SIIRTOKULJETUS PAKULLA! MITEN

kiire !!!

Miten prätkä pitää sitoa / kiinnittää, kun se viedään pakettiautolla????

28

8106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jösse

      Jos löytyy kiinnityskorvakkeita,niin liinoilla(köydellä)kiinni johonkin seinään.Tiukasti.

    • Kiki

      Aja prätkä pakuun, alita prätkä jalalle, aja paku, fysiikka hoitaa loput

      • Näinpä..

        Ja sitten Kiki maksaa aiheutuneet vauriot, vai mitä? Älkää hyvät ihmiset uskoko Kikin puheisiin, voi tulla kalliiksi.


      • Kiki
        Näinpä.. kirjoitti:

        Ja sitten Kiki maksaa aiheutuneet vauriot, vai mitä? Älkää hyvät ihmiset uskoko Kikin puheisiin, voi tulla kalliiksi.

        Se prätkä nyt jumalauta sieltä kyydistä putoa vaikkei oliskaan kiinni!


      • eijuu...
        Kiki kirjoitti:

        Se prätkä nyt jumalauta sieltä kyydistä putoa vaikkei oliskaan kiinni!

        Niin, eikä se myöskään kaadu, eihän? Ja jos kaatuu, niin mitään ei varmasti hajoa, vai mitä? Kuinkas monta moottoripyörää Kiki on kuljettanut kuvailemallaan tavalla pakettiauton kyydissä?


      • Pave
        eijuu... kirjoitti:

        Niin, eikä se myöskään kaadu, eihän? Ja jos kaatuu, niin mitään ei varmasti hajoa, vai mitä? Kuinkas monta moottoripyörää Kiki on kuljettanut kuvailemallaan tavalla pakettiauton kyydissä?

        Odota nyt kun poika tulee edes siihen ikään että voisi saada henkilöauton ajoon oikeuttavan ajokortin.............


      • Kiki
        eijuu... kirjoitti:

        Niin, eikä se myöskään kaadu, eihän? Ja jos kaatuu, niin mitään ei varmasti hajoa, vai mitä? Kuinkas monta moottoripyörää Kiki on kuljettanut kuvailemallaan tavalla pakettiauton kyydissä?

        Muoviset paskat ehkä hajoaakin, mut ei LAATUPYÖRÄT


      • hahhahhaa
        Kiki kirjoitti:

        Muoviset paskat ehkä hajoaakin, mut ei LAATUPYÖRÄT

        Juu, kyllä kestää sarvet ja vivut, sekä jalkatapit että polkimet paristaa kiloa painavan pyörän kaatumisen ihan hyvin, kunhan on "laatupyörä"... Jos nyt Kiki koittaisit kerrankin kuunnella viisaampiasi, etkä yrittäisi vaittää lapsellisesti olevasi oikeassa, asiassa josta et tiedä mitään.


    • MT01

      Kaveri ajeli krossia ja se veti yhdellä liinalla satulan yli niiden motto oli aina että etupään pumput pohjaan niin pysyy. Ittel olen joskus siirtänyt kolmella liinalla, pumput pohjaan ja pari ristiin sivuilta. Tietysti etupyörä etuseinään kiinni.

    • kun sen osaa;

      Etupyörä jompaankumpaan kulmaan edessä, pyorä tuelle edestä ja takaa liinat ristiin ja tiukalle. "ravistus"testi vielä, jos liikkuu, uudelleensitominen/ liinojen tiukkaus.

      • Repala1

        Vetäkää se pyörä peräedellä pakuun,
        on helpompi sitoa kiinni ja
        rullata ulos sieltä.


      • Osmo
        Repala1 kirjoitti:

        Vetäkää se pyörä peräedellä pakuun,
        on helpompi sitoa kiinni ja
        rullata ulos sieltä.

        Miten niin helpompi sitoa.
        Perustele hieman.


      • Kesämies_Vantaa
        Repala1 kirjoitti:

        Vetäkää se pyörä peräedellä pakuun,
        on helpompi sitoa kiinni ja
        rullata ulos sieltä.

