Olen nyt hoitovapaalla vakituisesta työstäni. Kävikin onnenpotku ja sain toisen vakituisen työpaikan! Nyt mietityttää tuo irtisanoutuminen..Eli uuden työn haluaisin aloittaa helmikuun eka päivä, koska silloin saisin lomapäivät siltäkin kuulta. Uudelle työnantajalle ei ole väliä alkaako työsopimus esim. 15.päivä, mutta itse aion ehdottaa tuota 1. päivää lomien vuoksi. Irtisanomisaika on kuukauden, mutta nythän olen jo hoitovapaalla, eli minulla ei ole työssäolovelvoitetta. Ja hoitovapaallahan ei lomat kerry, eli siinä mielessä ei tulisi "päällekäisyyksiä". Ilmeisesti voin siis irtisanoa itseni ensi viikolla ja kirjoittaa uuden työsopimuksen koskien aloitusta 1.2.2006???? Tietääkö kukaan käykö näin?
Toinen asia on, että kuinka teillä, jotka olette irtisanoutuneet, koko homma on hoitunut? Tämä on minulle eka kerta ja jännittää toisten reaktiot... Olisiko jotain vinkkejä miten homman saisi hoidettua "tyylikkäästi"? Kirjallisenahan tuo täytyy ilmeisesti tehdä, saanko jonkin lapun, kun menen entisen työnantajan puheille, vai teenkö sellaisen jo kotona valmiiksi vapaamuotoisena?
Lueskelin tuolta toisen otsikon alta, että voisi tulla ongelmia, jos työnantajat ovat samalta alalta... Tässä tapauksessa juurikin ovat, eli samat hommat, vaihdan vain kilpailijan leiriin :)
Uusi työ->irtisanoutuminen
6
4479
Vastaukset
- galeina
Koska hoitovapaasi on nykyisestä työpaikasta sovittu jatkumaan tuon 1.2 yli (käsittääkseni?) eli ei sulla ole velvoitetta mennä ainakaan töihin. Joten miksi työnantajallesi kuuluisi vaikka lopettaisitki hoitovapaan aikaisemmin kun on sovittu. Tavallaanhan irtisanomisaikasi "kuluu" nykyisellä työnantajalla hoitovapaan "alla".
- Masa
Eli siitä päivästä lähtien lasketaan kuukausi, kun olet irtisanoutunut. Näin ainakin jos työnantaja pitää kiinni tuosta kuukaudesta.
Tähän ei vaikuta se että olet hoitovapaalla.
Sitä paitsi hoitovapaaseen tehtävät muutokset pitää muistaakseni ilmoittaa työnantajalle 2 kk ennen... - pari kertaa irtisanoutunut
Sen vain haluisin sanoa, että vois olla ihan fiksua soittaa kuitenkin työnantajalle. Siis vaikka sen tekeekin kirjallisena, niin heti kun tietää asiasta, jotta tällä on aikaa hakea sitten taas uus jne. Tuskin ongelmia irtisanomisen kanssa on, varsinkaan kun ite just hoitaa homman asiallisesti.
- kolmet hoitovapaat
Ethän nytkään ole tekemässä työtäsi eli sinulla on sijainen ilmeisesti. Tuskin tulee mutkia matkaan kun asiallisesti hoidat asian. Tai sitten työnantaja on v...mainen.
- kommenteista
kolmet hoitovapaat kirjoitti:
Ethän nytkään ole tekemässä työtäsi eli sinulla on sijainen ilmeisesti. Tuskin tulee mutkia matkaan kun asiallisesti hoidat asian. Tai sitten työnantaja on v...mainen.
Ilmoittelin tosiaan sähköpostilla esimiehelle, että olen saanut uuden paikan ja otan sen vastaan. Lupasin käydä pian työpaikalla (eri paikkakunnalla). En halunnut soittaa, koska onhan tämä vähän hankala juttu, näin sähköpostiaikana koin sen olevan ihan tarpeeksi, että ilmoitan tilanteen sähköpostitse. Ja uusi työnantajakin kehoittti ilmoittamaan nyt heti tilanteen sähköpostilla ja sitten keskustelemaan tarkemmin asioista, kun tapaan entisen työnantajan.
Tuossa joku kommentoi, että hoitovapaaseen tehtävät muutokset olisi tehtävä 2kk ennen. Sehän koskee sellaista tilannetta, että äitiyslomalta jäisi hoitovapaalle, eli täytyy 2kk ennen ilmoittaa siitä. Ja jos pitää esim. vuoden hoitovapaata ja päättääkin, että haluaakin pitää vielä toisen vuoden, niin jälleen 2kk ennen tuon ensimmäisen hoitovapaan loppumista on ilmoitettava uudesta hoitovapaasta. Kaksi kertaahan sitä saa saman lapsen kohdalla pitää. Eli ei mielestäni koske tuo 2kk sääntö ollenkaan irtisanoutumista :)
Uskon, että eiköhän homma hoidu ihan hyvin, minulla on siis tosiaan sijainen, ja hänhän ilostuu tästä asiasta varmasti ikihyviksi! Saa todennäköisesti minun paikkani :) Esimieheni on täysi p...a joten siinä mielessä voi tulla mutkia matkaan, mutta eipä siinä mitään. Täytyy olla vain itsekin tiukkana, koska tietyt säännöt ovat minunkin puolellani... - k-mamma
kommenteista kirjoitti:
Ilmoittelin tosiaan sähköpostilla esimiehelle, että olen saanut uuden paikan ja otan sen vastaan. Lupasin käydä pian työpaikalla (eri paikkakunnalla). En halunnut soittaa, koska onhan tämä vähän hankala juttu, näin sähköpostiaikana koin sen olevan ihan tarpeeksi, että ilmoitan tilanteen sähköpostitse. Ja uusi työnantajakin kehoittti ilmoittamaan nyt heti tilanteen sähköpostilla ja sitten keskustelemaan tarkemmin asioista, kun tapaan entisen työnantajan.
Tuossa joku kommentoi, että hoitovapaaseen tehtävät muutokset olisi tehtävä 2kk ennen. Sehän koskee sellaista tilannetta, että äitiyslomalta jäisi hoitovapaalle, eli täytyy 2kk ennen ilmoittaa siitä. Ja jos pitää esim. vuoden hoitovapaata ja päättääkin, että haluaakin pitää vielä toisen vuoden, niin jälleen 2kk ennen tuon ensimmäisen hoitovapaan loppumista on ilmoitettava uudesta hoitovapaasta. Kaksi kertaahan sitä saa saman lapsen kohdalla pitää. Eli ei mielestäni koske tuo 2kk sääntö ollenkaan irtisanoutumista :)
Uskon, että eiköhän homma hoidu ihan hyvin, minulla on siis tosiaan sijainen, ja hänhän ilostuu tästä asiasta varmasti ikihyviksi! Saa todennäköisesti minun paikkani :) Esimieheni on täysi p...a joten siinä mielessä voi tulla mutkia matkaan, mutta eipä siinä mitään. Täytyy olla vain itsekin tiukkana, koska tietyt säännöt ovat minunkin puolellani...Ja eikös lomapäivät kerry jos olet sen kuukauden aikana 14pv töissä. Näin ollen, vaikka nykyinen työnantajasi pitäisi kiinni kk:n irtisanomis ajasta, taidat keritä olemaan uudessa paikassa 14 pvää, tai ei..
no riippuu mistä päivästä irtisanoutuminen lasketaan, jos tänään laitoit jo meiliä, voidaan se siitä laskea, nyt vaan kirjallinen irtisanoutuminen heti perään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559