patti kaulalla

ja pahoinvointi

löysin patin kaulaltani n.kuukausi sitten ja nyt mulla on ollut pahoinvointia. Patti on aika pieni,mut tuntuu kyllä hyvin kun käden siihen laittaa(ei näy ulospäin) ja muutenkin samalla puolella imusolmukkeet tuntuvat suuremmilta kun toisella puolella. Kipeä tää isoin patti ei oo, eikä muut pienet imusolmukkeet. Ja tää isoin patti on aika ylhäällä kaulalla oikeella puolella ja hiukan muljuu kun koskettaa sitä. Mulla oli kyllä sillon angiina kun patin löysin,mut siitä on ainakin kuukausi jos ei enemmänkin ja patti tosiaan kivuton. Ja nyt on viikon ajan ollut pahoinvointia ja kipua nivusissa. Oon varma ett mulla on syöpä, mutta onko kellään ollut samantapaisia oireita ja syöpää ei löytynyt? ja voiko pahoinvointi ja ruokahaluttomuus johtua syövän pelostakin....mitä mieltä ootte? VASTATKAA! lääkäriin menen maanantaina

42

43704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      ja voiko imusolmukesyövässä patti oli tosi pieni ja sitten olla vaan ihan hiukan turvonneita imusolmukkeita enemmän`?

      • Masa

        Itseltäni löysin viikko sitten samantyyppisen patin leuan takaosasta (hampaiden alapuolelta).


      • alkuperäine
        Masa kirjoitti:

        Itseltäni löysin viikko sitten samantyyppisen patin leuan takaosasta (hampaiden alapuolelta).

        ilmennyt muita oireita? Mulla on tosiaan tuota pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta ja nivusissa välillä tuntunuy vihlaisuja. Tulu vaan mieleen sellanen että tuntuuko syöpäkipu yleensä koko ajan vai miten? Itselläni nivusia vihlaisee vain joskus silon tällön. Ja pattini kaulalla ei ole ainakaan vielä kasvanut isommaksi, voisiko olla hyvä merkki että ei ole kasvanut? Vai voiko olla huonompikin juttu, jos on oikeesti jokin syöpäkasvain, eikai ne kasva mitään hirveetä vaihtia toisinkuin imusolmukkeet imusomukesyövässä, vai kasvaako välttämättä siinäkään. Kuitenkin jos jokin syöpä on niin toivon että olisi imusolmukesyöpä, koska sillä on paras ennuste, varsinkin kun ikää mulla on vasta 24 vuotta, muuta suuresti toivon että ei olisi levinnyt syöpä...pelottaa ihan hirveesti


    • samaa mietin minäkin

      Tuohan oli kuin omani.
      Huomasin myös että,vasemman kaulan kohralla on jokin kuhmu.
      ajattelin soitaa lääkäriä itselleni heti maanantaina.
      aatelin että jos se onkin vain joku rasite vamma tai jotain,mutta meen kumminkin lääkäriin varmuuren vuoksi.
      Työni no kyllä hartioihin kohristuvaa.
      Koska olen sairaalahuoltaja.

      • alkuperäine

        aamulla siis kävin lääkärissä, lääkäri sanoi että patit(löysin toisenkin patin) ei vielä ole kovin isoja, käski seurailla että jos kasvaa vielä niin sitten voi huolestua. Otti kuitenkin verikokeita ja virtsanäytteen pahoinvoinnin takia, kuulemma se pitää selvittää. Tänään ollut tosi outo olo, koko päätä oikeelta puolelta särkee ja niskoja myös, erityisesti korvien kohdalla tuntuu sellasta outoa "painetta", korvissa ei kuitenkaan kipua tunnu, et ei varmastikkaan korvatulehdusta.
        Saan jo huomenna tulokset verikokeista, yleensä en näin nopeesti oo saanu...laittoi lääkäri siis kuitenkin kiireellä asian eteenpäin, siksi vähän pelottaa ja jännittää mitä poikkeavaa verikokeista löytyy, toivottavasti ei mitään.


