Hei!
Oletteko käyneet/tiedättekö onko joku saanut apua Jukka Alihangan Uniklinikalta? Minkälaisia kokemuksia? Kiitos!
Jukka Alihanka
43
12683
Vastaukset
- kysymälläsi
lääkärillä äskettäin. Uusi kevyempi unilääkitys, jota nyt kokeilen. Unipatjatutkimus tässä talven mittaan. Tavoitteena mahdollisimman sopiva ja luomumainen lääkitys, kenties pääsy kokonaan lääkkeettömyyteen... Kyseessä on hyvin unettomuuteen perehtynyt fysiologi.
- myöskin uneton
Mistä saisin kyseisen klinikan yhteystiedot?
- siinä ovat
myöskin uneton kirjoitti:
Mistä saisin kyseisen klinikan yhteystiedot?
zz-zzzzz
- akka parka
Olen kärsinyt unettomuudesta jo monta ,monta vuotta.Käynyt useilla lääkäreillä ja yleensä saanut väheksyntää unettomuudesta. Olen ollut umipatja tutkimuksessa ja saanut lääkityksen jolla aluksi nukuin hyvin useita kuukausia.Nyt olen syönyt jo puolitoista vuotta ja kysynkin loppuivatko konstit vai mitkä ovatkaan tulevaisuuden näkymät,mitä uniklinikka enää tarjoaa kuin lääkettä,mahdollisesti vuosiksi eteenpäin.Vai millä unettomuus paranee?
- 20 vuotta uneton
Kävin viime marraskuussa eli melk. vuosi sitte unipatjatutkimuksessa, aika hitnava, mutta kannatti todella!!! Olen kärsinyt pitkään unettomuudesta ja syönyt nukahduslääkkeitä, en ole vuoteen tarvinnut niitä, vaan sain "kevyeemän" lääkityksen, ja olen nukkunut paremmin kuin koskaan. Nyt yritän päästä niistäkin, ja aina voi jatkaa niillä, jos tuntuu että "sama kierre" jatkuu. Todella hyvä juttu! Suosittelen.
- Positiivinen kokemus
Kävin Jukan vastaanotolla ja unipatjatutkimuksessa. Itse sain myös kevyemmät lääkkeet ja paljon paremman unen. Hoito tosin jatkunut vasta viikon. Jokainen yö ollut kuitenkin tämän rumban arvoista.
Muutaman viikon kuuri uutta lääkettä ja toivotaan, että korjaisi unettomuuden ainakin pidemmäksi aikaa. Nukahtamislääkkeet jätetään pikkuhiljaa kokonaan pois (nyt tarvitaan enää puolikas pilleri).
Minulle tuntui toimivan.- Imsomnium h.c.
Kannattaa käydä Jukka Alihankan tutkimuksissa.Unettomuuden syyt tutkitaan.Monasti vaivaan liittyy elimellisiä aiheuttajia.Kenties sopimaton lääkitys.Tai ei aikanaan ole osattu potilasta millään lailla k.o.vaivan suhteen hoitaa.Minulla on vaiva huomattavasti helpottanut.Pystyn jopa ottamaan iltapäivällä tarvittaessa "nokkaunet"
- Pettynyt ohjeisiin
Itselleni kyseinen unilääkäri määräsi Rivatril ja Disykloveriini -coktailin. Harmi vain, ettei tullut maininneeksi sanallakaan kyseisten lääkkeiden sivuvaikutuksia eikä sitä kuinka koukuttava lääke Rivatril on. Jossain vaiheessa muisti alkoi pätkiä todella pahasti ja syyksi selvisi määrätyt lääkkeet. Muutaman helvetillisen vuoden ja useamman vieroitusyrityksen jälkeen olen päässyt eroon näistä lääkkeistä. Tosin uni ei ole vieläkään palautunut samalle tasolle kuin ennen kuin aloin käyttää ed. mainittuja lääkkeitä.
Kannattaa pitää terve kriittisyys mukana ja ottaa selvää itsekin määrättyjen lääkkeiden mahdollisista haittavaikutuksista. Itse en valitettavasti osannut kyseenalaistaa Alihangan ohjeita mitenkään, mistä sain maksaa lukemattomien unettomien öiden muodossa vieroittautuessa Rivatrilista. Ennen kuin alkaa käyttämään Rivatrilia, kannattaa googlettaa: "Bentsodiatsepiinit – Kuinka ne toimivat ja kuinka vieroittaa"- 123456789.
Täällä ihan sama laulu! Oikeastaan noi rivat on osittain pilannut mun elämän :(
- Imsomnium h.c.