        Ai se on helpompi rullata takaperin pakun kyytiin? Miten se on muka helpompi sitoa kiinni jos pyörä on takaperin?....

        Onko maailmassa oikeasti näin tyhmiä ihmisiä?


    • kokemusta on

      Kun nyt näyttää mennee pelleilyksi tämäkin ketju, niin ajattelin laittaa yhden asiallisen neuvon, jolla et riko pyörääsi.

      Laita pyörä sivuseisontatuelle. Ota kaksi kuormansidontaliinaa.
      Vedä pyörän etupää kuormaliinalla lattiakoukkuihin kiinni siten, että liina kulkee ohjaustangon kiinnityskohdan alapuolelta.
      Kun kiristät liinaa, paina samalla etuteleskooppeja "kasaan".

      Laita toinen liina takapäähän siten, että liinakulkee takahaarukan yläpuolelta (esim. matkustajan jalkatapit)ja vedä samalla tavalla lattiakoukkuihin kuin etupääkin.

      Tällä tavalla kiinnitettynä pyörä pysyy peräkärryssä/pakussa 100% varmasti kiinni, ja pystyssä:)

      • Ei tainut tulla missään vaiheessa esille että m inkä pyörän kiinnittämisestä oli kyse?
        Kuitenkin kun sitoo pyörää kun se on jousitettuna, eli ei seisontatuella tai pukilla. Niin on otettava tosiaan huomioon että liinat löystyy kun pyörä joustaa kuopissa.
        Sitten on vielä laitettava oma kokemus pyörän viennistä.
        Pyörä kyytiin etuperin itse pyörän selkään ja kallistelee mutkissa.
        ei mihkään pitkän matkan siirtoihin...


      • kokemusta on
        Pavell kirjoitti:

        Ei tainut tulla missään vaiheessa esille että m inkä pyörän kiinnittämisestä oli kyse?
        Kuitenkin kun sitoo pyörää kun se on jousitettuna, eli ei seisontatuella tai pukilla. Niin on otettava tosiaan huomioon että liinat löystyy kun pyörä joustaa kuopissa.
        Sitten on vielä laitettava oma kokemus pyörän viennistä.
        Pyörä kyytiin etuperin itse pyörän selkään ja kallistelee mutkissa.
        ei mihkään pitkän matkan siirtoihin...

        ""Kuitenkin kun sitoo pyörää kun se on jousitettuna, eli ei seisontatuella tai pukilla. Niin on otettava tosiaan huomioon että liinat löystyy kun pyörä joustaa kuopissa.""

        Jos tarkoitat, ettei etupäätä sidottaessa saa painaa etutelareita kasaan, niin olet väärässä.
        Juuri siksi telareita on painettava "kasaan" liinoja kiristettäessä, ettei liinoja löysäävää joustoliikettä pääse syntymään.
        En puhu mistään "mutusta", vaan kokemuksesta.
        Olen kuljettanut lukemattomia pyöriä lukemattomia kertoja, siis tiedän mistä puhun.


      • kokemusta on kirjoitti:

        ""Kuitenkin kun sitoo pyörää kun se on jousitettuna, eli ei seisontatuella tai pukilla. Niin on otettava tosiaan huomioon että liinat löystyy kun pyörä joustaa kuopissa.""

        Jos tarkoitat, ettei etupäätä sidottaessa saa painaa etutelareita kasaan, niin olet väärässä.
        Juuri siksi telareita on painettava "kasaan" liinoja kiristettäessä, ettei liinoja löysäävää joustoliikettä pääse syntymään.
        En puhu mistään "mutusta", vaan kokemuksesta.
        Olen kuljettanut lukemattomia pyöriä lukemattomia kertoja, siis tiedän mistä puhun.

        Jäi vähän vajavaiseksi se edellinen kirjoitus.
        Niin siis olet ihan oikeassa mitä kirjoitit.
        Mutta jos pyörä painaa 240kg ja mies joka yrittää painaa putkia kasaan 75kg niin ne ei mene yhtä kasaan kun esimerkiksi kun autolla jarrutetaan ja ajetaan vaikka jostain korotetusta suojatiestä yli.
        On tietysti eri asia jos on kiristysliina käytössä.
        Mutta kun tännekkin kirjoittelee niin ei voi olettaa että kaikilla olisi aivot... =)


      • Hondani
        Pavell kirjoitti:

        Jäi vähän vajavaiseksi se edellinen kirjoitus.
        Niin siis olet ihan oikeassa mitä kirjoitit.
        Mutta jos pyörä painaa 240kg ja mies joka yrittää painaa putkia kasaan 75kg niin ne ei mene yhtä kasaan kun esimerkiksi kun autolla jarrutetaan ja ajetaan vaikka jostain korotetusta suojatiestä yli.
        On tietysti eri asia jos on kiristysliina käytössä.
        Mutta kun tännekkin kirjoittelee niin ei voi olettaa että kaikilla olisi aivot... =)

        siihen putkien painamiseen liikuttaa mitä pyörä painaa ? minun HOnda painaa 240 kg ja kevyesti menee 5 cm iskarit sisään kun päältä painaa ? ja minä painan 80 kg enkä ole mikään atleetikko. Mitähän kaveri oikein ajaa takaa ? niistäaivoista nyt voidaan olla kahta mieltä ?


    • ei tingitä

      kuljetan n, 100 pyörää joka vuosi, peräkärryllä tai pakettiautossa ja nyrkkisääntö on ettei omaa jalusta saa käyttää.sidotaan liinoilla 4 kohdasta kiinni ja kiristetään niinpaljon että omat jouset laskee n. 2 cm. Siinä menee vaikka Ivalosta Hankoon eikä kaadu .

      • kokemusta on

        Juuri näin!


      • Kesämies_Vantaa

        Homman voit tehdä yksinkertaisti näin.
        Aja pyörä kyytiin ETUPERIN. Ei niinkuin eräs veijari ehdotti takaperin työntämistä, kun se muka olisi helpompaa.

        Aseta pyörä etupyörä kiinni pakun etuseinään. Jos ei mahdollista,
        sido jarrukahva niin että etupyörä lukittuu kunnolla. Nippuside toimii hyvin.
        Alusta ei saa olla liukas.(öljyinen)

        Laita liinat lattiasta kiinni pyörään. Hyviä kiinnityskohtia löytyy moottoripyörän rungosta, moottorin kiinnityspultit kohdalta. Kuitenkin mahdollisimman ylhäältä.Etupään kolmio on myös hyvä.( Ohjaustanko ei ole hyvä, sillä liinoilla kiristettyinä, tangot joutuvat kovalle rasitukselle. Olen nähnyt kun kaverilta katkeaa ohjaustanko Motoparkin pääsuoran jarrutuksessa. Sen jälkeen mies ei enää sitonut ohjaustangoista)
        Kiristysliinoilla pystyt molempia puolia yhtäaikaa kiristämällä saamaan etuiskareiden puristumisen. Niiden ei tarvitse mennä pohjaan, mutta kuitenkin suht tiukaksi. Tällöin lukittu etupyörä puristuu tiukasti lattiaan kiinni, kun pyörä on suorassa ja liinat vetävät hieman pyörää eteenpäin ja alaspäin. Pyörä pysyy jo näin hienosti pystyssä ja kiinni. Jos haluat varmistua paketin pystyssä pysymisen. Sido takapyörä/pää niin ettei se pääse liikkumaan sivusuunnassa. Idiootti varmaksi homman tekee jos vielä puristat hiukan takapäänkin iskarin tiukaksi liinoilla.

        Homma toimii hienosti halvoilla "pikaliinoilla" joissa ei ole varsinaista kiristysmekanismiä kuin oikeissa kuormaliinoissa.
        Sinun pitää vain saada puristettua iskareita , esim. makaamalla samalla pyörän päällä, kun vedät liinoja kiinni.

        Ja kun pyörä on kiinni. Sen tuntee.. Se ei heilu. Ei yhtään. Jos yrität heiluttaa pyörää, heiluu koko auto/kärry...


