Miten prätkä pitää sitoa / kiinnittää, kun se viedään pakettiautolla????
SIIRTOKULJETUS PAKULLA! MITEN
28
8106
Vastaukset
- jösse
Jos löytyy kiinnityskorvakkeita,niin liinoilla(köydellä)kiinni johonkin seinään.Tiukasti.
- Kiki
Aja prätkä pakuun, alita prätkä jalalle, aja paku, fysiikka hoitaa loput
- Näinpä..
Ja sitten Kiki maksaa aiheutuneet vauriot, vai mitä? Älkää hyvät ihmiset uskoko Kikin puheisiin, voi tulla kalliiksi.
- Kiki
Näinpä.. kirjoitti:
Ja sitten Kiki maksaa aiheutuneet vauriot, vai mitä? Älkää hyvät ihmiset uskoko Kikin puheisiin, voi tulla kalliiksi.
Se prätkä nyt jumalauta sieltä kyydistä putoa vaikkei oliskaan kiinni!
- eijuu...
Kiki kirjoitti:
Se prätkä nyt jumalauta sieltä kyydistä putoa vaikkei oliskaan kiinni!
Niin, eikä se myöskään kaadu, eihän? Ja jos kaatuu, niin mitään ei varmasti hajoa, vai mitä? Kuinkas monta moottoripyörää Kiki on kuljettanut kuvailemallaan tavalla pakettiauton kyydissä?
- Pave
eijuu... kirjoitti:
Niin, eikä se myöskään kaadu, eihän? Ja jos kaatuu, niin mitään ei varmasti hajoa, vai mitä? Kuinkas monta moottoripyörää Kiki on kuljettanut kuvailemallaan tavalla pakettiauton kyydissä?
Odota nyt kun poika tulee edes siihen ikään että voisi saada henkilöauton ajoon oikeuttavan ajokortin.............
- Kiki
eijuu... kirjoitti:
Niin, eikä se myöskään kaadu, eihän? Ja jos kaatuu, niin mitään ei varmasti hajoa, vai mitä? Kuinkas monta moottoripyörää Kiki on kuljettanut kuvailemallaan tavalla pakettiauton kyydissä?
Muoviset paskat ehkä hajoaakin, mut ei LAATUPYÖRÄT
- hahhahhaa
Kiki kirjoitti:
Muoviset paskat ehkä hajoaakin, mut ei LAATUPYÖRÄT
Juu, kyllä kestää sarvet ja vivut, sekä jalkatapit että polkimet paristaa kiloa painavan pyörän kaatumisen ihan hyvin, kunhan on "laatupyörä"... Jos nyt Kiki koittaisit kerrankin kuunnella viisaampiasi, etkä yrittäisi vaittää lapsellisesti olevasi oikeassa, asiassa josta et tiedä mitään.
- MT01
Kaveri ajeli krossia ja se veti yhdellä liinalla satulan yli niiden motto oli aina että etupään pumput pohjaan niin pysyy. Ittel olen joskus siirtänyt kolmella liinalla, pumput pohjaan ja pari ristiin sivuilta. Tietysti etupyörä etuseinään kiinni.
- kun sen osaa;
Etupyörä jompaankumpaan kulmaan edessä, pyorä tuelle edestä ja takaa liinat ristiin ja tiukalle. "ravistus"testi vielä, jos liikkuu, uudelleensitominen/ liinojen tiukkaus.
- Repala1
Vetäkää se pyörä peräedellä pakuun,
on helpompi sitoa kiinni ja
rullata ulos sieltä. - Osmo
Repala1 kirjoitti:
Vetäkää se pyörä peräedellä pakuun,
on helpompi sitoa kiinni ja
rullata ulos sieltä.Miten niin helpompi sitoa.
Perustele hieman. - Kesämies_Vantaa
Repala1 kirjoitti:
Vetäkää se pyörä peräedellä pakuun,
on helpompi sitoa kiinni ja
rullata ulos sieltä.Ai se on helpompi rullata takaperin pakun kyytiin? Miten se on muka helpompi sitoa kiinni jos pyörä on takaperin?....
Onko maailmassa oikeasti näin tyhmiä ihmisiä?
- kokemusta on
Kun nyt näyttää mennee pelleilyksi tämäkin ketju, niin ajattelin laittaa yhden asiallisen neuvon, jolla et riko pyörääsi.
Laita pyörä sivuseisontatuelle. Ota kaksi kuormansidontaliinaa.
Vedä pyörän etupää kuormaliinalla lattiakoukkuihin kiinni siten, että liina kulkee ohjaustangon kiinnityskohdan alapuolelta.
Kun kiristät liinaa, paina samalla etuteleskooppeja "kasaan".
Laita toinen liina takapäähän siten, että liinakulkee takahaarukan yläpuolelta (esim. matkustajan jalkatapit)ja vedä samalla tavalla lattiakoukkuihin kuin etupääkin.
Tällä tavalla kiinnitettynä pyörä pysyy peräkärryssä/pakussa 100% varmasti kiinni, ja pystyssä:)Ei tainut tulla missään vaiheessa esille että m inkä pyörän kiinnittämisestä oli kyse?
Kuitenkin kun sitoo pyörää kun se on jousitettuna, eli ei seisontatuella tai pukilla. Niin on otettava tosiaan huomioon että liinat löystyy kun pyörä joustaa kuopissa.
Sitten on vielä laitettava oma kokemus pyörän viennistä.
Pyörä kyytiin etuperin itse pyörän selkään ja kallistelee mutkissa.
ei mihkään pitkän matkan siirtoihin...- kokemusta on
Pavell kirjoitti:
Ei tainut tulla missään vaiheessa esille että m inkä pyörän kiinnittämisestä oli kyse?
Kuitenkin kun sitoo pyörää kun se on jousitettuna, eli ei seisontatuella tai pukilla. Niin on otettava tosiaan huomioon että liinat löystyy kun pyörä joustaa kuopissa.
Sitten on vielä laitettava oma kokemus pyörän viennistä.
Pyörä kyytiin etuperin itse pyörän selkään ja kallistelee mutkissa.
ei mihkään pitkän matkan siirtoihin...""Kuitenkin kun sitoo pyörää kun se on jousitettuna, eli ei seisontatuella tai pukilla. Niin on otettava tosiaan huomioon että liinat löystyy kun pyörä joustaa kuopissa.""
Jos tarkoitat, ettei etupäätä sidottaessa saa painaa etutelareita kasaan, niin olet väärässä.
Juuri siksi telareita on painettava "kasaan" liinoja kiristettäessä, ettei liinoja löysäävää joustoliikettä pääse syntymään.
En puhu mistään "mutusta", vaan kokemuksesta.
Olen kuljettanut lukemattomia pyöriä lukemattomia kertoja, siis tiedän mistä puhun. kokemusta on kirjoitti:
""Kuitenkin kun sitoo pyörää kun se on jousitettuna, eli ei seisontatuella tai pukilla. Niin on otettava tosiaan huomioon että liinat löystyy kun pyörä joustaa kuopissa.""
Jos tarkoitat, ettei etupäätä sidottaessa saa painaa etutelareita kasaan, niin olet väärässä.
Juuri siksi telareita on painettava "kasaan" liinoja kiristettäessä, ettei liinoja löysäävää joustoliikettä pääse syntymään.
En puhu mistään "mutusta", vaan kokemuksesta.
Olen kuljettanut lukemattomia pyöriä lukemattomia kertoja, siis tiedän mistä puhun.Jäi vähän vajavaiseksi se edellinen kirjoitus.
Niin siis olet ihan oikeassa mitä kirjoitit.
Mutta jos pyörä painaa 240kg ja mies joka yrittää painaa putkia kasaan 75kg niin ne ei mene yhtä kasaan kun esimerkiksi kun autolla jarrutetaan ja ajetaan vaikka jostain korotetusta suojatiestä yli.
On tietysti eri asia jos on kiristysliina käytössä.
Mutta kun tännekkin kirjoittelee niin ei voi olettaa että kaikilla olisi aivot... =)- Hondani
Pavell kirjoitti:
Jäi vähän vajavaiseksi se edellinen kirjoitus.
Niin siis olet ihan oikeassa mitä kirjoitit.
Mutta jos pyörä painaa 240kg ja mies joka yrittää painaa putkia kasaan 75kg niin ne ei mene yhtä kasaan kun esimerkiksi kun autolla jarrutetaan ja ajetaan vaikka jostain korotetusta suojatiestä yli.
On tietysti eri asia jos on kiristysliina käytössä.
Mutta kun tännekkin kirjoittelee niin ei voi olettaa että kaikilla olisi aivot... =)siihen putkien painamiseen liikuttaa mitä pyörä painaa ? minun HOnda painaa 240 kg ja kevyesti menee 5 cm iskarit sisään kun päältä painaa ? ja minä painan 80 kg enkä ole mikään atleetikko. Mitähän kaveri oikein ajaa takaa ? niistäaivoista nyt voidaan olla kahta mieltä ?
- ei tingitä
kuljetan n, 100 pyörää joka vuosi, peräkärryllä tai pakettiautossa ja nyrkkisääntö on ettei omaa jalusta saa käyttää.sidotaan liinoilla 4 kohdasta kiinni ja kiristetään niinpaljon että omat jouset laskee n. 2 cm. Siinä menee vaikka Ivalosta Hankoon eikä kaadu .
- kokemusta on
Juuri näin!
- Kesämies_Vantaa
Homman voit tehdä yksinkertaisti näin.
Aja pyörä kyytiin ETUPERIN. Ei niinkuin eräs veijari ehdotti takaperin työntämistä, kun se muka olisi helpompaa.
Aseta pyörä etupyörä kiinni pakun etuseinään. Jos ei mahdollista,
sido jarrukahva niin että etupyörä lukittuu kunnolla. Nippuside toimii hyvin.
Alusta ei saa olla liukas.(öljyinen)
Laita liinat lattiasta kiinni pyörään. Hyviä kiinnityskohtia löytyy moottoripyörän rungosta, moottorin kiinnityspultit kohdalta. Kuitenkin mahdollisimman ylhäältä.Etupään kolmio on myös hyvä.( Ohjaustanko ei ole hyvä, sillä liinoilla kiristettyinä, tangot joutuvat kovalle rasitukselle. Olen nähnyt kun kaverilta katkeaa ohjaustanko Motoparkin pääsuoran jarrutuksessa. Sen jälkeen mies ei enää sitonut ohjaustangoista)
Kiristysliinoilla pystyt molempia puolia yhtäaikaa kiristämällä saamaan etuiskareiden puristumisen. Niiden ei tarvitse mennä pohjaan, mutta kuitenkin suht tiukaksi. Tällöin lukittu etupyörä puristuu tiukasti lattiaan kiinni, kun pyörä on suorassa ja liinat vetävät hieman pyörää eteenpäin ja alaspäin. Pyörä pysyy jo näin hienosti pystyssä ja kiinni. Jos haluat varmistua paketin pystyssä pysymisen. Sido takapyörä/pää niin ettei se pääse liikkumaan sivusuunnassa. Idiootti varmaksi homman tekee jos vielä puristat hiukan takapäänkin iskarin tiukaksi liinoilla.
Homma toimii hienosti halvoilla "pikaliinoilla" joissa ei ole varsinaista kiristysmekanismiä kuin oikeissa kuormaliinoissa.
Sinun pitää vain saada puristettua iskareita , esim. makaamalla samalla pyörän päällä, kun vedät liinoja kiinni.
Ja kun pyörä on kiinni. Sen tuntee.. Se ei heilu. Ei yhtään. Jos yrität heiluttaa pyörää, heiluu koko auto/kärry... - Repala1
Kesämies_Vantaa kirjoitti:
Homman voit tehdä yksinkertaisti näin.
Aja pyörä kyytiin ETUPERIN. Ei niinkuin eräs veijari ehdotti takaperin työntämistä, kun se muka olisi helpompaa.
Aseta pyörä etupyörä kiinni pakun etuseinään. Jos ei mahdollista,
sido jarrukahva niin että etupyörä lukittuu kunnolla. Nippuside toimii hyvin.
Alusta ei saa olla liukas.(öljyinen)
Laita liinat lattiasta kiinni pyörään. Hyviä kiinnityskohtia löytyy moottoripyörän rungosta, moottorin kiinnityspultit kohdalta. Kuitenkin mahdollisimman ylhäältä.Etupään kolmio on myös hyvä.( Ohjaustanko ei ole hyvä, sillä liinoilla kiristettyinä, tangot joutuvat kovalle rasitukselle. Olen nähnyt kun kaverilta katkeaa ohjaustanko Motoparkin pääsuoran jarrutuksessa. Sen jälkeen mies ei enää sitonut ohjaustangoista)
Kiristysliinoilla pystyt molempia puolia yhtäaikaa kiristämällä saamaan etuiskareiden puristumisen. Niiden ei tarvitse mennä pohjaan, mutta kuitenkin suht tiukaksi. Tällöin lukittu etupyörä puristuu tiukasti lattiaan kiinni, kun pyörä on suorassa ja liinat vetävät hieman pyörää eteenpäin ja alaspäin. Pyörä pysyy jo näin hienosti pystyssä ja kiinni. Jos haluat varmistua paketin pystyssä pysymisen. Sido takapyörä/pää niin ettei se pääse liikkumaan sivusuunnassa. Idiootti varmaksi homman tekee jos vielä puristat hiukan takapäänkin iskarin tiukaksi liinoilla.
Homma toimii hienosti halvoilla "pikaliinoilla" joissa ei ole varsinaista kiristysmekanismiä kuin oikeissa kuormaliinoissa.
Sinun pitää vain saada puristettua iskareita , esim. makaamalla samalla pyörän päällä, kun vedät liinoja kiinni.
Ja kun pyörä on kiinni. Sen tuntee.. Se ei heilu. Ei yhtään. Jos yrität heiluttaa pyörää, heiluu koko auto/kärry...toimii kyllä loistavasti juuri näin mutta
kun otat 350kg painavaa customia pois esim. yksin pakusta
niin onhan se helppoa rullata ulos jos
se on vedetty sisään perä edellä.
Siinä se pointti....
- unohdat
koko homman,huh,huh
- el_lupo
Laita se mopo kiinni kunnolla ettei heilu, ja jos olet tumma, niin sinulla on väärän väriset hiukset, värjää blondiksi.
- Myöskin
Tutusta norjassa myytvävään moottirpyöräbaunuun, eli se laitetaan vetokuokkuun kiinni, ja alhaalla on yksi 12" pyörä ja kouru johon moottoripyörän etupyörä laitetaan kunnolla kiinni liinoilla ja prätkä vaihde vapaalle ja menoksi (Ei suositella automaattivaihteisille moottoripyörille)
- Anonyymi
Ok
- Anonyymi
Mitä järkeä kenenkään ajella pitkiä matkoja, kun junalla saa auton laitettua lähes jokaiselle paikkakunnalle paljon halvemmalla. (39 eur) Auto on helppo hakea itse rautatieasemalta
Autokin säästyy vahingoilta ja polttoainekuluissa säästyy euroja
Ei tarvita mitään muita kuljetusvaihtoehtoja- Anonyymi
Eli sinun vastauksesti kysymykseen "miten kiinnitetään moottoripyörä pakettiauton tavaratilaan?" on:
"kuljeta auto junassa".
Luitkohan saman kysymyksen avauksesta kuin muut??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271311Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on691293Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3191027Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261022- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että278933- 72915