Arvoisa nimimerkki "Pettynyt ohjeisiin".Unettomuus ja sitä aiheuttavat syyt ovat
monesti vaikeita asioita selvittää ja hoitaa.Minulle aikoinaaan ei osattu antaa oi-kein mitään apua,koska silloin ei edes vielä kukaan tutkinut unettomuutta,ja sitä mikä sitä mikä ruokkii unettomuutta.Ei se uni valitettavasti tahdo samalle tasolle tulla mitä oli "terveenä".Juoksin monenlaisissa tutkimuksissa ja voitiin karsia turhia lääkityksiä pois.(niitä ei ollut antanut Alihanka.)Tutkimuksiin Pääsin Hänen avullaan.Toivon Sinulle"Pettynyt ohjeisiin";että jaksaisit kaikesta huolimatta yrittää vaivasi suhteen.Toivotaan,että siihen löytyy tasapainoinen lääkitys.Terveisin! Imsomniun h.c.- Pettynyt ohjeisiin
Olet aivan oikeassa, että unettomuuden syyt ovat vaikeasti selvitettäviä asioita ja paikkoja joissa asiantuntevaa apua on saatavilla on turhan vähän.
Kun kirjoitin, että uni ei ole palautunut samalle tasolle kuin ennen lääkkeiden käyttämistä, niin en viitannut "terveeseen" aikaan. Viittasin siihen aikaan kun nukuin huonosti ja minkä takia ylipäätään menin Alihangan vastaanotolle. Nyt voin vain kaiholla muistella tuota aikaa, koska nykyiseen tilanteeseeni verrattuna, nukuin tuolloin todella hyvin.
Se mikä minua ihmetyttää Rivatrilin määräämisessä potilaille määräämättömiksi ajoiksi on se, että elimistö vaatii ajan kuluessa aina suurempia ja suurempia annoksia, jotta lääkkeestä saisi apua. Jossain vaiheessa huomaat, että nukut yhtä huonosti kuin aikaisemmin ilman lääkkeitä. Tosin sillä erotuksella, että Rivatril aiheuttaa monille vakavia sivuvaikutuksia. Pahinta on kuitenkin se, kuinka hirveän vaikeaa lääkkeestä on vieroittautua jos olet sitä vähänkään kauemmin käyttänyt. Aivosi joutuvat uudestaan opettelemaan asioita, koska Rivatril on hoitanut ne aivojesi puolesta.
Ymmärrän kyllä bentzojen (joihin Rivatrilkin kuuluu) käytön tilapäisesti, jotta saataisiin apua pahimpaan vaiheeseen. Mutta se, että potilaalle ei kerrota mitä lääkkeen pitkäaikaisesta käytöstä voi seurata, on minusta käsittämätöntä ja täysin vastuutonta. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt tietysti olla kriittisempi ja etsiä itsekin tietoa, mutta kuvittelin saavani kaiken tarpeellisen tiedon uneen erikoistuneelta lääkäriltä. - Rivatril on ihan OK
Pettynyt ohjeisiin kirjoitti:
Olet aivan oikeassa, että unettomuuden syyt ovat vaikeasti selvitettäviä asioita ja paikkoja joissa asiantuntevaa apua on saatavilla on turhan vähän.
Kun kirjoitin, että uni ei ole palautunut samalle tasolle kuin ennen lääkkeiden käyttämistä, niin en viitannut "terveeseen" aikaan. Viittasin siihen aikaan kun nukuin huonosti ja minkä takia ylipäätään menin Alihangan vastaanotolle. Nyt voin vain kaiholla muistella tuota aikaa, koska nykyiseen tilanteeseeni verrattuna, nukuin tuolloin todella hyvin.
Se mikä minua ihmetyttää Rivatrilin määräämisessä potilaille määräämättömiksi ajoiksi on se, että elimistö vaatii ajan kuluessa aina suurempia ja suurempia annoksia, jotta lääkkeestä saisi apua. Jossain vaiheessa huomaat, että nukut yhtä huonosti kuin aikaisemmin ilman lääkkeitä. Tosin sillä erotuksella, että Rivatril aiheuttaa monille vakavia sivuvaikutuksia. Pahinta on kuitenkin se, kuinka hirveän vaikeaa lääkkeestä on vieroittautua jos olet sitä vähänkään kauemmin käyttänyt. Aivosi joutuvat uudestaan opettelemaan asioita, koska Rivatril on hoitanut ne aivojesi puolesta.
Ymmärrän kyllä bentzojen (joihin Rivatrilkin kuuluu) käytön tilapäisesti, jotta saataisiin apua pahimpaan vaiheeseen. Mutta se, että potilaalle ei kerrota mitä lääkkeen pitkäaikaisesta käytöstä voi seurata, on minusta käsittämätöntä ja täysin vastuutonta. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt tietysti olla kriittisempi ja etsiä itsekin tietoa, mutta kuvittelin saavani kaiken tarpeellisen tiedon uneen erikoistuneelta lääkäriltä.Minullakin Rivatril-annos kasvoi vuosien myötä 1 mg:sta 4 milligrammaan, kun elämäntilanteeni vaikeutui. Päästäkseni siitä eroon minulle määrättiin Opamox 30 mg -tabletteja 0,5-2 kpl iltaisin. Rivatrilin jättäminen ei tuottanut mitään ongelmia, mutta jo muutaman viikon jälkeen Opamox alkoi aiheuttaa päivisin vieroitusoireita. Otin iltaisin yhden tabletin eli sen 30 mg. Muutamana päivänä jouduin ottamaan päivälläkin puolikkaan. Kun laskin ilta-annoksen puolikkaaseen tablettiin, ei päivällä vieroitusoireita enää tullut.
Rivatril oli monta vuotta minulle sopiva lääke, vaikka annos kasvoikin. Ei mitään sivuvaikutuksia ja vierottautuminenkin siis hallinnassa osaavan lääkärin ohjauksessa. - -
Rivatril on ihan OK kirjoitti:
Minullakin Rivatril-annos kasvoi vuosien myötä 1 mg:sta 4 milligrammaan, kun elämäntilanteeni vaikeutui. Päästäkseni siitä eroon minulle määrättiin Opamox 30 mg -tabletteja 0,5-2 kpl iltaisin. Rivatrilin jättäminen ei tuottanut mitään ongelmia, mutta jo muutaman viikon jälkeen Opamox alkoi aiheuttaa päivisin vieroitusoireita. Otin iltaisin yhden tabletin eli sen 30 mg. Muutamana päivänä jouduin ottamaan päivälläkin puolikkaan. Kun laskin ilta-annoksen puolikkaaseen tablettiin, ei päivällä vieroitusoireita enää tullut.
Rivatril oli monta vuotta minulle sopiva lääke, vaikka annos kasvoikin. Ei mitään sivuvaikutuksia ja vierottautuminenkin siis hallinnassa osaavan lääkärin ohjauksessa.Ei voi muuta kuin onnitella jos 4 mg:stä olet päässyt vieroittautumaan noin helposti! Itse vieroittauduin 2 mg:stä ja voi että oli vaikeaa.
On aika mielenkiintoista, miten lääkkeet vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla...
Oletko päässyt lääkkeettömään elämänvaiheeseen vai vieläkö mömmöihin täytyy turvautua? - Vielä on matkaa
- kirjoitti:
Ei voi muuta kuin onnitella jos 4 mg:stä olet päässyt vieroittautumaan noin helposti! Itse vieroittauduin 2 mg:stä ja voi että oli vaikeaa.
On aika mielenkiintoista, miten lääkkeet vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla...
Oletko päässyt lääkkeettömään elämänvaiheeseen vai vieläkö mömmöihin täytyy turvautua?En ole päässyt vielä lääkkeettömään vaiheeseen. Yksi kerrallaan vähennän/jätän niitä kokonaan pois. Nyt on jäljellä 3 mg Melatonin, 8-10 ml Dicycloverine, 15 mg Opamox ja 30 mg Stilnoct. Hurjimmassa vaiheessa meni yhtä aikaa 25-50 mg Ketopinor, 25-100 mg Doxal, 10 ml Dicycloverine, 4 mg Rivatril, 15 mg Dormicum ja 8 mg Sirdalud.
Ensin vaihdoin Dormicumin Stilnoctiin ja vähensin Rivatrilia pikku hiljaa 1,5 milligrammaan (eli 3/4 osaan 2 mg tabletista). Tämän tein omin päin viime marras-joulukuussa päätettyäni, etten mene enää psykiatrille, joka kehitti huippuunsa tämän lääkecocktailin (pohjana oli Alihangan määräämät Melatonin, Dicycloverine, Dormicum ja 25 mg Doxal). Kyseisen psykiatrin mielestä olin masentunut ja hän halusi kokeilla minuun erilaisten masennuslääkkeiden tehoa, ja jos jotain pystyin syömään, sen lisäksi tuli rinnalle aina jotain uutta lääkettä. Useimmilla hänen määräämistään lääkkeistä oli minuun pelkkiä haittavaikutuksia.
Joulukuussa menin toiselle psykiatrille, joka kehotti jättämään aluksi pois Ketopinorin ja Doxalin. Sirdaludille hän puisteli vähän päätään ja kysyi, kauanko olen sitä syönyt, mutta ei sanonut siitä sen kummempaa. Pääsin irti näistä kolmesta lääkkeestä, mutta jouduin nostamaan Rivatrilin takaisin 4 mg:aan. Noin kuukausi sitten Rivatril korvattiin Opamoxilla (ohjeen mukaan 15 - 60 mg yötä vasten). Aloitin 30 mg:lla, mutta aamutokkuraisuuden vuoksi laskin annoksen 15 mg:aan. Aluksi heräsin joka yö kolmen maissa ja valvoin tunnin pari. Nyt takana on jo muutama yhtenäinen yö, mutta joskus on nukahtamisvaikeuksia. Myös herääminen on vähän vaikeaa - tuntuu kuin voimakkain väsymys tulisi vasta aamulla. Muutaman kerran olen ottanut 2 mg Sirdaludia, jos en ole noin tunnissa päässyt uneen.
Vielä on siis matkaa jäljellä enkä ole varma, pääsenkö koskaan näistä täysin irti. Ensisijainen tavoitteeni on, että yksi lääke riittäisi ja sekin mahdollisimman pienellä annoksella. - -
Vielä on matkaa kirjoitti:
En ole päässyt vielä lääkkeettömään vaiheeseen. Yksi kerrallaan vähennän/jätän niitä kokonaan pois. Nyt on jäljellä 3 mg Melatonin, 8-10 ml Dicycloverine, 15 mg Opamox ja 30 mg Stilnoct. Hurjimmassa vaiheessa meni yhtä aikaa 25-50 mg Ketopinor, 25-100 mg Doxal, 10 ml Dicycloverine, 4 mg Rivatril, 15 mg Dormicum ja 8 mg Sirdalud.
Ensin vaihdoin Dormicumin Stilnoctiin ja vähensin Rivatrilia pikku hiljaa 1,5 milligrammaan (eli 3/4 osaan 2 mg tabletista). Tämän tein omin päin viime marras-joulukuussa päätettyäni, etten mene enää psykiatrille, joka kehitti huippuunsa tämän lääkecocktailin (pohjana oli Alihangan määräämät Melatonin, Dicycloverine, Dormicum ja 25 mg Doxal). Kyseisen psykiatrin mielestä olin masentunut ja hän halusi kokeilla minuun erilaisten masennuslääkkeiden tehoa, ja jos jotain pystyin syömään, sen lisäksi tuli rinnalle aina jotain uutta lääkettä. Useimmilla hänen määräämistään lääkkeistä oli minuun pelkkiä haittavaikutuksia.
Joulukuussa menin toiselle psykiatrille, joka kehotti jättämään aluksi pois Ketopinorin ja Doxalin. Sirdaludille hän puisteli vähän päätään ja kysyi, kauanko olen sitä syönyt, mutta ei sanonut siitä sen kummempaa. Pääsin irti näistä kolmesta lääkkeestä, mutta jouduin nostamaan Rivatrilin takaisin 4 mg:aan. Noin kuukausi sitten Rivatril korvattiin Opamoxilla (ohjeen mukaan 15 - 60 mg yötä vasten). Aloitin 30 mg:lla, mutta aamutokkuraisuuden vuoksi laskin annoksen 15 mg:aan. Aluksi heräsin joka yö kolmen maissa ja valvoin tunnin pari. Nyt takana on jo muutama yhtenäinen yö, mutta joskus on nukahtamisvaikeuksia. Myös herääminen on vähän vaikeaa - tuntuu kuin voimakkain väsymys tulisi vasta aamulla. Muutaman kerran olen ottanut 2 mg Sirdaludia, jos en ole noin tunnissa päässyt uneen.
Vielä on siis matkaa jäljellä enkä ole varma, pääsenkö koskaan näistä täysin irti. Ensisijainen tavoitteeni on, että yksi lääke riittäisi ja sekin mahdollisimman pienellä annoksella.Paljon tsemppiä sulle, työmaata tuossa coctailissa valitettavasti paljon on. Toivottavasti saat ainakin joitain lääkkeitä tuosta pudotettua pois.
Ihmettelin tosi paljon miten olet voinut päästä noin helposti eroon Rivatrilista ja sen myötä bentsoista, mutta en ihmettele enää. Olet vaihtanut yhden bentson toiseen (Opamoxiin) , joten lopputulema on -0. Varoituksen sana jos olet syönyt bentsoja pitkään, että vieroituksen vaikutukset tulevat kestämään pitkään. Se vain valitettavasti kuuluu asiaan.
Suosittelen, että googletat "Bentsodiatsepiinit – Kuinka ne toimivat ja kuinka vieroittaa", jotta ymmärrät miten lääke toimii ja miksi siitä on niin vaikeaa päästä irti. Ilman kyseistä artikkelia en olisi mitenkään pystynyt vieroittautumaan Rivatrilista. Tällä hetkellä en syö mitään lääkkeitä, tosin nukun yössä keskimäärin 4 tuntia. Toivottavasti normaaliuni jossain vaiheessa palaa takaisin.
Tämä Rivatril -keskustelu ei muutoin kosketa Alihankaa kuin, että hän aika helposti näitä määrää käytettäväksi (Disykloveriinin kanssa). Tämä kuva perustuu omaan kokemukseen ja nettikeskusteluihin. - Hyviä unia
Pettynyt ohjeisiin kirjoitti:
Ymmärrän kyllä bentzojen (joihin Rivatrilkin kuuluu) käytön tilapäisesti, jotta saataisiin apua pahimpaan vaiheeseen. Mutta se, että potilaalle ei kerrota mitä lääkkeen pitkäaikaisesta käytöstä voi seurata, on minusta käsittämätöntä ja täysin vastuutonta. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt tietysti olla kriittisempi ja etsiä itsekin tietoa, mutta kuvittelin saavani kaiken tarpeellisen tiedon uneen erikoistuneelta lääkäriltä.Huh, tuntuu pahalta lukea kokemuksestasi. Kävin itsekin kyseisen Alihangan vastaanotolla ja sain reseptit samaan koktailiin ((Rivatri Disycloverin). Onnekseni aloin etsimään tietoa kyseisistä lääkkeistä ja päätin palauttaane koskemattomina takaisin apteekkiin. Löytämäni tiedon mukaan, jonka sinunkin kokemuksesi todistaa, olisin joutunut ojasta allikkoon. Esim. Järvenpään sosiaalisairaalan sivuilta löytyy tietoa lääkevierotuksesta, Rivatrilista siellä vieroitetaan Diapamilla, huh, huh., siis bentsosta toiseen. Tuttu farmaseutti apteekissa, jonne lääkkeet palautin, oli aika järkyttynyt tuon kaltaisesta "hoidosta".
Itse kyllä kyseenalaistan kyseisen lääkärin hoitomenetelmät ja laitoin siitä myös hänelle palautetta meiliin.
Itse sain apua silloiseen akuuttiin unettomuuteen kiinalaisen lääketieteen akupunktio hoidosta.
- Imsomnium.h.c.
Lääkitykset ovat toisinaan kovasti eri yksilöille joko sopivia tai sitten ei ollenkaan sopivia."Pettynyt ohjeisiin"käsitin kommenttisi väärin.Huonon unen yksi haitta.Tästä Rivatrilista.Minulle se ei ollenkaan sopinut.Sirlalud jätettiin samasta syystä pois.Disykloveriinista on hyvä apu.Samoin eräs neurologinen lääke.Se auttaa lievittämään vaivaani.Vaiva on on todettu sairaalatutkimuksessa.Opamox kuuluu myös tähän yölääkitykseen.Vaivat meillä ovat kovasti erilaisia.Särkeekö jollain teistä esim.nivelet.Heikentää kovasti yöunta.Sain tarvittaessa otettavaa särkylääkettä.Kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa.Terveisiä vaan kaikille!
- Uneton Espoosta
Kohtalontovereita siis riittää, pahoittelut teidän kaikkien puolesta. Tiedän kokemuksesta, että pitkittyvä unettomuus on äärimmäisen hankalaa ja aiheuttaa suurta voimattomuutta, avuttomuutta ja ahdistusta.
Itse yritän vieroittautua noin 2 kk:n jälkeen Stellasta (olen väkisin laskenut annoksen 0,5 mg:aan) nyt Doxalin (30 mg) ja melatoniinin (2 x 20 mg:n) avulla, ja joskus nukutaankin, mutta aika usein kukutaan. Noiden lisäksi on luontaislääkkeitä valeriaanaa ja Unisinia, jotka eivät vaikuta samalla tavalla, mutta ovat kutenkin jotain, mitä voi kesken öisen kieriskelyn ottaa.
Olen jokaisesta kohtuullisesti nukutusta yöstä todella kiitollinen, mutta nyt, valvotun yön jälkeen taas ihan poikki. Haluaisin lääkkeettömyyttä, mutta matka sinne tuntuu erittäin raskaalta - ja liian pitkältä.
Fysioakustinen tuoli - ja myös reikihoito (riippuu todella paljon hoitajasta) ovat auttanut minua syvärentoutumisen kautta, mutta toki nämä myös maksavat. Lisäksi pääsen esim. FA-tuoliin yksityiselle terapeutille aivan liian harvoin, nykyisin noin 1 x vko. Miksi julkinen terveydenhuolto ei voisi esimerkiksi tarjota FA-hoitoa niille, joille se auttaa? Tiedän kyllä, että tuo toive on aivan utopiaa, näin edistyksellisiä ei toki Suomessa olla.
Lisää lääkkeitä en halua enää kokeiltavaksi, enkä halua myöskään nostaa annostusta. Haluan vain uneni takaisin. - Imsomnium.h.c.
"Uneton Espoosta".Tämä rentoutumispuoli on myöskin hyvä asia jos sellaiseen hoitoon sattuu pääsemään.Olin aikanaan tällaisessa vastaavan tyyppisessä rentoutus,mitä sanaa nyt käyttäisi, Fysioterapian tapaisessa hoitomuodossa.Oli kokenut ja montaa eri alueita opiskellut ohjaaja.Tiedämme,että niihin on nykyään vaikea päästä.Rentoutuminen on yksi alue mikä mielestäni on tärkeä tässä kireässä elämäntyylissä.Nukkumisesta ei silloin tule mitään esim.silloin jos on ollut pahoja vastoinkäymisiä päivän aikana.Ne yleensä eivät monasti johdu meistä itsestämme.
Terveisiä! Imsomnium.h.c. - ene
Hyvä tietää, että tohtori Alihanka määrää lääkkeitä, ja ilmeisen vahvoja sellaisia.
Uskoin jo hetken, että olisin löytänyt spesialistin, jonka puoleen kääntyä.
Itse olen nukkunut 2 vuotta mirtatzapiinilla, joka ei ole bentso vaan mielialalääke jonka on todettu pieninä annoksina olevan nukahduttava. Sinänsä yksi miedoimmista lääkkeistä siis.
Haluaisin kuitenkin nimenomaan päästä eroon myös näistä eli nukkua luonnollisesti. Vaikka ne eivät fyysisesti aiheuta riippuvuutta (ei vierotusoireita, eikä pitäisi heikentää luontaista unensaantikykyä lääkärin mukaan), ne aiheuttava mitä suuremmassa määrin henkistä riippuvuutta. Hyvä tietää etukäteen että Alihangan vastaanotolla olisi vastassa vain uusi lääkecocktail. Ei kiitos! otatteko Alihankan lääkkeet juuri ennen nukkumaan menoa vai pari tuntia aikaisemmin?
- Tuula111
Itsekin kävin Alihangan juttusilla pari vuotta sitten ja sain kyseisen coctailin: Rivatril ja Disykloverin, joka omalla kohdallani osoittautui todella katalaksi. Eli ei ole mitään 'kevyitä luomulääkkeitä' todellakaan.
Kokeilin yhdistelmää kahtena yönä peräkkäin, puolikkaalla määrätystä annostusta ja heräsin keskellä yötä sekä sydämen muljahteluihin/lieviin rytmihäiriöihin, tai miten ne nyt tulkitsisi. Vielä paljon tätä pelottavampi oire oli se, että kun päätin käydä herättyäni leffassa, en pystynytkään liikkumaan, tämä ns. minihalvaus kesti vian muutaman sekunnin mutta oli kamala. Kun seuraavana päivänä googlaisin asiaa, jollekin muulle oli tullut samat oireet.
Uskon, että Alihangalla on vilpitön pyrkimys auttaa ja moni on hänen lääkkeistään saanutkin avun, mutta kaikille ne eivät kertakaikkiaan sovi. Ja Rivatril on tosiaan koukuttava, kuten tässäkin ketjussa todetaan. Itse vein purkit takaisin apteekkiin tuon kahden kokeilun jälkeen.
Uskon olevani aika lääkeherkkä, koska en ole koskaan tuota ennen kokeillut mitään satunnaista puolikasta Zopinoxia lukuunottamatta. VAlvoin mieluummin. Sittemmin sain avun melatoniinista, tosin sen vaikutus ilmeni vasta vähän ajan päästä. Unettomuus on nyt alkanut helpottaa, kiitos eniten niiden taustalla olevien asioiden (psyykkinen stressi) hellittäminen.
Rivatril disykloverinista on mielestäni aika monta ketjua, kannattaa googalta jos on vasta aoittamassa lääkkeet. Joillekin sopivat, ja joillekin eivät. Mutta niistä joille sopivat, moni tuntuu joutuvan koukkuun.- Tuula111
Ja ps, niille jotka eivät kyseisistä lääkkeistä enempää tiedä:
Rivatril on ensisijaisesti epilepisialääke ja Disykloverinia käytetään käsittääkseni lasten koliikkiin, mutta sitä ei myydä minään valmiina valmisteena apteekissa vaan se on vartavasten lääkärin pyynnöstä tehty. Vaikea löytää tietoa netistä. - zzzzzzz.............
Saman cocktailin Alihanka määräsi minulle. Ei vaikutusta.
Jäljemmin olen löytänyt ratkaisun melatoniinista, tryptofaanista ja L-teaniinista.
Tällä hetkellä luotan vain luontaistuotteisiin, synteettisten lääkkeiden haittavaikutukset näyttävät tosisuurilta, median, nettikeskustelujen ja oman kokemuksen perusteella.
Luontaistuotteiden halpa ostopaikka on
http://www.iherb.com/
- ll
Rivatril on bentzo jolla on useita eri indikaatioita! Sitä ei juurikaan käytetä aikuisten epiin.
- samijukka
moi. Sami tässä. olisiko mahdollista päästä asiakkaaksi. oma lääkärini salossa muutti helsingin sudulle.olen syönyt pentsoja noin 10v. olisi tärkeää päästä lääkärille. voitasiin keskustella lisää. minut tavoitaa puh.0443449955
- M73
Kuinka kallis toi Jukka Alihangan Uniklinikka on ? Onko tietoa. Itselläni kokeiltu unettomuuden hoitoon 1,5 vuoden aikana neuroleptejä ja masennuslääkkeitä zyprexa 15mg ja ei mitään hyötyä samoin Ataraxia,Melatoniinia,Circadin,Ketipinoria,Mirtatsapiinia,Cymbaltaa,Venlafaxin,Doxal,Levozin,Escitalopram Actavis.Tällä hetkellä kokeilussa Abilify,Valdoxan,Rivatril.Ajattelin että tuo Dicyclover olisi viimeinen puuttuva pala.
- un3ton
Minua kiinnostaisi myös tietää, paljon käynti Uniklinikalla maksaa, entä minkähintainen on unipatjatutkimus? Paljonko Kela korvaa? Ja kuinka monta käyntiä suurinpiirtein vaaditaan?
Joku mainitsi käyttävänsä pientä annosta mirtatsapiinia. Itse olen käyttänyt sitä joskus masennukseen (normaali annostus) ja muistan sen auttaneen nukahtamisessa, mutta painokin pääsi samalla nousemaan. Nostaako pieni annos ko. lääkettä ruokahalua? - M73
Soitin kyseiseen firmaan lääkärikäynti maksaa 80 euroa.Unipatjatutkimus n.200euroa siinä mukana toi Kela korvaus.Noita käyntikertoja en tiedä. 25.10 varattu aika ja silloin jos hyvä lykky voi saada patjan mukaan heti ekalla kerralla.Voi tietenkin olla,että se silloin lainassa,mutta toisella kerralla sitten ?
- omrun
Itse olen Alihangan potilas ja käyttänyt noin vuoden Rivatril disykloverini lääkitystä. Ongelmana oli se, että nukahtaminen ei onnistunut ja lopulta tilanne kärjistyi niin suureen univajeeseen, että pää, kädet ja jalat puutuivat ja olo oli toimintakyvytön, kaamea. Lääkitys on sopinut minulle todella hyvin. Ensin käytin 0,5 mg rivatrilia 10 ml disykloverinia. Nyt olen jättänyt litkun pois ja puolittanut rivatrilin 0,25 mg. Sillä nukun hyvin yleensä 5 tuntia ja loppu yön vielä levottomasti pätkissä. Aamulla olo on kuitenkin virkeä ja jotain ihan muuta kuin ennen lääkityksen aloittamista. Matkoilla, jolloin nukun edelleen todella huonosti nostan annoksen 1 mg ja saan nukuttua edes vähän. Kotiin palattua pudotan annoksen parissa päivässä 0,25 mg ihan helposti.
- unetonmä
omrun kirjoitti:
Itse olen Alihangan potilas ja käyttänyt noin vuoden Rivatril disykloverini lääkitystä. Ongelmana oli se, että nukahtaminen ei onnistunut ja lopulta tilanne kärjistyi niin suureen univajeeseen, että pää, kädet ja jalat puutuivat ja olo oli toimintakyvytön, kaamea. Lääkitys on sopinut minulle todella hyvin. Ensin käytin 0,5 mg rivatrilia 10 ml disykloverinia. Nyt olen jättänyt litkun pois ja puolittanut rivatrilin 0,25 mg. Sillä nukun hyvin yleensä 5 tuntia ja loppu yön vielä levottomasti pätkissä. Aamulla olo on kuitenkin virkeä ja jotain ihan muuta kuin ennen lääkityksen aloittamista. Matkoilla, jolloin nukun edelleen todella huonosti nostan annoksen 1 mg ja saan nukuttua edes vähän. Kotiin palattua pudotan annoksen parissa päivässä 0,25 mg ihan helposti.
Vieläkö Jukka kirjoittelee niitä reseptejä vai joku toinen kenties?
- mindgamer
omrun kirjoitti:
Hei! Tekeekö Jukka enää lääkärin töitä vai onko joku muu kenties kirjoittamassa noita samoja reseptejä? En saa Jukkaa kiinni sen vanhasta puhelinnumerosta enää. :/
- ???
mindgamer kirjoitti:
Hei! Tekeekö Jukka enää lääkärin töitä vai onko joku muu kenties kirjoittamassa noita samoja reseptejä? En saa Jukkaa kiinni sen vanhasta puhelinnumerosta enää. :/
Ei saa enää kiinni, eikä tule saamaan. Todennäköisesti ei hoida enää potilaita. Tiedän syyn ja sen henkilökohtaisuuden vuoksi en sitä kerro. Itsekin tarvitsisin disykloveriinia ja rivatririlia (ainoat tähän asti toimineet lääkkeet), mutta en tiedä yhtään mistä ja miten. Eli aika pulassa ollaan. Jos joku tietää korvaavan lääkärin, olen hyvin kiitollinen tiedosta. Yliopiston apteekista eivät osaa auttaa.
- mindgamer
??? kirjoitti:
Ei saa enää kiinni, eikä tule saamaan. Todennäköisesti ei hoida enää potilaita. Tiedän syyn ja sen henkilökohtaisuuden vuoksi en sitä kerro. Itsekin tarvitsisin disykloveriinia ja rivatririlia (ainoat tähän asti toimineet lääkkeet), mutta en tiedä yhtään mistä ja miten. Eli aika pulassa ollaan. Jos joku tietää korvaavan lääkärin, olen hyvin kiitollinen tiedosta. Yliopiston apteekista eivät osaa auttaa.
Oon miettinyt tässä, että voikohan joku muu yksityinen lääkäri kirjoittaa nuo reseptit? Meinaan monet yksityiset ovat sellaisia, et kirjoittavat oikeastaan mitä vaan mitä potilas pyytää (siis nimenomaan unettomuutta hoitaessa). Disykloveriinin reseptiä ei löydy mistään, koska se on ns. ex tempore resepti eli lääkärin ohjeiden mukaan valmistettava, mutta itsellä se on ainakin vielä tallessa. Jos olet saanut Alihangalta sen reseptin ja säilyttänyt sen, niin ota mukaan ja kokeile, jos joku muu lääkäri uusii sen.
- eräs potilas.
??? kirjoitti:
Parkinsonin tauti ?!? minäkään en pari kuukautta sitten löytänyt aikoja. Mutta löytyihän ne sitten... kun meni lääkäriasemalla käymään ja puhelinnumeronkin sai..
- Make -72
??? kirjoitti:
unesta oy taysin alueella ja lääkäri Olli Polo uusii alihangan disykloveriini ja rivatril
reseptejä
t. Marko - myy7
??? kirjoitti:
Itselläni oli tallessa entinen disykloveeriini resepti. Vein uusittavaksi yksityiselle lääkäriasemalle, eikä maksanut kuin 11 euroa uusiminen.
- uneton1
Yes, jos kyseinen herra ei enää harjoita lääkärinrointa! Täysi puoskari, rivatril pahiten koukuttavista bentsoista (meinasin tehdä itsarin kun siitä vieroittautuminen niin vaikeaa). Onneksi on olemassa oikeita unispesialisteja tässä maassa, jokainen kyllä löytää omansa ja lääkitys kyllä varmasti löytyy jokaiselle jos sitä tarvitsee.
- pahasti uneton.
Perhana. Ainoa lääke joka ei koukuta ja antaa unen. tuo rivatril ja disykloveriinisekoitus. Ne muut lääkkeet auttaa varmaan lievemmin uniongelmaisia joilla unettomuus johtuu psyykesyistä. Tosi paha asia jos ainoa suomalainen alan spesialisti ei tee enää työtään. Miten saan enää nukuttua kun muut oikeat mistään tietämättömät "puoskarit" kokeiltu ?
- pahasti uneton
pahasti uneton. kirjoitti:
Perhana. Ainoa lääke joka ei koukuta ja antaa unen. tuo rivatril ja disykloveriinisekoitus. Ne muut lääkkeet auttaa varmaan lievemmin uniongelmaisia joilla unettomuus johtuu psyykesyistä. Tosi paha asia jos ainoa suomalainen alan spesialisti ei tee enää työtään. Miten saan enää nukuttua kun muut oikeat mistään tietämättömät "puoskarit" kokeiltu ?
rivatril 4 mg ja disykloveriini 10 ml ollut vuoden verran. Ei minkäänlaista koukkua vaikka käytän koko ajan. Joskus koettanut olla ilman muutaman yön. Ja nukun edelleen huonosti. Mutta saan nukuttua ! Ja kuitenkin paremmin kuin ennen tuota lääkettä. neuroleptissa taas olin koukussa 2 ja puoli vuotta. lääkärin mielestä siihen ei voi jäädä koukkuun ja jäin heti alusta asti. omin neuvoin piti päästä eroon vuosien aikana. pahimmillaan valvoin 5 vuorokautta enkä päässyt eroon. Mistä tilalle Alihangan tapainen alan spesialisti ? Joka osaa auttaa myös niitä uniongelmaisia joilla vaikea uniongelma ei johdu psyykkeestä ?
- rymättylän kautta ja
Jukka ei ota potilaita vastaan terveyssyistä.
Tälläisen viestin sain 3kk sitten. Tuli mieleen että on se Jukka määrännyt siellä klinikalla vähän muitakin lääkkeitä kuin tuota järkyttävän makuista litkua ja rivatrileja.
Parhaillaan hain Rymättylästä kuusi reseptiä kerralla ja suurinosa eri bentzoja ja loput vahvoja kipulääkkeitä. Annostukset oli vedetty tappiin ja pystyin hakemaan 3 viikon välein noin 600 tablettia, yleensä kaikkein vahvimpia lääkkeitä.
Tällä hetkellä olen kuivilla kaikista lääkkeistä.
Voin kertoa etten haluaisi samanlaisia refloja edes pahimmalle vihamiehellenikään :)
Tässä vähän Jukan määräämää lääkitystä:
Tramal retard 200mg 4 x Päivässä
Xanor 2mg 4 x päivässä
Diapam 10mg 4 x päivässä, aamuin ja illoin
Tenox 20mg 4 x päivässä
Rivatril 2mg 4 x päivässä
Temesta 1mg 4 x päivässä
Useimmat resepteistä oli iteroitu joten kun haki jukalta 3 viikon välein uudet niin vanhoissa oli vielä yksi haku käyttämättä.
Aikamoista pillerinpyöritystä... - insomniac
Jukkahan menehtyi hiljattain. Liekö elämä mennyt mönkään, ei tietääkseni ollut kuitenkaan mikään ikäloppu.
- maalu
Hei!
Sain avun rivatrilista (1/2 tabl) ja disyklokloveriini ja pääsin eroon
uniapneamaskista. Nyt ongelmana, kuka kirjoittaa reseptejä kun Alihankaa ei enää ole. Tietääkö kukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235913- 602037
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411284- 741145
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691138Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531117- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995