Mitä levää on kasveissani,se on vihreetä ja semmoista harsoimaista..muistuttaa naavaa mitä kasvaa puissa???
Onko se vaarallista ja miten saan sen pois??
Mitä levää?
5
449
Vastaukset
- aqua2002
Harsomainen -> harsolevää (lähteekö helposti pois?)
Onko ohuita rihmoja? Pitkiä? Toistensa ympärillä? Tiukasti kiinni?
Millainen akvaario: koko, vesiarvot, valaistus, kalat, ruokinta, kasvit, ravinteet, hoito?- Jellona
Jep!Akvaario on 160 L ja kaikki pitäisi olla kunnossa,valaistus voi olla että on liian vähäisen.Kalat vaikuttavat hyvin voivilta ja kasvit.
Levä irtoaa repimällä,on ohutta..partamaista... - Jaahas.
Jellona kirjoitti:
Jep!Akvaario on 160 L ja kaikki pitäisi olla kunnossa,valaistus voi olla että on liian vähäisen.Kalat vaikuttavat hyvin voivilta ja kasvit.
Levä irtoaa repimällä,on ohutta..partamaista......parvi Leväbarbeja, niin ainakin se levä häviää. Itelläni oli joskus sama ongelma, mut ne kalat ratkas sen, eikä oo sen jälkeen sitä levää näkyny.
- Jellona
Jaahas. kirjoitti:
...parvi Leväbarbeja, niin ainakin se levä häviää. Itelläni oli joskus sama ongelma, mut ne kalat ratkas sen, eikä oo sen jälkeen sitä levää näkyny.
Mulla on 5 leväparbia ,mutta ei nekään ole siitä levästä kiinnostunut???
- aqua2002
Jellona kirjoitti:
Mulla on 5 leväparbia ,mutta ei nekään ole siitä levästä kiinnostunut???
En ole vastannut tähän mitään sitten viime kysymäni, koska et vastannut kysymyksiini
"Harsomainen -> harsolevää (lähteekö helposti pois?) "
Onko harsolevää?
"Onko ohuita rihmoja? Pitkiä? Toistensa ympärillä? Tiukasti kiinni? "
Kaikki visuaalinen tieto tarpeen.
"Millainen akvaario: koko, vesiarvot, valaistus, kalat, ruokinta, kasvit, ravinteet, hoito? "
Kaikki ok ei riitä, ei kerro numeerisesti mitään.
Vesiarvot tässä: pH, NO2-, NO3-, fosfaatti, rauta, lämpö...
Netistä ei levistä juuri löydy mitään tai en ole ainakaan törmännyt. Levät voi olla vaikea tunnistaa, koska leviä on tuhansia - kymmeniä tuhansia.
"Mulla on 5 leväparbia ,mutta ei nekään ole siitä levästä kiinnostunut??? "
Eivät syö kaikkea levää, eivätkä yleensä enää levää, jos se päässyt kasvamaan (esim. rihmalevät, joissa pitkä rihmat). Lisäksi levikset vanhemmiten eivät enää ole kiinnotuneita levistä. Parin päivän nälkäkuuri voi herättää levävaistot taas, mutta nälkiinnyttää niitä ei pidä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180