Volvo 240 hankinta

Hanski

Olen hankkimassa vuoden 1989 2.0 GLi Volvoa.
Autolla on ajettu tasan 300tkm, nykyinen autoni on vuosimallia 1987 Mitsubishi Lancer ajettu 255tkm.

Omassa autossani rupeaa pellit olemaan ruosteessa, ovatko Volvon pellit kestäviä?

6

1934

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 240

kyllä Volvon pellit kestää hyvin.Minkähintaista 240 katselet?

• Hanski

Volvoon pitäisi antaa 400e väli rahaa, auton hinta on 895e!

Kannattaisiko kauppa, Volvolla on ajettu 300tkm ja Lokakuuhun asti ajoaikaa ja Mitsussa on Huhtikuuhun asti ajoaikaa!

• Parempaan vaihdat
        Hanski kirjoitti:

Volvoon pitäisi antaa 400e väli rahaa, auton hinta on 895e!

Kannattaisiko kauppa, Volvolla on ajettu 300tkm ja Lokakuuhun asti ajoaikaa ja Mitsussa on Huhtikuuhun asti ajoaikaa!

300tkm ajettu 200 sarjalainen on vähän ajettu.

Luulisi tuon ikäisen 200 sarjalaisen peltien kestävän vielä vuosikausia. Ainakin paaaaljon kauemman kuin mitsun.

Volvoissa ei kannata tuijottaa km vaan yleisvaikutelmaa. Jos ajolleen on hyvä, sisältä ja päältä siisti niin mikäs siinä.

• masa

auton suhteen kannattaa tehdä. En epäile ollenkaan tekniikan kestävyyttä, mutta kyllä se volvossakin alkaa kori ruostumaan. Jos ostat kyseisen auton, niin ajat sillä vielä monet kilometrit kuule. Varma peli on kyseessä, jos kaikki on siinä OK eikä ole ns. revityn oloinen. Eli auto hallinosturiin ja autokorjaaja tutkii korin myös alaosastaan. Minulla itselläni on volvo vm.1982 ja moottorilla ajettu 420000km ja hyvin se vielä palvelee. Suurimmat vuosittaiset korjauskustannukset tulevat silti olemaan korin mätäkohtien korjailut tulevaisuudessa, jos sitä pidän jatkossakin. Bensan myös tuntee, mutta vastapainona bensankulutukseen auto on kyllä luotettava ja turvallisen oloinen. Hyvänä plussana olisi hyvä olla se 'loikkari'vaihde vaihteistossa.

• 240-89katalysator

Minulla on ollut -89 Volvo 240 uudesta asti. Ajettu 360000. Ostaessa oli massa alla. Sen jälkeen on vaan ajettu. Pesty jouluksi ja juhannukseksi. Uusittavia osia ovat olleet happitunnistin ja pakoputken takapönttö, se kyllä 1,5 välein. En ole nähnyt ruostetta.

• 15 vuotta 240:llä

240 kyllä ruostuu siinä kun muutkin, ellei ole pidetty asiallisesti.
      Pahimmat paikat useamman yksilön kokemuksella:
      -takaiskarin yläkiinnityskohdan ympäristö
      -etujousilautaset
      -takapyörän kotelot sisäpuolelta(takapenkin selkänojan sivuilta)
      -lokasuojien reunat
      -takapyörän takana peräkontin pohja ts"vararengaskoppa" molemmat puolet
      -kynnyskotelot, ja helmat, myös takapäädyt
      -jalkatila varsink takaa tulppien ympäriltä alkaen, myös etupuoli
      -ovien alareunat
      -runkopalkit pohjassa

tässä on ne pahimmat, joita olen paikkaillut useammin. Vikaa ei usein huomaa, kun Volsun maali on niin tukevaa, että se pitää viimeiseen asti pellin kasassa.Mutta sitten kun lähtee,niin meneekin reippaasti harsolle.

Toki ruosteettomiakin löytyy, mutta vaan jos on hyvin pidetty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1484
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      125
      959
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      931
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      865
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      767
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      612
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      611
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      597
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      195
      585
    10. 48
      557
    Aihe