      • täälä
        alkuperäine kirjoitti:

        aamulla siis kävin lääkärissä, lääkäri sanoi että patit(löysin toisenkin patin) ei vielä ole kovin isoja, käski seurailla että jos kasvaa vielä niin sitten voi huolestua. Otti kuitenkin verikokeita ja virtsanäytteen pahoinvoinnin takia, kuulemma se pitää selvittää. Tänään ollut tosi outo olo, koko päätä oikeelta puolelta särkee ja niskoja myös, erityisesti korvien kohdalla tuntuu sellasta outoa "painetta", korvissa ei kuitenkaan kipua tunnu, et ei varmastikkaan korvatulehdusta.
        Saan jo huomenna tulokset verikokeista, yleensä en näin nopeesti oo saanu...laittoi lääkäri siis kuitenkin kiireellä asian eteenpäin, siksi vähän pelottaa ja jännittää mitä poikkeavaa verikokeista löytyy, toivottavasti ei mitään.

        kirjota ihmeessä tänne palstalle kun saat verikoe tulokset ja että onko niissä mitään.itseäni vähän kans hirvittää et mitä jos on syöpää tai no oikeestaan pelkään aivan älyttömästi...ja ikää 23...


      • alkuperäine
        täälä kirjoitti:

        kirjota ihmeessä tänne palstalle kun saat verikoe tulokset ja että onko niissä mitään.itseäni vähän kans hirvittää et mitä jos on syöpää tai no oikeestaan pelkään aivan älyttömästi...ja ikää 23...

        verikokeissa ei ollut ihmeellistä, mutta vaivani jatkuvat, joten annan ulostusnäytteen huomenna terveyskeskukseen, katotaan onko siinä verta. Jos verta löytyy joudun sitten suolen tähystykseen, vai mikä se nyt oli. Ikää minulla on 23 vuotta. Mene sinäkin ihmeessä lääkäriin jos oireilet.


      • kärsivä myös
        alkuperäine kirjoitti:

        verikokeissa ei ollut ihmeellistä, mutta vaivani jatkuvat, joten annan ulostusnäytteen huomenna terveyskeskukseen, katotaan onko siinä verta. Jos verta löytyy joudun sitten suolen tähystykseen, vai mikä se nyt oli. Ikää minulla on 23 vuotta. Mene sinäkin ihmeessä lääkäriin jos oireilet.

        Hei!

        Ensinnäkin otan osaa.

        Minulta löydettiin kaulalta patti 2004, silloin sanottiin, että mitä todennäköisimmin on rasvapatti. Käskettiin seuraamaan kasvaako, kovettuuko, kipeytyykö tai tuleeko lisää.

        Nyt on toisella puolella kaksi pattia lisää, ultrattu on ja pelottavalta näytti. Lääkäri halusi ottaa koepalasen heti, joten nyt odottelen tuloksia siitä. Veriarvot täällä heittivät "normaalista", mutta lääkäri ei ole halunnut kommentoida ultrauksen tuloksia vielä, vaan haluaa odottaa biobsian (=koepalasen) tulokset ensin.

        Eipä tule uni silmään täälläkään, kun pelkää mitä löytyy. Voimia.


      • kolloidikyhmy

        Ihan vaan tiedoksi teille joilla on 'patti' kaulalla: kilpirauhasen pienet patit ovat varsin tavallisia, niitä on monella (itselläni ollut toistakymmentä vuotta). Aluksi niitä on hyvä tarkkailla mutta jos ei mitään huolestuttavaa ilmene, ei niihin tarvinne kiinnittää sen kummenpaa huomiota, ellei patti kasva ja vaikeuta hengitystä tai nielemistä. Ei kaikki patit ole syöpää!


    • Kaikkiontotta

      Kävin ultra kuvauksissa tänään, ja sain tietää että patti kaulallani on tulehtunut imusolmuke, eikä yhtään mitään vakavaaa, JA TÄSSÄ SINULLE JOLLA OLI ANGIINA KUN SAI TÄMÄN PATIN!!!!
      vastaus: Kun imusolmuke kerran tulehtuu/kasvaa hieman, niin se jää koko loppuelämäksesi. Eli ei syytä huoleen, Jos imusolmuke on kumminkin senttiä isompi on syytä huolestua, kuulin tämän ihan omalta lääkäriltä! Joten syöpää ei edes kannata miettiä!!

      • joggelipoggeli

        Itselläni kanssa turvonnut imusolmuke kaulalla, sellainen ei kova mutta ei pehmeäkään. Hiukan muljuu koskettaessa puolelta toiselle ja ollut siinä jotain vähän yli viikon. Se on vähän yli sentin pituinen. Pitäisikö huolestua? Verikokeet on otettu ja lääkärin mukaan arvot ''hyvät'', ei kuulemma viittaa vakavampaan. Mutta taas luota pelkkiin verikokeisiin. Osaako joku sanoa millainen on syöpäinen imusolmuke? Faktaa kiitos!


      • kaulalla
        joggelipoggeli kirjoitti:

        Itselläni kanssa turvonnut imusolmuke kaulalla, sellainen ei kova mutta ei pehmeäkään. Hiukan muljuu koskettaessa puolelta toiselle ja ollut siinä jotain vähän yli viikon. Se on vähän yli sentin pituinen. Pitäisikö huolestua? Verikokeet on otettu ja lääkärin mukaan arvot ''hyvät'', ei kuulemma viittaa vakavampaan. Mutta taas luota pelkkiin verikokeisiin. Osaako joku sanoa millainen on syöpäinen imusolmuke? Faktaa kiitos!

        kaikkiin patteihin, pahkoihin sun muihin mitä ilimestyy kaulan alueelle kannattaa suhtautua vakavasti. sillä koskaan ei voi varmasti sanoa iliman tutkimuksia että se ei oo pahanlaatuinen.
        itellä korvan takana ollu pahka jo 8vko eikä mittää hajua mikä sen on aiheuttanu. verikokkeet ok ja lääkäri ei välittäny mittää. kuulemma normaalia. empä tiijä... vuojen vaihteen jäläkeen meen yksityiselle.


      • joggelipoggeli
        kaulalla kirjoitti:

        kaikkiin patteihin, pahkoihin sun muihin mitä ilimestyy kaulan alueelle kannattaa suhtautua vakavasti. sillä koskaan ei voi varmasti sanoa iliman tutkimuksia että se ei oo pahanlaatuinen.
        itellä korvan takana ollu pahka jo 8vko eikä mittää hajua mikä sen on aiheuttanu. verikokkeet ok ja lääkäri ei välittäny mittää. kuulemma normaalia. empä tiijä... vuojen vaihteen jäläkeen meen yksityiselle.

        Nyt on käyty verikokeissa sekä yksityisellä.
        Veriarvot hyvät. Yksityislääkäri tutki ne tarkkaan ja sanoi että kunhan patit ovat muljuvia, ja joustavia, niin niille ei todellakaan tarvitse tehdä mitään. Vain jos patti on kivikova, eikä juurikaan liiku, niin on syytä huolestua.


      • MerjaLap
        joggelipoggeli kirjoitti:

        Nyt on käyty verikokeissa sekä yksityisellä.
        Veriarvot hyvät. Yksityislääkäri tutki ne tarkkaan ja sanoi että kunhan patit ovat muljuvia, ja joustavia, niin niille ei todellakaan tarvitse tehdä mitään. Vain jos patti on kivikova, eikä juurikaan liiku, niin on syytä huolestua.

        Minun pattini on kivikova. Mita asialle kannattaisi tehdä? Vinkkejä?


      • jsöldjkl
        MerjaLap kirjoitti:

        Minun pattini on kivikova. Mita asialle kannattaisi tehdä? Vinkkejä?

        Heti lääkäriin,jos muitakin oireita:kuumeilua,hikoilua,kutinaa ym.Ottavat verikokeet niistä näkyy onko veriarvot kohdillaan.


      • hmmm..
        jsöldjkl kirjoitti:

        Heti lääkäriin,jos muitakin oireita:kuumeilua,hikoilua,kutinaa ym.Ottavat verikokeet niistä näkyy onko veriarvot kohdillaan.

        olen 16vuotias tyttö ,minulle on ilmestynyt 3 pattia kaulaan ,jotka ovat aika isoja (suurinpiirtein 2 peukalon kynttä ja vähän vielä enemmän ,en osaa kuvailla paremmin) . yksi pateista on kipeä , ja yksi taas ei ole kipeä mutta se on kova joka ei liiku .. pitäiskö mun huolestua? ne on ollut nyt pari päivää ,mutten ole lääkärissä käynyt . voiko vielä mun ikäsellä olla mitään vakavaa vai onkohan toi vaan ohimenevä ..? hikoilua ja pientä pahoinvointia on ollut .


      • voimaton
        jsöldjkl kirjoitti:

        Heti lääkäriin,jos muitakin oireita:kuumeilua,hikoilua,kutinaa ym.Ottavat verikokeet niistä näkyy onko veriarvot kohdillaan.

        iih.. minulla patteja kaulalla joka puolella, suurin on yli sentin kokoinen, eikä se ole pyöreä vaan epätasainen.. ja kutina on niin kamala koko kropassa, että se on tehdä hulluksi, varsinkin iltaisin ja öisin. :/ ja hikoilen ihan mielettömästi... muutenkin hormoonit tuntuvat olevan sekaisin, näppylöitä ja epätavallisen runsasta karvankasvua... ja väsymys tietenkin ihan huimaa...

        en ole saanut vielä selvyyttä mikä on..


    • huolestunutisosisko

      Pikkusiskollani (11v) on myös patti kaulassa.se on noin 3cm leveä.Hän kävi lääkärissä mutta siellä sanottiin että kyllä tämä on tyksiin reissu.Siellä kerrottiin myös että he eivät tiedä mikä tämä kyseinen patti on.Tietäisikö joku mikä tämä patti voisi olla?

      • sama kolloidi

        Vastasin tuolla edellä nimimerkillä Kolloidikyhmy, mutta vastaukseni meni vähän väärään paikkaan. Todennäköisesti ihan normaali patti, ei nuoren ihmisen tarvitse ainakaan ensimmäiseksi ajatella sen olevan syöpää.


      • huolestunutisosisko

        Saatiin juuri tietää että tämä kyseinen patti on kaula kysta ?? mikä se on?


      • irmeli64
        huolestunutisosisko kirjoitti:

        Saatiin juuri tietää että tämä kyseinen patti on kaula kysta ?? mikä se on?

        kysta on hyvänlaatuinen patti,


      • Makariitta
        irmeli64 kirjoitti:

        kysta on hyvänlaatuinen patti,

        Kysta, olkoon missä paikassa vaan, on suurentunut solu tai solukko, johon kertyy nestettä, eli pääasiassa vettä, ja on vaaraton. Iso kysta on epämiellyttävä ja saatetaan punktoida eli neulalla imetään neste pois. Mulle kävi 30 v vuotta sitten niin, et alavatsaani alkoi hirveästi koskea ja menin keskussairaalaan gynelle. todettiin ultralla, että munasarjassa omenan kokoinen kysta. Gyne imi sen neulalla alakautta, huom, siis alakautta.....kuulostaa hurjalta, laitto puudutuksen eikä sattunut yhtään! Nestettä lähti noin 1 dl, patologin tutkimuksissa totettiin, et normaalia solunestettä vaan! Kilpirauhassessani oli myös kysta, mutta se oli niin pieni, ettei sille tehty mitään, sitten rinnoissani oli useita kystia, todettiin mammossa, no hätä. Nyt kaulassani noin 2x2 cm patti, odotellaan.....


    • hymyko

      Kaikille teille, menkää lääkäriin ei ne asiat täällä murehtimalla parane. 2008 patti kaulalla, todettiin kystaksi, leikattiin toivomuksestani. Hups siitä löydettiinkin syöpäsoluja. Rajut hoidot käytiin läpi ja selvittiin. Nyt ollu puolitoista vuotta puhtaana ja ennuste hyvä koska kaikki todettiin niin aikaisin. Lääkäriin jo oman mielenterveyden takia. "Totuus on tarua ihmeellisempää"

    • kristiina_12

      Jep, toiselle lääkärille jos ekalta ei saa selviä vastauksia. Ei ne lääkärit mitään jumalia ole... Tyhmiä kysymyksiä lääkärille ei ole olemassakaan, pitää reippaasti vaan kysyä, kysyä ja kysyä.

      Ja lääkärikirjoista/netistä ei löydy luotettavia vastauksia, omien oireiden perusteella. Kyseessä voi silti olla ihan mitä vaan tai ei yhtään mitään. Tutkimukset ja lääkärillä käynti voi pelastaa hengen :)

    • kysyisin vain

      olen 19v nainen, toissailtana istuimme iltaa ja huomasin pienen patin vasemmalla puolella niskaa. Ja eilen huomasin vähän isomman patin pienemmän patin yläpuolella, ja kun menin koskemaan pattia, alkoi sitä särkeä sitten. Ja nyt aamulla kun heräsin, oli kipu aika kova, varsinkin kun niskoja kääntää. Mitä mieltä te olette asiasta ? Tulee turvallinen olo kun ei ole yksin asian kanssa.