      • Repala1
        Kesämies_Vantaa kirjoitti:

        Homman voit tehdä yksinkertaisti näin.
        Aja pyörä kyytiin ETUPERIN. Ei niinkuin eräs veijari ehdotti takaperin työntämistä, kun se muka olisi helpompaa.

        Aseta pyörä etupyörä kiinni pakun etuseinään. Jos ei mahdollista,
        sido jarrukahva niin että etupyörä lukittuu kunnolla. Nippuside toimii hyvin.
        Alusta ei saa olla liukas.(öljyinen)

        Laita liinat lattiasta kiinni pyörään. Hyviä kiinnityskohtia löytyy moottoripyörän rungosta, moottorin kiinnityspultit kohdalta. Kuitenkin mahdollisimman ylhäältä.Etupään kolmio on myös hyvä.( Ohjaustanko ei ole hyvä, sillä liinoilla kiristettyinä, tangot joutuvat kovalle rasitukselle. Olen nähnyt kun kaverilta katkeaa ohjaustanko Motoparkin pääsuoran jarrutuksessa. Sen jälkeen mies ei enää sitonut ohjaustangoista)
        Kiristysliinoilla pystyt molempia puolia yhtäaikaa kiristämällä saamaan etuiskareiden puristumisen. Niiden ei tarvitse mennä pohjaan, mutta kuitenkin suht tiukaksi. Tällöin lukittu etupyörä puristuu tiukasti lattiaan kiinni, kun pyörä on suorassa ja liinat vetävät hieman pyörää eteenpäin ja alaspäin. Pyörä pysyy jo näin hienosti pystyssä ja kiinni. Jos haluat varmistua paketin pystyssä pysymisen. Sido takapyörä/pää niin ettei se pääse liikkumaan sivusuunnassa. Idiootti varmaksi homman tekee jos vielä puristat hiukan takapäänkin iskarin tiukaksi liinoilla.

        Homma toimii hienosti halvoilla "pikaliinoilla" joissa ei ole varsinaista kiristysmekanismiä kuin oikeissa kuormaliinoissa.
        Sinun pitää vain saada puristettua iskareita , esim. makaamalla samalla pyörän päällä, kun vedät liinoja kiinni.

        Ja kun pyörä on kiinni. Sen tuntee.. Se ei heilu. Ei yhtään. Jos yrität heiluttaa pyörää, heiluu koko auto/kärry...

        toimii kyllä loistavasti juuri näin mutta
        kun otat 350kg painavaa customia pois esim. yksin pakusta
        niin onhan se helppoa rullata ulos jos
        se on vedetty sisään perä edellä.
        Siinä se pointti....


    • unohdat

      koko homman,huh,huh

    • el_lupo

      Laita se mopo kiinni kunnolla ettei heilu, ja jos olet tumma, niin sinulla on väärän väriset hiukset, värjää blondiksi.

    • Myöskin

      Tutusta norjassa myytvävään moottirpyöräbaunuun, eli se laitetaan vetokuokkuun kiinni, ja alhaalla on yksi 12" pyörä ja kouru johon moottoripyörän etupyörä laitetaan kunnolla kiinni liinoilla ja prätkä vaihde vapaalle ja menoksi (Ei suositella automaattivaihteisille moottoripyörille)

    • Anonyymi

      Ok

    • Anonyymi

      Mitä järkeä kenenkään ajella pitkiä matkoja, kun junalla saa auton laitettua lähes jokaiselle paikkakunnalle paljon halvemmalla. (39 eur) Auto on helppo hakea itse rautatieasemalta
      Autokin säästyy vahingoilta ja polttoainekuluissa säästyy euroja
      Ei tarvita mitään muita kuljetusvaihtoehtoja

      • Anonyymi

        Eli sinun vastauksesti kysymykseen "miten kiinnitetään moottoripyörä pakettiauton tavaratilaan?" on:
        "kuljeta auto junassa".

        Luitkohan saman kysymyksen avauksesta kuin muut??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1473
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1311
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1293
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1154
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      319
      1027
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1022
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      278
      933
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe