Siis kun kaiutin rätisee mutta kuuluu kuitenkin myös musiikkia niin mikä siinä on vikana ja mitä voin asialle tehdä. Kaiutin on melko uusi ja se on merkiltään Philips. Se kuuluu mini stereosarjaan jonka ostin uutena. En ole itse päässyt sille tekemään mitään kun en saa edes koteloa auki, se kun on kiinni liimalla. Ja jos sen saisikin auki en osaisi sille mitään tehdä. Siispä te kaiutin gurut auttakaa minua. Annan toki lisää tietoa kaiuttimesta kun vaan kerrotte mitä haluatte tietää. Koitan vielä etsiä kuvaa kaiuttimesta jos löytäisin.
Kaiutin rätisee, misä vika?
8
18244
Vastaukset
- Aspi
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Xb1sy0IM3hU000EBLyX_m6QV0000a07B7PiI?ProductID=b.nD4QFWGBgAAAEG7QWE68q_&CatalogCategoryID=997D4QFWaUoAAAEFuuRccYaU&filename=productpage_text,producttype_text,prodtypes_vartypes_text&windowtitle=PHILIPS FWM15# Tuossa on kuva mutta stereosarja ei ole aivan sama kuin sivulla oleva, mutta lähes sama kuitenkin.
- Syneus(m)
Tsekkaa piuhat ja liitännät ja pistä korva sen bassoelementin viereen, jos kuuluu siitä, voipi puhekela olla kaput. Helpoin tapa(jos saat ritilän irti) asian tarkistamiseksi on mekaaninen kalvon painaminen sisään päin ja jos kuuluu rohinaa, niin asia on selvä.
- Aspi
Mitä tarkoittaa mekaaninen painaminen? Entä mitä tarkoitat kun sanot että asia on selvä? Siis onko se kajari sillon lopullisesti sökö vai mitä? Ja miten sä avaisit tollasen kajarin? Entä miten laittaisit takaisin kiinni?
- S(m)
Aspi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa mekaaninen painaminen? Entä mitä tarkoitat kun sanot että asia on selvä? Siis onko se kajari sillon lopullisesti sökö vai mitä? Ja miten sä avaisit tollasen kajarin? Entä miten laittaisit takaisin kiinni?
mulla hoono soomi. Tarkoitin, että jos jotenkin pääsee painamaan elementin kartiota viidellä sormella sisäänpäin ja painaessa kuuluu rohinaa on puhekela kaput. Voit yrittää paikallista kuuntelemalla mistä se rohina tulee, ellei sitä sa auki. Noin halvoissa kaiuttimissa puhekelan rikkoutuminen tarkoittaa, ettei kannata edes harkita korjauttamista. Vaikka puhekelassa on vaurio, soi kaiutin siitä huolimatta, mutta rohisee.
- S(m)
Aspi kirjoitti:
kokeile vaihtaa vasemman ja oikean kaiuttimen piuhat keskenään vahvarissa ja jos rätinä kuuluu nyt toisesta kaiuttimesta, on vika jossain muualla kuin kajarissa. Roplaile vahvarin pötiköitä.
- Aspi
S(m) kirjoitti:
mulla hoono soomi. Tarkoitin, että jos jotenkin pääsee painamaan elementin kartiota viidellä sormella sisäänpäin ja painaessa kuuluu rohinaa on puhekela kaput. Voit yrittää paikallista kuuntelemalla mistä se rohina tulee, ellei sitä sa auki. Noin halvoissa kaiuttimissa puhekelan rikkoutuminen tarkoittaa, ettei kannata edes harkita korjauttamista. Vaikka puhekelassa on vaurio, soi kaiutin siitä huolimatta, mutta rohisee.
Millä mä sen auki saan? Entä kun se sitten pitäis sulkea? Kyllä se vika siinä kajarissa on. Ja tiedän kyllä miksi... Ostin kaverilta vahvistimen ja tyhmyyksissäni laitoin noihin kiinni ja sehän lahos koko kajari. No ongelma onkin siinä kun mun vanhemmat ( Olen 14 vuotias ) ei tiedä koko vahvarista mitään eikä myöskään siitä että laitoin uuden kajarin palasiks... No nyt se pitäis saada korjattua ettei ne huomaa mitään! Ostin kyllä subbarit myöhemmin mutta kyllä se melkein pitäis saada korjattua...
- kärähtänyt
Aspi kirjoitti:
Millä mä sen auki saan? Entä kun se sitten pitäis sulkea? Kyllä se vika siinä kajarissa on. Ja tiedän kyllä miksi... Ostin kaverilta vahvistimen ja tyhmyyksissäni laitoin noihin kiinni ja sehän lahos koko kajari. No ongelma onkin siinä kun mun vanhemmat ( Olen 14 vuotias ) ei tiedä koko vahvarista mitään eikä myöskään siitä että laitoin uuden kajarin palasiks... No nyt se pitäis saada korjattua ettei ne huomaa mitään! Ostin kyllä subbarit myöhemmin mutta kyllä se melkein pitäis saada korjattua...
Taisit luukuttaa sen verran että puhekela ylikuumentui ja poltti sitä kasassa pitävän lakan. Kovaääniselementti on käytännössä korjauskelvoton. Siitä vain vanhemmille kertomaan että taisi tulla pieni moka. Eipä taida kovaäänistä edes saada yksin kappalein ostettua eli kovaääniset menee sitten vaihtoon.
- Autoilija
Ite ostin halvat 6x9 ja aluksi oli ongelmia ankaran rohinan ja rätinän kanssa. Koko kartion lievä vääntäminen auttoi asiaa. Liekkö ne sitten niin halpalaatuisia että koko kartio on vino ja puhekela hankaa magneettiin...No, lievä vääntäminen toi ainaki avun ja kyllä olen ollut tyytyväinen kyseisiin kaiuttimiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219