apua PMS oireisiin?onko olemassa edes

Olen 19-vuotias tyttö. Voi kun joku osaisi auttaa, koska tämä ongelma vaan pahenee mitä vanhemmaksi tulen, siltä ainakin tuntuu!Nimittäin nämä PMS-oireet, alkaa noin viikkoa ennen kuukautisia. Mulla on kaikki mahdolliset jutut, makeanhimo, iho-ongelmia, itkuisuus, jännittyneisyys ja mitähän kaikkea...AI NIIN, kaikista pahin eli masentuneisuus.

Mulla on mieli ennen menkkoja ja menkkojen aikana NIIIN maassa, etten todellakaan tahdo mennä kouluun, en nähdä ketään. Haluan vaan olla yksin. Onneksi se on kuitenkin ohimenevää, mutta tulee seuraavassa kuussa uudelleen :( Mistä nää pms oireet johtuu? Siis jostain hormoni toiminnan muutoksista? Saiskohan näitä mitenkään lievitettyä. Mä en syö e-pillereitä. Jos joku tietää jotain niin help plese!
3488
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Itselläni PMS-oireet pahenevat selvästi mikäli kierron varrella on ollut jotain huolta ja murhetta. Uskonkin että ne naishormonit jotka ovat vallalla kierron loppuvaiheessa STRESSIHORMONIIN yhtyessään saavat aikaan sellaisen "myrkytystilan" että siinä jo hullujenhuone tulee mieleen...

Olen kuullutkin että jotkut naiset ovat saaneet apua miedosta mielialalääkeannostuksesta. Niissä lääkkeissä on toki omat sivuvaikutuksensa, mm. mahdollinen orgasmin saannin vaikeutuminen, mutta mikäli PMS uhkaa tuhota elämästä kaiken ilon, en epäisi tätäkään avun mahdollisuutta. On se mielestäni parempi kuin e-pillerit joista saattaa polla seota tyystin. Ainakin kun itse nuorena kokeilin e-pillereitä huomasin itkeväni päivät pääksytysten. Rinnat olivat kipeät ja olo kaikin puolin kurja. Eli oikeastaan PMS-tunne koko ajan.

Äänestä
  • Joo, olen ollut kyllä viimeaikoina stressantunut, kun on ollut mieshuolia sekä kouluhuolia. Laskin juuri että joulukuussa olen ollut juhlimassa (eli alkoholia ja aika paljon...) 7 KERTAA. Sekin saattaa varmaan vaikuttaa. Ja nyt viimekerralla, kuukautiset olivat viikon myöhässä ja tuntui että PMS-oireet olivan vieläkin pahemmat. Onneks ne on nyt loppu!:) Kauhulla odotan seuraavia :(

    No, pitää varmaan tarkkailla tilannetta. Eihän tämä katastrofi ole kuin kerran kuussa, mutta kun ei ole kivaa muuttua kivasta ja sosiaalisesta masentuneeks ja kiukuttelevaks. ihmeitä nuo hormoonit saavat aikaan! Pitädmä mielessä että noista mielialalääkkeistä voisi olla apua. Vaan määräävätköhän lääkärit niitä helposti näihin oireisiin...?

    Äänestä

  • Floristi taas... kirjoitti:

    Joo, olen ollut kyllä viimeaikoina stressantunut, kun on ollut mieshuolia sekä kouluhuolia. Laskin juuri että joulukuussa olen ollut juhlimassa (eli alkoholia ja aika paljon...) 7 KERTAA. Sekin saattaa varmaan vaikuttaa. Ja nyt viimekerralla, kuukautiset olivat viikon myöhässä ja tuntui että PMS-oireet olivan vieläkin pahemmat. Onneks ne on nyt loppu!:) Kauhulla odotan seuraavia :(

    No, pitää varmaan tarkkailla tilannetta. Eihän tämä katastrofi ole kuin kerran kuussa, mutta kun ei ole kivaa muuttua kivasta ja sosiaalisesta masentuneeks ja kiukuttelevaks. ihmeitä nuo hormoonit saavat aikaan! Pitädmä mielessä että noista mielialalääkkeistä voisi olla apua. Vaan määräävätköhän lääkärit niitä helposti näihin oireisiin...?

    Olen nähnyt niitä määrättävän. Syödään kahden viikon sykleissä, ja hoidosta on hyviä kokemuksia. Rohkeasti vaan lääkäriin!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Floristi... kirjoitti:

Olen 19-vuotias tyttö. Voi kun joku osaisi auttaa, koska tämä ongelma vaan pahenee mitä vanhemmaksi tulen, siltä ainakin tuntuu!Nimittäin nämä PMS-oireet, alkaa noin viikkoa ennen kuukautisia. Mulla on kaikki mahdolliset jutut, makeanhimo, iho-ongelmia, itkuisuus, jännittyneisyys ja mitähän kaikkea...AI NIIN, kaikista pahin eli masentuneisuus.

Mulla on mieli ennen menkkoja ja menkkojen aikana NIIIN maassa, etten todellakaan tahdo mennä kouluun, en nähdä ketään. Haluan vaan olla yksin. Onneksi se on kuitenkin ohimenevää, mutta tulee seuraavassa kuussa uudelleen :( Mistä nää pms oireet johtuu? Siis jostain hormoni toiminnan muutoksista? Saiskohan näitä mitenkään lievitettyä. Mä en syö e-pillereitä. Jos joku tietää jotain niin help plese!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu