitä haluaa, ja myös ajaa sillä jos lain edellytykset täyttyvät. Ja voi vähemmän tehokkaallakin pyörällä ilman muuta käydä huonosti ellei ole järkeä päässä. Tällainen litraluokan pyssy vähäinen ajokokemus vain on silti se potentiaalisesti kaikkein tuhoisin yhdistelmä. Aika yllättävää, ettet sitä käsitä, jos kerran olet sellaisella vieläpä itse aloittanut!
Vielä yksi pointti: vaikka kaikki tosiaan valitsevat itse, on silti kaikkien motoristien intresseissä, että näitä tuurilla seilaajia on liikenteessä mahdollisimman vähän. Onnettomuuskehitys on mennyt huolestuttavaan suuntaan, ja viimeksi kun kuolleiden määrä karkasi käsistä, 1970-luvun alussa, saimme rasitteeksi mp-veron, jota yhä maksamme. Joten kannattaa hetki tuumia, millaisilla laitteilla sitä oikein aloitellaan.
Taidan olla onnekas, sillä en ole koskaan kärsinyt pienimunaisuus-kompleksista, jota sitten pitäisi koettaa ylitehokkaalla pyörällä paikkailla. Tuntuu olevan tässä maassa yleinen oireyhtymä.Voihan sitä noinkin selittää jos ei itse uskalla ajella miehille tarkoitettuja moottoripyöriä.
Kaikki kunnia vapaudelle ja valinnoille. Jos joku on sitä mieltä,että jaksaa leikkiä etanoilla niin siitä vaan mutta pitää ymmärtää,että joku toinen ehkä haluaa voimaa ja vauhtia.
Elämme vapaassa yhteiskunnassa joissa saa tehdä omia valintoja.turo-inkerinkin olisi hyvä se tajuta. - GSX 1300 R
Minä kirjoitti:
Miksi sinä vaahtoat joka viestiketjussa siitä mikä kenellekin sopii ja mikä ei?
Itse olen aloittanut aikoinaan isolla pyörällä, eikä mitään ongelmia ollut. Jos järki pysyy päässä, niin taatusti pärjää. Ei sitä kahvaa tarvitse vetää kokoajan täysillä ja jos täytyy, niin sitten ei kannata mopoa isompaa harkita.
Jokainen ostaa itse mitä haluaa, ei siihen Turoja tarvita.Itselläni oli aikanaan Yamaha FZR 1000 exup ja mielenkiinnosta kaivoin esiin vanhan Bike-lehden ,
jossa oli ko. pyörää verrattu Suzukin 1100 ärrään
(molemmissa oli 140-150 hp ja huiput plus 260).
Koeajoselostuksessa sanottiin seuraavasti " näitä
pyöriä ei pysty maailmassa hallitsemaan kuin kymmenkunta miestä ja yksikään heistä ei asu Suomessa"..... Nykyisissä tonnisissa on varmaan paremmat ajo-ominaisuudet,mutta myös vastaavasti
20-30 hp lisää tehoa....Kukaan ei voi vakavissaan väittää hallitsevansa näitä pyöriä,ei ainakaan kylmiltään,ajamaan tietysti pystyy,se on selvää,mutta samat nautinnot saa varmasti kuussatasella....eri asia jos haluaa pönkittää itsetuntoaan,silloinhan kuutioita ja tehoa pitää olla ja paljon !!! - Tepa.
GSX 1300 R kirjoitti:
Itselläni oli aikanaan Yamaha FZR 1000 exup ja mielenkiinnosta kaivoin esiin vanhan Bike-lehden ,
jossa oli ko. pyörää verrattu Suzukin 1100 ärrään
(molemmissa oli 140-150 hp ja huiput plus 260).
Koeajoselostuksessa sanottiin seuraavasti " näitä
pyöriä ei pysty maailmassa hallitsemaan kuin kymmenkunta miestä ja yksikään heistä ei asu Suomessa"..... Nykyisissä tonnisissa on varmaan paremmat ajo-ominaisuudet,mutta myös vastaavasti
20-30 hp lisää tehoa....Kukaan ei voi vakavissaan väittää hallitsevansa näitä pyöriä,ei ainakaan kylmiltään,ajamaan tietysti pystyy,se on selvää,mutta samat nautinnot saa varmasti kuussatasella....eri asia jos haluaa pönkittää itsetuntoaan,silloinhan kuutioita ja tehoa pitää olla ja paljon !!!600cc aloittelin riitti enemmän kuin hyvin. Nyt kolme vuotta takana päin. Kun radalle pääsin niin siellä vasta aloin ymmärtää kuinka paljon varaa pyörässä on vieläkin. Tuskin saan siitä tänäkään päivänä vielä kaikkea irti. Tulihan tutustuttua hiekan puolelle muutamaan otteeseen. Hyvää oppia sieltä saa miten pyörä käyttäytyy ääritilanteissa. Voin suositella.
- el_lupo
Yhdellä tutulla oli 80-luvulla 650 kawa ja hän piti hollannikkaita kun jalat eivät muuten yltäneet maahan. Konsteja löytyy, mutta pidä järki päässä, niin kuin Turo-Inkeri sanoo.
- lady77.
Mä käytän ajossa aina korkokantakenkiä:)
- ulottuu terät
lady77. kirjoitti:
Mä käytän ajossa aina korkokantakenkiä:)
maahan.
- jalat maassa
ulottuu terät kirjoitti:
maahan.
kuten täällä niin monesti,asiat tuntuvat karkaavan ihan johonkin muuhun kun itse kysyttyyn asiaan...pyöräähän voidaan madaltaa niin keulan kun perän osalta,satulaa modaamalla ym, jo tuollainen 15-20 mm auttaa hyvin useasti ja kuten täällä jo aikaisemminkin kerrottiin kannattaa käydät koe-istumassa eri merkit...tyyppikohtaiset madallus vinkit löytyvät esim tuolta moottoripyora.org sivustoilta....
- Alkuperäinen kirjoittaja
jalat maassa kirjoitti:
kuten täällä niin monesti,asiat tuntuvat karkaavan ihan johonkin muuhun kun itse kysyttyyn asiaan...pyöräähän voidaan madaltaa niin keulan kun perän osalta,satulaa modaamalla ym, jo tuollainen 15-20 mm auttaa hyvin useasti ja kuten täällä jo aikaisemminkin kerrottiin kannattaa käydät koe-istumassa eri merkit...tyyppikohtaiset madallus vinkit löytyvät esim tuolta moottoripyora.org sivustoilta....
Kiitos hyvästä vastauksestasi. Tietenkin lähden tutkimaan tarjontaa kentälle, mutta ennen kuin sinne lähden, niin on hyvä vähän tietää etukäteen missä mennään.
- siitä
käsittelystä. Ainoat ongelmat tulevat juuri lyhyelle kuljettajalle mp:n pysäyttämisessä ja liikkeellelähdöissä. Muutenhan kaikki muu toimii täsmälleen samalla lailla kuin pitkällä kuljettajalla käsittelyn osalta.
Kokemuksia varmasti löytyy moneltakin, mutta koeajo ja koeistuminen pyörän päällä selventää monta asiaa paremmin kuin tää kinastelu täällä.
Muista kuitenkin noi varoituksen sanat, jos pyörä on sulle ensimmäinen, ettei tartte kenenkään surra neliraajahalvausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202238
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4182140Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34780- 44774
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669