Kaksosten parisuhde ongelmia...

gem.

Onko monella kaksosella parisuhde ongelmia? Tai ongelmia sitoutumisen kanssa...?
Itselläni on sitoutumis ongelmia. Aina yli 2kk seurustelun jälkeen tulee ahdistava ja kahlittu olo ja päätän lopettaa suhteen...
tämän jälkeen on taas helpompi jatkaa...

onko kaksosten parissa seksisuteet yleisiä?

30

8515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saara

      Jännä juttu tuo, että mulla kanssa tuo kaksi kuukautta on se raja, sitten alkaa tuntua todella ahdistavalta. Aloitan aina suhteet täysillä ja monesti tuntuu, että tämä se on se oikea, mutta kun alkuhuuma katoaa, tulee tunne, että ei sittenkään ja yleensä, kun osaan olla "kaksonen" sanan varsinaisessa merkityksessä, niin lopetan suhteen joskus todella inhottavastikin.
      Seksisuhteita pidän parhaimpina, jos ei muuten sitouduta.

      • gem.

        Kumma juttu tosiaan että pari kuukautta ja sitte suhde on ohi... Mäkin vielä suhteellisen tylyllä tavalla jätän.. Pelkät seksisuhteet ja yhen illan jutut tuntuu toimivan kaikkein parhaiten..
        Ei sitoutumista eikä velvollisuuksia! Eikä missään nimessä tule "ahdistunutta olotilaa"!!!
        Onko sulle käynyt niin että exät jää yleensä roikkumaan perään? Seurustelin jonkun aikaa kaksos -miehen kanssa ja vielä vuodenkin päästä siitä kun erottiin hän soittelee ja pyytää takasin... Tein ilmeisesti lähtemättömän vaikutuksen hurmaavalla persoonallisuudellani :d


      • Saara
        gem. kirjoitti:

        Kumma juttu tosiaan että pari kuukautta ja sitte suhde on ohi... Mäkin vielä suhteellisen tylyllä tavalla jätän.. Pelkät seksisuhteet ja yhen illan jutut tuntuu toimivan kaikkein parhaiten..
        Ei sitoutumista eikä velvollisuuksia! Eikä missään nimessä tule "ahdistunutta olotilaa"!!!
        Onko sulle käynyt niin että exät jää yleensä roikkumaan perään? Seurustelin jonkun aikaa kaksos -miehen kanssa ja vielä vuodenkin päästä siitä kun erottiin hän soittelee ja pyytää takasin... Tein ilmeisesti lähtemättömän vaikutuksen hurmaavalla persoonallisuudellani :d

        Ihan totta! Mulla on sama juttu, että exät jää roikkumaan, muutama tosin ihan kaveriksi, paras on kohta kaksi vuotta soitellut exä, joka kutsuu syömään ja tarjoaa illan. Sanoo vain viihtyvänsä niin hyvin kanssani. Kaksosena osaan kuunnella ja keskustella, hän on tosikko härkä, siksi suhde muutoin ei toiminut.


      • Vesimies

        Tuntuu että kaksoset aloittavat täysillä mutta mitä jos joskus kokeilisitte sitä että aloittaisitte rauhallisemmin. Voi olla että "huuma" kestäisi pidempään ja voisitte oppia tuntemaan toisen paremmin. En ymmärrä kun nytten on jo kolmas kaksonen peräkkäin ja tuntuu että heti on saatava kaikki ja sitten myöhemmin ahdistutaan kun ei ole enään mitään saatavaa.


      • skorppari
        Vesimies kirjoitti:

        Tuntuu että kaksoset aloittavat täysillä mutta mitä jos joskus kokeilisitte sitä että aloittaisitte rauhallisemmin. Voi olla että "huuma" kestäisi pidempään ja voisitte oppia tuntemaan toisen paremmin. En ymmärrä kun nytten on jo kolmas kaksonen peräkkäin ja tuntuu että heti on saatava kaikki ja sitten myöhemmin ahdistutaan kun ei ole enään mitään saatavaa.

        Me alotettiin kaksos miehen kannsa hyvin rauhallisesti mut 5 kuukauden jälkeen kaksosen kiinnostus lopahti vaikka meillä meni hyvin vaikka ei yhessä oltukkaan (koska hän ei halunnu)


      • -ihanin-
        skorppari kirjoitti:

        Me alotettiin kaksos miehen kannsa hyvin rauhallisesti mut 5 kuukauden jälkeen kaksosen kiinnostus lopahti vaikka meillä meni hyvin vaikka ei yhessä oltukkaan (koska hän ei halunnu)

        meilläkin kesti 5kk..... ois kestänyt kauemmin - mut menin sanomaan, että olen rakastunut häneen...
        minulla on 2lasta ja kovasti olisi halunnut meidän onnistuvan, mutta ei riittänyt rakkaus uusio perheen isäksi :( hällä kun ei ole lapsia, tuskin on syynä.
        2pv eron jälkeen olo on ok, koska tiedän että olemme kavereita-miksi niiiin ihanaa ihmistä haluaisin elämästä pois-yritän ainakin... hän pitää minusta kovastikkin, samoin kuin minä hänestä-meillä on aina hyvä ja mukava olla yhdessä =)))


      • Anonyymi
        Saara kirjoitti:

        Ihan totta! Mulla on sama juttu, että exät jää roikkumaan, muutama tosin ihan kaveriksi, paras on kohta kaksi vuotta soitellut exä, joka kutsuu syömään ja tarjoaa illan. Sanoo vain viihtyvänsä niin hyvin kanssani. Kaksosena osaan kuunnella ja keskustella, hän on tosikko härkä, siksi suhde muutoin ei toiminut.

        Ai tosikko härkä en ole koskaan ennen tavannut sellaista tosikooa kunnkasos mieheni täysin kykenemätön sarkasmin ymmärtämiseen tai puilo huumoriin tai piilo tuhman tai piilo mihinkään...
        Ai härkä tosikko...😂


    • gem.

      totta! suhteeni ei ole koskaan kestänyt kuin ehkä juuri ja juuri kaksi kuukautta... mutta kyseessä ei ole minun kyllästymiseni...minulle herää aina vain tunne että kumppani ei enää välitä minusta!? kaipaan todella paljon hellyyttä ja kiinnostuksen osoituksia....kumppanin pitäisi kokoajan osoittaa että kuinka ihana olen jne... lopulta ero tulee juuri siitä että kumppanini kyllästyy ainaisiin valituksiini kun en saa sitä kohtelua ja ihailua kuin haluan..ja välillä vissiinkin itse oikein hakemalla haen syitä jotta tulisi ero.. vaikka en todellakaan sitä halua!! kai sitten meissä kaksosissa on tällaisiakin puolia....hmm.

      • Kysymys asiasta

        Huomaatteko miten molemmat kehutte olevanne niin täydellisiä, muut vain roikkuvat.. Haloo!
        Oliskohan aika herätä ja huomata että maailmassa on muitakin ihmisiä ja kaikki eivät suinkaan pyöri teidän ympärillä. Ehkä se onkin vain päänne sisällä olevaa itsellenne kertomaanne muunneltua totuutta, jonka vain itse uskotte?

        Kaksoset ovat tunnevammaisia, jotka eivät pysty solmimaan pysyviä ihmissuhteita sitoutumisen pelossa.Silloin lähdette itse karkuun ja selitätte asia itsellenne sopivalla tavalla, koska ette halua ottaa vastuuta teoistanne. Ja jos ja kun joku on niin hullu, että solmii kaikesta huolimatta ihmissuhteen kanssanne, niin silloin revitte itsenne siitä irti pettämällä kumppania. Ja selityshän on tuttu: tein sen koska SINÄ et enää välittänyt ja SINÄ et enää osoittanut tunteitasi, siis et ansainnut muuta kuin pettämisen, syytä itseäsi!
        Miksi, ja kysyn kysymästä päästyäni miksi kaksoset toimivat näin?
        Olisin iloinen jos esim .jompi kumpi teistä vastaisi.
        Takana piiitkä ihmissuhde kaksosen kanssa ja ero meneillään. Jos vaikka nuorempi sukupolvi osaa selittää...


      • Saara
        Kysymys asiasta kirjoitti:

        Huomaatteko miten molemmat kehutte olevanne niin täydellisiä, muut vain roikkuvat.. Haloo!
        Oliskohan aika herätä ja huomata että maailmassa on muitakin ihmisiä ja kaikki eivät suinkaan pyöri teidän ympärillä. Ehkä se onkin vain päänne sisällä olevaa itsellenne kertomaanne muunneltua totuutta, jonka vain itse uskotte?

        Kaksoset ovat tunnevammaisia, jotka eivät pysty solmimaan pysyviä ihmissuhteita sitoutumisen pelossa.Silloin lähdette itse karkuun ja selitätte asia itsellenne sopivalla tavalla, koska ette halua ottaa vastuuta teoistanne. Ja jos ja kun joku on niin hullu, että solmii kaikesta huolimatta ihmissuhteen kanssanne, niin silloin revitte itsenne siitä irti pettämällä kumppania. Ja selityshän on tuttu: tein sen koska SINÄ et enää välittänyt ja SINÄ et enää osoittanut tunteitasi, siis et ansainnut muuta kuin pettämisen, syytä itseäsi!
        Miksi, ja kysyn kysymästä päästyäni miksi kaksoset toimivat näin?
        Olisin iloinen jos esim .jompi kumpi teistä vastaisi.
        Takana piiitkä ihmissuhde kaksosen kanssa ja ero meneillään. Jos vaikka nuorempi sukupolvi osaa selittää...

        Minä en kuvittele itsestäni liikoja. En tiedä valitsenko vääränlaisia miehiä, sillä kaksonen tarvitsee hellyyttää ja läheisyyttä (ja on taatusti itse valmis myös paijaamaan toista). Ei se johdu siitä, että pitäisin itseäni viehättävänä, kun puhuin existä, minä luulen, että olen hyvä kuuntelija ja tykkäävät purkaa sydäntään. Minä olen ollut myös pitkässä suhteessa (13 vuotta) ja uskon yhä että kun sen oikea sattuu kohdalle, napsahtaa palaset paikoilleen, nyt vaan ahdistaa...


      • masi16

        olen aivan samanlainen hellyyden kipeä kaksonen


      • mimmi
        Kysymys asiasta kirjoitti:

        Huomaatteko miten molemmat kehutte olevanne niin täydellisiä, muut vain roikkuvat.. Haloo!
        Oliskohan aika herätä ja huomata että maailmassa on muitakin ihmisiä ja kaikki eivät suinkaan pyöri teidän ympärillä. Ehkä se onkin vain päänne sisällä olevaa itsellenne kertomaanne muunneltua totuutta, jonka vain itse uskotte?

        Kaksoset ovat tunnevammaisia, jotka eivät pysty solmimaan pysyviä ihmissuhteita sitoutumisen pelossa.Silloin lähdette itse karkuun ja selitätte asia itsellenne sopivalla tavalla, koska ette halua ottaa vastuuta teoistanne. Ja jos ja kun joku on niin hullu, että solmii kaikesta huolimatta ihmissuhteen kanssanne, niin silloin revitte itsenne siitä irti pettämällä kumppania. Ja selityshän on tuttu: tein sen koska SINÄ et enää välittänyt ja SINÄ et enää osoittanut tunteitasi, siis et ansainnut muuta kuin pettämisen, syytä itseäsi!
        Miksi, ja kysyn kysymästä päästyäni miksi kaksoset toimivat näin?
        Olisin iloinen jos esim .jompi kumpi teistä vastaisi.
        Takana piiitkä ihmissuhde kaksosen kanssa ja ero meneillään. Jos vaikka nuorempi sukupolvi osaa selittää...

        kaksonen ei ole tunnevammainen, kaksosnainen tarvitsee rakkautta ja hänelle pitää sanoa se mieluummin joka päivä, ei kuitenkaan mitään lässytystä vaan vahvaa tunnetta ja toinen juttu on seksi, jos sitä ei saa silloin kun haluaa niin kaksonen loukkaantuu sydänjuuriaan myöten. Kaksosen muisti on todella pitkä kun kysessä on puolison tekemät pakit tai muuten vaan paskat jutut. Ehkä et osannut pitää naisestasi huolta


      • Anonyymi
        Kysymys asiasta kirjoitti:

        Huomaatteko miten molemmat kehutte olevanne niin täydellisiä, muut vain roikkuvat.. Haloo!
        Oliskohan aika herätä ja huomata että maailmassa on muitakin ihmisiä ja kaikki eivät suinkaan pyöri teidän ympärillä. Ehkä se onkin vain päänne sisällä olevaa itsellenne kertomaanne muunneltua totuutta, jonka vain itse uskotte?

        Kaksoset ovat tunnevammaisia, jotka eivät pysty solmimaan pysyviä ihmissuhteita sitoutumisen pelossa.Silloin lähdette itse karkuun ja selitätte asia itsellenne sopivalla tavalla, koska ette halua ottaa vastuuta teoistanne. Ja jos ja kun joku on niin hullu, että solmii kaikesta huolimatta ihmissuhteen kanssanne, niin silloin revitte itsenne siitä irti pettämällä kumppania. Ja selityshän on tuttu: tein sen koska SINÄ et enää välittänyt ja SINÄ et enää osoittanut tunteitasi, siis et ansainnut muuta kuin pettämisen, syytä itseäsi!
        Miksi, ja kysyn kysymästä päästyäni miksi kaksoset toimivat näin?
        Olisin iloinen jos esim .jompi kumpi teistä vastaisi.
        Takana piiitkä ihmissuhde kaksosen kanssa ja ero meneillään. Jos vaikka nuorempi sukupolvi osaa selittää...

        Juuri niin kaksos miehet kuvittelevat olevansa jumalista seuraavia heitä kiinnostaa vain omaitsensä...
        En ole tavannut itsekkäämpää miestä kuin kaksonen
        Haluaa auttaa mutta myistuttaa joka toinen pöivä siitä...ahdistava tyyppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin kaksos miehet kuvittelevat olevansa jumalista seuraavia heitä kiinnostaa vain omaitsensä...
        En ole tavannut itsekkäämpää miestä kuin kaksonen
        Haluaa auttaa mutta myistuttaa joka toinen pöivä siitä...ahdistava tyyppi

        Hmm.. Tälleen kaksosena voin sanoa että et kyllä osu yhtään oikeaan. Muutenkin nämä horoskooppi höpinät ovat hölynpölyä. Itse ajattelen ja autan aina ystäviä ja perhettä! Se on ihan kasvatuksesta ja periaatteista kiinni. Eikä siitä mikä helvetin horoskooppi on. Urpo./ Urpot.


    • skorppari

      Olen rakastunu kaksos mieheen meillä on ollu kesästä asti ollu juttua rakastan todella tätä miestä mut tämä ei halua sitoutua aina selvinpäin sanoo että meillä ei enään ole mitää mut päissään kieltää kaiken ja sillon kun sillä ei ole muita naisia pyörityksessä Niin sanoo et rakastaa mua, mut ei halua et muut tietää meidän nykyään "seksi suhteesta" haluaisin tehä tästä lopun mut rakastan tätä mietä aivan liikaa mut minun harmiksi hän on tyypillinen kaksonen! Mitä sille voi kun toinen ei halua sitoutua!

      • Mysteeri jatkuu

        Niin, sydän karrella itken silmät päästäni.
        Kaksoseni vakuutti minulle, että ei erota, emme tarvitse eroa ja selkäni takana haki eron.
        Miksi?


      • Skorppari
        Mysteeri jatkuu kirjoitti:

        Niin, sydän karrella itken silmät päästäni.
        Kaksoseni vakuutti minulle, että ei erota, emme tarvitse eroa ja selkäni takana haki eron.
        Miksi?

        Siinä kysymys et miksi? Tuntuu välillä että he varsin yrittää loukata toisten tunteita vaikka näin ei varmaan/toivotavasti ole. Aijon nyt lähi päivinä pistää välit poikki meidän osalta ja katsoa mitä tämä siihen tuumaa ja et pystyykö olemaan näpit irti musta kun sama kaveri porukka siispä nähdään sillon tällöin. Kannattaako tämmöinen?


      • -ihanin-

        tosi tosi inhottavaa... älä enää suostu leikkiin!!
        ihana hän on.. 2pv aikaa erosta kaksosmiehestä :(


    • forget me not

      Olen kaksosnainen, naimisissa n 4v ja kaksi alle 4v lasta.
      Olen pettänyt skorpioni-miestäni kahdesti. Molemmin kerroin rakastunut suunnattomasti toiseen, ja suunnitelmallisesti pettänyt. En muka mahda itselleni mitään, enkä halua mahtaa, vaikka samalla hajotan itseni täysin.

      En todellakaan ole ylpeä itsestäni mutta jostain kumman syystä löydän lohtua näistä horoskooppi jutuista.
      Uskon myös että on merkitystä minkä merkin kanssa seurustelee. Uskoisin olevani onnellinen intohimoisemmassa suhteessa, tarvitsen vahvoja tunteita ja intohimoa, paljon.

      • kysymys...

        Osaisitko vastata rehellisesti, miksi petit?
        Etkö ajatellut silloin tekosi seurauksia?
        Kysyn mielenkiinnolla koska olen esittänyt samat kysymykset miehelle.


      • forget me not
        kysymys... kirjoitti:

        Osaisitko vastata rehellisesti, miksi petit?
        Etkö ajatellut silloin tekosi seurauksia?
        Kysyn mielenkiinnolla koska olen esittänyt samat kysymykset miehelle.

        Koen jatkuvasti omassa suhteessani jonkinlaista epäoikeudenmukaisuutta ja en saa jännitystä miehestäni (skorpioni, jos sillä nyt on merkitystä) Toisein sanoen; saan suunnatonta voimaa ja mielihyvää intohimosta. kai. Mieheni kanssa saan todella "tehdä työtä" jotta kiihotun ja nautin vahvasti.. kun sitten oikeaan aikaan oikeassa paikassa kipinät lyö jonkun kanssa, olen myyty. En kyllä itse ole lähtenyt iskemään ketään, vaan isku on kohdistunut minuun. En myöskään ole sponttanisti hypännyt sänkyyn vaan vasta kun ihastus on syventynyt.
        Uskon oikeasti että en pettäisi, jos mieheni kuuntelisi minua enemmän, koska kerron kyllä AINA avoimesti, mikä minua suhteessamme vaivaa. Jos koen ettei hän kuuntele, olen todella pettynyt. Lopulta yleensä käykin niin, että riitelemme puolen vuoden-vuoden välein niin, että itken koko illan, ja silloin hän vasta herää ja ymmärtää ja siitä seuraa vakava keskustelu ja pystymme yhdessä parantamaan suhdetta ja niistä on todella ollut sitten muutos parempaan.


      • Tonto
        forget me not kirjoitti:

        Koen jatkuvasti omassa suhteessani jonkinlaista epäoikeudenmukaisuutta ja en saa jännitystä miehestäni (skorpioni, jos sillä nyt on merkitystä) Toisein sanoen; saan suunnatonta voimaa ja mielihyvää intohimosta. kai. Mieheni kanssa saan todella "tehdä työtä" jotta kiihotun ja nautin vahvasti.. kun sitten oikeaan aikaan oikeassa paikassa kipinät lyö jonkun kanssa, olen myyty. En kyllä itse ole lähtenyt iskemään ketään, vaan isku on kohdistunut minuun. En myöskään ole sponttanisti hypännyt sänkyyn vaan vasta kun ihastus on syventynyt.
        Uskon oikeasti että en pettäisi, jos mieheni kuuntelisi minua enemmän, koska kerron kyllä AINA avoimesti, mikä minua suhteessamme vaivaa. Jos koen ettei hän kuuntele, olen todella pettynyt. Lopulta yleensä käykin niin, että riitelemme puolen vuoden-vuoden välein niin, että itken koko illan, ja silloin hän vasta herää ja ymmärtää ja siitä seuraa vakava keskustelu ja pystymme yhdessä parantamaan suhdetta ja niistä on todella ollut sitten muutos parempaan.

        Kuulostaa ihan siltä että koet olevasi oikeutettu pettämään miestäsi koska hän ei jaksa keskittyä sinuun 24 tuntia vuorokaudessa.....perus naisen logiikkaa. Toivottavasti olet nyt tyytyväinen itseesi.


      • Forget me not
        Tonto kirjoitti:

        Kuulostaa ihan siltä että koet olevasi oikeutettu pettämään miestäsi koska hän ei jaksa keskittyä sinuun 24 tuntia vuorokaudessa.....perus naisen logiikkaa. Toivottavasti olet nyt tyytyväinen itseesi.

        En tietenkään ole oikeutettu, missään nimessä. Yritin vain vastata kysymykseen..


    • gem.

      pääsin pitkästä aikaa lukemaan tätä palstaa jah... ajattelin kysyä teiltä hyvät kaksoset onko teillä riesananne exiä?
      eli siis jätetyt poikaystävät roikkuvat perässä edelleen...
      miten niistä pääsisi helposti eroon? itse olen sanonut että jättäisi jo rauhaan mutta kyseinen jätkä soittelee ja pyytelee kahville...
      alkaa jo v*****aa moinen häiriköinti...

      • 123

        Tämä johtuu siitä että olet tapaillut miehiä, joiden on vaikea löytää naisseuraa. Tästä johtuen he epätoivoisena takertuvat sinuun koska parempaakaan ei ole tarjolla.


      • gem.
        123 kirjoitti:

        Tämä johtuu siitä että olet tapaillut miehiä, joiden on vaikea löytää naisseuraa. Tästä johtuen he epätoivoisena takertuvat sinuun koska parempaakaan ei ole tarjolla.

        ..oli kauniisti sanottu :(


      • minustakin
        gem. kirjoitti:

        ..oli kauniisti sanottu :(

        pahalta,mutta älä välitä,kirjoittaja ei ehkä ajatellut mitä kirjoitti.Hymyä.


      • 123
        gem. kirjoitti:

        ..oli kauniisti sanottu :(

        ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. Olin ehkä hieman tahditon...sorry.


      • gem.
        123 kirjoitti:

        ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. Olin ehkä hieman tahditon...sorry.

        ..haittaa! :D


    • pocahontas_30

      Iteselläni on takana todella pitkiä suhteita lyhin taitaa olla 2 vuotta ja seuraavat suhteet on kestänyt 5 ja 7 vuotta.. Mä olen kyllä pärjännyt hyvin parisuhteessa siinä mielessä hyvin kun olen kertonut kumppanille heti alkuun jotta minusta ei saa tehdä häkki lintua ... eli mun pitää saada liikkua omien ystävinen kanssa välillä..ja niin olen hyvin pärjännyt suhteessa... Eli en ainakaan itsestäni voi sanoa jotta tuntisin itseni ahdistuneeksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe