niin os täällä sattuu olemaan fikusja partiolaisia, niin auttakaa vähän...
miten selitetään ei-partiolaiselle, ihmiselle joka ei koskaa ole partiossa ollut, että mikä on veuturi
osaan mä tietenkin selittää mikä se on mutta sillai, että sen ei-partiolainenkin tajuaisi...
veturi
7
872
Vastaukset
- Satu-nen
mä en tiiä ittekkään mikä se on :D mutta nettipartiolaisten sivuilta löyty: veturi: metallilevystä sekä tiilistä tai luonnonaineksista koottu puuliesi. Olisko tuo oikein??
- maahinen88
Täytyypi tunnustaa ettei mulla ole aavistustakaan mitä sä tarkotat veturilla... :) Mutta jos voisit vähän valaista asiaa niin tällänen tyhmempikin tapaus älyäis :)
- pj87
se on juuri niin kuin maahinen8 sanoi.. en vaan tiennyt miten sen selittää ja mistä etsiä...
- Sepe
Vähän myöhässä tulee vastaukseni, mutta tuleepahan kuitenkin.
Olen kuullut käytettävän sanaa veturi, juuri kuten joku sitä jo kuvaili, muuallakin.
Mutta, omassa lippukunnassa veturiksi sanotaan kamiinaa joka on punainen kuumuudesta ja "putputtaa" -> se kuulostaa veturilta ja on siis veturi.
Kannattaa kokeilla jos ei usko. Paljon pientä pilkettä kamiinaan, siitä se lähtee. - pj-77
Veturi on vain ja ainoastaan keittoväline. Sen tekemiseen tarvitaan hellalevy, sellainen vanha puuhellan kansi on paras. Myös hyvä plootu valurautaa sellaisenaan käy. Toiseksi tarvitaan savutorvi, melkein mikä tahansa metalliputki käy tähän.
Veturi kootaan yleensä maahan. Tämä siksi, että kaikenlaistet lavaviritykset tahtovat syttyä muutaman päivän päästä tuleen liiasta kuivumisesta ja lämmityksestä johtuen. Reunat voi muurata kivistä, tiilistä tms. tai levyn voi istuttaa suoraan maahan kaivettuun pesäkuoppaan. Piipun laittaminen on aina ongelma. Se pitää saada tuetuksi mahdollisimman hyvin päällislevyn tasoon koska jos se on paljon alempana, savu tulee aika pitkään väärästä päästä kun sytyttää.
Asiaa tuntemattomalle sen voi kuvat lyhyimmin itse rakennetuksi puuhellaksi, joka on tarkoitettu retkikäytöön ja joka puretaan käytön jälkeen. - kään
määkää en tiiä mikä se on... ja oon partiossa...
- puh_puh
ihan ehta
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000004670813.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137882- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44775Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704