Terveisiä Phi Phin saarelta Thaimaasta,tein pikku kyselyn siellä asuvilta ihmisiltä joille minun käsitykseni mukaan piti minunkin roponi mennä,esimerkkinä eräs leski jonka aviomies meni laineen mukana ja hän itse taju kankaalla kuukauden,nyt asuu mökkirähässä jonne mennessäni käymään meinasi jalka mennä lattiasta läpi ihmettli kysymystäni,kun kysyin,että onko hän saanut jotain rahallista apua elämän tilanteensa korjaamiseen,ei hän eikä hänen tuttavansa olleet tietoisia moisesta asiasta lainkaan,että maailmalla on kerätty juuri heidän nimissä miljoonia euroja ym muuta valuuttaa.Tosin suellä on yksi tosi hieno hotelli ja väistämättä tuli mieleen,että liekö rahat kenties on sijoitettu siihen.
Keisarin uudet vaatteet keräys
21
835
Vastaukset
- Tanja1965
punaisen ristin tilillä.
Kuinkahan paljon loppujen lopuksi niistä uhrit ovat hyötyneet tai tulevat hyötymään.
Tsunamin uhreille annoin viime vuonna punaisen ristin kautta 100 euroa ja arvatkaa suututtaako, kun kuulin miten rahoja on jaettu.
Enää en anna yhtään euroa minkäänlaisiin keräyksiin.
Olen harkinnut kummilapsen ottamista, se apu luulisi menevän perille.- mie taas
saat lapselta itseltaan raportit koulusta [jos on kyllin vanha] ,ja rahasi menee minne pitääkin.
minulla on yli 20 v.kokemus.
voi olla pun. ristikin hyvä,en tiedä.? mie taas kirjoitti:
saat lapselta itseltaan raportit koulusta [jos on kyllin vanha] ,ja rahasi menee minne pitääkin.
voi olla pun. ristikin hyvä,en tiedä.?ristille en anna mitään. Heitti kotimaiset köyhät ja vaivaiset ulos ja alkoi rahoittamaan elintasopakolaisneekereiden leveää loiselämää. Suoraan olen antanut puolet viime vuoden eläkkeestäni, toivottavasti menivät tarvitseville eikä huijareille.
- Tanja1965
mie taas kirjoitti:
voi olla pun. ristikin hyvä,en tiedä.?juuri tuota world visionia ajattelinkin.
En oikein luota enää punaiseen ristiin. - Remmari ek
Se lähettää kalliita kentääsairaaloita, lääkäreitä ja sairaanhoitajia, tarvikkeita, telttoja, huopia, lääkeitä, ruokaa. Ei se jakele rahaa ihmisille. Kyllä apu menee perille tavalla tai toisella.
Punainen Risti ( Punainen Puolikuu) on kumminkin puolueeton järjestö, jolla on pääsy sellaisiinkin paikkoihin, joihin muut eivät pääse. On muistettava, että Punaisen Ristin ja muiden avustusjärjestöjen työntekijät toimivat levottomissa maissa henkensä kaupalla.
Kummilapsi-ajatus on hyvä ja kannatettava.
Nigeriaa on sanottu maailman turvattomimmaksi maaksi. Siellä oli kuitenkin edustettuna yli 50 avustusjärjestöä, eli enemmän kuin missään muualla. Suurin osa järjestöistä on vetäytynyt siltä pois juuri sen turvattomuuden takia. Punainen Risti on kuitenkin jäljellä. - luulevat
että heidä tulisi auttaa jotain esim. ulkomaalaisia? (ylipäätänsä ketään, ihan kuin se olisi velvollisuus, siltä se kuullosti nytkin sinun viestissäsi, anteeksi vain) Eikö suomessa ole riittävästi autettavia, jos todella auttaa haluaa? Olen eräs "ystäväsi".
- ihan
sitroen kirjoitti:
ristille en anna mitään. Heitti kotimaiset köyhät ja vaivaiset ulos ja alkoi rahoittamaan elintasopakolaisneekereiden leveää loiselämää. Suoraan olen antanut puolet viime vuoden eläkkeestäni, toivottavasti menivät tarvitseville eikä huijareille.
totta kans? Jos on, niin haluaisin joitain linkkejä, missä se näkyy totena. Sopiiko se sulle? En halua olla hyväksikäytettävä minäkään ja minä lahjoitan useinkin punaiselle ristille!
- lannenhunttari,se orikinelli
luulevat kirjoitti:
että heidä tulisi auttaa jotain esim. ulkomaalaisia? (ylipäätänsä ketään, ihan kuin se olisi velvollisuus, siltä se kuullosti nytkin sinun viestissäsi, anteeksi vain) Eikö suomessa ole riittävästi autettavia, jos todella auttaa haluaa? Olen eräs "ystäväsi".
//////////////////////miksi ihmiset luulevat
että heidä tulisi auttaa jotain esim. ulkomaalaisia? (ylipäätänsä ketään, ihan kuin se olisi velvollisuus, /////////////////
kun näemme hätää haluamme auttaa[useimmat ainakin]
koyhyys suomessa ja koyhyys jossakin bangladesissä ei ole verrattavissa toisiinsa.siellä,jos apua ei tule,usein vaihtoehto on kuolema.
koto-suomessa marssitaan 'luukulle', ja siitä sitten kauppaan..ja kirotaan ,kun sossunrahalla ei saanutkaan sitä 'maksapasteijaa' kun vähäisen määrän.[vrt. mannet oli vihaisia,kun kunta toi halot pitkinä]heko-heko... Remmari ek kirjoitti:
Se lähettää kalliita kentääsairaaloita, lääkäreitä ja sairaanhoitajia, tarvikkeita, telttoja, huopia, lääkeitä, ruokaa. Ei se jakele rahaa ihmisille. Kyllä apu menee perille tavalla tai toisella.
Punainen Risti ( Punainen Puolikuu) on kumminkin puolueeton järjestö, jolla on pääsy sellaisiinkin paikkoihin, joihin muut eivät pääse. On muistettava, että Punaisen Ristin ja muiden avustusjärjestöjen työntekijät toimivat levottomissa maissa henkensä kaupalla.
Kummilapsi-ajatus on hyvä ja kannatettava.
Nigeriaa on sanottu maailman turvattomimmaksi maaksi. Siellä oli kuitenkin edustettuna yli 50 avustusjärjestöä, eli enemmän kuin missään muualla. Suurin osa järjestöistä on vetäytynyt siltä pois juuri sen turvattomuuden takia. Punainen Risti on kuitenkin jäljellä.Kuten varmaan olet huomannut,että ihnmiset sielläkin ovat valmiita auttamaan,mutta byrokratia saa nämä varsinaiset auttjat seisahtumaan enimmäisiin vihreisiin valoihin,eli apu menee jos menee niin väärään paikkaan ja aivan liian myöhään
luulevat kirjoitti:
No kertomassani tapauksessa ihmiset ainakaan eivät tiedä avustuksista hölkkäsen pölystä ja tulevat toimeen omilla ansioillaan kuten aina ovat tulleet-jos tosin on jalka paskana niin onhan kädet joilla hieroa ns rikkaita turisteja,tai jos on ukko hukkunu,niin sit vaan se on yhden ihmisen hommattava eväät
- Tanja1965
luulevat kirjoitti:
tuota "olen eräs ystäväsi" juttua, koska mielestäni en tunne ketään tältä palstalta. Ystäviä toki otan vastaan ilomielin.
Olen kyllä lueskellut ja kirjoittanutkin tänne joskus, mutta en millään nimimerkillä.
Kyllä katson velvollisuudekseni auttaa, jos vain pystyn. Se on mielestäni jokaisen ihmisen velvollisuus, jolla vain on mistä antaa.
Ei tarvitse olla rikas pystyäkseen auttamaan hätää kärsiviä.
Kysymys oli kuitenkin siitä minne rahat menevät. Voimmeko olla varmoja, etteivät ne mene byrokratian pyörityksessä jonkun varakkaan muutenkin paksuun lompakkoon.
Sen takia kummilapsi olisi parempi vaihtoehto. Voisi auttaa varmasti ainakin yhtä.
Suomessa on varmasti autettavia, sitä en kiellä.
Mutta katsoin että tsunamin uhreille ei jäänyt mitään, useille ei edes omaa perhettä.
Se sai omankin kukkaroni nyörit aukeamaan. - Tanja1965
RamiKS kirjoitti:
Veteraanien tuttujen tutuille keräys?Hah haa
annan aina rahaa. Heitä kunnioitan, heidän ansiostaan meillä on vapaa Suomi.
Eikä presidenttinä ole Putin vaan Halonen (ainakin vielä hetken aikaa).
Piikkiäsi en ota huomioon. - piikki oli
Tanja1965 kirjoitti:
annan aina rahaa. Heitä kunnioitan, heidän ansiostaan meillä on vapaa Suomi.
Eikä presidenttinä ole Putin vaan Halonen (ainakin vielä hetken aikaa).
Piikkiäsi en ota huomioon.siinä että nekään rahat ei mene minne pitäisi. Mistä se tiedetään?
piikki oli kirjoitti:
siinä että nekään rahat ei mene minne pitäisi. Mistä se tiedetään?
Voi hyvänen aika,veteraanit keräsi paperia,korjasi porukalla toistensa taloja ym ym niin kauan kuin vain jaksoi,minun isäni ei päässyt kuntoushoitoon,kun oli liian kipeä syöpä vaivasi,no se leikattiin sitten mies olikin liian terve,samisessa hoitopaikassa käy siis suurin osa kaikke muita ihmisiä kuin sodan käyneitä veteraaneja,joka ei sinänsä ole mikään huono asia,mutta nimikkeellä on jo kerätty sellainen omaisuus,että eikö olisi jo aika jakaa potti ja realisoida kiinteä omaisuus ym sijoitukset ja pistää todella rahat veteraaneille.Eiköhän valtion kuulu rahoittaa esim sotavamma sairaaloiden kulut?Mietin vaan tässä että mikä on se rahasumma ,joka on mennyt kaikenkaikkiaan aivan johonkin muualle kuin sotaveteraanien hyväksi,esim byrokratian rattaisiin?Siellä on kyllä varmaan ottajia?
- ed. kirjoittaja
RamiKS kirjoitti:
Voi hyvänen aika,veteraanit keräsi paperia,korjasi porukalla toistensa taloja ym ym niin kauan kuin vain jaksoi,minun isäni ei päässyt kuntoushoitoon,kun oli liian kipeä syöpä vaivasi,no se leikattiin sitten mies olikin liian terve,samisessa hoitopaikassa käy siis suurin osa kaikke muita ihmisiä kuin sodan käyneitä veteraaneja,joka ei sinänsä ole mikään huono asia,mutta nimikkeellä on jo kerätty sellainen omaisuus,että eikö olisi jo aika jakaa potti ja realisoida kiinteä omaisuus ym sijoitukset ja pistää todella rahat veteraaneille.Eiköhän valtion kuulu rahoittaa esim sotavamma sairaaloiden kulut?Mietin vaan tässä että mikä on se rahasumma ,joka on mennyt kaikenkaikkiaan aivan johonkin muualle kuin sotaveteraanien hyväksi,esim byrokratian rattaisiin?Siellä on kyllä varmaan ottajia?
valtion kuuluisi hoitaa sotaveteraanien asiat eikä antaa kerjätä kansalaisilta. Ehkä valtio odottaa luonnollista poistumaa, joka pian tuleekin. Sitten voidaan pitää muistopuheita ja ylistää veteraanien panosta joka nyt halutaan lakaista maton alle.
- näihin
avustusjärjestöihin. Rahat ei mene minnekään tai organisaatiokuluihin suuri osa, tai väärinkäytöksiin. Kummilapsisysteemi lienee parempi tapa osallistua.
- kuokkija muualta
Itse autan SOS-lapsilylän lapsia "ostamalla" heille palloja, leikkikaluja ym, ja netin kautta tietenkin. Käykää katsomassa. Ja taatusti apu menee perille.
kuokkija muualta kirjoitti:
Itse autan SOS-lapsilylän lapsia "ostamalla" heille palloja, leikkikaluja ym, ja netin kautta tietenkin. Käykää katsomassa. Ja taatusti apu menee perille.
Toi systeemi varmaan karsii pois ylimääräisiä välikäsiä
- kummilapsen
kuokkija muualta kirjoitti:
marraskuussa, ja olen iloinen ratkaisustani. Maksan 25 e/kk. Raha menee sen kyläyhteisön lasten auttamiseen. Kylästä on 8 v. poika kummilapseni, jolle voin lähettää joskus pientä tavaraa, ei yli 10 e pakettia! Järjestö seuraa tarkkaan kaiken meidän välisen kirjeenvaihdon, ettei tule hyväksikäyttöä puolin eikä toisin. Saan lisäksi raportin hänen selviytymisestään. Luotettava järjestö, suosittelen!
Katsokaa sivut www.plan.fi
- terveisistä!
Tsunami olikin suuri poikkeus, mutta jatkossa.. Miltä kuulostaisi keräys, joka suunnattaisiin kotimaan työttömille, pienipalkkaisille työssä käyville, pienituloisille eläkeläisille, opiskeljoille, veteraaneille jne..? Kerran vuodessa "potti" sitten jaettasiin tasan, eli maksettaisiin heille/meille/teille vaikkapa joulurahaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu172447- 1692288
- 1161917
- 1521849
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4801423- 921225
- 551031
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h21987Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa427961- 49941