      • Jheesuspelastisut

        Olkaa varuillaa pateista koska ne on melkee aina epänormaaleja.
        Voin kertoo itsestäni sen verran että itse katselin tätä palstaa puol vuotta sit ku ihmettelin et mikä ihmeen patti mulla on kaulassa solisluun alapuolella ja sehän oli lymfooma eli imusolmukesyöpä ja siis patti oli noin sentin levynen ja hei tässä pari hyvää ohjetta että millon pitää huolestua:
        Yksi hyvä on se, että jos patti on KOVA koska se on merkki pahasta olise suunnilleen mikä vaan patti
        Toinen on se että jos se ei häviä alle kuukaudessa
        Kolmas on että jos sen koko muuttuu tai ilmenee lisää patteja samalla alueella
        Hakeutukaa oikeesti hoitoo koska voit pahimmillaan kuolla jos jäät odottamaan kotiin
        En ite eka voinut kuvitella et mulla ois mikää syöpä ja mä oon 17vuotias poika.
        Tutkituttakaa patit ;)


      • Makariitta
        Jheesuspelastisut kirjoitti:

        Olkaa varuillaa pateista koska ne on melkee aina epänormaaleja.
        Voin kertoo itsestäni sen verran että itse katselin tätä palstaa puol vuotta sit ku ihmettelin et mikä ihmeen patti mulla on kaulassa solisluun alapuolella ja sehän oli lymfooma eli imusolmukesyöpä ja siis patti oli noin sentin levynen ja hei tässä pari hyvää ohjetta että millon pitää huolestua:
        Yksi hyvä on se, että jos patti on KOVA koska se on merkki pahasta olise suunnilleen mikä vaan patti
        Toinen on se että jos se ei häviä alle kuukaudessa
        Kolmas on että jos sen koko muuttuu tai ilmenee lisää patteja samalla alueella
        Hakeutukaa oikeesti hoitoo koska voit pahimmillaan kuolla jos jäät odottamaan kotiin
        En ite eka voinut kuvitella et mulla ois mikää syöpä ja mä oon 17vuotias poika.
        Tutkituttakaa patit ;)

        Mitä muuta lääkäri kertoi!? Naapurillani on ollut lymfooma 25 vuotta, joten hänellä ei sit niin kovinkaan fataali. Lymfoomasta yleensä selviää.


      • Makariitta

        Niskan puolella olevat patit ovat yleensä lihasten maitohappokertymiä, oletko kenties käyty liikaa salilla tai muuten urheillu? Päänsärkyä?


    • Tietämätön

      olen seuraillut terveyttäni viimeisen 2 vuoden aikana. Tykkään ruuasta ja syönkin tarpeeksi mutta silti vain laihdun. on ollut tilanteita esim. seissyt kioskil pelaamas ja yht äkkii silmis alkanu sumenee ja taju meinannu lähtee. satunnaisesti noussu korkee kuume pariks tuntii ja lähteny pois. vuosi sitten korvan juureen ilmestyi patti josta aluks tuli mömmöi ulos, mut nyt siin on patti. koettanu tökkii neulal mut mitää ei tuu. Nyt viikko sit niskaa tuli toine patti, tosin siitä ei tuu mitää mömmöi ulos. kumpikin on kovii eikä 'muljahtele' juuri minnekkää. syytä huolestuu?

      • mikimi

        hei tietämätön jos asia vaivaa sinua käy lääkärissä, se ensimmäinen ei ainakan kuulostanut imusolmukkeelta sillä ne ovat ihon sisällä olevia patteja mitkä kaikilla on ja jotka flunssan aikana esim kasvavat, enkä usko että kukaan imusolmukkeitaan neulalla painelisi ainakin kuvittelisin että ne ovat sen verran ihon allla ettei niitä kukaan finneiksi esim sekoittaisi.

        Mutta siis siksikin kannattaa mennä lääkäriin koska jos ne todellakin ovat imusolmukkeita niin ultraäänellä saa niiden kunnon hetkessä selville. Röntgenlääkri joka toimenpiteen tekee näkee heti ovatko imusolmukkeet normaalejä eli onko niissä rasvainen sisus vai ei ja jos on jotain epäillyttävää otetaan näyte. Joten kannattaa mennä oman mielenrauhan vuoksi näyttämään:)


    • patillinen

      Hei. Kirjoitan minäkin nyt tähän keskusteluun.

      Itsellä on ollut noin vuoden alusta korva kipeä. Välillä lätenyt pois. Silloin kun kipu tuli ensimmäistä kertaa, niin ajattelin, että minulla on vähän jumissa niska-hartia-seutu, joten ajattelin vähän hieroa. No korvalehden takaa löytyi patti. Silloin vähän huolestuin, mutta unohdin koko patin, kun kivut loppuivat hetkellisesti. Nyt kuitenkin viikon verran ollut kovat kivut ja etenkin loppuun mennessä kivuista on tullut erittäin kovat. Muistin taas patin ja kokeilin, siellähän se möllötti vieläkin. Lääkärissä kävin (ruotsissa), mutta totesivat, että korvakäytäväni ovat täysin kuivuneet ja antoivat lääkettä, korvakäytävien elvyttämiseen. Nyt oikean puolenen korva on ihan tukossa anibiootin takia ja en kuule tällä korvalla oikeastaan mitään. Kaiken lisäksi joudun syömään särkylääkettä koko ajan, että tämä kipu pysyisi edes siedettävänä. Ylitän siis nämä suositukset ipuprofeinista, mutta pakko on, että kivut ei vie minun voimia.

      Ajattelin siis käydä lääkkärissä tarkistuttamassa nämä uudestaa. Nyt on alkanut tulla pieni pelko, että olisiko syöpä. Lähisuvussani yhdellä henkilöllä nimittäin ollut korvassa syöpä. Lääkäriin pääseen siis aikasintaan vappuna. Onko silloin ees lääkärit töissä? Ja jos lääkärit ei ole töissä, niin sen jälkeen vastan torstaina. Ja siis pääsen siis suomeen lääkäriin tiistaina. Voisiko patti olla syöpää vai onko rasvapatti? Osaako joku yhtään arvailla. Ja tuohon lääkäri juttuun kaipaan tietoa. Siis onko lääkärit normaalisti töissä vappuna, vai onko se heille vapaapäivä? Ja meneekö tälläinen asia päivystykseen, vai pitääkö varata omalääkärille aika?

      • mikimi

        älä huoli, itsellänikin on korvan takan ollut varmaan aina patti, toisella puolella ei. Ja olen todella tautikammoinen. Uskon että jos lääkäri korvaasi katsoi niin olisi nähnyt jos korvassa jotain ylimääräistä olisi. Mutta siis jos korvasi on kipeä, tulehtunut tms niin uskon että patti johtuu siitä sillä kun on tulehdusta imusolmuke turpoaa ja auttaa taistelemaan tuleuhdusta vastaan, se on sen tehtävä. Jos korvasi on noin kiepä ja jos et kuule sillä mitään niin voithan mennä vappuna vaikka ensiapuun että joku katsoo korvaasi, ei se ole kiva että joutuu lääkkeitä sen kivun takia syömään. Älä huoli en usko että nyt syöpää on patti on varmasti vaan sen takia suurempi kun on tulehtusta korvassasi tms. Lääkäriin niin pääset kivustasi, vaikka sitten ensiapuun jos oikein koskee.


      • patillinen
        mikimi kirjoitti:

        älä huoli, itsellänikin on korvan takan ollut varmaan aina patti, toisella puolella ei. Ja olen todella tautikammoinen. Uskon että jos lääkäri korvaasi katsoi niin olisi nähnyt jos korvassa jotain ylimääräistä olisi. Mutta siis jos korvasi on kipeä, tulehtunut tms niin uskon että patti johtuu siitä sillä kun on tulehdusta imusolmuke turpoaa ja auttaa taistelemaan tuleuhdusta vastaan, se on sen tehtävä. Jos korvasi on noin kiepä ja jos et kuule sillä mitään niin voithan mennä vappuna vaikka ensiapuun että joku katsoo korvaasi, ei se ole kiva että joutuu lääkkeitä sen kivun takia syömään. Älä huoli en usko että nyt syöpää on patti on varmasti vaan sen takia suurempi kun on tulehtusta korvassasi tms. Lääkäriin niin pääset kivustasi, vaikka sitten ensiapuun jos oikein koskee.

        Pitää käydä päivystyksessä tai jossain. Tulehdusta korvassa ei ollut ja lääkäri sanoi, että se patti pitää ehdottomasti tutkia.


      • mikimi
        patillinen kirjoitti:

        Pitää käydä päivystyksessä tai jossain. Tulehdusta korvassa ei ollut ja lääkäri sanoi, että se patti pitää ehdottomasti tutkia.

        no niin, ja patin "sisällön" näkee ultraäänellä lääkri sit


      • Makariitta
        patillinen kirjoitti:

        Pitää käydä päivystyksessä tai jossain. Tulehdusta korvassa ei ollut ja lääkäri sanoi, että se patti pitää ehdottomasti tutkia.

        Jos alueellasi on keskussairaala, mene sinne ensiapuun! kaikki ongelmasi hoituvat kerralla!


    • hmmm..

      Yksityiset lääkäriasemat, suurin osa niistä, on avoinna joka päivä 24/7. Tuo pattiasia ei ole päivystysasia julkisella sektorilla.

      Ja totta kai lääkärit ovat toimessa oli sitten mikä viikonpäivä tahansa......vai miten ajattelit tilanteita hoidettavan kun ihmiset sairastuvat, niin vappuna, juhannuksena kuin joulunakin...

    • tyttö.

      Mä oon 14 ja mul oikeelpuolel kaulaa simone 'patti' muljahtelee vähän... kauheet paineet...

      • äiskä pattien

        Voin sanoa et mulla on kolme lasta nyt jo aikusia ja heillä oli tämän tästä nuorempana motikkoja kaulalla..nuhat jakuumeet sun muut romiskot olivat syynä...ei hätää kyll ne katuavat ku kesä tullee,,,lyön vaikka veikkaa


      • huolestunut
        äiskä pattien kirjoitti:

        Voin sanoa et mulla on kolme lasta nyt jo aikusia ja heillä oli tämän tästä nuorempana motikkoja kaulalla..nuhat jakuumeet sun muut romiskot olivat syynä...ei hätää kyll ne katuavat ku kesä tullee,,,lyön vaikka veikkaa

        Hei kaikille! Olen 18v poika. Minulla on ollut korvan takana 2 pattia toinen ylä ja toine alapuolella. Patit ei ole kasvanut. Kävin terkkarilla vuosi sitten laittoi verikokeisii kaikki oli hyvin! Nyt vuosi meni ja nyt taas mietityttää mitä patit on. Kävin terkkarilla sanoi että ei ole kasvanut ei hätää. Kävin kuitenkin Suomen terveystalolla lääkäri laittoi ultraan ja ultra lääkäri tutki ja sanoi että minulla on patteja kaulassa mutta ei hätää että turha miettiä. Ei ole ollut kuumeilu ruumiinlämpö 36-37°C . Urheilen myös paljon. Onko minulla hätää? Kaikki väittää että ei.


      • Makariitta
        huolestunut kirjoitti:

        Hei kaikille! Olen 18v poika. Minulla on ollut korvan takana 2 pattia toinen ylä ja toine alapuolella. Patit ei ole kasvanut. Kävin terkkarilla vuosi sitten laittoi verikokeisii kaikki oli hyvin! Nyt vuosi meni ja nyt taas mietityttää mitä patit on. Kävin terkkarilla sanoi että ei ole kasvanut ei hätää. Kävin kuitenkin Suomen terveystalolla lääkäri laittoi ultraan ja ultra lääkäri tutki ja sanoi että minulla on patteja kaulassa mutta ei hätää että turha miettiä. Ei ole ollut kuumeilu ruumiinlämpö 36-37°C . Urheilen myös paljon. Onko minulla hätää? Kaikki väittää että ei.

        Saattaa olla, että patit ovat ns maitohappo- tai muita lihaspatteja, koska käyt vissiin salilla, nostelet puntteja?? Jos patit ovat noin kauan olleet, niin tuskin mitään probleemaa ja veriarvot ehken kandeis vielä kattoo, ruumiinlämpö on täysin normaali.


      • Jfa

        Olen 10vuotias poika ja huomasin noin 1-2viikkoa sitten noin puoli senttisen moljuvan patin kaulan ja niskan suunnillen välissä se ei näy ulos päin ja se on vasemmalla puolella minua pelottaa aivan kamalasti että minulla olisi syöpä ja olen sairastanut pientä ripuolia noin viikon ja ei tee mieli syödä mitään APUA auttakaa.


    • Minttu2000

      Mä oon 12 vuotias lapsi ja löysin leuan ja kaulan välistä kaksi hiukan kipeää pattia😖en tiiä mitä teen ja äiti väittää et mä luulen vaan😕

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe